لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ


حکیم ارد بزرگ ویکیپدیا

Posted: 27 Nov 2013 11:56 AM PST

ˈسیدحسن حسینیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با تدبیر دولت یازدهم تورم قیمتها طی سه ماه اخیر کاهش یافته است.

وی در ادامه تشکیل شورای عالی گفت و گوی دولت با بخش خصوصی را از اقدامات تاثیرگذار دولت یازدهم در 100 روز گذشته عنوان و بیان کرد: تشکیل این شورا به التهابات بخش اقتصاد پایان داد و فضای اعتماد را بین دولت و بخش خصوصی بهبود بخشید که تداوم این روند بطور قطع بخش صنعت را ساماندهی خواهد کرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در پی موفقیت مذاکرات ژنو و تلاش دولت برای کاهش تورم، آرامش و ثبات به بازار بازگشته و صنعتگران و تولیدکنندگان با امید بیشتری به فعالیت و تلاش برای رونق اقتصادی مشغول شده اند.

وی افزود: در پی توافقات انجام شده در مذاکرات ژنو نگرش دنیا نسبت به ایران تغییر کرده و این توافق آثار مثبت گسترده ای در روابط بین المللی گذاشت.

او گفت: از آنجا که نتیجه هر تغییر در رویکرد سیاسی با کشورهای دنیا در وهله نخست در اقتصاد نمود پیدا می کند توافق ژنو و شکست سازمان تحریم نیز به رونق تولید و صنعت کشور کمک خواهد کرد.

حسینی همچنین افزود: با این وجود برخی به نگرشهای متفاوت نسبت به مذاکرات ژنو دامن می زنند و با صحبتهای چالش برانگیز خود سعی دارند بارقه امید و آرامشی را که بین تولیدکنندگان بوجود آمده از بین ببرند.

وی گفت: ضروری است مدیران و کارشناسان ذیربط فضایی ایجاد کنند که اعتماد بین صنعتگران، تولیدکنندگان و دولت افزایش یابد تا در سایه هم افزایی آنان شاهد شکوفایی و رونق بیشتر در اقتصاد کشور باشیم.



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg



ˈاکبر طاهریˈ با بیان اینکه، بهره برداری از کارخانه مذکور ظرف سه تا چهار ماه آینده آغاز می شود، گفت: ظرفیت تولید طلای خالص در این واحد سه تن در سال است و علاوه بر آن یک هزار و 250 کیلوگرم نقره و 600 کیلوگرم جیوه در این کارخانه تولید خواهد شد.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به مناسبت بر پایی دومین همایش و نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری(ماینکس 2013) اظهار داشت: بیشترین معادن طلای ایران در استان آذربایجان غربی واقع است و جزئیات عرصه های سرمایه گذاری در این بخش در نمایشگاه مذکور ارایه می شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی معدن، قرار است دومین نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی از 19 تا 21 آذر ماه جاری در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شود.

هم اکنون تولید سالانه طلا در کشور حداکثر پنج تن است که با راه اندازی کارخانه زرشوران مجموع تولید طلای ایران در آینده به حدود هشت تن خواهد رسید.

ایران در زمینه تولید طلا در سطح جهان رتبه 54 را دارد، اما سرمایه گذاری در معادن طلای ایران طی چند سال گذشته همزمان با رشد قیمت جهانی طلا، روند رو به رشدی را نشان می دهد.

طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 15 معدن طلا در ایران وجود دارد که از این تعداد 12 معدن فعال و سه معدن غیرفعال هستند.

اکتشافات طلا در بیشتر استان های کشور از جمله آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمان، خراسان رضوی و جنوبی، اصفهان، یزد، مرکزی، قم و همدان در دست اجرا است.

تاکنون برای اجرای طرح مذکور 834 میلیارد ریال و 15 میلیون و 200 هزار یورو سرمایه گذاری شده است.

ذخیره اولیه معدن طلای زرشوران حدود 55 تن طلای خالص با عیار میانگین 7.5 پی پی ام بوده است که با انجام حفاری های بیشتر اکنون ذخیره قطعی معدن به 110 تن طلا رسیده و به دلیل افزایش ذخیره، مصوبه یک کارخانه سه تنی دیگر برای توسعه در کنار این طرح اخذ و پروانه بهره برداری آن دریافت شده است.

عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه زرشوران از اردیبهشت سال 1393 آغاز می شود و با اتمام آن تا نیمه نخست سال 1394 ظرفیت مجتمع زرشوران در مجموع به شش تن طلا، 2.5 تن نقره و یک تن جیوه خواهد رسید.

معدن زرشوران در حدود 35 کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی واقع است.


اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg



به گزارش خبرنگار ایرنا از نمایشگاه های خودرو شهر مشهد از زمان اعلام این توافق تاکنون خرید و فروش خودرو مانند روزهای گذشته تقریبا معامله ای انجام نمی شود.

یکی از فعالان بازار خودرو در مشهد گفت: هم اکنون قیمت خودرو در بازار بسیار بیشتر از توان خرید مردم است و همین مسئله باعث رکود بازار شده است، به طوری که خریداری برای خودروهای گران قیمت وجود ندارد.

وی که خود را ˈعلی حسینیˈ معرفی کرد، افزود: اینک مردم از خرید و فروش خودرو منصرف شده اند و منتظر هستند تا در روزهای آینده وضعیت بازار مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که به دنبال پایین آمدن قیمت برخی خودروها در بازار طی چند هفته اخیر، معلاملات خوبی انجام می گرفت.

وی گفت: هم اکنون خودرو پژو 405 بنزینی در بازار به قیمت 275 میلیون ریال ، سایپا 111 مدل SX به قیمت 190 میلیون ریال، پژو پارس به قیمت 355 میلیون ریال، تندر 90 مدل E1 ایران خودرو به قیمت 325 میلیون ریال و رانا هم به قیمت 320 میلیون ریال خرید و فروش می شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پس از توافقات ژنو، شرکت های رنو و پژو فروش خود را متوقف کردند و تقریبا خرید و فروش در بازار خودرو مشهد انجام نمی شود.

ˈسید حسن حسینیˈ افزود: پیش بینی می شد که پس از توافقات ژنو برخی بازارها بویژه بازار کالاهایی که مشمول تحریم های اقتصادی شده بودند، دچار ثبات نسبی شوند.

وی بیان کرد: توافق ژنو باعث رفع مشکلات صنعت می شود و در واقع این توافق یک بازی برد - برد برای ایران و کشورهای غربی محسوب می شود، لذا رکود بازارها از جمله خودرو که تحریم آن در حال شکسته شدن است، برطرف خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: در زمانی که خودروسازان کشور تحریم شده بودند قیمت خودروها به شدت بالا رفت و اکنون که در پی توافق مذاکرات ژنو، تحریم خودرو نیز در حال شکسته شدن می باشد، ثبات در بازار خودرو بوجود آمده است که این روند نوید دهنده شرایط مطلوب در آینده برای فعالان این عرصه است.



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر