آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

Link to انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

نوای دل

Posted: 10 Jun 2013 01:56 PM PDT

منم و تپه ی ته سیگار هایی که فقط خودم می فهمم چقدر زیباست ،

منم و آهنگی که نمی دانم چند بار تکرار شده ...

منم و پاکت خالی ...

منم و آن فنجان قهوه ی تلخ ...

منم و خودم با یاد تو ...

فسیلی زنده در اعماق اقیانوس ها +عکس

Posted: 10 Jun 2013 01:51 PM PDT

فسیلی زنده در اعماق اقیانوس ها +عکس




این نمونه یک کو سه 5.3 فوتی (1.6متری)بوده که در سال 2007 در آبهای کم عمق ژاپن یافت و به یک پارک دریایی منتقل می شود .این موجود ساعتی بعد از این انتقال میمیرد.



جام: انسان بندرت به کوسه Frilled برخورد می کند. این مخلوق شگفت انگیز در اعماق اقیانوس ها زندگی می کند .شما برای دیدن او باید زحمت رفتن به عمق 5000 فوتی یعنی معادل 1500 متر را به جان بخرید. این کوسه فسیلی زنده از دوران دایناسور ها است که مشخصات فیزیکی اجداد باستانی خود را داراست.

این نمونه یک کو سه 5.3 فوتی (1.6متری)بوده که در سال 2007 در آبهای کم عمق ژاپن یافت و به یک پارک دریایی منتقل می شود .این موجود ساعتی بعد از این انتقال میمیرد.


سامسونگ و معرفی رسمی Galaxy Ace 3

Posted: 10 Jun 2013 01:48 PM PDT




دیروز مشخصات و عکسی از Galaxy Ace 3 منتشر شد و امروز سامسونگ به طور رسمی این تلفن را معرفی کرد. به نظر می رسد هیچ رازی از نوع اندرویدی برای مراسم 30 خرداد این شرکت باقی نمانده باشد.

مشخصات این تلفن همان طور که پیش تر اشاره شده، عبارت هستند از:

نمایشگر 4 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 800 در 480، پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1 یا 1.2 گیگاهرتز به ترتیب برای مدل 3G و LTE، دوربین 5 مگاپیکسلی با فلش LED، حافظه داخلی به میزان 8 گیگابایت برای مدل LTE (پنج گیگابایت در دسترس) و 4 گیگابایت حافظه داخلی برای مدل 3G (فقط 1.77 گیگابایت در دسترس)، شکاف میکرو اس دی تا حداکثر 64 گیگابایت، اندروید 4.2 جیلی بیلی، و باتری 1500 میلی آمپری.

این تلفن در دو مدل تک سیم کارت و دو سیم کارت عرضه خواهد شد.

نگاه زودهنگام به رابط کاربری اینتل برای موبایل: Obsidian

Posted: 10 Jun 2013 01:47 PM PDT




تایزن که بنیاد لینوکس و دو شرکت سامسونگ و اینتل از آن حمایت جدی می کنند احتمالا امسال اولین حضور خود در بازار تلفن های هوشمند را خواهد چشید و پیش بینی می شود سامسونگ اولین محصولات مبتنی بر آن را با تمرکز بر کشورهای شرق دنیا، روانه بازار کند. اما اینتل نیز یک سر دیگر ماجرا است.

در اینجا اولین نگاه را خواهیم داشت به رابط کاربری اختصاصی اینتل، با نام Obsidian که شاید علاوه بر تایزن، بر تن تلفن های اندرویدی اینتل نیز پوشانده شود. تصاویری که یک منبع داخلی در اختیار arstechnica قرار داده، نمایی از اوبسیدین را نشان می دهد که البته هنوز کامل به نظر نمی رسد.

آیکون های مربعی با طراحی مسطح، 4 دکمه لمسی در پایین نمایشگر و سه دکمه دیگر در بالای آنها، به همراه چرخش آیکون ها برای آگاه سازی کاربر؛ اینها بخشی از کلیات رابط کاربری هستند.

اوبسیدین بر روی تایزن 2 نصب می شود و قرار است به تلفن های اینتل یک ظاهر یکپارچه و آشنا را بدهد. اینتل هنوز درباره زمان عرضه تلفن های مبتنی بر تایزن و اوبسیدین تاریخ خاصی را مشخص نکرده و گویا کار توسعه کمی از برنامه ریزی قبلی عقب تر است و همچنان ادامه دارد.

برخی گزارشها: امسال خبری از باز-طراحی آیفون نخواهد بود

Posted: 10 Jun 2013 01:46 PM PDT





اگر شما هم مشتاقانه منتظر شنیدن خبرهایی از آیفونی بازطراحی شده در سال جاری هستید، احتمالا باید کمی بیشتر صبر کنید.

فردی نزدیک به منابع اپل، روز گذشته به وال استریت ژورنال گفت اسمارت فون بعدی اپل که انتظار می رود در پاییز امسال رونمایی شود، تفاوت چشمگیر چندانی با مدل فعلی نخواهد داشت. البته این گزارش مشخص نکرده است که نام مدل جدید چه خواهد بود یا چه تفاوت هایی را در آن شاهد خواهیم بود.

اغلب صاحبنظران معتقدند آیفون های بعدی که قرار است رونمایی شوند، احتمالا iPhone 5S و آیفون ارزان قیمت خواهند بود. در حالی که اپل هیچ گاه وجود چنین اسمارت فون هایی را تایید نکرده است. اما شایعات همچنان ادامه دارند و تاکید می کنند که آیفون 5S از نظر مشخصات فنی شبیه آیفون 5 است، اما در رنگ های جدید سبز و طلایی هم عرضه خواهد شد.

آیفون ارزان قیمت هم انتظار می رود با قیمتی ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلاری و بدنه ای پلاستیکی (به جای آلومینیوم) به بازار عرضه شود. همچنین انتظار می رود این آیفون در رنگ های مشکی، سبز، آبی و زرد-نارنجی تولید گردد.

ضمنا تا به اینجا حداقل یک تحلیلگر انتظار دارد سال آینده آیفونی 4.8 اینچی با نام آیفون 6 رونمایی شود. انتظار می رود این صفحه بزرگتر به آیفون کمک کند تا در رقابت با اسمارت فون هایی با نمایشگر بزرگتر از ۵ اینچ، بهتر ظاهر شود. اکنون یکی از بزرگترین رقبای اپل، محصولات سامسونگ همچون گلکسی اس ۴ با نمایشگرهای بزرگ شان هستند.

و خلاصه داستان اینکه، گمانه زنی ها به هیچ وجه احتمال عرضه یک آیفون در مراسم امروز را نمی دهند و می گویند در کنار مک بوک ایر جدید و سرویس رادیوی اینترنتی، تنها داستان موبایلی امروز همان سیستم عامل iOS 7 خواهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اپل با رو کردن عضو جدیدی از خانواده آیفون ها همه را غافلگیر خواهد کرد؟

مهارت‌ شگفت‌ انگیز جانداران برای بقا +عکس

Posted: 10 Jun 2013 01:45 PM PDT

عجوزه‌ماهی اقیانوس آرام: عجوزه‌ماهی، که با نام مارماهی لجنی نیز شناخته می‌شود، جانوری نخستی ساکن اعماق است که هیچ‌گونه آرواره، دندان و یا معده‌ای ندارد. این جانور حتی فاقد چشم واقعی است، اما با این وجود مجهز به مکانیزم دفاعی باورنکردنی و البته منزجرکننده‌ای است. زمانی‌که این ماهی مورد تهدید قرار می‌گیرد، حجم بالایی از لجن طنابی، چسبناک، لغزنده و کثیف ترشح می‌کند. این شیره ساخته شده از پروتئین و شکر، مانع اشتها کورکنی برای شکارچیان محسوب می شود.


آیا iOS 7 اینچنین خواهد بود؟

Posted: 10 Jun 2013 01:45 PM PDT




گرافیست 9to5mac بر اساس آنچه که دسترسی نویسنده این سایت "به نسخه بتای اولیه iOS 7" از آن یاد شده، طرح فوق را کشیده و می گوید به خاطر واترمارک های کوچکی که روی تصاویر اصلی منبع لو دهنده طرح هست و می تواند هویت او را فاش کند، انتشار آنها ممکن نیست.

با این حال، این سایت طرح نمونه ای بالا که از روی توضیحات مربوط به آیکون ها رسم شده را نزدیک به آنچه که امشب خواهیم دید می داند. نکته کلی طرح بالا این است که آیکون ها اکثرا پس زمینه ای با طیف رنگی یکدست، و آیکون های سفید یا خیلی ساده در وسط را دارا است. البته طراحی آیکون Game Center و Photos حالتی عکس این را نشان می دهد.

گفتن اینکه چقدر این طرح می تواند به واقعیت نزدیک باشد سخت است به خصوص که از نسخه بتای اولیه تا نسخه نهایی، راه درازی است. همچنین 9to5mac از وجود تم های مختص آیفون سیاه و آیفون سفید نیز ابراز بی اطلاعی کرده و می نویسد مشخص نیست رنگ آیکون ها بسته به رنگ آیفون قابل تنظیم هست یا خیر، ولی این نیز جزو احتمالات است.

با این وجود در این گزارش، تایید مواردی نظیر اضافه شدن قابلیت Airdrop به iOS و تغییر طراحی کیبورد لمسی نیز دیده می شود. شما فکر می کنید طرح نزدیک به نمونه زیر، بر تن iOS 7 خوب نشسته یا انتظار چیزی بسیار متفاوت را از اپل دارید؟

farimehraboon عزیز، تولدتان مبارک

Posted: 10 Jun 2013 01:45 PM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط NeGaR (پست 651044)
تولدت مبارک
امیدوارام روزای خوب با ادمای خوب و داشته باشی..........

ممنون نگار عزیز
همچین با آرزوی بهترین ها برای تو

7 ویژگی جیلبریک که ممکن است در iOS7 معرفی شوند

Posted: 10 Jun 2013 01:44 PM PDT

رابطه موش و گربه اپل و جیلبریک کنندگان اکنون چند سالی می شود که ادامه دارد. هربار اپل راه های نفوذ به سیستم عاملش را می بندد، باز هم این هکرها هستند که روزنه ای را برای رخنه پیدا می کنند. و به محض اینکه دژ مستحکم iOS توسط هکرها اشغال شد، قابلیتها و ویژگی های جدیدی به محیط این سیستم عامل سرازیر می شوند.

اپل شاید در ظاهر مخالف با جیلبریک باشد، اما واقعیت این است که در طول نسخه های قبلی iOS، همواره شاهد اضافه شدن قابلیت هایی بودیم که ابتدا در جامعه جیلبریک کنندگان با اقبال عمومی مواجه شدند.

اکنون کمتر از ۳ ساعت تا معرفی iOS7 در کنفرانس اپل نمانده است. (وبلاگنویسی زنده امشب نارنجی را که فراموش نکرده اید؟) فکر می کنید اپل این بار کدام قابلیت های دنیای جیلبریک را به سیستم عامل خود اضافه کند؟

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

Quick Reply

در شرایطی که این روز ها ارتباط پیامکی گسترش خیره کننده ای داشته است و بخش اعظمی از ارتباطات روزانه کاربران را تشکیل می دهد، رفتن به داخل اپلیکیشن Message برای پاسخ به یک پیام جدید، راهی طولانی به نظر می رسد. قابلیت Quick Reply به شما اجازه می دهد تا بدون نیاز به خارج شدن از محیط اپلیکیشنی که مشغول کار با آن هستید، به پیام های خود پاسخ دهید.

این راه سریع و دلچسب برای پاسخ دادن به پیام ها، مدت های مدیدی است که در دنیای جیلبریک توسط افزونه BiteSMS ارائه می شود. به نظر خواسته زیادی نمی آید، اگر اپل راهی آسان تر را برای تبادل پیام به iOS اضافه کند.

Gestures

اگر با آیپد کار کرده باشید، قطعا عاشق دستورهای حرکتی موجود در آن می شوید. بستن اپلیکیشن ها، باز کردن منوی MultiTask و... از مواردی هستند که می توانید با حرکت انگشتان خود در آیپد، آنها را اجرا کنید.

حال چرا کاربران نباید قادر باشند از این فرمان های حرکتی، در آیفون خود نیز بهره ببرند؟ شاید صفحه کوچک آیفون محدودیت هایی را ایجاد کند، اما قطعا راه هایی برای بهبود فرمان های حرکتی پیدا خواهد شد.همان طور که افزونه های متعددی برای جیلبریک کنندگان در این زمینه وجود دارد. برای مثال با نصب SwipeBack قادر خواهید بود با حرکت انگشت خود از چپ به راست، در بین اپلیکیشن هایی که اجرا کرده اید، جا به جا شوید.

App Switching / Multitasking

جا به جایی بین اپلیکیشن ها، یکی از آن مواردی است که در iOS به شدت نیاز به تغییر دارد. در طول مدت اخیر افزونه ای به نام Auxo به شدت در بین جیلبریک کنندگان سر و صدا راه انداخته، و در مدت کوتاه عرضه اش، توانسته طرفداران بسیاری را جذب نماید.

Auxo با وجود تمام مزیت هایی که دارد، اما مبنای آن بر Multitasking پیش فرض iOS بنا شده است. پس کپی برداری از Auxo هم چندان نمی تواند برای اپل موفقیت آمیز باشد، چرا که این قسمت از پایه احتیاج به یک طراحی جدید دارد. شاید جانی ایو بتواند از پس این طراحی بر بیاید.

Quick System Togglas Access

اگر با اندروید و Shortcut های فوق العاده اش کار کرده باشید، متوجه می شوید مسیری که باید برای تغییر تنظیمات در iOS طی کنید، چقدر طولانی و خسته کننده است. در حالی که افزونه ای مثل SBSettings از قدیمی ترین اعضای خانواده جیلبریک است و راهی فوق العاده سریع را برای تغییر تنظیمات به همراه می آورد، اپل هرگز سعی نکرده از ایده آن برای رفع ضعف خود در این حوزه استفاده نماید.

آیا خیلی سخت است در Notification Center گزینه هایی برای تغییر تنظیمات قرار گیرد؟ شاید اپل نمی خواهد چندان از اندروید الگو برداری کند، اما خب فراموش نکنیم که فلسفه وجودی Notification Center هم از اندروید الهام گرفته شده است.

Widgets

ویجت ها قبل از معرفی هر نسخه جدید iOS، در صدر داغ ترین پیش بینی ها قرار می گیرند. و هر بار نیز اپل طرفداران این موضوع را نا امید می کند. و این بار نیز به نظر نمی رسد شاهد باز شدن دروازه ویجت ها به روی توسعه دهندگان باشیم.

در حال حاضر تنها ویجت هایی که در notification center پیدا خواهید کرد، دکمه های به اشتراک گذاری در توییتر و فیسبوک، ویجت بورس و آب و هوا هستند. در حالی که جیلبریک کنندگان با نصب افزونه هایی همچون Tap to Widgets می توانند قسمت های متفاوتی همچون یادداشت برداری، تقویم، لیست کارها و... را در قالب ویجت، به دستگاه خود اضافه کنند.

Keyboard

در حالی که برای اندروید، تعداد بسیار زیادی کیبورد با قابلیت های رنگارنگ وجود دارد، کیبورد iOS از اولین نسخه تا به امروز، تغییرات چندانی را به خود ندیده است.

جدا از بحث تایپ کردن کلمات، موضوع ویرایش هم در زمینه کیبوردها از اهمیت برخوردار است. موضوعی که جیلبریک کنندگان با افزونه SwipeSelection راههای بسیار آسان تری را برای آن یافته اند. به کمک این افزونه جا به جا کردن مکان نما در میان حروف، انتخاب آنها و... بسیار سریع تر و راحت تر انجام خواهد شد.

راهی بهینه تر برای تغییر زبان کیبورد، اضافه کردن قابلیت Swype و... همگی از مواردی هستند که اپل باید برای آنها فکری بکند. هرچند اگر این شرکت API کیبوردش را برای شرکت های دیگر باز کند، مجبور نخواهد بود بار سنگین این تغییرات را تنهایی بر دوش بکشد.

Call/Message Blocking

قطعا همه شما، برای یک بار هم که شده، قربانی تماس های ناخواسته و یا پیامک های تبلیغاتی شده اید. در بین جیلبریک کنندگان اپلیکیشنی به نام iBlacklist استفاده می شود که عملکردی فوق العاده در برابر بلاک کردن تماس ها و پیامک ها دارد. به راحتی می توانید شماره و یا ایمیل فردی را داخل این برنامه وارد کنید، تا دیگر هیچ گونه مزاحمتی را از جانب وی شاهد نباشید.

به نظر می رسد اپل باید قابلیتی مشابه را به iOS اضافه کند، شاید در نسخه هفتم شاهد این ویژگی نباشیم، اما در نهایت نسخه های بعدی، پذیرای این قابلیت خواهند بود.

شما دوست دارید در iOS 7 شاهد چه قابلیتی باشید؟

رایتل: ۱۰۴ شهر ایران تحت پوشش شبکه

Posted: 10 Jun 2013 01:43 PM PDT


روابط عمومی رایتل امروز اعلام کرد که تعداد نواحی تحت پوشش شبکه این اپراتور اکنون به ۱۰۴ شهر رسیده است. گفته می شود اکنون نسل سوم تلفن همراه در تمامی استان های کشور قابل استفاده است. از خدمات اصلی تکنولوژی 3G این اپراتور می توان به تماس تصویری، سرویس های چند رسانه ای و اینترنت پرسرعت اشاره کرد.
آیا شهر شما هم جزو این لیست است؟ کیفیت خدمات این رایتل نسبت به دیگر اپراتورها در شهر شما چگونه است؟
لیست شهر های تحت پوشش این شبکه را در ادامه مطلب ببینید.

لیست شهرهای تحت پوشش این شبکه:
تهران، فشم، اوشان، لواسان بزرگ، افجه، اسلامشهر، ورامین، شهرقدس، رباط کریم، بهارستان، کرج، طالقان، هشتگرد، اشتهارد، نظرآباد، قزوین، اهواز، آبادان، مسجد سلیمان، سربندر، بهبهان، دزفول، ایلام، مشهد، طرقبه، تربت جام، زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل، بیرجند، رشت، بابل، قائمشهر، چالوس، آمل، ساری، گرگان، گنبد، بجنورد، سمنان، شاهرود، دامغان، تبریز، مرند، اهر، مراغه، شبستر، سراب، میانه، جلفا، ارومیه، بازرگان، سلماس، میاندوآب، خوی، مهاباد، اردبیل، زنجان، ابهر، خرم دره، سنندج، سقز، سر پل ذهاب، کرمانشاه، ملایر، همدان، اراک، دلیجان، خمین، ساوه، نراق، بروجرد، خرم آباد، الیگودرز، قم، شیراز، جهرم، فسا، کازرون، نورآباد، مرودشت، آباده، بوشهر، بندرِعباس، میناب، قشم، بندرِ لنگه، یاسوج، گچساران، اصفهان، کاشان، نائین، نجف آباد، شهرضا، شهرکرد، کیان، کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم، ماهان، جیرفت، یزد

OS X Mavericks معرفی شد

Posted: 10 Jun 2013 01:42 PM PDT









کریگ فدریگی بر روی صحنه آمد تا دهمین نسخه از OS X را معرفی کند و یک شوخی جالب را شاهد بودیم که همه سالن را به خنده انداخت: Sea Lion (شیر دریایی)! نه، این موجود سبیلو نماد نسخه جدید سیستم عامل اپل نیست. نامگذاری و آیکون اصلی او اس 10، در این نسخه تغییر یافته تا اپل بعد از مدت ها قابل پیش بینی بودن، یک چشمه از غافلگیری های خود را نشان دهد: به Mavericks خوشامد بگویید.

اولین ویژگی جدید finder tabs است که یک سیستم مرورگر-گونه به شمار می رود. به راحتی با کلیک روی علامت + در یک پنجره می توانید به آن tab های جدید اضافه کنید. همچنین می توانید Finder را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید.

قابلیت بعدی tagging است که با آن می توانید فایل ها را بر اساس مواردی نظیر محل قرارگیری یا سایر جزئیات، تگ یا برچسب بزنید و جستجوی شان را راحت تر کنید. یک نواری کناری برای استفاده از این ویژگی وجود دارد که امکان مشاهده کل تگ ها در یک جا را فراهم می کند.

امکان استفاده از چند نمایشگر نیز با تشویق بزرگ حضار همراه شد. حالا می توان منوها را در نمایشگرهای مختلف مشاهده کرد، برنامه های متنوع را در وضعیت تمام صفحه بر روی هر نمایشگر نشان داد و یا با تکیه بر AirPlay از یک HDTV به عنوان نمایشگر استفاده کرد.

ویژگی های دیگر Mavericks در حال معرفی است که در فرصت های بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

به روز رسانی: مَوریکس از امروز در دسترس توسعه دهندگان است و از پاییز برای مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.

بازار آهن در انحصار 7 بانک ؛وقتی بانکها دلال آهن می‌شوند!

Posted: 10 Jun 2013 01:42 PM PDT

بازار آهن در انحصار 7 بانک و بانک ها در انحصار ...... .

کنترل سوسک زنده توسط تلفن هوشمند

Posted: 10 Jun 2013 01:41 PM PDT




چند سال پیش تعدادی از محققان با نصب یک کیت الکترونیکی کوچک روی سر یک سوسک، توانسته بودند که کنترل آن را به دست بگیرند. بعدا این کار توسط گروه های مختلفی تکرار شد و حتی یک سایت اینترنتی هم به وجود آمد که می توانستید با آن تعدادی از سوسک های آزمایشگاهی را کنترل کنید.

اما حالا می توانید سوسک ربات خودتان را داشته باشید. چرا که یک تیم با ایجاد پروژه ای تازه در سایت کیک استارتر از ساخت مدل تجاری کیت کنترل سوسک صحبت می کنند.

روش کار به این صورت است که ابتدا باید یک سوسک آشپزخانه درشت و سرحال را پیدا و به صورت زنده دستگیر کنید. بعد نوبت به یک جراحی روی سر و شاخک های سوسک می رسد تا این کیت را روی آن نصب کنید.

در سایت کیک استارتر یک ویدیو آموزشی برای جراحی سوسک بیچاره قرار داده شده که باید از آن کمک بگیرید. بعد همه چیز آماده است و سوسک در خدمت شما خواهد بود.

کیت نصب شده روی سوسک با بلوثوت به یک اپلیکیشن ویژه متصل می شود و از آنجا می توانید حرکات سوسک را کنترل کنید. هر چند سوسک فقط برای دقایقی به فرامین عمل خواهد کرد.

تیم سازنده می گوید که این پروژه با هدف آموزشی راه اندازی شده تا عملکرد مغز را بهتر درک کنیم.

احتمالا کلمه سایبرگ را شنیده اید. این کلمه به ترکیب میان موجود زنده و ماشین اطلاق می شود. و حالا این روبوسوسک نخستین سایبرگی است که به صورت تجاری به فروش خواهد رسید.

فعلا می توانیم یک سوسک را با تلفن مان کنترل کنیم. اما احتمالا فاصله چندانی با مراحل بعد نداریم…

مک بوک ایرهای جدید اپل رونمایی شدند

Posted: 10 Jun 2013 01:40 PM PDT




بعد از کریگ فدریکی که مَوریکس و ویژگی های جدید آن را معرفی کرد، فیل شیلر با بیان گرمش به روی صحنه آمد تا محصولات جدید اپل را معرفی کند و احیانا در آینه عقب اشاره ای به رقبا داشته باشد. اول از همه مک بوک ایر 2013.

بدون مقدمه مانور شیلر روی عمر باتری مک بوک ایرهای جدید را شاهد بودیم که به لطف پردازنده جدید اینتل، هاسول، میسر شده. عمر باتری مدل 11 اینچی از 5 به 9 ساعت و مدل 13 اینچی از 7 به 12 ساعت افزایش یافته است که اگر در تست های عملی اثبات شود، فوق العاده خواهد بود.

قدرت گرافیکی دستگاه ها نیز 2 برابر، و سرعت گرافیک 40% بهتر شده. وای-فای پرسرعت 802.11ac مورد بعدی است که به مک بوک ایر آمده و عملکرد آن 3 برابر بهتر و سریع تر از مدل های قبلی است.

مدل های جدید مک بوک ایر از امروز و با قیمت های سال 2012 به فروش خواهند رسید

معرفی Mac Pro جدید با ظاهری سیلندرگونه

Posted: 10 Jun 2013 01:39 PM PDT




اپل سر انجام نسل جدید Mac Pro خود را معرفی کرد که می توان به جرأت ادعا کرد روزهای سختی را برای کالبد شکاف حرفه ای دنیا کامپیوتر، iFixit رقم خواهد زد!

فیل شیلر گفت که این محصول باید 10 سال دیگر دوام می آورد و از همین رو طراحی آن باید واقعا انقلابی و رادیکال می بود. یک کامپیوتر حرفه ای با ظاهر سیلندرگونه، چیزی که فعلا حافظه ما شبیه آن را به خاطر نمی آورد.

با یک هسته یکپارچه خنک سازی، پردازنده 256 بیتی Xeon اینتل که 12 هسته پردازشی دارد، رم DDR3 با فرکانس 1866 مگاهرتز و سرعت 60 گیگابایت بر ثانیه، حافظه فلش با سرعت خوانش 1.25 گیگابایت بر ثانیه، که 10 برابر سریع تر از بهترین هارد درایو های مک بوک پروی قبلی است.

گرافیک این کامپیوتر فوق قدرتمند دو تایی است، یعنی دو واحد گرافیک FirePro ساخت AMD وظیفه پردازش تصویر و خروجی را بر عهده دارند، با عملکردی در حد 7 ترا فلاپس. بله پشتیبانی از نمایشگرهای 4K نیز بدیهی است.

فارغ از عملکرد پردازشی این دستگاه که باید در تست های عملی توانش ارزیابی شود، می توان گفت دوباره یک طراحی مرز شکن را از جانی آیو، تیم طراحی صنعتی و مهندسان اپل شاهد هستیم که یادآور آیمک 2012 است. نظر شما چیست؟

مرکز کنترل اپل با میان بر تنظیمات به iOS 7 می آید

Posted: 10 Jun 2013 01:38 PM PDT




برای بسیاری از کاربران iOS ، دسترسی سریع تر به تنظیمات، یکی از خواسته های اصلی در نسخه های قبلی iOS بود. کاربران دوست داشتند تا همچون سایر سیستم عامل های رقیب، راهی پیش رو داشته باشند تا بتوانند در کمترین زمان، تنظیمات دستگاه خود را تغییر دهند.

امروز در iOS 7 ، اپل با معرفی Control Center این ویژگی را با سبک و سیاق خودش در اختیار کاربران قرار داد. مرکز کنترل با حرکت انگشت از پایین صفحه نمایش باز می شود و در آن گزینه میان بر تنظیماتی همچون وایرلس، Do Not Disturb ، روشنایی صفحه ، پخش موسیقی و ... قرار دارند.

مرکز کنترل جدید اپل قطعا جای کار زیاد دارد، اما ورود آن به iOS بی شک خبری بسیار خوب برای کاربران است. بخشی که حتما در آینده امکانات بیشتری نیز به آن اضافه خواهد شد.

کنسول ایکس باکس وان مایکروسافت آبان به بازار می آید

Posted: 10 Jun 2013 01:37 PM PDT




امشب با شروع نمایشگاه E3 شاهد اخبار جدید در مورد کنسول بازی ایکس باکس وان مایکروسافت بودیم. مایکروسافت چند هفته پیش کنسول بازی جدیدش را معرفی کرد و حالا جزییات بیشتری از آن اعلام شده است.

مشخص شد که آبان ماه منتظر ارایه این کنسول به بازار خواهیم بود و قیمت آن ۴۹۹ دلار خواهد بود. قیمت ایکس باکس وان نسبت به مدل ۳۶۰ حدود ۱۰۰ دلار گران تر است که این خبر خوبی به حساب نمی آید. هرچند نباید فراموش کنیم که سنسور کینکت هم روی آن ارایه خواهد شد.

جالب اینجاست که مایکروسافت امشب یک نسخه جدید از کنسول نسل قبلی یعنی ایکس باکس ۳۶۰ هم معرفی کرد که بخشی از طراحی اش را از ایکس باکس جدید وام گرفته است. این شرکت قول داده که طی سال های آینده همچنان صدها بازی برای این کنسول ارایه خواهد شد. قیمت این مدل ۲۰۰ دلار برای ۴ گیگابایتی خواهد بود.

در کنار آن اعلام شد که اگر عضو طلایی ایکس باکس لایو باشید ماهیانه ۲ بازی رایگان دریافت خواهید کرد که نخستین آنها Assassin's Creed 2 و Halo 3 خواهد بود.

آیتونز رادیو: رادیو رایگان اپل معرفی شد

Posted: 10 Jun 2013 01:35 PM PDT




همانطور که در چند روز گذشته از روی مذاکرات اپل با کمپانی های تولید کننده موسیقی، پیش بینی کرده بودیم، اپل سرانجام رادیو آیتونز را برای iOS 7 معرفی کرد

این ویژگی در قالب بخشی درون اپلیکیشن موسیقی iOS 7 عرضه شده است. این رادیو ایستگاه های متعددی دارد که اپل برای شما در نظر گرفته است. با انتخاب هر ایستگاه می توانید به آهنگ های موجود در آن به صورت آنلاین گوش دهید. کنترل شما بر روی آهنگ های پخش شده هم از قابلیت های جالب این رادیو است؛ در واقع می توانید تعیین کنید که کدام آهنگ را دوست دارید تا مشابه آن بیشتر پخش شود و یا اینکه بگویید از چه آهنگی متنفرید تا دیگر آن را در هیچ لیستی نبینید. قسمت History نیز در این رادیو، لیست آهنگ هایی که تا کنون به آن ها گوش داده اید را پدید می آورد.

نکته فوق العاده رایگان بودن این سرویس است و نکته نا امید کننده اینکه در حال حاضر تنها داخل کشور آمریکا در دسترس خواهد بود. هرچند که اپل قول داده، به زودی آن را برای سایر کشور های نیز عرضه کند. آیا روزی آیتونز رادیو در داخل ایران قابل دسترس خواهد بود؟

ویژگی های جدید iOS 7 در یک نگاه

Posted: 10 Jun 2013 01:34 PM PDT




امشب اپل iOS 7 را رونمایی کرد که بازطراحی بزرگی برای این سیستم عامل موبایل به شمار می رود. آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل اپل که دست اندر کاران این شرکت آن را بزرگترین تغییر برای آن هم می دانند. طراحی جدید همه چیز را تیزتر، آیکون ها را مسطح تر و جوان پسند تر، و فونت ها را باریک تر کرده. اسلاید-تو-آنلاک نیز با شکل و شمایلی جدید پا به عرصه گذاشته و دیگر آن قفل معروف در کار نیست.

اپلیکیشن های بومی iOS بازطراحی شده اند، از جمله اپلیکیشن آب و هوا که انیمیشن های جذابی دریافت کرده. ظاهر قدیمی و کلاسیک iOS با رنگ هایی جدید، شکل هایی مدرن و طراحی صاف جایگزین شده و همه چیز نو به نظر می رسد.

Control Center. این نام جدیدی برای یک منوی لغزشی رو به بالا است که به شما دسترسی به قابلیت های اصلی دستگاه را می دهد تا بتوانید وای-فای، بلوتوث، نور فلش، روشنایی نمایشگر، پخش کننده موسیقی و موارد دیگر را تنظیم کنید.

Multitasking. عملکرد چند وظیفگی بهبود یافته تا تمام اپلیکیشن ها را پشتیبانی کند، نه فقط چند سرویس محدود و اپلیکیشن های اصلی دستگاه را. اپل می گوید که ویژگی های جدید کمک می کند تا اپلیکیشن ها -بدون تاثیر بر روی عمر باتری- در پس زمینه آپدیت شوند، آپدیت ها در زمان هایی خاص یا هنگامی که شما دسترسی بی سیم قوی تری دارید (و سیستم عامل می فهمد که نزدیک پریز برق هستید!) صورت می گیرد.

Safari. سافاری حالا مرور در حالت تمام صفحه را به شما ارائه می کند، همچنین کنترل اپلیکیشن با جسچرها میسر شده. پیش نمایش تب ها در کارت هایی شبیه گوگل کروم برای iOS و اندروید نیز اضافه شده اند. نوار جستجوی جداگانه حذف شده و حالا می توانید کار جستجو را در نوار آدرس انجام دهید.

AirDrop. با استفاده از این ویژگی جدید iOS 7 می توانید فایل ها را با سایر کاربران iOS و از طریق Control Center به اشتراک بگذارید. این ویژگی روی آیفون 5، نسل پنجم آیپاد تاچ، نسل چهارم آیپد، و آیپد مینی جواب می دهد.

Camera و Photos. اپلیکیشن دوربین با رابط کاربری و فیلتر های جدید به روز رسانی شده. همچنین اپلیکیشن عکس ها نیز طراحی مسطحی به خود گرفته. عکس ها را حالا می توان بر اساس تاریخ مشاهده کرد. کنترل با جسچر در اینجا نیز به کار می آید.

سیری. این برنامه و سرویس محبوب نیز طراحی جدید و مسطحی پیدا کرده و البته، صداهای جدیدی به آن اضافه شده. سیری حالا قادر است عملکردهایی نظیر روشن/خاموش کردن بلوتوث، کنترل روشنایی نمایشگر، و جستجو در توییتر و بینگ و ویکی پدیا را انجام دهد.

iOS در خودرو. قابلیت های iOS در خودروها، با نسخه هفتم این سیستم عامل به شکل جدی بهبود یافته، می توان iOS را در نمایشگر داخل برخی خودروها که در سال 2014 خواهند آمد، مشاهده کرد. همچنین امکان کنترل مواردی نظیر تماس تلفنی، پخش موسیقی، مسیریابی بهتر نیز وجود دارد. تمام اینها با دستورات صوتی و یکپارچگی با سیری میسر شده.

App Store. اپ استور هم این قابلیت را پیدا کرده که اپلیکیشن های محبوب را بنا به موقعیت محلی شما نشان تان دهد، مثلا زمانی که در موزه هستید. همچنین امکان به روز رسانی خودکار اپلیکیشن ها در پس زمینه، اضافه شده.

آیتونز رادیو. یکی از بزرگترین موارد اضافه شده به iOS 7 را باید پخش کننده موسیقی جدید دانست که با یک رابط کاربری کاملا جدید و البته آیتونز رادیو به میدان آمده که دومی، پاسخ اپل است به شرکت ها و سرویس هایی نظیر اسپاتیفای، آردیو، و سرویس Music All Access گوگل.

مک پرو جدید: تحولی در صنعت کامپیوترهای حرفه ای

Posted: 10 Jun 2013 01:33 PM PDT




اپل امروز نسل جدید مک پرو را معرفی کرد و به راستی که با طراحی جدید و متفاوت آن، تحولی جدید در صنعت کامپیوتر های حرفه ای ایجاد نمود.

دستگاهی که در شکل بالا مشاهده می کنید یک کپسول ساخته شده توسط ناسا برای فرود بر روی سیاره مریخ نیست، بلکه مک پرو جدید است. این دستگاه بر خلاف آنچه که شاید در عکس مشخص است، بسیار بسیار کوچک طراحی شده تا فضای کمی را به خود اختصاص دهد.

اگر بخواهیم اشاره به قدرت سخت افزاری فوق العاده قوی این محصول بکنیم باید بگوییم که مک پرو جدید با پردازنده اینتل زنون عرضه می شود و مجهز به کارت گرافیک دوگانه AMD است. رم این محصول از نوع ECC در نظر گرفته شده و حافظه آن نیز از نوع Flash است. پشت این دستگاه ۴ درگاه USB 3.0 قرار گرفته و ۶ پورت لایتنینگ نسخه دوم نیز وجود دارد.

اگر برای تان سؤال است که فرآیند خنک سازی در چنین سخت افزار قدرتمندی، چگونه اعمال می شود، باید بگوییم که هوا از محفظه زیرین دستگاه به داخل کشیده شده و از فضایی که بالای دستگاه تعبیه شده، خارج می شود. در اصل، فن دستگاه در بالا قرار دارد.

در پایان شایان ذکر است که اپل این دستگاه را داخل چین تولید نمی کند و کلیه فرآیند مونتاژ آن در داخل خاک آمریکا صورت می پذیرد. طبق اعلام اپل، مک پرو تا اواخر امسال، روانه بازار می شود.

10 عکس حیرت‌آور از حیات زیر آب

Posted: 10 Jun 2013 01:32 PM PDT

رتبه سوم، ماکرو

بث واتسون اهل میسوری با این عکس از میگوی صورتی-نئونی ساکن شقایق دریایی که در فیلیپین گرفته شده است، توانست تا رتبه سوم بخش عکاسی ماکرو را به دست آورد.





ذکر ایام هفته

Posted: 10 Jun 2013 01:31 PM PDT

کوچولوهای شیرین و خوردنی

Posted: 10 Jun 2013 01:31 PM PDT


دریه کافی شاب چی انتخاب می کنید (طالع بینی)

Posted: 10 Jun 2013 01:30 PM PDT

6- بستنی . ولی هیچکدوم از اینایی که نوشته درست نبود .

♥*●احـــــــوالات کـنو نـی خـود را بـا نـثـر بـیـان کنــ♥*●

Posted: 10 Jun 2013 01:30 PM PDT

از کــوچــِـه هـای خــاطـِــره یِ مـَــن
امـشَــبــــــــــ
صـِــدای پــــایِ تـــــــــو مـی آیــَــــد !

طنز نوشته ها و غم نوشته های مهدیه....

Posted: 10 Jun 2013 01:26 PM PDT

گیرم که تو عاقل ...
زخم خورده ...
بزرگ و پشت دست داغ کرده ...
با کودک درونت چه میکنی
که حریص یک لبخند بی ریاست؟

تک عکسی های بحث بر انگیز

Posted: 10 Jun 2013 01:12 PM PDT

عــــــــــاقبت مـــــــــا...خخخخخخخخ

Posted: 10 Jun 2013 01:08 PM PDT

حالا سر قبر هیچی , مسئله ای نیست !!! ولی اون دنیا اگه کامپیوتر و اینترنت نباشه چکار کنیم ؟ !!!

همـــــــوطن اوضاع چطـــــــوره؟؟(نبینی از دستت رفتـــــــه)

Posted: 10 Jun 2013 12:48 PM PDT

این چیزهای دروغ !!!!!! رو مینویسید که اونوقت حسین شریعتمداری مجبور میشه تو کیهانش بنویسه مردم دارن سیاه نمایی میکنن !!!!!! ننویسید دیگه . آقای حسین شریعتمداری بدش میاد .

چابهار » بندر چابهار

Posted: 10 Jun 2013 12:39 PM PDT

مقبره سید غلامرسول








تقسیم زندگی , چرا و چگونه ؟

Posted: 10 Jun 2013 12:36 PM PDT


تقسیم زندگی , چرا و چگونه ؟

مجموعه: مشاوره خانواده


اگر ساعت کاری شما یا همسرتان بعداز ظهر یا شب‌ها باشد برنامه زندگی بسیار متفاوت و حتی سخت می‌شود. شما از زبان متخصصان بسیار شنیده اید که درباره ارتباط و صمیمت برای سلامت رابطه زناشویی حرف می‌زنند.

اما آنها به این موضوع کمتر پرداخته اند که اگر شرایط زندگی فرصت‌های کمی برای ارتباط باقی بگذارند چگونه باید برای حفظ صمیمیت تلاش کنید. تماس‌های تلفنی، فرستادن پیامک ممکن است مفید باشند اما وقتی نمی‌توانید اوقات مشترکی داشته باشید احساس تنهایی و فاصله آزارتان خواهد داد.

از این پیشنهادها برای مدیریت و برنامه ریزی برای این سبک از زندگی استفاده کنید:
کسانی که در شیفت بعداز ظهر یا شب کار می‌کنند معمولا از بسیاری از تفریحات و خواسته‌های شخصی شان می‌گذرند و برنامه غذایی، خواب، ورزش و فعالیت‌های دیگرشان بسیار متفاوت از دیگران است.

حفظ رابطه شاداب زناشویی در این موقعیت به هر دو نفر وابسته است. علاوه بر این گاهی اعضای خانواده و دوستان درک نمی‌کنند که چرا باید این نوع شغل‌ها را باید پذیرفت و از اینکه شما نمی‌توانید جواب تلفنتان را ساعت ? شب بدهید و یا چرا برای یک عصرانه به خانه شان نمی‌روید متعجب یا عصبانی می‌شوند. اگر شما شغل پرستاری را با علاقه و عشق انتخاب کرده باشید بدون شک می‌دانید که باید از برخی تفریحات و علایقتان بگذرید و باید تا این اندازه گذشت داشته باشید که ساعت‌های بیشتری را برای همسر و فرزندتان وقت بگذارید.هرچند فراهم کردن موقعیت‌های مناسب برای معاشرت و تفریح با خانواده و دوستانتان بسیار سخت است اما باید یاد بگیرید چگونه این موقعیت‌ها را فراهم کنید و از آنها بهره ببرید.

حفظ ارتباط
چطور می‌توانید ارتباط‌تان را با همسر و اعضای خانواده حفظ کنید در حالیکه باید شب‌ها سرکارتان حاضر باشید؟ از تقویم استفاده کنید. درست حدس زدید باید برنامه ریزی کنید.

با دقت برنامه ریزی کنید. چه ساعت‌هایی از روز در کنار هم هستید؟ با همسرتان این اوقات را پیدا کنید و برایش برنامه ریزی کنید.. علاوه بر این حفظ رابطه شکل‌های متفاوتی دارد. دنیای ارتباطات فرصت‌های ارتباطی را بسیار گسترده کرده اند. از اتاق‌های گفتگوی اینترنتی هم می‌توانید استفاده کنید. نکته مهم این است که مناسب ترین راه ارتباطی را پیدا کنید. مثلا اگر در کنار خانواده بودن را دوست دارید در ساعت‌های مشترک دور هم جمع شوید و با هم گفتگو کنید. سعی کنید مناسبت‌ها را جشن بگیرید مثلا تولد همسر و فرزند و دوستانتان را فراموش نکنید. حتی اگر نمی‌توانید برایشان جشن بگیرید. می‌توانید هدیه ویژه‌تان را که نشانه توجه و علاقه‌تان هست را با برنامه ریزی قبلی تهیه کنید و برایشان با یک برنامه غیرقابل پیش بینی هدیه بدهید.

از خواب گذشتن؟
کارکردن در شیفت شب برنامه خواب‌تان را بهم می‌ریزد. آیا در اینصورت باید بخاطر همسرتان از خوابتان بگذرید؟ شاید لازم باشد گاهی اینکار را بکنید اما هیچ کس نمی‌تواند از شما توقع داشته باشد همیشه بخاطر آنها کمبود خواب داشته باشید.

رسیدگی به امور خانه
اگر شیفت کاری شما با همسرتان متفاوت است نمی‌توانید از یکدیگر توقع داشته باشید که خانه کاملا مطابق میل‌تان باشد. اگر همسرتان شب کار است نمی‌توانید از او بخواهید در طول روز حتما خانه را هم مرتب کند. یادتان باشد که او نیاز به خواب کافی دارد و رسیدگی به همه امور کاری و خانه داری ممکن است خیلی آسان نباشد.

عادت‌های تازه برای پخت و پز و خرید
اگر شما اهل پخت و پز نیستید و همسرتان شب کار است حاضر کردن نهار و شام می‌تواند مشکلات تازه‌ای ایجاد کند. در کوتاه مدت شاید خوردن غذاهای آماده یا سفارش غذا از رستوران کارساز باشد اما آیا شما می‌توانید همیشه به همین شیوه عمل کنید؟ اگر آشپزی بلد نیستید سعی کنید تا یاد بگیرید به ویژه اگر تامین هزینه‌های زندگی وابسته به کار کردن همسرتان است. برای خرید خانه هم باید برنامه ریزی کنید. می‌توانید خریدهای کلی خانه را باهم انجام بدهید و خرید‌های روزانه را با فرزندانتان انجام دهید. کافی است برنامه‌های غذایی هر هفته را مشخص کنید و براساس آن خرید‌های خانه را در روزهای تعطیل با هم انجام بدهید.

رسیدگی به امور مشترک
کار کردن همیشگی در شیفت‌های شبانه شما را مجبور می‌کند رو‌شـــــــهای متفــــاوتی برای تصمیم گیری‌های مشترک و برنامه ریزی‌های دیگر پیدا کنید. پرداخت صورت حساب ها، اجاره کردن خانه، رسیدگی به هزینه‌های جاری خانه همگی نیاز به برنامه ریزی و تصمیم گیری‌های مشترک دارند.

در این شرایط معمولا همسرتان باید بپذیرد که بخشی از این کارها را به عهده بگیرد و انتظار زیادی برای همراهی و همکاری از شما نداشته باشد. برای ایجاد همدلی و احساس مطلوب سعی کنید از همسرتان بیشتر سپاسگزاری کنید. در هر صورت او مجبور است بخشی از وظایف شما را نیز انجام بدهد.

چگونه صمیمیت و وابستگی عاطفی‌تان را حفظ کنید؟
اگر زمان باهم بودنتان کم است باید عادت هایتان را برای حفظ ارتباط عاطفی کمی تغییر بدهید. کار کردن به این شیوه احساس تنهایی را در هــــر دوی شما عمیــــق تر می‌کند. نه اعضای خانواده و نه دوستانتان نمی‌توانند نیازهای عاطفی تان-ـ نیاز به همسرـ را برآورده کنند. سعی کنید بیش از هرچیز دیگری در اوقات مشترک به ارتباط عاطفی‌تان توجه کنید. وضعیت زندگی‌تان را درک کنید و برای حل مشکلاتتان برنامه ریزی و فکر کنید.

موقعیت سخت و طولانی
- اگر برنامه شغلی شما ممکن است سال‌ها طول بکشد این موقعیت هم مزایا و هم معایبی برای رابطه زناشویی‌تان خواهد داشت. کار طولانی شبانه باعث می‌شود عادت‌های برنامه ریزی، رفتاری و کاری‌تان تثبیت بشود اما باعث می‌شود ساعات کمی را در کنار همسرتان باشید. شاداب نگه داشتن رابطه با وجود فاصله‌ای که ایجاد می‌شود کار آسانی نیست و شما باید برنامه ریزی خاصی برای این موقعیت بکنید مثلا:

ـ باید وقت بگذارید. نباید یکدیگر را بخاطر مشکلات در فشار روانی قرار بدهید. وقتی همسرتان می‌خواهد کمی با شما حرف بزند به کارهایتان فکر نکنید. وقتی پای تلفن با شما حرف می‌زند کمی فرصت بدهید و مدام نگویید باید بروم. اگر فکر می‌کنید گفتگویتان به جر و بحث کشیده می‌شود کوتاه بیایید و حرف هایتان را بگذارید برای یک موقعیت مناسب. اگر فکر می‌کنید فرصت گفتگو کم است به همسرتان نامه بنویسید یا حرف های‌تان را در پیامک‌های کوتاه بیان کنید. از هر راه مناسبی که می‌شناسید استفاده کنید اما رابطه‌تان را با گفتن جملاتی مثل«خسته ام»«کار دارم»«باشه برای بعد» خراب نکنید.

ـ به مشکلات فکر کنید و واقعیت‌ها را درک کنید. همسرتان تمام شب را کار کرده است. روزها خواب است و شما بیشتر اوقات تنها هستید. ممکن است احساس بدی پیدا کنید. اما پیش از آنکه واکنش‌های منفی نشان بدهید درباره این مساله فکر کنید. آیا همسرتان مقصر است؟ آیا او این کار را برای تفریح اش انتخاب کرده است؟ آیا او از این وضعیت کاملا راضی است؟ ممکن است بارها تلاش کرده باشید و با این وضعیت کنار آمده باشید با این حال دوباره دچار همین احساسات منفی شده باشید. اگر می‌خواهید واکنشی نشان بدهید بهتر است با جملاتی احساستان را بیان کنید که همسرتان آزار نبیند بگویید: «خیلی برام سخته وقتی تو اینقدر دیر میای. گاهی نگران می‌شم رابطمون آسیب ببینه.» این جملات بهتر از گفتن «چرا هیچ وقت سر موقع خونه نمی‌آی؟ همیشه دیر می‌رسی و من و بچه‌ها همیشه تنهاییم».

- برای ایجاد صمیمیت و بهتر شدن رابطه باید «خوب و مثبت» حرف بزنید. فقط در این صورت است که می‌توانید در کنار هم به آرامش برسد.

- از همسرتان بخواهید نظرش را در مورد آنچه که می‌توانید هر دو با هم برای حل مشکلات انجام بدهید، به شما بگوید. دنبال مقصر نباشید و روی فهم متقابل تکیه کنید تا بتوانید راه حلی پیدا کنید. «برای من مهم نیست درآمد تو چقدر است، من می‌دانم که تو خیلی کار می‌کنی! اما آیا می‌می توانیم برای این فاصله ایجاد شده راه حلی ایجاد کنیم؟»

ـ گزینه‌های جدید پیدا کنید: برای پیدا کردن راه حل با هم راه کارهای جدید بیابید. شوخی کنید از اینکه نظراتتان کمی خنده دار باشد نترسید، فکرتان را رها کنید و یا هر کاری که فشار مشکلات را کمتر می‌کند را انجام دهید.

ـ در مورد اتفاق‌های محتمل بحث کنید: زمانی که ایده‌های کافی برای آنچه که باید انجام بدهید داشتید در موردش با هم گفتگو کنید. کدام یک برای شما بهتر است؟ به نظر همسرتان در مورد این تصمیم اهمیت دهید.

ـ اگر مطمئن نیستید کدام تصمیم برای موقعیت شما بهتر است، برای مدتی همه گزینه‌ها را امتحان کنید. مثلا اگر شما درباره برنامه ریزی‌ها کشمکش دارید و یکی از شما احساس می‌کندبه اندازه کافی با هم وقت نمی‌گذرانید و دیگری مدام به مسئولیت‌های کاریش فکر می‌کند، برنامه ریزی‌تان را تغییر بدهید و مثلا سعی کنید برای مدتی به کار کمتر فکر کنید. از این تصمیم چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ و یا اگر شما تازه مادر شده اید و باید به کار برگردید، دنبال کار موقت بگردید تا مطمئن شوید برای کار کردن آماده هستید. می‌توانید از کارفرما بخواهید تا شیفت کاریتان را تغییر بدهد، حتی می‌توانید توضیح بدهید که کار شبانه روی زندگی شما چه تاثیری می‌گذارد. و یا با همسرتان در مورد این مسایل حرف بزنید: «چه کسی بچه‌ها را نگاه دارد. کی خرید کند؟ چه کسی غذا بپزد؟» شما می‌توانید تمام این موضوعات را با یک تغییر موقتی بررسی کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

ـ انتخابتان را روشن کنید: متاسفانه وقتی شما و همسرتان هر دو موضع متفاوت هستید، ممکن است فکر کنید به یک توافق مشترک رسیده‌اید در حالی هر کدام از شما دید متفاوتی از این توافق دارید. برای حل این مشکل آنچه را که درباره اش به توافق رسیده اید را کاملا توضیح بدهید بگویید: «ما به توافق رسیده ایم که «ما می‌خواهیم که...» هربار که راه حل جدیدی برای حل مشکل پیدا کردید آنرا با همسرتان در میان بگذارید، لزومی ندارد همیشه به روش‌های قبلی رفتار کنید.
منبع:سلامت نیوز

اردبیل » بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

Posted: 10 Jun 2013 12:17 PM PDT

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی
به گفته بیوک جامعی (۱۳۷۹)، مجموعه نفیس بقعه شیخ صفی الدین به نام عارف نامدار شیخ صفی الدین اردبیل جد سلاطین صفویه، در سال ۷۳۵ ه. ق. به دست فرزند وی صدرالدین موسی بنا شد. پس از شروع حکومت صفویه، به سبب ارادت شاهان صفوی به جد خود، واحدهای مختلفی به این مجموعه اضافه شد. بویژه در عهد شاه عباس اول و از آنجا که وی ارادت فراوانی به شیخ صفی الدین داشت و بسیار به زیارت مقبره وی می‌رفت، برای تکمیل و مسجتزیین این اثر، کارهای فراوانی صورت گرفت. در عصر صفوی، بقعه شیخ با حضور استادان بزرگ عهد صفوی چنان به زیور آراسته شد که همچنان پس از گذشت چندین قرن به عنوان یکی از مفاخر تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می‌آید.


یکی از موارد منحصر به فرد این مجموعه این است که این بقعه حاوی ده‌ها اثر بدیع در مضامین مختلف رشته‌های هنری است که از آن جمله می‌توان به عالی ترین نوع کاشی کاری معرق و مقرنس و گچ‌بری کتیبه های زیبا و نفیس و خط خطاطان بزرگ دوره صفوی (میر عماد، میر قوام الدین، محمد اسماعیل و...) منبتهای ارزنده، نقره کاری، تذهیب و طلاکاری، نقاشی و تنگ بری و غیره اشاره کرد. این اثر از ساختار معماری فخیمی برخوردار است که گرد هم آمدن فضایل هنری نامبرده، آنرا در مجموعه‌های تاریخی ایران شاخص و متمایز نموده است.
سردر اصلی و کاشی کاری بقعه شیخ صفی الدین تا سال ۱۳۲۱ خورشیدی در ضلع شمالی میدان فعلی عالی قاپو قرار داشته که در آن سال بقایای سردر به دستور اداره کل باستان شناسی برداشته شد و کاشیهای معرق آن فعلا در انبار بقعه نگهداری می‌شوند. سردر مذکور در زمان شاه عباس دوم برای بقعه ساخته شد و زیر نظر اسماعیل نقاش اردبیلی در سال ۱۰۵۷ به اتمام رسید. در حال حاضر هیچگونه آثاری از این سردر مشهود نیست. امروزه از ضلع شرقی میدان عالی قاپو با گذشتن از در چوبی بزرگ وارد حیاط مشجر مستطیل شکل بقعه به ابعاد ۹۲*۵/۲۶ متر می‌شویم. دور تا دور این حیاط با دیوارهای آجری که از روی ازاره سنگی و به صورت تاقنما ساخته شده محصور گشته است. ضلع شرقی حیاط مذکور با دری به ابعاد 1450*570 سانتی متر غیر مسقف باز می‌شود. این راهرو بینابین حیاط بزرگ مشجر و صحن اصلی قرار دارد. راهروی مذکور با دری در ضلع شمالی به محوطه شهیدگاه و در ضلع جنوبی به محوطه‌ای معروف به «چله خانه» یا قربانگاه مرتبط می‌شود که در سالهای اخیر در مشرف به شهیدگاه مسدود شده است. دیوارهای جانبی این راهرو دارای تاقنمای کاشی کاری بوده که به مرور ایم ریخته و اکنون قسمتی از آ« بازسازی شده است. راهرو مذکور با گذشتن از محوطه کوچک درگاه سنگی به صحن اصلی متصل می‌شود. صحن اصلی حیاطی است مستطیل شکل به ابعاد ۴۰/۳۰*۱۰/۱۶ متر مفروش با تخته سنگهای صاف که حوضی در وسط آن قرار دارد. درگذشته در وسط این حوض چاه آبی بوده است که با استفاده از سطل و طناب برای وضو گرفتن از آن استفاده می‌شده است. این چاه در حال حاضر مسدود شده است.





در سمت چپ سرسرای ورودی، مسجد جنت سرا قرار گرفته. جنت سرا به صورت فضای هشت ضلعی طراحی شده و فاقد محراب است. چنین به نظر می‌رسد که فضای جنت سرا بیشتر برای انجام مراسم صوفیانه و گرفتن مجالس سماع عارفانه بوده و سنگ میدان یا «میدان داشی» آن هنوز در مجموعه بقعه شیخ صفی الدین موجود است. مسجد جنت سرا در گذشته دور دارای سقف گنبدی بوده که پس از فرو ریختن در دوره قاجاریه، سقفی چوبی و مسطح روی آن ایجاد شد که بر ۱۶ ستون چوبی استوار شده است. مسجد جنت سرا از نمای بیرونی مشرف به صحن داخلی سرسرای عظیمی است که در مقابل آن پنجره مشبک گره چینی نصب شده و در جناحین آن دو نیم قوس در ورودی اتاق متولی قرار گرفته است.


این بخش در حقیقت قسمت اصلی بناست و دقیقا رو به روی سرسرای ورودی در دو طبقه قرار گرفته است. پنج پنجره چوبی در طبقه فوقانی و پنج پنجره در زیر آن نمای بسیار زیبایی را قندیل خانه بخشیده است.

آنگونه که بیوک جامعی (۱۳۷۹) به نقل از کتاب «صریح الملک» عنوان کرده است، بخش های مختف بقعه شیخ صفی الدین عبارت‌اند از:
۱. حرم و دارالحفاظ
۲. مقبره شاهزادگان در جانب شرقی دارالحفاظ
۳. ایوان بزرگ رو به قبله دارالحدیث که از آثار دوران شاه اسماعیل اول بوده و در دو جانب غربی و شرقی آ« مقبره‌های مسقفی از اولاد و مشایخ صوفیه قرار داشته است.
۴. چله خانه‌های قدیم و جدید و محل جلوس شیخ صفی الدین بوده است.
۵. مقبره مادر شاه طهماسب
۶. مقصوره‌ای در برابر ایوان دارالحدیث
۷. محوطه شهیدگاه در شمال گنبد دارالحدیث
۸. محل جلوس شیخ صدرالدین موسی
۹. حجره ها که از چهل عدد بیشتر بوده
۱۰. صفه مزارهای برخی از امیران و سران خاندان صفوی
۱۱. نانوا خانه یا آشپزخانه
۱۲. آشپزخانه و دیگ خانه و حجره‌های متعلق به آن و ایاغ خانه
۱۳. حجره رو به مزار شیخ صفی الدین که آرامگاه مشایخ صوفیه بوده است.
۱۴. شربت خانه در کنار چشمه آبی مشتمل بر حوض و محل پختن حلواها و شیرنی ها
۱۵. خونچه خانه و انبار با حجره‌های فوقانی و تحتانی
۱۶. دفترخانه شامل دهلیز و خانه و محوطه‌ای میان شربت خانه و خونچه خانه
۱۷. نقاره خانه که زیر سقف آن سقاخانه بوده و در پشت آن حمام و برخی خانه‌های متعلقه قرار دارد.
۱۸. هیمه خانه و زمینی در اطراف آن
۱۹. فضای بیرون در آستانه که در مقابل آن کوچه و دکانها قرار داشت






تصاویر استتار جالب سربازان در جنگ

Posted: 10 Jun 2013 12:15 PM PDT

تصاویر استتار جالب سربازان در جنگ




سربازان جنگ زمانی که می‌خواهند در برابر دشمن عملیات انجام دهند چگونه خود را پنهان می‌کنند.



خبرگزاری فارس:سربازان جنگ زمانی که می‌خواهند در برابر دشمن عملیات انجام دهند چگونه خود را پنهان می‌کنند.

سربازان جنگ در عملیات خود در برابر دشمن با پوشیدن لباسهایی شبیه طبیعت خود را استتار می‌کنند.






عکاسی از طبیعت زیبا توسط پاسیروسی ها

Posted: 10 Jun 2013 12:12 PM PDT











اردبیل » بازار تاریخی اردبیل

Posted: 10 Jun 2013 11:45 AM PDT


بازار تاریخی اردبیل
بازار تاریخی اردبیل یادگاری از دوره صفوی و پیش از آن است. در قرن دهم هجری در زمان حکومت شاه تهماسب اول بازارهای اردبیل از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده‌اند.
از تقسیم‌بندی کلی بازار اردبیل می‌توان به بازار بقالان، قصابان، خراطان، سراجان، قیصریه، چاقوفروشان، کلاه‌دوزان و بسیاری سرای دیگر اشاره کرد. راسته‌های موجود در بازار اردبیل عبارتند از: راسته اصلی بازار، راسته قیصریه، علافان، راسته پیرعبدالملک، بازار زرگران، سراجان، پارچه‌فروشان، کفاشان، مسگران، چاقوسازان، آهنگران و سراهای آن‌ها.
در قرن هفتم و هشتم بازار اردبیل رونق فراوان داشته‌است. در دوره‌های بعد، قسمتی از بازار بزرگ و تیمچه‌ها و سراها از موقوفات بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به‌شمار می‌رفت و درآمد و عواید حاصله به‌مصرف مخارج این بقعه می‌رسید.

مجموعه بازار اردبیل :
مجموعه تاریخی بازار اردبیل در میانه شهر و در طرفین خیابان امام خمینی واقع گردیده و به جهت قدمت و دارا بودن معماری سنتی از بازارهای تاریخی و جالب توجه ایران به شمار می آید و چون دیگر بازارها مشتمل بر راسته ها ، تیمچه ها ، سراها و مسجد و گرمابه است . بازار اردبیل از سابقه طولانی و درخشانی برخوردارمی باشد . مقدسی و اصطخری (قرن چهارم ه.ق) ، بازار اردبیل را به شكل صلیبی توصیف می كنندكه در میانه آن مسجد قرار داشته است .
بازار اردبیل در قرن 7 و 8 ه.ق نیز از رونق فراوانی برخوردار بوده اما رونق اصلی آن مربوط به دوره صفویه است . در این دوره به جهت اینكه اردبیل خاستگاه سلاطین صفوی ، مركز دینی و همچنین جایگاه مقابر شیخ صفی الدین اردبیلی و دیگر گذشتگان سلاطین صفوی بود شهر و بازار آن از اهمیت و رونق خاصی برخوردار گردید . مجموعه كنونی بازار معرف آثاری از دوره صفویه و قاجاریه است و شامل راسته اصلی بازار ، راسته پیر عبدالملك ، راستهقیصریه ، راسته كفاشان ، راسته غلامان ، بازار زرگران ، سراجان ، پنبه فروشان ، مسگران ، چاقوسازان ، آهنگران ، سرای خشكبار (حاجی میرزا) ، سرای گلشن ، سرای وکیل ، سرای نو یا زنجیرلو ، سرای حاج احمد ، سرای حاج شكر، سرای مجیدیه ، سرای امام جمعه ، سرای دوگچی و تیمچه زنجیرلی است .

مجموعه بازار با طاق های جناغی و گنبدهای ساده پوشش یافته و عرض طاق نمای مغازه ها به طور متوسط سه متر و قطر پایه های طاق ها حدود 80 سانتی متر است . روشنایی داخل بازار از طریق روزنه های تعبیه شده در پوشش های گنبدی تأمین می شود . سرای خشكبارها از دو بازارچه موازی هم كه هر دو بر راسته بازار عمودند تشكیل شده و هر كدام دارای پنج دهانه و 51 مغازه است . سرای گلشن نیز مركب از دو بازارچه و یك سرا است و در مقابل سرای زنجیرلی واقع شده وبه راسته بازار و راسته پیر عبدالملك مربوط می شود. بخش اصلی سرا فضایی مستطیل شكل به ابعاد 80/3×94/9 متر می باشد كه پوشش آن متشكل از نه گنبد در میانه با چهار ستون مدور از سنگ خارا به ارتفاع 75/2 و قطر 52% متر (یا 52 سانتیمتر) و دراطراف بر جرزها نگهداری می شود. ستون ها دارای سرستون مكعب شكل بوده و طاق های زیرین گنبدها توسط تیرهای چوبی به یكدیگر اتصال یافته و مهار شده است . از دیگر بخش های مهم بازار ، چهار سوق یا بازار بزرگ قیصریه است . این بخش بنایی است مدور با گنبد كروی بلند وساده . قطر بنا در پایین 12 متر و ارتفاع تقریبی آن 13 متر است . بخش زیرین بنا ، بدون در نظر گرفتن پایه مغازه ها و امتداد بازارچه ها عبارت است از 12 پایه كه با 12 طاق جناغی زمینه را برای بر پایی گنبد فراهم ساخته است . در هشت طاق جناغی مغازه ودر 4 تای دیگر راهرو بازارچه ها تعبیه شده است. بر سر بازارچه شمال شرقی ، سنگ نبشته ای به چشم می خورد كه به علت فرسودگی امكان قرائت آن وجود ندارد این سنگ نوشته حاوی نام بانی و تاریخ بنا بوده است . تیمچه و سرا و بازارچه زنجیرلی از دیگر بخش های مهم بازار اردبیل است كه به راسته بازار راه می یابد. سرای زنجیرلی بنای هشت ضلعی است (چهار ضلع اصلی و چهار ضلع فرعی) كه ابعاد اضلاع اصلی آن 20/10 متر می باشد صورت 8 ضلعی در بالا با گوشهسازی به دایره تبدیل شده و گنبدی كروی و ساده ای بر فراز آن جا گرفته است. مجموعه تاریخی بازار اردبیل در سالهای اخیر از طرف سازمان میراث فرهنگی تعمیر و مرمت شده و به شماره 1690 به ثبت تاریخی رسیده است








آیا واقعا قدرت دست خانم‌هاست؟

Posted: 10 Jun 2013 11:42 AM PDT


آیا واقعا قدرت دست خانم‌هاست؟

مجموعه: مشاوره خانواده


امروزه به هرجا كه نگاه مي‌كنيم قدرت در دستان زنان است حتما اين ضرب‌المثل را شنيده‌ايد كه مي‌گويند: «پشت هر مرد موفق يك زن قدرتمند است.»

زنان امروز با مادران و مادربزرگان ديروز خيلي متفاوت هستند چه از نظر جايگاه اجتماعي و چه از نظر جايگاه خانوادگي‌شان. ديگر دوراني كه زن‌ها در خانه به شستن لباس‌ها و تميز كردن حياط مشغول بودند به پايان رسيده است. امروزه به هرجا كه نگاه مي‌كنيم قدرت در دستان زنان است حتما اين ضرب‌المثل را شنيده‌ايد كه مي‌گويند: «پشت هر مرد موفق يك زن قدرتمند است.» اما با تغييراتي كه در جوامع بشري صورت گرفته، درحال حاضر مقابل هرمرد موفق يك زن موفق و قدرتمند ايستاده است و حتي چه بسا كه تعداد زنان موفق بيشتر از مردان موفق هم باشد. علي اي الحال برگ‌هاي تقدير اينگونه ورق خورده‌اند و روده درازي بيش از اين جايز نيست اجازه بدهيد برويم سر اصل مطلب.

چند كلامي با شما آقاي محترم
كل كل كردن بر سر قدرت مدت‌هاست كه ميان زنان و مردان شكل گرفته، از طرفي همه زنان دست به دست هم داده‌اند تا اثري از موجودي به نام «ضعيفه» را از ميان بردارند و از طرف ديگر مردان تلاش مي‌كنند كه جنس زن را با همان عنوان سابقش نام ببرند. اما با تمام اين تفاسير، آقايان هميشه به دنبال كسب رضايت همسرانشان هستند و هرقدر هم كه در ظاهر سررشته امور را در دست بگيرند اما رئيس خانه هميشه خانم‌ خانه است و شايد هم اصل و ريشه قدرت زنان از همين رئيس خانه بودن آغاز شده و رفته رفته در همه‌جا گسترش یافته و درنهايت پررنگ شده است. براي آن دسته از مرداني كه هنوز رگ مردسالاري در بدنشان جريان دارد مواردی را يادآور مي‌شويم كه نشان از قدرت خانم‌ها دارد.

طبق آمار اعلام شده از سوي وزارت‌علوم بيش از 60درصد دانشجويان كشور را دختران تشكيل مي‌دهند و اين آمار آن‌چنان رو به افزايش بود كه به ناچار تصميم گرفته شد كه سهميه‌اي را براي پسران درنظر بگيرند تا پسران هم بتوانند به تعداد دختران در دانشگاه به تحصيل مشغول شوند.

در زمان گذشته، هيچ موسسه و شركتي نبود كه رياست آن را يك زن به عهده داشته باشد حتي تعداد كارمندان زن هم نسبت به مردان خيلي كم بود و زنان بيشتر در خانه مشغول خانه‌داري بودند و آن اقليتي كه به دنبال مشاغل بيرون از خانه بودند به عنوان منشي يا عناويني مانند اين كار خود را شروع مي‌كردند اما امروز اين‌چنين نيست. به حدي كه تعداد زنان كارمند حتي بيشتر از مردان كارمند هم شده است.

خانم‌ها مقدم‌اند!...
از ويژگي‌هاي بارز و البته از تفاوت‌هاي زنان با مردان مقدم بودن آنهاست اينكه كسي در مقابل يك خانم و به احترام او صبر كند از موارد اوليه براي‌ نشان دادن آداب معاشرت است. همان‌طور كه احترام بزرگ‌ترها واجب است احترام به خانم‌ها هم واجب است كه البته اين فرهنگ روز به روز درحال تقويت‌شدن است. شايان ذكر است كه اين احترام منشا گرفته از قدرت امروز زنان در جامعه است. به هر حال در این مطلب خانم‌ها می‌توانند پی ببرند که مدیر اصلی خانه آنها هستند یا مردی که عنوان همسر را دارد.

آيا قدرت در زندگي زناشويي دست شماست؟
براي رسيدن به جواب صحيح اين سؤال راهكارهايي را عنوان و موقعيت‌هايي را معرفي مي‌كنيم كه راهنماي خوبي هم براي شما خواهد بود. شما مي‌توانيد با بررسي‌هاي اين موقعيت‌ها و عناوين متوجه شويد كه قدرت در دست شماست یا در دست همسرتان.

موقعیت اول
خرج و مخارج خانه، اصولا دست رئيس خانه است يا به عبارت بهتر اين رئيس خانه است كه تصميم مي‌گيرد پول به دست آمده را در چه راهي خرج كرده و چه مقداري از آن را پس‌انداز كند. براي پاسخ دادن به اين موقعيت سعي كنيد صادقانه به سؤالات زير جواب داده و به هرجواب «بله» 5 امتياز مثبت دهيد.

1. آيا از درآمد همسرتان مطلع هستيد؟
شما به‌عنوان شريك زندگي بايد از درآمد همسرتان مطلع باشيد به اين وسيله خواهيد توانست تصميمات منطقي را براي خرج‌هاي ضروري و غيرضروري خانه داشته باشيد.

2. آيا سفارش خريد خورد و خوراك خانه را شما انجام مي‌دهيد؟
وقتي شما رئيس خانه باشيد سفارش خورد و خوراك خانه به عهده شما خواهد بود. اين شما هستيد كه بايد تصميم بگيريد چه چيزي نياز است به‌خصوص اگر دستي در آشپزخانه هم داشته باشيد و شاغل نباشيد.

3. آيا پول توجيبي فرزندانتان را شما تعيين مي‌كنيد؟
يكي از پيچيده‌ترين تصميمات زندگي مشترك تعيين پول توجيبي فرزندان است. از آنجا كه زنان در جايگاه مادر بودن روابط بيشتر و نزديك‌تري با فرزندان دارند، بهتر مي‌توانند در اين مورد تصميم بگيرند.

4. آيا در خريد لوازم منزل شما تصميم‌گيرنده هستيد؟
اگر يكي از وسايل منزل شما خراب يا قديمي شود چه كسي تصميم‌گيرنده براي تعويض آن است؟ اصولا چون خانم‌ها بيشتر از آقايان در خانه حضور دارند پس حق مسلم با خانم‌هاست كه پيشنهاد تعويض وسايل خانه را بدهند.

5.آيا شما تصميم مي‌گيريد كه هنگام خريد خانه يا اتومبيل كدام خانه يا اتومبيل خريداري شود؟
از آنجا كه خانم‌ها نسبت به آقايان شم اقتصادي قوي‌تري دارند بهتر است در امور اقتصادي منزل نظرات‌شان اعمال شود.

موقعیت دوم
زن قدرتمند، زني است كه بتواند با روش‌‌هاي مخصوص به خودش سررشته امور را به دست بگيرد. در فرهنگ عامه اين روش‌هاي به‌خصوص زنانه را «حيل‌النساء» مي‌نامند. شايد اسمي كه براي آن انتخاب شده است از نظر آقايان كمي ترسناك به نظر آيد. اما به هيچ‌وجه اين‌طور نيست! در اين قسمت به معرفي تعدادي از اين حيل‌النساء مي‌پردازيم در اين بخش هم به هر پاسخ مثبت 5 امتياز تعلق مي‌گيرد.

6. آيا اطرافيان از دست‌پخت شما تعريف مي‌كنند؟
از مهم‌ترين و البته حياتي‌ترين استعدادهاي اكتسابي زنان كه صددرصد يكي از مكرهاي زنانه به حساب مي‌آيد تسلط خانم‌ها به آشپزي است. يك ضرب‌المثل معروف است كه مي‌گويد: «اگر مي‌خواهي اختيار همسرت را به دست بگيري اختيار شكمش را داشته باش.» داشتن يك دست‌پخت عالي و باب ميل خيلي از درهاي قدرت را روي زنان باز مي‌كند.

پیشنهاد
تا جايي كه مي‌توانيد طريقه طبخ غذاهاي مختلف را بياموزيد و حتي گامي فراتر از آن هم برداريد و شروع به يادگيري شيريني‌پزي كنيد. خلاصه كلام اينكه از هيچ اقدامي براي پيشرفت در امور آشپزي و آشپزخانه دريغ نكنيد.

7. آيا وقتي همسرتان به منزل بازمي‌گردد همه‌چيز مرتب و منظم است؟
تميز نگه داشتن منزل و آموزش آن به فرزندان يكي ديگر از مكرهاي زنانه است؛ وقتي شما شرايط مساعدي را براي همسرتان مهيا كنيد خواه ناخواه او را به خانه خواهيد كشيد.

8. آيا از بعد از ازدواج‌تان وزن‌تان ثابت مانده است؟
مواظب اضافه وزن خود باشيد. در غير اين‌صورت با مشكل مواجه خواهيد شد. شايد بهتر باشد مشكل اضافه وزن را برايتان اينگونه عنوان كنيم: با هر يك كيلو اضافه وزن‌تان يك درصد از قدرت‌تان را از دست خواهيد داد. يكي از مكرهاي زنانه براي حفظ قدرت، ثابت نگه داشتن وزن بدن است، چون در اين صورت شادابي و جواني در شما نمايان خواهد شد.

9. آيا پيش از آمدن همسرتان به منزل به خودتان رسيدگي مي‌كنيد؟
هميشه لباس‌هاي مرتب به تن كنيد و اجازه ندهيد همسرتان شما را در وضعيت نامرتب ببيند. پوشش مناسب و مرتب و البته مطابق سليقه همسرتان يكي از برگ‌هاي برنده براي قدرتمند شدن است. پس آن را از دست ندهيد.

10. آيا شما رابطه خوبي با مادرشوهرتان داريد؟
نزديك شدن شما به مادرشوهرتان يعني نزديك شدن به همسرتان. اگر بتوانيد دل او را به دست آوريد و كاري كنيد كه او شما را تاييد كند آخرين و پركاربردترين مكر زنانه را به كار برده‌ايد.

موقعیت سوم
اين بخش اختصاص دارد به ويژگي‌هاي مخصوص زنان، ويژگي‌هايي كه خدادادي در خانم‌‌ها وجود دارد و به قدري پررنگ هستند كه نمي‌توان از آنها چشم‌پوشي كرد.

11. ذهن شما چندبعد دارد؟ يا به عبارت بهتر در آن واحد قادر به انجام چندكار هستيد؟
داشتن ذهن چندبعدي از بارزترين ويژگي‌هاي خانم‌هاست. خانم‌ها به راحتي مي‌توانند هم زمان كه درحال صحبت كردن با تلفن هستند با دست ديگرشان مشغول آشپزي كردن يا اتو كشيدن لباس باشند و حتي اگر تلويزيون هم روشن باشد از برنامه تلويزيون هم غافل نباشند.

اگر امتیاز شما ...
با توجه به جدول زیر و مجموع امتیازات به‌دست آمده می‌توانید به قدرت‌تان در زندگی مشترک‌تان پی ببرید:

منبع:مجله زندگی ایده آل

اردبـــــیل

Posted: 10 Jun 2013 11:31 AM PDT

معرفی شهر اردبیل









ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــ
اَردَبیل یکی از شهرهای ایران و مرکز استان اردبیل در شمال غربی کشور است. این شهر همچنین مرکز شهرستان اردبیل است. اردبیل از شهرهای باستانی و تاریخی ایران است. این شهر در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار گرفته‌است و دارای ارتفاع زیادی است و از سردترین شهرهای ایران محسوب می‌گردد که جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد. این شهر در ۲۱۹ کیلومتری تبریز و ۵۹۱ کیلومتری تهران واقع شده‌است.

شهر اردبیل در ارتفاع 1500متری از سطح دریا و در میان کوه‌های تالش و سبلان واقع در رشته‌کوه البرز در شمال غرب فلات ایران جای گرفته و دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل است.

وجه تسمیه
غالب صاحب‌نظران نام قدیمی شهر را «آرتاویل» و از ریشه اوستایی می‌دانند. این نام از ترکیب دو کلمه «آرتا» (به‌معنی مقدّس که در فارسی میانه تبدیل به «ارد» شده‌است و در کلماتی نظیر اردشیر آمده‌است) و «ویل» به معنی "ناحیه" تشکیل شده‌است. امروزه در مناطق تالش‌نشین استان، هنوز هم به اردبیل، «آردویل» می‌گویند که به معنای "ناحیّه مقدس" است.

پیشینه
اردبیل از شهرهای کهن ایران است که حدود ۵۰۰۰ سال قدمت دارد.در لوحه‌های گلی سومریان به صورت آرتا یا آراتتا ثبت گردیده‌است که خود قدمت شهر را تا ۵۰۰۰ سال میرساند.تمدنی همزمان با سومر در ایران وجود نداشته‌است. این شهر در زمان حکومت بنی‌امیه مرکز حکومت آذربایجان و در زمان بنی‌عباس مرکز قیام بابک خرمدین بوده است. در سال ۶۱۸ هجری مورد حمله مغولان قرار گرفت.در دوران باستان نیز که ایران به چهار ولایت تقسیم شده بود اردبیل مرکز ولایت باختر شامل آذربایجان (از همدان و ساوه تا دربند در جنوب روسیه و ارمنستان فعلی) بوده‌است. اما در زمان تیموریان و صفویان، نهضت تشیع و جنبش‌های سیاسی ایران از این شهر برخاست. اردبیل در زمان صفویان آباد گردید و به اوج اعتبار، عزت، و عظمت خود رسید، اما پس از انقراض این سلسله در پیشامدها و تحولات تاریخی دوره نادرشاه و اوایل قاجار و به‌خصوص با ورود قشون روسیه به ایران و حوادث دوران مشروطیت، از رونق و اهمیت افتاد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در ۲۴ فروردین ۱۳۷۲ به مرکز استان تبدیل شد.
از آثار تاریخی اردبیل که برخی به دوره پیش از اسلام می‌رسد، می‌توان از دهکده آتشگاه، شهر هیر، شهریور، و مسجد جامع اردبیل که در قدیم آتشکده بوده‌است، نام برد. با توجه به این‌که این مسجد، بزرگ‌ترین و قدیم‌ترین مسجد اردبیل است، احتمال می‌رود یکی از واحدهای آن، کتابخانه بوده، ولی در تاریخ اردبیل اشاره‌ای به آن نشده است.

بسیاری از مؤلفان دوره اسلامی، بنای شهر اردبیل را به فیروز، پادشاه ساسانی نسبت می‌دهند و می‌نویسند که اردبیل به دستور این پادشاه، که در سده پنجم میلادی می‌زیست، ساخته شده‌است.فردوسی در شاهنامه بنای اردبیل را به پیروز ساسانی نسبت می‌دهد.

اما تاریخ اردبیل خیلی قدیمی‌تر از زمان فیروز ساسانی است. زیرا که فیروز درسال ۴۵۹ میلادی به سلطنت رسیده‌است و ۳۴ سال قبل از این تاریخ، بهرام پنجم ملقب به بهرام گور در مقابل حمله هیاتله از راه اردبیل به آمل وگرگان و سپس به خراسان رفته و در آن‌جا، خاقان هیاتله را کشته‌است. این موضوع در شاهنامه فردوسی آمده‌است:

چو آگاهی آمد به بهرام‌شاه که خاقان به مرو است چندان سپاه
همی راند لشکر چو تزکوه سیل به آمل گذشت از ره اردبیل
در زمان فیروز به دلیل حمله طوایف شمال (هون‌ها) ویران گردید و به دستور فیروز، آباد گردید و برج و بارو درآن ساخته گردید و از این‌رو بنای آن‌را به فیروز نسبت می‌دهند.

در داستان سیاوش در شاهنامه فردوسی نیز نام اردبیل آمده بود.
در قرن ششم قبل از میلاد زرتشت پیامبر بزرگ ایران ظهور کرد و بنا به روایت اوستا، کتاب یسنا در بالای کوه سبلان بر او نازل شده‌است.
شهر اردبیل به علت نزدیکی به قفقاز و گرجستان و ارمنستان، جایگاه ویژه‌ای داشت به‌طوری که در زمان جنگ‌های ایران و روس در عهد قاجار، اردبیل مرکز استقرار نیرو و ستاد عملیات سپاه ایران در برابر طوایف شمال بوده‌است.

باستان‌شناسی اردبیل
منطقه اردبیل حداقل از هزاره ششم قبل از میلاد مسکونی بوده‌است. براساس پژوهش، سراسر منطقه از تپه‌های باستانی پوشیده شده‌است. کاوش‌های مقدماتی در برخی از نواحی اردبیل به ویژه در قسمت‌های شمالی و شرقی آن نشان می‌دهد که اردبیل از کانون های مهم فرهنگ مگالی تیک یا سنگ افراشتی بوده‌است. مردم مگالی تیک شرق آذربایجان که ماهیت قومی آن ها می‌باید از عناصر کاسی و هوری بوده باشد، ده ها اثر مگالی تیک پرارزش از خود به یادگار گذاشته‌اند. کشفیات اخیر در محوطه باستانی شهر یئری مشکین شهر، پرتو تازه‌ای به تمدن و فرهنگ هشت هزارساله اقوام ساکن در اردبیل و اطراف آن افکنده‌است و انتشار نتیجه کشفیات می‌تواند ارتباط تمدن و فرهنگ مگالی تیک اردبیل را با دیگر مناطق ایران و آذربایجان تاریخی و قفقاز و شرق آسیای صغیر مشخص کند. تصاویر هیکل‌های سنگی شهر یئری با تصاویر هیکل‌ها و سرهای آدمیانی که برروی اجاق‌های نعل اسبی ایغدیر (ایگدیر درشمال شرقی ترکیه در نزدیکی مرز ایران و ارمنستان) نقش بسته، شباهت تام دارد.آثار یافت شده درموزه باستان شناسی اردبیل قرار دارند.

گورستان‌های تاریخی
بررسی‌های انجام‌شده در چهار نوع گور تاریخی در منطقهٔ اردبیل، دوران عصر آهن I تا دوران عصر آهن III را به وضوح ترسیم می‌نماید. تقریباً هیچ کدام از این گورها سالم نیستند و به‌نظر می‌رسد در گذشته‌های بسیار دور مورد تاراج قرار گرفته‌اند. این نوع از گورستان‌ها را کورگان می‌نامند و در تمامی مناطق قفقاز و قفقاز جنوبی پراکنده هستند و به لحاظ سازه و معماری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. هرکدام دارای مشخصات خاصی هستند؛ ولی عملکرد تمام آن‌ها به یک گونه بوده‌است. گورستان‌های بررسی‌شده بین اردبیل و مشگین‌شهر قرار گرفته‌اند

بقعه شیخ صفی الدّین اردبیلی



بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی (میراث جهانی یونسکو)

بقعة شيخ صفي- كه از بناهاي منحصر به فرد در ميان ساختمان‌هاي مذهبي است- شامل تعدادي از بناهاي دوره‌هاي مختلف است كه نخستين بار شاه طهماسب آن‌ها را به‌صورت مجموعة واحدي درآورد. بعدها شاه عباس باعث افزودن بناهاي مهم به اين مجموعه و اصلاحاتي در آن گرديد. اهميّت زياد اين اثر تاريخي به‌طور كلي در رابطه‌اي كه با سلسلة خاندان سلاطين صفويّه دارد جلوه‌گر مي‌شود. اسلاف شاهان صفويّه و همچنين شاه اسماعيل اوّل سرسلسلة اين خاندان در داخل اين مجموعة تاريخي به خاك سپرده شده‌اند. اين مجموعه از نظر معماري اسلامي داراي اهميّت فوق‌العاده است. هر يك از عمارات منفرد آن بي‌نظير مي‌باشد. اين امر در مورد خود مقبره كمتر صادق است تا در مورد نمازخانة مقابل آن. ضلعي كه مقابل حياط قرار گرفته مانند نماي كاخي ساخته شده است. طرح اين بنا در هنر شرق بيگانه به نظر مي‌رسد و بيشتر رنسانس را به خاطر مي‌آورد. ليكن جزييات يعني كاشي‌كاري، طرح‌ها، قاب، پنجره‌ها، مقرنس‌كاري‌ها، آجركاري‌ها كه با فاصله و بندهاي وسيع‌تري انجام گرفته هنر خالص شرقي است. بناهاي متعلّق به بقعة شيخ صفي عبارتند از: درب ورودي و حياط بزرگ- حياط كوچك يا دالان روباز- صحن بقعه- مسجد جنّت‌سرا- حياط مقابر- شهيدگاه- چلّه‌خانه. قسمت‌هاي اصلي بقعه عبارتند از: «رواق يا قنديلخانه- مقبرة شيخ صفي- مقبرة شاه اسماعيل صفوي- حرمخانه- چيني‌خانه». بقعة شيخ صفي‌الدّين از نظر كاشي‌كاري و تزيينات از زيباترين ابنية تاريخي دورة صفوي محسوب مي‌شود.

مقبره شیخ امین الدّین جبرئیل


مقبره شیخ امین الدین جبرئیل

مقبرة شيخ امين‌الدين جبرييل از جمله بهترين نمونة مقابر گستردة معماري اسلامي ايران محسوب مي‌شود كه سادگي و موزون بودن اجزاي آن و سرانجام تزيين فوق‌العاده در سطوح داخلي اين بنا، آن را در زُمرة شاهكارهاي معماري دورة صفويه قرار داده است. اين مقبره يك بنايي است كه به طور نامساوي از دو قسمت تشكيل يافته، يك عمارت چهارگوش مركزي و يك مقصوره مانند پنج ضلعي در جلو. اضلاع اين بنا كه بر روي شالودة سنگي قرار گرفته داراي تاق‌نماهاي نوك تيزي است. برجي كه شبيه برج مقبره‌اي شيخ صفي است احتمالاً مربوط به قرن هشتم/چهاردهم م است كه شيخ صدرالدين موسي پسر دوم شيخ صفي آن را ساخته است، اما عمارتي كه بر روي شالودة اطراف بناي اصلي قرار گرفته، در زمان‌هاي بعد يعني همزمان با بقعة شيخ صفي در اوايل قرن دهم/شانزدهم م بنا گرديده است. اين مقبره در وسط محوطة محصور وسيعي واقع شده و از قسمت‌هاي زير تشكيل يافته است: حصار، حياط بقعه، ايوان جلوبنا، رواق، بناي اصلي بقعه، حجرات و غرفه‌ها.

مسجد جمعه اردبيل


مسجد جمعه اردبیل(مسجد جامع اردبیل)-یادگار دوره پیش از اسلام ودوره سلجوقیان


مسجد جمعه، كه تحت شمارة 248 در تاريخ 28 خرداد ماه سال 1315 جزو آثار ملّي به ثبت رسيده، در قسمت شمال شرقي اردبيل و بر فراز تپّه اي بلند و در ميان گورستاني مرتفع، حدّ فاصل كوچه‌هاي عبدالله شاه و پيرشمس‌الدّين قرار گرفته است.

بر طبق رواياتي كه در محلّ وجود دارد، مسجد جمعه دقيقاً بر جاي يك بناي پيش از اسلام برپاشده و چنين تصوّر مي شوئ كه محلّ آن آتشگاهي بوده كه در صدر اسلام، همزمان با روي آوردن مردم به دين اسلام، به مسجد تبديل شده است. "اين مسجد در شرق شهر و روي يك بلندي كوچك قرار دارد و جهت استفادة نمازگزاران به قسمت هاي كوچك تقسيم شده؛ بخش اصلي كه زير گنبد قرار گرفته (گنبدخانه) به قدر كفايت بزرگ است و گرداگرد آن ديواره‌اي است كه رفته‌رفته به شكل ناقوس درآمده است. در جلوي مسجد نيز يك چشمه قرار دارد.

این بنا براي نخستين بار در قرن پنجم هجري قمري، احتمالاً بر روي ويرانه هاي يك بناي زمان ساساني ساخته شده، و در آن زمان از يك شبستان گنبد دا رمربّع و تالار تاق دار بلند مركّب بوده است. وقتي كه مغولان در سال 1217 ميلادي شهر اردبيل را نابود كردند، به مسجد جمعه آسيب فراوان وارد آمد و گنبد آن در سال 650 هجري قمري دوباره ساخته شد و در آن زمان بعضي قسمت هاي آن با گچ پوشيده و بندكشي كاذب و توپي روي آن نقش گرديد. در اواسط قرن هشتم هجري قمري، شبستان گنبد سفيدكاري شده و محراب گچي ساخته شد و روي آن با نقّاشي تزيين گرديد. عناصري كه [در مسجد جمعه] از قرن هشتم [هجري قمري] وجود دارد، شامل پوشش گچي سختي است كه سطوح ديوار داخلي اتاق گنبد را پوشانيده و محراب مقرنس و تزيينات ديگر نقّاشي شده است. نماي تاق هاي گوشه اي و نغول مدوّر و تزيينات ديوارهاي تحتاني تزيين شده و طرح هاي آن به رنگ نيلي است كه با الگو انداخته شده است. تزيينات مزبور شبيه تزيينات داخلي مقبرة اولجايتو و برج ابرقو است، ولي در مسجد جمعة اردبيل طرح ها دقيق تر و ظريف تر و محدود به نواحي معيّن است.

جمعه مسجد از نظر پلان در رديف مساجد با تركيب چهار تاق و ايوان قرار مي‌گيرد. اين تركيب در قرون اوليه اسلامي به شكل چهار تاق بوده است كه در مسير تكامل خويش به صورت كنوني در آمده است. در زمان سلجوقيان اين تركيب چهار تاق در سمت عقب و ايوان در سمت جلو متداول و معمول شد. بدون ترديد مساجد با تركيب چهار تاق و ايوان، كه در عصر اسلامي در معماري جاي گرفتند ملهم از آتشكده‌هاي عصر ساساني بوده‌اند. [۳۱].

جاذبه‌های توریستی
بقعه شیخ صفی‌الدّین اردبیلی، مسجد جامع اردبیل و مقبره شیخ امین الدّین جبرئیل از بناهای تاریخی مهمّ این شهر به‌ شمار می‌روند. مضافاً این که دریاچه شورابیل (در داخل شهر)، دریاچه نئور، جنگل فندق‌لو، پیکره سنگی بابا داوود عنبران، شهر توریستی سرعین و دهکده سولان در زمره جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر به حساب می آیند.
از دیگر آب‌های معدنی که اغلب مزین به زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی می‌باشند عبارت‌اند از: خلخال سویی، قطورسویی، دودو، ایلاندو (که بر اثر زلزله ویران شده‌است)، مشه سویی، شابیل، قینرجه، ویلادره، سردابه و... همچنین آبشارها و عوارض طبیعی دیدنی مانند آبشار نره‌گر در روستای اسبوی خلخال، آبشار شورشورنه عنبران، آبشار سردابه، دریاچه واقع در قله سلطان سبلان، روستای زیبای نمهیل و سواحل رود قزل اوزن، جاده فوق‌العاده زیبای خلخال به اسالم، مراتع وسیع دامنه سبلان.

هتل‌های اردبیل
اردبیل به واسطه داشتن مناظربی نظیر طبیعی، شاید به جرات بتوان گفت رتبه نخست گردشگری درایران رادارا می‌باشد.اردبیل وسرعین به واسطه پذیرش گردشگر، میزبان مسافران تابستانی وزمستانی می‌باشد.درتابستان استفاده از مناطق خوش آب وهوای اردبیل ودرپاییزوزمستان به واسطه دارا بودن پیست اسکی آلوارس وآبگرمهای معدنی سرعین میزبان مسافران می‌باشد.لذا هتل‌های زیردرخدمت میهمانان می‌باشد:

مجتمع توریستی کوثراردبیل
هتل مهدی اردبیل
هتل سبلان ارردبیل
هتل شورابیل اردبیل
هتل نگین اردبیل
هتل دریا اردبیل
هتل شیخ صفی اردبیل
هتل آپارتمان اترک سرعین
هتل آپارتمان سپیدسرعین
هتل آپارتمان دنیز سرعین
هتل آپارتمان فانوس سرعین
هتل آپارتمان آنا
هتل آپارتمان تخت طاووس
هتل قصر سرعین
هتل لاله سرعین
ضمنا دو هتل ۵ ستاره دراردبیل دردست ساخت می‌باشد.

صنایع دستی اردبیل
اردبیل به واسطه داشتن تاریخ کهن در ادوار مختلف وتکامل در این دوره‌ها صنایع دستی مختلفی را در جهت نیاز به ان به تکامل رسانده وبه جوامع مختلف معرفی وصادر نموده‌است.به وضوح می‌توان اوج این شکوه را در دوره صفویه جستجو نمود که بایستی این شکوه را به نام مکتب اردبیل ثبت نمود.

آبگینه
بافته و نساجی سنتی
رودوزیهای سنتی
سفال وسرامیک سنتی
صنایع دستی تلفیقی
صنایع دستی چرمی
صنایع دستی چوبی وحصیری
صنایه دستی سنگی
نمد مالی
گليم بافی


آب و هوای اردبیل
اردبیل با واقع شدن در دامنه کوه مرتفع سبلان با بلندی 1350 متر و با فاصله کم از بندر آستارا با ارتفاع30 - به منزله دامنه وسیع کوه مرتفعی مشرف بر دریاست که دارای اقلیم مناطق فوقانی از یک طرف و تأثیر پذیر از مناطق بحری از طرف دیگر است. شهرستان اردبیل دارای چهار اقلیم مدیترانه‌ای گرم، مدیترانه‌ای معتدل، کوهستانی سرد و معتدل است. این شهرستان به عنوان یکی از مناطق سردسیر ایران و استان بین پنج تا هشت ماه از سال سرد است. بارندگی نیز در تمام فصول وجود دارد، ولی شدت آن در بهار و پاییز بیشتر است. براساس گزارش ایستگاه هواشناسی اردبیل که در ارتفاع ۱۳۷۲ متری واقع شده، بارندگی این شهر در سال ۱۳۷۲ برابر ۷/۳۲۷ میلی‌متر گزارش شده‌است. این شهرستان دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های معتدل است. متوسط درجه حرارت آن در حدود هفت درجه سانتی‌گراد است. وجود کوهستان‌های سبلان، طالش و بزغوش، تأثیر بخارهای دریای خزر و بادهای سردشمالی و وجود جنگل‌های شمال و شرق آن در میزان بارندگی و نوسان دمای شهرستان اردبیل بسیار مؤثر است.

غذاهای سنتی


آش دوغ؛ غذای سنتی اردبیل.


از غذاهای سنتی اردبیل می‌توان به آش اوماج، آش دوغ، آش شیر، آَش یارما، بزباش، پیچاق قیمه، تاس‌کباب، ترحلوا، ترشی‌قرمه، چیغیرتما، حلوای زرد، حلوای زنجبیل، خشیل، خورش قاتق، ساج‌ایچی، سوغان‌سو، قرمه‌سبزی، قویماق، قیساوا، قیقاناق، کوفته، لونگی و هرا اشاره کرد.

سوغات


عسل طبیعی سبلان

از مهم‌ترین سوغات اردبیل می‌توان آب‌نبات، تخمهٔ آفتابگردان، قره حالوا (حلوای سیاه)، سرشیر، شیرینی‌های محلی، شكلات روسته، عسل طبیعی سبلان، عصارهٔ گل‌های سبلان و کره را نام برد.

بازار تاریخی اردبیل
بازار اردبیل یادگاری از دوره صفوی و ماقبل انست. در قرن دهم هجری در زمان حکومت شاه طهماسب اول بازارهای اردبیل از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده‌اند.

تقسیم بندی کل بازاراردبیل عبارتنداز: بازار بقالان، قصابان، خراطان، سراجان، قیصریه، چاقو فروشان، کلاه دوزان و... سرای دیگر اشاره کرد.راسته‌های موجود در بازار اردبیل عبارتند: از راسته اصلی بازار، راسته قیصریه، علافان، راسته پیرعبدالملک، بازار زرگران، سراجان، پارچه فروشان، کفاشان، مسگران، چاقوسازان، آهنگران و سراهای آنها.در قرن هفتم و هشتم بازار اردبیل رونق فراوان داشته‌است. در دوره‌های بعد، قسمتی از بازار بزرگ و تیمچه‌ها و سراها از موقوفات بقعه شیخ صفی الدین بشمار می‌رفت و درآمد و عواید حاصله به مصرف مخارج این بقعه می‌رسید.

موزه‌ها
اردبیل به دلیل داشتن تاریخ کهن، همواره آثارتاریخی بیشماری رادر خود جای داده‌است. به همین دلیل آثار موجود در موزه‌های اصفهان، تبریز میراثی از تاریخ اردبیل به شمار می‌رود که دردوره‌های تاریخی بالاخص دوره صفویه از این دوران می‌باشد.

موزه تاریخ طبیعی اردبیل
موزه مردم‌شناسی اردبیل
موزه صنایع دستی اردبیل
موزه مفاخردینی اردبیل
موزه مفاخراردبیل
موزه تخصصی باستانشناسی(درمحل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی)
موزه سنگ و کتابخانه تخصصی بقعه شیخ صفی (درمحل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی)
موزه چینی‌ها یا چینی خانه (درمحل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی)
موزه باستان‌شناسی خلخال



منبع:شهرمجازی
http://tourism.shahrmajazi.com/virtualcity-5963.xhtml

نقش‌های وارونه یک زن!

Posted: 10 Jun 2013 11:05 AM PDT


نقش‌های وارونه یک زن!


مجموعه: روانشناسی زناشویی




زن و مرد دارای دو روحیه پنهان هستند. در وجود زن ها، هم روحیه زنانه وجود دارد و هم روحیه مردانه و در مردان نیز روحیه مردانه و زنانه وجود دارد. عمل و عکس العمل هر زن و مردی به چگونگی رشد و تحول این روحیات بستگی دارد.

به طور طبیعی روحیه مردانه در مردان حالت قالب دارد و در زنها روحیه زنانه، که این موجب می شود آنها در یک حالت تعادل و طبیعی باشند، اما بعضی مواقع به دلایل گوناگون این حالت تعادل دچار اشکال و نقش احساسات و عواطف در انها وارونه می شود، که این حالت عدم تعادل با علائم مختلفی بروز می کند.

در مقاله" نقش های وارونه یک مرد" به حالت عدم تعادل مردان و وارونگی نقش احساسات و عواطف آنها پرداختیم، حال در این یادداشت، قصد داریم به بررسی اشکال در تعادل روانی زنان و اثرات آنها بر رفتار آنان اشاره نمائیم.

وقتی تعادل روحیات روانی زنان به هم می خورد!
احساس خستگی مفرط و یکنواختی زندگی و همین طور بروز مشکلات متعدد در زندگی، تمایل به صحبت کردن که از خصوصیات زن هاست را کم می کند و رفته رفته آنان توان حل مشکلات روزانه خود را از دست داده و بدون این که خود بخواهند به سمت عدم تعادل پیش می روند.

علائم متعددی نشان دهنده این عدم تعادل است که می توان به طور خلاصه به علائمی چون ذیل اشاره کرد:
*احساس مسئولیت غیر اصولی برای حل مشکل خانواده و کار مفرط : زمانی که روحیات زنانه زن ها تقویت و حمایت نمی شود انها برای گریز از دل زدگی شوهرشان و ترس از طلاق، ناخودآگاه به سمت جنبه مردانه خود و ابراز تمایلات مردانه پیش می روند. آنان به عاقلانه رفتار کردن خویش مفتخرند، بنابراین شدیدا کار می کنند و نیازهای زنانه خود را برای حل مشکلات خانه و خانواده پنهان می کنند. تصور غلط این زن ها این است که نیازها و حساسیت های زنانه، و احساس زن بودن و زنانه رفتار کردن ناخوشایند است. این گونه زن ها دائما با خود درگیر هستند و روحیات زنانه خود را پس می زنند.آنها دوست دارند به جای ظریف و زنانه رفتار کردن، در غالب رفتارهای مردانه، خشک، خشن و نفوذ ناپذیر شوند و همین طور می خواهند به جای وابستگی به شوهرشان، تمایل به استقلال داشتن را تجربه کنند. آنها تا جایی در این عدم تعادل و افراط گویی پیش می روند که حمایت مردها را به باد تمسخر می گیرند، و... در صورتی که این حمایت مردها می باشد که حامی و حمایت گر همیشگی آنها است.

*تمایل به این که همسرشان پرحرفی کند: واکنش دیگر زن ها نسبت به عدم تعادل خود این است که مایلند همسرشان بیشتر از آنها حرف بزند و احساساتش را با زنش در میان بگذارد. این دقیقا نقشی است که زن ها در حالت تعادل باید برعهده داشته باشند. این گونه زن ها بیشتر تمایل دارند تا شوهرشان زنانه رفتار کند، زیاد حرف بزند، سفره دل بگشاید و درد دل کند. آنها احساس می کنند که با زنانه رفتار کردن مرد، امنیت خود را به دست می آورند و از این راه خود را راضی و خشنود می کنند. این تمایل زن یعنی زنانه رفتار کردن مرد و کاهش خشونت در او به این معنی است که نیاز اصلی، جانشین نیاز دیگری شده است و تمایل خودشان به زنانه برخورد کردن را آشکار نمی سازند.

*احساس خستگی بسیار و در نتیجه پرخوری: واکنش غیرطبیعی دیگر نسبت به ارضاء نشدن روحیه زنانه پرخوری است. خوردن می تواند آسان ترین راه برای تامین کمبود عشق و علاقه باشد. زن ها می توانند با غذا خوردن، موقتا احساس استرس، ناامنی و ترس را در خود سرکوب کنند. احساسی که از روحیه زنانگی آنها سرچشمه می گیرد. زن ها کم و بیش می توانند با پرخوری نیاز رسیدگی به روحیه زنانه خود را برطرف کنند یعنی در واقه با واکنش جانشین سازی می توانند نیاز اصلی خود که نیاز به عشق، محبت و همدردی است را با پرخوری پر کنند. البته نیاز به پرخوری برای مدت کوتاهی نیاز به عشق را برآورده می سازد و زن آن قدر تشنه می ماند تا نیاز او برای عشق برآورده شود و احساس آرامش در او به وجود آید. زن ها گاهی تا اندازه ای خود را فریب می دهند که به شادی و خوشحالی غیر طبیعی و ساختگی خود دل می بندند و ظاهرا نشان می دهند که تمامی نیازهای آنها برآورده شده است.

مردان، برای مبارزه با این عوارض، چه باید کنند؟!
تمامی این واکنش ها به علت مشاهده نکردن حمایت مورد نیاز از روحیه زنانه می باشد. بنابراین یک زن احساس می کند که مجبور است از روحیه ظریف زنانه خودداری کند و به سمت رفتار مردانه کردن گرایش پیدا کند. او فکر می کند که با این کار می تواند توجه شوهر خود را به خویش جلب کند و موجب حمایت شوهر از او شود، در حالی که با چنین رفتاری وضعیت به وخامت بیشتری دچار می شود. مردها باید کمبود های همسر خود در این زمینه توجه کنند و با حمایت های بی دریغ خود حس زنانگی را در آنها تقویت کنند و انان را از گردابی چنین مهلک نجات دهند. در چنین شرایطی یک مرد باید با تمام وجود زنش را درک کند و متوجه باشد که ممکن است زنش به کمی استراحت و تنها ماندن احتیاج داشته باشد، تا آمادگی و تعادل لازم را برای زندگی به دست آورد. به عنوان مثال اگر وقتی زنی به خاطر کار خسته کننده و مفرط رنج می برد و احساس کسالت می کند، تنها راه چاره حمایت صادقانه شوهر از اوست. شوهر باید در چنین شرایطی او را تحت حمایت بی دریغ خود قرار دهد و نیازهای عاطفی و روانی او را تا حد امکان برآورده سازد تا زن بداند که همسرش به خاطر عشق به او از هیچ کوششی فروگذاری نمی کند.
منبع: تبیان

تصاویر: زیبایی های رویایی نمک‌زار جهنمی!

Posted: 10 Jun 2013 10:53 AM PDT

تصاویر: زیبایی های رویایی نمک‌زار جهنمی!




نزدیک مرز کنیا دریاچه ناترون در تانزانیا واقع شده که انصافا یکی از زیباترین مناظر طبیعی در دنیاست.
خبرآنلاین: نزدیک مرز کنیا دریاچه ناترون در تانزانیا واقع شده که انصافا یکی از زیباترین مناظر طبیعی در دنیاست.

چشمه های آب گرم معدنی و عمق کمتر از سه متر و وجود انواع موادمعدنی جذابیت دیگر این دریاچه نمکی است.












قیمت خودرو افزایش یافت

Posted: 10 Jun 2013 10:40 AM PDT

قیمت خودرو افزایش یافت




فعالان بازار از رشد قابل توجه قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی خبر می‌دهند.



خبرگزاری ایسنا: فعالان بازار از رشد قابل توجه قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی خبر می‌دهند.

قیمت خودروهای داخلی امروز با شوک افزایشی قابل توجهی همراه بوده است. در این زمینه فعالان بازار کاهش عرضه و در کنار آن افزایش تقاضای خرید این محصولات را مهمترین دلیل رشد قیمت‌ها می‌دانند.

به گفته آن‌ها میزان موجودی انبار فروشندگان پاسخگوی نیاز خریداران خودرو نبوده و به این دلیل قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

در این شرایط خبری از شورای رقابت که قرار بود با دستورالعمل قیمت‌گذاری خود قیمت خودروها را کاهش داده و کنترل کند، نیست.

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی به شرح زیر است:
نوع خودرو
پلاک91
پلاک 92
سایپا 111ای.ایکس
-
17 میلیون و 800 هزار
سایپا131 ای.ایکس
-
16 میلیون و 800 هزار
تیبا
-
20 میلیون و 500 هزار
تندر 90 پارس خودرو E2
-
37 میلیون و 500 هزار
مگان
-
89میلیون
206 صندوق‌دارv8
-
41میلیون
206 تیپ 2
-
38 میلیون
تندر 90 ایران خودرو E2
-
37 میلیون و 500 هزار
پژو پارس سال
-
34 میلیون و 500 هزار
پژو 405
-
26 میلیون

جنــــــــیفر لپه پـــــــز...خخخخخخخخخ

Posted: 10 Jun 2013 10:31 AM PDT




نگا کنید خو معلومه اسمش دیگه حقیقته ک میگن...
جنی مخفف جعفرجنی..
فر مخفف فرشتـــــــه...
لوپز هم مخفف لپه پـــــــز....
خخخخخخخخخخ

حال کنید چجوری تفسیرش کردم :دی

ای واااااااااااای ســـــــــــرم گیجـــــــــید خخخخخخ این چـــرا اینجوریه؟؟؟

Posted: 10 Jun 2013 10:27 AM PDT

قطع تماس تصویری رایتل تا اطلاع ثانوی

Posted: 10 Jun 2013 10:23 AM PDT

قطع تماس تصویری رایتل تا اطلاع ثانوی




معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه پیوست فرهنگی ارائه خدمات تماس تصویری موبایل در دست بررسی این مرکز قرار دارد، گفت: اپراتور سوم تلفن همراه تا زمانی که این پیوست فرهنگی تدوین و ابلاغ نشود نمی تواند و نباید خدمات تماس تصویری داشته باشد.



خبرگزاری مهر: معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه پیوست فرهنگی ارائه خدمات تماس تصویری موبایل در دست بررسی این مرکز قرار دارد، گفت: اپراتور سوم تلفن همراه تا زمانی که این پیوست فرهنگی تدوین و ابلاغ نشود نمی تواند و نباید خدمات تماس تصویری داشته باشد.

علیرضا شاه میرزایی در مورد آخرین وضعیت ارائه سرویس تماس تصویری سیم کارتهای اپراتور سوم موبایل اظهار داشت: هم اکنون سرویس دهی تماس تصویری از طریق سیم کارتهای این اپراتور انجام نمی شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، این اپراتور تا زمانی که پیوست فرهنگی اش تصویب نشود، نمی تواند به ارائه سرویس بپردازد و براین اساس در حال حاضر خدمات تصویری ندارد و نباید داشته باشد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براینکه بررسی پیوست فرهنگی رایتل در اختیار کمیسیون عالی محتوای فضای مجازی است، گفت: این کمیسیون عالی، در حوزه حقوقی و مجوز ورود کرده و مصوب کرده که پیوست فرهنگی رایتل باید هرچه سریعتر تهیه شود در غیر اینصورت این اپراتور نمی تواند خدمات دهی کند.

وی با تاکید براینکه در پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل بر پیوست فرهنگی سرویس های مدنظر تاکید شده، خاطرنشان کرد: نزدیک به 3 سال از ارائه پروانه اپراتور سوم موبایل می گذرد اما هنوز پیوست فرهنگی سرویس های جدید این اپراتور تصویب نشده است.

شاه میرزایی با بیان اینکه پیوست فرهنگی باید در کمیسیون عالی ارتقای محتوای فضای مجازی تصویب شود ادامه داد: هم اکنون یک پیشنهاد از سوی رایتل و یک پیشنهاد از سوی سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات به صورت رسمی به مرکز ملی فضای مجازی تحویل داده شده است اما ما از آنها خواستیم این دو پبشنهاد را با هم هماهنگ کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهادات ارائه شده برای پیوست فرهنگی رایتل توسط رایتل و وزارت ارتباطات بسیار از هم متفاوت بود و براین اساس به آنها اعلام شد که یک پیشنهاد جامع در این راستا ارائه دهند؛ چنانچه یک پیشنهاد جامع بیاورند بررسی این پیوست فرهنگی سریعتر انجام می شود و بعد از آن امکان ارائه سرویس تماس تصویری و خدمات نسل سوم موبایل وجود خواهد داشت.

شاه میرزایی تاکید کرد: رایتل تا زمان تهیه پیوست فرهنگی اجازه ادامه ارائه سرویس تماس تصویری را ندارد.

ارائه مکالمه تصویری رایتل از دی ماه سال گذشته با مخالفت تنی چند از مراجع عظام روبرو شد چرا که این حضرات معتقدند که نسل سوم اپراتورهای تلفن های همراه با آموزه های دینی درتضاد است و می تواند عفت عمومی جامعه و نظم حاکم برآن را خدشه دار و خانواده ها را به ورطه نابودی اخلاقی و بنیانی بکشد و براین اساس نصب و راه اندازی این اپراتور چه از طرف دولت و چه از جانب بخش خصوصی بصلاح نیست و هرگونه اقدامی دراین مسیر خلاف شرع است.

چندی پیش مدیرعامل رایتل اخبار مربوط به قطع امکان تماس تصویری این اپراتور را تکذیب کرد و گفت: امکان مکالمه تصویری همچنان بر روی سیم کارت‌های رایتل وجود دارد.

غلامرضا قاسمی با بیان اینکه توسعه نسل سوم تلفن همراه یکی از مظاهر توسعه تکنولوژی در کشور است، افزود: آنچه ما از همه نهادها و ارگان‌ها در مسیر توسعه این تکنولوژی توقع داریم، همیاری و همگامی و تلاش برای رفع موانع و مشکلات است؛ همانطور که پیش از این نیز اعلام کردیم، خانواده رایتل و سیاستگذاران این اپراتور نسبت به مسائل فرهنگی پیش روی این اپراتور توجه دارند و نهایت تلاش خود را در پیشبرد اهداف رایتل به کارخواهند بست.

کیــــــــــف کن خلاقــــــــــیتو....خخخخخخ خخ

Posted: 10 Jun 2013 10:19 AM PDT

خلاقیت دخترا

شکار زیردریایی با استفاده از یک حشره!

Posted: 10 Jun 2013 10:19 AM PDT

شکار زیردریایی با استفاده از یک حشره!




زنجره شرق آمریکا حشره‌ای کوچک است که صدایی فوق‌العاده بلند تولید می‌کند. پژوهشگران آمریکایی تلاش دارند تا با بررسی و الهام از این نژاد خاص زنجره‌ها، حسگرهای زیرآبی بهتری خلق کنند.



خبرآنلاین: زنجره شرق آمریکا حشره‌ای کوچک است که صدایی فوق‌العاده بلند تولید می‌کند. پژوهشگران آمریکایی تلاش دارند تا با بررسی و الهام از این نژاد خاص زنجره‌ها، حسگرهای زیرآبی بهتری خلق کنند.

تابستان امسال، میلیون‌ها زنجره از زیر خاک‌های سواحل شرقی آمریکای شمالی خارج می‌شوند، بدن نابالغ و لارومانند خود را ترک می‌کنند، پروازی ناشیانه به سوی درختان منطقه زندگی خود انجام می‌دهند، و آنگاه مهمانی پر سر و صدای خود را به راه می‌اندازند. این حشرات برای جذب جفت اقدام به ایجاد صدایی گوش‌خراش می‌کنند که شدتی معادل 90 دسی‌بل (معادل صدای عبور مترو از فاصله چند متری) دارد. اما امسال علاوه بر خود این حشرات، گوش‌های دیگری نیز به آواز آنها گوش می‌دهند. محققان نیروی دریایی ارتش آمریکا در مرکز جنگ‌افزارهای زیرآبی نیروی دریایی (NUWC) تلاش دارند تا با بررسی و الهام از این نژاد خاص زنجره‌ها، حسگرهای زیرآبی بهتری خلق کنند.

مهم‌ترین سوالی که محققان نیروی دریایی تمایل دارند جواب آن را بیابند این است: «چطور حشره‌ای به این کوچکی، صدایی به این بلندی تولید می‌کند؟» پاسخ این سوال می‌تواند اهمیت زیادی در ساخت سیستم‌های سونار ریز و متراکم داشته باشد. اگرچه چنین سیستم‌هایی در حال حاضر نیز وجود دارند، اما آنها بر مبنای سونار غیرفعال عمل می‌کنند که شامل گوش دادن به صدای سایر اجسام زیر آب است. سیستم‌های سونار غیرفعال نمی‌توانند برای شناسایی موقعیت سایر اجسام زیرآبی خود اقدام به فرستادن امواج صوتی نمایند.




از سوی دیگر، سیستم‌های سونار فعال امواج صوتی از خود ساطع می‌کنند و سپس به موج‌هایی که پس از برخورد به اجرام زیرآبی بازتاب شده‌اند گوش می‌دهند. مشکل اینجاست که در حال حاضر، سیستم‌های سونار فعال نیازمند تجهیزات بزرگ و پیچیده‌ای هستند که هر کشتی توان حمل آنها را ندارد. محققان نیروی دریایی آمریکا امیدوارند که با تقلید از اندام‌های تولید صدای زنجره‌ها، کشتی‌های کوچک مانند شناورهای زیرآبی بی‌سرنشین نیز بتوانند از سونار فعال استفاده نمایند. شناوری بی‌سرنشین که از سیستم سونار الهام گرفته از زنجره‌ها بهره می‌برد، می‌تواند نیروهای مهاجم را شناسایی کند؛ و در عین حال نسبت به چیزی که واقعا هست تهدیدی بزرگ‌تر و گیج‌کننده‌تر به نظر برسد.

برای درک آواز زنجره‌ها، محققان نیروی دریایی از لیزر استفاده می‌کنند تا بخش‌هایی از بدن زنجره‌ها را که صدا تولید می‌کند ردگیری نمایند. صداسازهای داخلی زنجره‌ها شامل دو بخش است: یک جفت صفحه روی قفسه سینه، که به دنده‌هایی با برآمدگی رو به بیرون متصل شده‌اند. زنجره‌ها این صفحات را منقبض می‌کنند، و باعث می‌شوند که دنده‌ها با صدایی به سوی داخل خم شوند. کیسه هوایی بزرگی در پشت دنده‌ها باعث طنین انداختن صدای تولید شده می‌شود، همان‌طور که دمیدن هوا در شیشه‌ای خالی باعث ایجاد صدایی عمیق‌تر می‌شود. زنجره‌ها این جفت دنده را با سرعت 300 تا 400 بار در ثانیه به کیسه هوایی خود می‌کوبند. از آنجایی‌که امواج صوتی حاصله با یکدیگر هم‌فاز نیستند، به گونه‌ای با هم ترکیب شده و تقویت می‌شوند؛ تق‌تقی ناموزون که هر 17 سال یکبار سواحل شرقی آمریکا را در می‌نوردد.

طراحی خلاقانه محصول جدید کوکاکولا

Posted: 10 Jun 2013 10:18 AM PDT

کوکاکولا که یک برند معروف در زمینه تولید نوشابه در سراسر دنیاست برای یکی از محصولات خود بطری جدید طراحی نموده است. این محصول جدید در نگاه اول به شکل قبل می باشد ولی واقعیت این است که بعد از چرخاندن آن در قسمت وسط از این به بعد شما می توانید بدون نگرانی های بهداشتی نوشیدنی خود را با دوست تان تقسیم کنید.


کوکاکولا که یک برند معروف در زمینه تولید نوشابه در سراسر دنیاست برای یکی از محصولات خود بطری جدید طراحی نموده است.این محصول جدید در نگاه اول به شکل قبل می باشد ولی واقعیت این است که بعد از چرخاندن آن در قسمت وسط دو نیم می شود و به مصرف کنندگان اجازه می دهد که نیمی از آن را به دوستشان بدهند.البته پزشکان معتقد هستند این ایده می تواند به مبارزه چاقی کمک کند.

طراحی این بسته با همان رنگ آرم کوکاکولا طرحی شده است.









حراج عکس‌ های منتشر نشده یک بازیگر زن

Posted: 10 Jun 2013 10:15 AM PDT

حراج عکس‌ های منتشر نشده یک بازیگر زن




بیش از 3700 عکس منتشرنشده از مریلین مونرو بازیگر معروف هالیوود به حراج گذاشته می‌شود.



خبرآنلاین: بیش از 3700 عکس منتشرنشده از مریلین مونرو بازیگر معروف هالیوود به حراج گذاشته می‌شود.

این عکس‌ها اثر میلتن اچ. گرین عکاس معروف دهه‌های 1950 و 1960 است و قرار است روز 27 ژوئیه توسط «پروفایلز این هیستوری» فروخته شود.

گرین که عکاس مد و عکاس افراد معروف بود، عکس‌هایی فراموش‌نشدنی گرفت که روی جلد بیش از 100 مجله مانند «لایف»، «لوک»، «گلمور»، «تاون اند کانتری» و «وُگ» کار شد.




اولین عکس‌های او از مریلین مونرو سال 1953 در مجله «لوک» منتشر شد. آن‌ها نه تنها دوستان خوبی برای هم شدند، بلکه یک شرکت تولید فیلم هم راه‌اندازی کردند که دو فیلم «ایستگاه اتوبوس» (1957) و «Prince and the Showgirl» تولید 1957 در آن ساخته شد.

گرین طی چهار سال در 52 جلسه از مونرو عکس گرفت.

حراجی همچنین شامل 75 نگاتیو اصلی و اسلاید از چهره‌هایی چون استیو مکویین، کیم نواک، سوزان ساراندون، باربارا استرایسند، الیزابت تیلور، جین فاندا، آدری هپبرن و کری گرانت است.

مونرو در فیلم‌هایی چون «چگونه می‌توان با یک میلیونر ازدواج کرد»، «نیاگارا»، «آقایان موطلایی‌ها را ترجیح می‌دهند»، «رودخانه بدون بازگشت»، «خارش هفت ساله» و «بعضی‌ها داغش را دوست دارند» بازی کرد. او پنجم اوت 1962 در 36 سالگی درگذشت.

سال گذشته برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن به مناسبت پنجاهمین سال درگذشت مونرو، او را چهره پوستر جشنواره قرار دادند. سال 2012 همچنین مونرو موضوع فیلم «هفته من با مریلین» با بازی میشل ویلیامز بود. درام موزیکال «Smash» تولید شبکه ان‌بی‌سی نیز به او ادای احترام کرد.

یـــــــاد قدیمــــــــــایی ک ندیــــــــــدم ب خیـــــــــــر خخخخخخ

Posted: 10 Jun 2013 10:14 AM PDT

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر