آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

Link to انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

نوای دل

Posted: 30 Apr 2013 02:32 PM PDT


به یادت که می افتم .....
از همه چیز می افتم!

بیاید یه کم بخندیم

Posted: 30 Apr 2013 02:27 PM PDT

شوﺧﯽ ﭘﺴﺮﺍ


ﺍﻭﻟﯽ : ﻣﻦ ﯾﮑﯽ ﻣﯿﺰﻧﻢ ﭘﺲ ﮐﻠﺶ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺗﻮ ﺩﻮﻣﯾﺸﻮ ﻣﺤﮑﻢ ﺗﺮ ﺑﺰﻥ

ﺩﻭﻣﯽ : ﺣﻠﻪ ﺩﺍﺩﺍ


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


ﺷﻮﺧﯽ ﺩﺧﺘﺮﺍ

ﺍﻭﻟﯽ : ﻣﻦ ﻣﺪﺍﺩﺷﻮ ﺑﺮﻣﯿﺪﺍﺭﻡ ﺗﻮ ﻧﮕﻮ ﺩﺳﺖ ﻣﻨﻪ

ﺩﻭﻣﯽ : ﻭﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﯼ ﺑﺎﺷﻪ ﻋﺰﯾﺰﻡ ،
عجب هیجانی



طرف می ره انگلیس راننده تاکسی می شه
ازش می پرسن سختت نیست فرمون سمت راسته ؟
.
.
.
می گه نه فقط بعضی وقتا حواسم نیس تف می کنم تو صورت مسافر بغلی :)





زن : غذا خوردی ؟

مرد : غذا خوردی ؟
زن : دارم از تو میپرسم
مرد : دارم از تو میپرسم
زن : ادای منو در میاری ؟
مرد : ادای منو درمیاری ؟
زن : بریم خرید ؟
مرد : غذا خوردم .


مخاطب خاص...

Posted: 30 Apr 2013 02:17 PM PDT

مخاطب خاص با این و اون نلاس !!

همه چیز درباره «خلیج همیشه فارس»

Posted: 30 Apr 2013 02:16 PM PDT

تلاش‌های دولت ایران در برابر تغییر نام

دولت ایران در روز ۱۳ مرداد سال ۱۳۳۷ به دلیل تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی از سوی عراق و برخی دیگر از کشورهای عربی و انگلیس اعتراض خود را به دولت جدید عراق به رهبری قاسم که با یک کودتای نظامی بر سر کار آمده بود و تمایل به حرکت‌های آزادی خواهانه مصر به رهبری جمال عبدالناصر داشت، اعلام کرد. چند سال بعد گمرک و پست ایران از قبول محموله‌هایی که به جای خلیج فارس نام خلیج عربی بر روی آن نوشته شده بود، خودداری کرد. ایران همچنین در مجامع و کنفرانس‌های بین‌المللی نیز در صورت به کار بردن این اصطلاح ساختگی از سوی نمایندگان کشورهای عرب واکنش نشان می‌داد. شاه خود در دو نوبت در مصاحبه‌های خود به جعل نام خلیج فارس اعتراض نمود. برای اولین بار در سند " AD311/1 Gen مورخ پنجم مارس ۱۹۷۱ میلادی" دبیرخانه سازمان ملل اعلام کرد نام درست و تاریخی خلیج فارس است.

دوره جمهوری اسلامی:

در نیمه نخست بهمن ماه سال ۱۳۷۰ سر ویراستار سازمان ملل متحد با اشاره به اعتراض‌های پیاپی نمایندگان ایران در آن سازمان به استفاده از نام ساختگی خلیج عربی در اسناد این سازمان از کارکنان سازمان ملل خواسته تا اعتراض دولت ایران را همیشه در نظر داشته باشند. در یازدهم شهریور سال ۱۳۷۱ هنگامی که حیدر ابوبکر العطاس نخست وزیر جمهوری یمن در اجلاس سران جنبش عدم تعهد که در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می‌شد، از نام ساختگی خلیج عربی استفاده کرد، با اعتراض شدید نمایندگان ایرانی رو به رو شد. او سرانجام از نمایندگان ایران عذرخواهی کرد و این کار را غیر عمد خواند. سازمان ملل متحد تاکنون در ۵ نوبت، نام رسمی و تغییر ناپذیر آبراه جنوبی ایران را "خلیج فارس" اعلام کرده‌است. دومین یادداشت به شماره UNLA45.8.2(C) مورخ دهم اوت ۱۹۸۴ میلادی و بار سوم نیز طی یادداشت شماره ST/CS/sER.A/29 در تاریخ دهم ژانویه ۱۹۹۰ میلادی نام رسمی دریای جنوبی ایران و خاوری شبه جزیره عربستان را "خلیج فارس" اعلام کرده‌است. این سازمان در کنفرانس‌های سالانه خود که در زمینه "هماهنگی در نام‌های جغرافیایی" برگزار می‌کند، به فارسی بودن نام این آبراه بین المللی تاکید کرده و آن را مورد تائید قرار داده‌است.بطورکلی دولت جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۳۸۳ و پیش آمد موضوع تحریف نام خلیج فارس از سوی نشنال جیوگرافی از خود حساسیت و واکنش قابل ملاحظه‌ای انجام نداد تا اینکه در پایان دوره محمد خاتمی روز ملی خلیج فارس رسما وارد تقویم کشوری شد.

در ابتدای دوره احمدی نژاد از نمادها و مظاهر ایرانی گرایانه و از جمله نام خلیج فارس پرهیز می‌شدو چنانچه با تصدی آقای صفار هرندی به عنوان وزیر ارشاد وب سایت اولین فستیوال ملی خلیح فارس و مسابقه جهانی وبلاگ نویسی خلیج فارس که دهها وبلاگ نویس بر اساس تبلیغات و در خواست وزارت ارشاد طرحها،کاریکاتورهاو انیمیشن‌ها و مقاله‌ها(فروردین ۱۳۸۴) و راهکارهای پاسداری از میراث خلیج فارس در آن ارایه شده بود وب سایت این فستیوال بطور ناگهانی قبل از اعلام برندگان، از سوی وزارت ارشاد حذف و مسابقه لغو شد.(روزنامه شرق تیر ۱۳۸۴) و حتی در سخنان افرادی مانند حجه الاسلام آقاتهرانی نماینده مجلس بصراحت با این نام مخالفت شد.

اما از سال ۱۳۸۸ دولت احمدی نژاد توجه قابل ملاحظه‌ای به این موضوعات نشان داد و در سالهای اخیر، دولت و دیگر نهادهای حکومتی در ایران تلاش کرده‌اند خود را نسبت به این موضوع حساس و متعهد نشان دهند.سال ۱۳۹۱ دو روز پیش از «روز ملی خلیج‌فارس» در ایران، برای اولین بار امامان جمعه شهرهای مختلف نیز در خطبه‌های خود، از «اهمیت و حقانیت» این نام سخن گفتند. از امامان جمعه تهران و شیراز تا شهرهای پلدختر، سوق و بردخون و ... و روز ملی خلیج فارس با حضور مقامات در شهرهای حاشیه خلیج فارس و با جشنواره‌های مختلف گرامی داشته شد. احمدی نژاد با سخنانی همچون" حقانیت نام خلیج فارس چون خورشید تابان است و تاریخ گواه است که جاعلان نام خلیج فارس هیچ تمدنی ندارند" تند ترین حمایت‌ها را از نام خلیج فارس بروز داد. حکام بعضی کشورهای عربی نیز نسبت به سفر احمدی نژاد به ابوموسی حساسیت نشان داده والفاظ تند و تهدید آمیز بکار بردندریئس پلیس امارات ایران را به حمله نظامی تهدید کرد.مقامات نطامی ایران نیز متقابلا پاسخ‌های تندی دادنددر اینترنت هم جوانان ایرانی اقدام به مبارزه سایبری کرده و از جمله به فیسبوک ملک عبداله و سایت فدراسیون فوتبال امارات را با تصاویری از خلیج فارس تزئین کردید.

مهمانداران زن هواپیمایی در کشورهای مختلف

Posted: 30 Apr 2013 02:10 PM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط angel bec (پست 633508)
.
.
.
ببخشيد يه سوال ذهنمو مشغول كرده؟؟:28:
دقيقا كدومشون فانتزيتونن؟؟؟:15::24:
به به...!!؟؟؟

کلا مهمان داران هواپیما همیشه جذاب هستن
این عکسا زیاد خوب نیست

مادر ذوستت دارم....

Posted: 30 Apr 2013 02:08 PM PDT

تا کی در فراغت نشینم مادر
من شب فاصله ام
تو کجایی مادر
من لب حوصله ام
تو کجایی مادر
من به عادت بیمار
تو کجایی مادر
من ز دنیا بیزار
تو کجایی مادر
من به نفرین زمان
تو کجایی مادر
من در اغاز خزان
تو کجایی مادر
من به ماندن گریان
تو کجایی مادر
من به رفتن خندان
تو کجایی مادر
من به دل غم دارم
تو کجایی مادر
من تو را کم دارم
تو کجایی مادر

گل مناسب برای مادر یا همسرتان کدام است ؟

Posted: 30 Apr 2013 02:02 PM PDT

مامان مهربونم
مادران متولد تیر:

خانواده اولویت اول این خانم های حساس و مهربان است. مادران متولد تیرماه بسیار دلسوز و خوش قلب هستند و از دیدن گل هایی مثل زنبق سفید خوشحال می شوند. گل ها به او نشان می دهند که چقدر قدردان زحمات و روح بزرگ او هستید. می توانید از گل های سوسن هم به عنوان نماد احترام استفاده کنید تا بداند چقدر شخصیتش را دوست دارید. روی کارت بنویسید: مادر همیشه دو بار فکر می کند، یک بار به خودش و بار دیگر به فرزندش.


اینم خود مهربونم

مادران متولد خرداد:

مادران متولد خرداد دوست دارند به فرزندانشان راه و رسم زندگی را بیاموزند و به آنها یاد بدهند از آنچه که دارند لذت ببرند. آنها شخصیتی شاد و پرتکاپو دارند و از قدرت تخیل زیادی برخوردارند. گل های آفتابگردانی که در گلدانی رنگارنگ و زیبا قرار داده شده اند با شخصیت خلاق این خانم ها هماهنگ است. همین طور رزهای صورتی، نارنجی، زرد و سفید در کنار هم گزینه ای مناسب هستند. می توانید روی کارت بنویسید: اگر هر لحظه که به تو فکر می کنم گلی سر از خاک به در می آورد، تا ابد در باغم قدم می زدم.

سرگروهی استقلال با درخشش رحمتی

Posted: 30 Apr 2013 01:59 PM PDT

اي بابا كي بازي شد كه من نفهميدم؟؟!!!
حيف شد..
ايشالا قهرماني..

دلیل توقیف کاربر " م.شب " چیه ؟؟

Posted: 30 Apr 2013 01:48 PM PDT

كلا خوشم مياد هر كي يه دفعه طعم اين توقيفه رو چشيده هااا...
ميگم اگه خييلي كيف ميده...يه دفعه امتحان كنيم..:19:
ضرري كه نداره..نه؟؟
:20:
.
.
گذشته از شوخي واقعا از اين بابت آقا كوروشو تحسين ميكنم..
جدا از درستي يا نادرستي قوانين..هميشه بايد يه راه برگشت وجود داشته باشه...
واين خيلي خوبه..

لو رفتن عکس یک حمام عمومی + عکس!

Posted: 30 Apr 2013 01:13 PM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط در برابر باد (پست 633459)
چرا فکر منحرف؟ الان نر و ماده توو این عکس که با هم مختلطند


ههههههه...
حمام عمومي بود...حمام مختلط كه نبود...
ببخشيدآقا منوچهر دامپزشكي خونديد؟؟يا پرنده شناسي..تو همچين مايع هايي!!
كه جنسيتشو تشخيص دادين؟؟
هههه..
موفق باشين

روز مادر (زن) مبارک

Posted: 30 Apr 2013 01:10 PM PDT

هم جا گفتم اینجا هم می گم

ندیدم رو دست مـــــــــــــــــــــــا در ....

*******
روز زن و روز مادرو

به همه بانوان عزیز از جمله

مادران دیروز

مادران امروز

و مادران فردا

صمیمانه تبریک می گم

برقرار باشید و پایدار



وقتی چشم به جهان گشودم. قلب کوچکم مهربانی لبخند و نگاهت را که پر از صداقت و بی ریایی بود احساس کرد. دیدم زمانی را که با لبخندم لبخند زیبائی بر چهره خسته ات نشست و دنیایت سبز شدو با گریه ام دلت لرزید و طوفانی گشت. از همان لحظه فهمیدم که تنها در کنار این نگاه پرمهر و محبت است که احساس آرامش و خوشبختی خواهم کرد




میدان اعدام و میرغضب‌هایش

Posted: 30 Apr 2013 01:04 PM PDT

گداگردانی میرغضب ها

وقتی باز سراغ کاسب های قدیمی دیگر این میدان را می گیریم همه می گویند که بیشتر آنها از دنیا رفتند و تنها چند نفر از بازماندگان آنها در مغازه های اطراف میدان که اکنون محل عمده فروشی و پخش مواد غذایی است باقی مانده اند که به سراغ یکی از قدیم ترها می رویم آقای محمدی که به قول خودش نزدیک 50 سال است در این میدان به فروش مواد غذایی مشغول است، او چیزی از گذشته ای در این میدان اتفاق افتاده است به خاطر ندارد و ندیده است اما چیزهایی زیادی از قدیمی ها شنیده است از زمانی که میر غضب ها دور میدان و بازار می گشتند تا برای اجرای حکم مجرمشان پول و در واقع دست مزدی جمع کنند.

در گذشته میرغضب‌ها با گرداندن محکومان در اطراف شهر و مجبور کردن آنها به گدایی برای خود پول جمع می‌کردند. آنها مجرمان را که زنجیرهایی به دست، پا و حتی بینی و گوش داشتند به محل‌های پر رفت ‌و آمد شهر و ورودی قبرستان‌ها می‌بردند و با اجبار آنها به التماس و گدایی برای خود درآمد کسب می‌کردند. اگر رهگذران پولی به مجرم نمی‌دادند میرغضب با کشیدن مجرم روی زمین یا کشیدن زنجیرها سعی می‌کرد دل مردم را به درد بیاورد تا پولی بدهند تا مجرم زجر کمتری بکشد.





البته ماجرای گدایی مجرم برای میرغضب تا رسیدن زمان اجرای حکم او ادامه داشت به صورتی که درآمد میرغضب با رسیدن زمان اجرای حکم مجرم در میدان پاقاپوق به پایان نمی‌رسید چون او تازه در زمان اجرای حکم به فکر جمع کردن پول بیشتری بود که در اصطلاح به آن «حق تیغ» می گفتند.حق تیغ پولی بود که میرغضب در زمان اجرای حکم گردن زدن مجرم از خانواده او و افرادی که برای تماشا آمده بودند جمع می‌کرد، البته نه برای اجرای حکم و نمایش مرگ بلکه برای آنکه یا درد کمتری گردن مجرم را بزند.

با انقلاب مشروطه و به پایان رسیدن مراسم گردن‌زنی و جایگزین شدن دار، از میزان خشونت میرغضب‌ها و مراسم اجرای حکم مجرمان کم شد و تشریفاتی جدید جای کارهای قبلی را گرفت، برای مثال میرغضب‌ها مامورانی از اداره نظمیه شدند که برای انجام هر حکم انعامی از دولت می‌گرفتند و مجرمان هم دیگر مجبور به گدایی در خیابان‌ها نبودند و در عوض شب پیش از اعدام به آنها چلوکباب می‌دادند و از او می‌خواستند اگر می‌خواهد وصیت کند.همچنین به مجرمان قبل از آویخته شدن بر دار سیگاری داده می‌شد تا بکشند، گفته شده است این سیگارچون از سوی یکی از رئیس‌های اداره نظمیه به نام "ادیب‌السلطنه سمیعی" برای اولین‌بار به یک مجرم داده شده بود به نام سیگار «ادیب‌السلطنه‌ای» معروف شد.

این میدان وحشت هم که زمانی مرکز سرگرمی برای مردم تماشاچی تهران بود به مرور زمان با گسترش خانه‌ها و مغازه‌های شهر و به خصوص وسیع شدن بازار تهران از اواخر دوران قاجار در داخل شهر قرار گرفت و انجام حکم اعدام و وسایل اجرای حکم آن مثل چوبه دار کم‌کم از این میدان برچیده شد و به محل باغشاه تقاطع خیابان سپه منتقل شد تا به امروز که دیگر مگر در مواقعی خاص هیج اعدامی در ملاء عام و در بین تماشاچی ها نمی افتد و در خفاء مجرمی را بالای دار می برند.



مادران سینمای ایران که در میان ما نیستند...

Posted: 30 Apr 2013 12:08 PM PDT

روحشان شاد و یادشان گرامی...
...............................................

مقایسه لباس دخترا و پسرا در طول هفته

Posted: 30 Apr 2013 10:14 AM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط رودابه (پست 632784)
ای ول.. بابا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ای ماچیش کین چون خیلی اصعاب داشتَ بیدَ.......................................... ....!!



میگم حالا اگه به اینا نیاز داشتَ بیدی چی؟؟؟؟:hiddend (17)::28::28::a (26)::a (26):

:06::06::06::06::06::06::06::a (4)::a (4)::a (4)::a (4)::a (4)::a (4)::a (4)::a (4)::a (4)::a (4)::a (4)::a (4)::a (4):





برای آرایش و عطر هم نظر میده مخصوصا اگه قرار باشه با خودش برم بیرون من لباسای اونو انتخاب میکنم اونم به من کمک میکنه

تصاویر حیرت‌انگیز از غار 65 میلیون ساله!

Posted: 30 Apr 2013 09:48 AM PDT





تاکستان‌ » امامزاده ولی ضیاء آباد

Posted: 30 Apr 2013 09:40 AM PDT


در ضيا آباد در شهرستان تاکستان بر روي صفه طبيعي نسبتاً کوتاهي؛ بناي امام زاده ولي قراردارد که او را از احفاد امام موسي کاظم ( ع) مي دانند. گفته مي شود قدمت اين بنا به دوره صفوی بازمي گردد. ازاره بنا – که طرحي مربع شکل با ابعاد تقريبي 90/5 متر دارد – با قطعه سنگ هاي قهوه اي در دو رديف تا ارتفاع 10/1 مترساخته شده و بقيه را با آجر هاي ساده بالا برده در سه ديواره بيروني آن طاق نما هايي به وجود آورده اند. گنبد بنا بر روي مکعب مزبورقرار گرفته که در قسمت پايين به صورت استوانه اي با ارتفاع 30/2 متر بوده و پس از قطار بندي ساده اي که به کمک دو رج آجر ايجاد شده؛ بخش اصلي گنبد شکل گرفته است.
بخش اصلى يا بقعهٔ امام‌زاده داراى طرح مربع‌شکلى با طول ضلع ۹/۵۰ متر است که گوشه‌‌هاى ديوار غربى آن پخ شده است. ازارهٔ بنا با قطعه‌سنگ‌هاى قهوه‌اى به اندازه‌هاى مختلف و در دو رديف به ارتفاع ۱/۱ متر ساخته شده است. بخش بالايى بنا با آجرهاى ساده ساخته شده است و بر روى ديوارهاى غربى و شمالى و جنوبى آن - از خارج - طاق‌نماهايى زده شده است. بر بالاى بقعه، گنبدى با غلام‌گردشى در اطراف و گردنيِ استوانه‌اى به ارتفاع ۲/۳۰ متر استوار گرديده است. در ارتفاع مزبور، قطاربندى ساده‌اى با دو رج آجر که به طور سه گوشه چيده شده‌اند. پديد آمده است.
در داخل بقعه، براى ايجاد پوشش گنبدى، چهار فيل‌پوش ساخته شده است که نکتهٔ‌ جالب در ساختمان آن‌ها، شروع پايه‌هاى فيل‌پوش از کف بقعه است. به عبارت ديگر، ديوارهاى چهارگانه، از چهار سو به تدريج به سوى مرکز چهار ضلعى متمايل گشته‌اند. داخل بقعه فاقد هرگونه تزئين است و ضريح چوبى آن نيز فاقد ارزش هنرى و تاريخى است. درِ ورودى که با طرح‌هاى ساده تزئين شده است، به دورهٔ قاجاريه مربوط است.
با توجه به شکل پوشش داخلى، فيل‌پوش‌ها، گنبد و شيوهٔ ترکيبى مصالح (ازارهٔ سنگى و بخش آجرى فوقاني) به نظر مى‌رسد که اين بنا از آثار قرن ششم هجرى قمرى باشد که در طى تغييرات و تعميرات در دوره‌هاى مختلف، ‌ اعتبار و ارزش نخستين خود را از دست داده است.
این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۶۲۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منابع
1.دانشنامه آزاد ویکی پدیا [www.wikipedia.org]
2.[www.vista.ir]
3.سیر [www.3eir.com]
4.[www.satrap.org]
5.سفری مجازی به کل ایران زمین [www.irooon.tebyan.net]


منبع:شهر مجازی
http://tourism.shahrmajazi.com/virtualcity-14894.xhtml

لباس رفتگری به احمدی نژاد اهدا شد

Posted: 30 Apr 2013 09:36 AM PDT

چقدم ای لبلسه بهش میاد...........
بهش پیشنهادمیکنم بعد اینکنه ازریاست جمهوری بر کنار شد بره رفتگر بشه لباسه بهش میاد

تاکستان » بقعه پیر

Posted: 30 Apr 2013 09:34 AM PDT

بقعه پیر






در كنار جنوب شرقي شهرتاكستان برجي آجري ازبناهاي دوره سلجوقي برجاي مانده كه به نام بقعه پير شناخته مي شود. اين آرمگاه يك چهار طاقي است كه هر ضلع آن در خارج 50/6 متر و از داخل 40/4 متر مي باشد . متاسفانه از تريينات فراوان و كهن اين بنا دو رج طاقنماهاي كوچك سه كولي تزييني باقي مانده كه به كمك آجركاري خفته و رفته ايجاد شده و از بند كشي هاي نقش دار برخوردار است . گنبد بنا – كه دوپوش و مخروطي بوده در اثر تعميرات تغيير شكل يافته – به كمك چهار فيل پوش واقع در كنج ها و طاقنماهاي ميان آنه و سپس كاربندي هاي شبه طاقنماي كوچك كه بين هر فيل پوش و طاقنماي بزرگ ايجاد شده برپا گشته است و در داخل آنها نيز با آجر چيني ، طرح هاي هندسي – ازجمله صليب شكسته – به وجود آورده اند . مقبره پير به شماره 384 در فهرست ملي كشور ثبت شده است .
بنای بقعه به شکل مربع مستطیل است و پوشش گنبدی آن به وسیله چهار سه کنج بر روی نقشه مربع مستطیل سوار شده است این بنا در نهایت سادگی شیوه عماری استواری دارد و از استحکام و زیبایی آجر کاری های دوره های سلجوقی بهره مند است این آجر کاری ها در نمای ورودی و نیز در قسمت داخلی هشت وجهی زیر گنبد به خوبی نمایان است در این قسمت نگاره هایی به شکل صلیب شکسته و تکه های کوچک گچبری مشاهده می شود با توجه به سفالهایی که به هنگام حفاری نقشه اصلی بنا از این مکان به دست آمده و نوع معماری و مصالح به کار رفته در آن می توان این بنا را متعلق به دوره سلجوقی دانست.
این اثر در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۲۸۹۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منابع
1.دانشنامه آزاد ویکی پدیا [www.wikipedia.org]
2.وب سایت سازمان میراث فرهنگی استان قزوین [www.qchto.ir]
3.تاکستان نیوز [www.takestannews.com]
4.سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری [www.ichto.ir]
5. موزه مجازی تاکستان [www.takestan-cho.blogfa.com]


منبع:شهرمجازی
http://tourism.shahrmajazi.com/virtualcity-14893.xhtml

تاکستان » امامزاده هفت صندوق

Posted: 30 Apr 2013 09:30 AM PDT





امامزاده هفت صندوق
امامزاده هفت صندوق مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان تاکستان، ۲۱ کبلومتری جاده ضیاءآباد به تاکستان واقع شده و این اثر در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۰۲۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
بنای هفت امام در میان گورستان روستای هفت صندوق شهر ضیاء آباد قرار دارد بنا مستطیل شکل و دارای حرمی مربع شکل است که در جلوی آن ایوان ورودی به همراه دو فضای کوچک جنبی قرار گرفته است.
نماهای شرقی و غربی بنا هر یک دارای قاب بندی و مهار شده است. در زیر بقعه نیز سرداب کوچکی قرار دارد و ورودی آن از ایوان اصلی است تزئینات بنا در داخل شامل رنگ آمیزی رسمی بندی و در خارج بصورت طرح های ساده آجرکاری در میان طاق نما ها و ورودی های فضاهای جنبی ایوان است.

منابع
1.دانشنامه آزاد ویکی پدیا [www.wikipedia.org]
2.سامانه معرفی اماکن زیارتی و آثار اسلامی [www.amaken.hajj.ir]

تاکستان » امامزاده کمال

Posted: 30 Apr 2013 09:27 AM PDT

امامزاده کمال (ضیاء آباد) ، فرزند امام موسي كاظم ( ع ) ، مربوط به سدهٔ ۹ ه. ق است و در شهرستان تاکستان، روستای ضیاآباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۷۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
این آرامگاه در روستای ضیاء‌آباد، از توابع بخش دودانگه قزوین و در كیلومتر 56 جاده‌ قزوین - همدان واقع شده است. ساختمان این امام‌زاده، بنایی شش ضلعی با گنبد مخروطیِ رُك است كه به تمامی با آجر ساخته شده است. طول هر ضلع این بنا 3/95 متر است. گنبد بنا در دو بخش بر روی پایه‌ای شش ضلعی استوار شده است. بخش پایین گنبد، استوانه‌ای است كه در حدود 1/40 متر ارتفاع دارد و پیرامون آن تا لبه‌های شش‌گانه بدنه بنا، فاصله بسیار كمی دارد. بر روی آخرین رج این ساقه استوانه‌ای شكل، یك ردیف آجرچینی به صورت دندانه‌دندانه انجام شده است و سپس رُك بنا بر روی دوره مزبور قرار گرفته است. آجرچینی همه قسمت‌های بنا و به‌خصوص گنبد آن، در نهایت سادگی، و در عین حال با دقت كامل انجام گرفته است.

داخل حرم امام‌زاده نیز شش ضلعی است و بر روی هر جرز آن، طاق‌نمایی برپا شده است كه به كمك طاق‌نماها و كاربندی‌های میان‌شان، پایه‌ای گِرد برای استقرار گنبد به وجود آمده است. در داخل حرم، نقش و نگارهایی به صورت گلدان و گل‌و‌بوته با رنگ‌‌های آبی آسمانی، سبز و صورتی دیده می‌شود. در حال حاضر، در برابر درِ ورودیِ بنا، اتاقی به عنوان كفش‌كن قرار دارد كه بعدها به بنای اصلی افزوده شده است. بر سردرِ ورودی امام‌زاده، كتیبه‌ای سنگی وجود دارد كه متن آن چنین است : «واجب‌التعظیم امام‌زاده كمال‌ابن حضرت امام موسی كاظم علیهما تحیه و الصلوه و السلم [...] بسعی خضربن باباحاجی فی شهر سنه……

منابع
1.دانشنامه آزاد ویکی پدیا [www.wikipedia.org]
2.بنیاد اندیشه اسلامی [www.itf.org.ir]
3.[www.vista.ir]
4.فرماندهان تکاور [www.bedayar.blogfa.com]
5.سایت جامع گردشگری ایران [www.iranpedia.ir]
6.فارس دید


منبع : شهر مجازی

http://tourism.shahrmajazi.com/virtualcity-14891.xhtml









حرف های متروک

Posted: 30 Apr 2013 09:25 AM PDT



گمانم خدا


اشتباهی شده


قرار این نبود


گو هوایی شده


غلط کرده ام


من زاین کرده ام



از اول شروع کن


که شرمنده ام














تاکستان» بقعه امامزاده زرلان نرجه (زلان)

Posted: 30 Apr 2013 09:24 AM PDT











درب ورودی امامزاده زرلان

بقعه امامزاده زلان واقع در نزدیکی روستای نرجه، در حدود شش کیلومتری تاکستان، در فاصله یک کیلومتری جاده تاکستان، همدان و در سمت چپ جاده قرار دارد. بنای این امامزاده چهار گوشه دارد که گوشه‌های آن از خارج به صورت هلال درآمده‌اند و چنان می‌نماید که در چهارجانب بنا، چهار دیوار هلالی ساخته‌اند.
گنبد بنا با گردنی گرد، در وسط یک چهارضلعی استوار شده و در ارتفاع در حدود هشت متری آن دور تا دور، یک رج آجر به شیوه دندانه‌دندانه چیده شده است. از این رج به بالا، پوشش اصلی گنبد به گونه‌ای انجام شده که گنبد شکل خاصی مانند گنبد «بقعه پیر» در تاکستان پیدا کرده است. در دوسوی در ورودی، با فاصله یک متر از هر طرف، دو دیوار ساخته شده است که نمای آنها به صورت دو جرز به عرض تقریبی نیم‌متر دیده می‌شود. بالای جرزهای دوگانه به صورت هلالی در آمده و کمی از سطح سقف بالاتر رفته است.
در بالای در ورودی، سر دری به شکل یک مهتابی کار گذاشته شده است. در وسط در و دیوار امامزاده، محل دو پنجره مستطیل شکل به چشم می‌خورد که بغل درگاه آنها یک قطعه سنگ مرمر سفید است. این دو پنجره، بعدها مسدود گردیده‌اند.
در داخل بنای امامزاده، دو قبر قرار داردکه آنها را منسوب به شاهزاده اسحاق و شاه‌زاده ابراهیم- برادران حضرت زهرا(ع) می‌دانند. در داخل این امامزاده هیچ گونه نوشته وکتیبه‌ای وجود ندارد؛ ولی آنچه جالب است، نحوه ساختمان بخش پایین و شیوه گنبدسازی آن است که در نوع خود از طرح‌های جالب توجه در منطقه قزوین به شمار می‌رود.

منابع
1.دانشنامه آزاد ویکی پدیا [www.wikipedia.org]
2.پایگاه اطلاع رسانی امام زادگان [www.harameyar.ir]
3.نرجه نیوز [www.narjehnews.blogfa.com]
4.[www.iranology.tebyan.net]


منبع: شهرمجازی
http://tourism.shahrmajazi.com/virtualcity-14890.xhtml

قزوین» معرفی شهرستان تاکستان

Posted: 30 Apr 2013 09:20 AM PDT













شهرستان تاکستان یکی از شهرستان‌های استان قزوین ایران است. مرکز این شهرستان، شهر تاکستان است. خرمدشت، اسفرورین، نرجه و ضیاءآباد دیگر شهرهای آن هستند. نام پیشین این شهر- یعنی قبل از سال ۱۳۱۴ - سیاه‌دهن (به تاتی: سیادون) بوده است. شهرستان تاکستان، مهمترین منطقهٔ تات‌نشین ایران و حتی جهان است.





جمعیت
جمعیت این شهرستان برابر با ۱۷۳٫۵۷۷ نفر (تا تاریخ 1390) بوده‌است . جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۸ بیش از ۹۰۰۰۰ نفر می‌رسد و بعد از قزوین پر جمعیت‌ترین شهر استان است . طبق اعلام یونسکو زبان تاتی در حال انقراض است و نیازمند آن است تا در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و ساخت برنامه‌های ادبی از مرگ ابن زبان کهن ایرانی جلوگیری شود .
موقعیت جغرافیایی
تاکستان در باختر استان قزوین قرار گرفته و مرکز آن شهر تاکستان است. از نظرجغرافیایی در ۴۹ درجه و ۴۲ دقیقه درازای خاوری و ۳۶ درجه و ۰۴ دقیقه پهنای شمالی و در ارتفاع ۱۲۶۵ متری از سطح دریا واقع شده است. این شهرستان در ناحیه جنوب باختری شهرستان قزوین واقع شده و از باختر به استان زنجان، از جنوب به شهرستان بویین زهرا و از شمال و شمال خاوری به شهرستان قزوین محدود می شود. شهرستان تاکستان از شهرها و روستاهای متعدد تشکیل شده است و شهر تاکستان از دو بخش قدیم و جدید پدید آمده که بخش قدیم شهر درناحیه جنوبی واقع شده و بخش جدید شهر, بیش تر به سوی شمال گسترش یافته است. فاصله تاکستان تا قزوین حدود چهل کیلومتر و از طریق جاده آسفالته و بزرگ راه تهران- زنجان به آن متصل است. عوامل اقتصادی از جمله آب و هوای مناسب، حاصل خیزی خاک و دست رسی به آب مورد نیاز برای کشاورزی سبب گسترش و توسعه منطقه تاکستان شده است.راه ها و مسیرهای ارتباطی شهرستان تاکستان عبارتند از:
۱- بزرگ راه تهران - زنجان که از قزوین و تاکستان نیز عبور می کند.
۲- راه اصلی آسفالته تهران - زنجان که از تاکستان می گذرد.
۳- راه های فرعی مختلف که به شهرستان های هم جوار مرتبط می شود.
۴- جاده ترانزیت تهران - اروپا که از شهرستان تاکستان عبور می کند.
آب و هوا
شهر تاکستان یکی از شهر های خوش آب و هوای کشور است که زمستانی ملایم و تابستانی معتدل دارد.در این شهر باغ های انگور و درختان میوه فراوانی به چشم می خورند.تعداد فرهیختگان این شهرستان بسیار زیاد می باشند.از جمله حضرت آیت الله شالی امام جمعه و نماینده ولی فقیه قبلی این شهر، از انقلابیون قدیمی و پر آوازه کشور بودند که چند سال پیش از دنیا رحلت فرمودند.آیت الله اسلامی امام جمعه فعلی و نماینده ولی فقیه این شهر نیز از روحانیون بنام و انقلابی کشور می باشند.

انگور تاکستان

نام و زبان تاکستان
مردم در تاکستان به زبانِ خود تاتی یا سیادونیجی (siyâdiniji) و به شهرِ خود سیادون (siyâden)می گویند.
نامِ پیشینِ شهرِ تاکستان، سیادِهِن یا سیادُهُن هم ثبت شده‌است. برخي بخشِ «-دِهِن» را در نام سيادهن با موردِ مشابهِ آن در نام‌هايِ رودهن و بومهن يکي مي‌دانند. تغيير نام اين شهر از سيادِهِن به تاکستان به سببِ محصولِ انگور اين شهرستان بوده است. تاکستان به معناي باغ انگور است.
نام خانوادگی بیشتر مردم تاکستان که تبار تاکستانی دارند رَحمانی (رَحـمَنی)، طاهِرخانی، صَمَدی، شَقاقی و طاهِری است.

بقعه پیر

جمعيت‌هايِ زباني
در بخشِ مرکزي فقط ساکنانِ اصليِ شهر به زبان تاتي و فارسي سخن مي‌گويند تعدادي از توابع اين شهر و همچنين مهاجران ساکن در اين شهر به زبان ترکي آذربايجاني تکلم مي‌کنند. آمارِ جمعيتيِ آنان حدود 80,000 تَن مي‌باشد. دو طايفه‌يِ بزرگِ رحماني و طاهرخاني عمده‌يِ جمعيتِ تاکستان را شکل مي‌دهند و بدين‌وسيله از غيرِبوميان متمايز مي‌گردند. در حالِ حاضر شهرِ تاکستان پذيرايِ مهاجرانِ زيادي از نقطه‌هايِ مختلف مي‌باشد. عمده‌يِ اين مهاجران ترکي‌زبان‌اند که از استان‌هايِ ترک‌نشينِ شمالِ غربِ کشور و روستاها و بخش‌هايِ ترکي‌زبانِ خودِ شهرستان آمده و در اين شهر ماندگار شده‌اند.
شمار اندکي نيز از ملّيت‌هايِ ديگر هستند، برايِ نمونه مهاجرانِ عراقي و کارشناسان و فنّي‌کارانِ غربي و يا شرقي‌اي که در کارخانه‌هايِ اين شهر سرگرمِ کاراند. زبانِ ميانجي در ميانِ نسلِ جوان و بيشترِ ميانسالان فارسي‌ست؛ ولي برخي ازميانسالان و بسياري از سالخوردگانِ تاکستاني‌زبان با ترک‌ها به‌راحتي ترکي حرف مي‌زنند، يعني در ميانِ اين گروه‌هايِ سِنّي، رابطه‌هايِ ترک-تات به زبانِ ترکي بوده و هنوز هست. از اين ميان ترک‌ها، کردها و گيلک‌هايي که در اين شهر ساکن‌اند، همگي، اين زبان را مي‌فهمند ولي رابطه‌ها به فارسي‌ست. ترک‌ها، کُردها و فارس‌هايي نيز هستند که اين زبان را به‌خوبي حرف مي‌زنند. به‌سببِ ويژگي‌هايِ آوايي و دستوريِ تاکستاني، فراگيرانِ بيرون از زبان به‌ندرت مي‌توانند به لهجه‌يِ خودِ اين مردم حرف بزنند.
برخي از پدر و مادرها نيز به‌خاطرِمزيت‌هاِ بعديِ فارسي برايِ فرزندانشان، زبانِ فارسي را به‌عنوانِ زبانِ خانه برمي‌گزينند؛ امّا با اين‌حال هنوز بيشترِ مردم با فرزندانشان تاکستاني حرف مي‌زنند. وجودِ شهرک‌هايِ صنعتي و دانشگاهِ آزاد و پيامِ نور موجب روياروييِ فرهنگي بينِ بوميان و غيرِبوميان شده، که همين امر مردمِ بومي را بيشتر به فارسي‌گويي وامي‌دارد. افزون بر همه‌يِ اين‌ها، همچون نقطه‌هايِ ديگرِ جهان در اينجا نيز بر اثرِ روندِ اطّلاع‌رسانيِ رسانه‌اي و همگون‌سازي‌هايِ پيروِ آن، زبانِ تاکستاني دستخوشِ دگرگوني‌هايِ فزاينده‌اي‌ست.
روشن است که فارسي بيشترين اثر را بر گويش‌هايِ اين‌چنيني دارد. افزون بر اثرپذيري‌هايِ واژگاني و دستوريِ رايج ميانِ زبان‌هاِ قوي و ضعيف، همانندي‌هايِ ريشه‌شناختيِ فارسي و تاکستاني نيز اين روند را شتاب مي‌بخشد؛ برايِ نمونه واژه‌يِ zonev در تاکستاني برابر با زانويِ فارسي‌ست، و امروزه بسياري از مردم به‌راحتي به‌جايِ zonev از zânu استفاده مي‌کنند، و (آنگونه که نگارنده از گويشورانِ اين زبان جويا شده) اين بدان سبب است که آن‌ها اين دو را يکي و گاه بدتر، واژه‌يِ تاکستاني را دگرگون شده‌يِ همان برابرِ فارسي مي‌دانند.
يادآور مي‌شود نام‌هايِ اندام‌هايِ بدن از آن دست واژه‌ها هستند که با وجودِ سده‌ها جدااُفتادگي، مي‌توانند در زبان‌هايِ هم‌خانواده با کمترين دگرگوني برجاي بمانند. برايِ نمونه همين زانو در فرانسه genou، در انگليسي knee، در آلماني knie، در روسي koleno و در هندي ghutna گفته مي‌شود. همگيِِ زبان‌هايِ نام‌برده هم‌خانواده و از خانواده‌يِ زبان‌هايِ هندواروپايي هستند.


امامزاده ضیا آباد
پيشه‌يِ مردمِ شهر
پيشه‌يِ اصليِ مردم کشاورزي و باغ‌داري است و محصولهايي چون (بيش از 33 گونه) انگور، هلو-انجيري (بشقابي)، شليل، يونجه، گندم، آفتابگردان، خيار و... در اين شهر بطورِ انبوه پرورش مي‌يابدتاکستان از توليدکنندگان برجسته مرغ در کشور است.
تاريخ
تاکستان که به سرزمین «تات ها» معروف بود در گذشته «سیاده» یا «سیادهن» نامیده می شد. به قول برخی مورخان «سیادهن» یا «سیادهان» تغییرشکل یافته واژه «سه دهان» بوده و خود آن نیز صورت معرب لغت «سه دژان» پارسی است. هم چنین نام «سیادهن» بر روی یکی از کتیبه های دوران هخامنشی - مربوط به ۲۳۰۰ سال قبل - موسوم به پیوتین گرایا نیز حک شده است. این کتیبه که از قدیمی ترین اسناد نوشتاری این شهرستان است، به زبان یونانی نوشته شده است و هم اکنون در موزه شهر وین، پایتخت اتریش نگه داری می شود. دراین کتیبه چنین آمده است: «سیادان (نام پیشین تاکستان) و ساوه از شهرهای سرسبز شمال فلات ایران است.» تاریخ این شهر با ورود اولین دسته های اقوام آریایی به این سرزمین رقم خورده است و در سلسله ها و حکومت های قبل از اسلام در ایران، صعودها و فرودهای بسیاری بر خود دیده است. آثار گچ بری جالب مربوط به دوره ساسانی که در تپه خندو واقع در شمال خاوری تاکستان به دست آمده است، نشانه آبادانی این منطقه در آن دوران است. بر اساس شواهد و بررسی های باستان شناسی انجام شده در تپه خله کو ایجاد هسته اولیه شهر به ۷۰۰۰ سال پیش باز می گردد که همین سندعلمی، تاکستان را جزو قدیمی ترین شهرهای ایران و حتی دنیا قرار می دهد. روی همین اصل باید تحقیقات علمی - در مورد عمر این شهرستان - در این منطقه تکمیل تر شود. این شهرستان با توجه به این که قدیمی ترین شهر منطقه است، قدیمی ترین اثر باستانی این محدوده، یعنی بقعه پیر را نیز در خود جای داده است. هم چنین مسیر عبور جاده قدیمی، پر رفت و آمد و جهانی ابریشم از این شهر بوده است. طی حدود ده هزار سال، این مسیرنقش عظیمی در نقل و انتقال مواد، فرهنگ، آیین، تکنولوژی و ایجاد و توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی و نزدیکی ملت ها به عهده داشته و همانند رود بزرگی آسیا را به اروپا پیوند داده است. جاده ابریشم - که افرادی چون کوروش و کراسوس رومی و اسکندر مقدونی بر سر تسلط بر آن جان باختند - به خاطر وجود سنگ ابسیدین و موقعیت استراتژیک مناسب از تاکستان عبور می کرده است. در زمان هخامنشیان برای یکی از راه های ارتباطی ساخته شده توسط داریوش اول چاپارخانه مهمی در تاکستان بنا شد که محل آن روبه روی بقعه پیراست و عده ای وجه تسمیه «سیادان» را به خاطر وجود همین چاپارخانه می دانند. تاکستان در اواخر حکومت شاهان هخامنشی، بعد از مقاومت در برابر سپاه اسکندر و شکست خوردن از او، متحمل خسارات فراوانی شد. طبق تحقیقات و مطالب آورده شده در کتاب «ایستگاه های پارتی» چاپ فیلادلفیای آمریکا (سده اول پیش از میلاد)، تاکستان از شهرهای مهم منطقه بوده و از بخش های سوق الجیشی امپراتوری اشکانیان در باختر کشور به حساب می آمده است. با توجه به اشیای به دست آمده از تپه های باستانی این شهرستان مشخص شده که تاکستان در زمان ساسانیان - آخرین سلسله ایران قبل از اسلام - شهری بسیار آباد بوده است. منطقه تاکستان به هنگام فتح ایران توسط اعراب (در زمان عمربن خطاب) به دست عروه بن زید خل طایی گشوده شد، اما مردم آن بر دین خود استوار مانده و خراج گزار شدند. در زمان امویان و سلجوقیان ناحیه تاکستان از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و در زمان ایل خانان با استقرار پایتخت در سلطانیه موقعیت جلگه تاکستان به نحو چشم گیری رونق یافت. آمدن سلطان محمد خدابنده به این شهر, ورق دیگری بر تاریخ این خطه افزود. این توجه و شکوفایی منطقه تاکستان در زمان صفویه هم ادامه پیدا کرد. بناها و مکان های به جای مانده از آن زمان؛ گواه محکمی بر این ادعا است. در ضمن چون تاکستان بر سر راه تهران - اروپا قرار داشته، بیش تر شاهان قاجار نیز به این شهر آمده و مدتی در آن مانده یا از آن می گذشتند و بالطبع مورد توجه و تفقد آنان قرار می گرفته است. این شهرستان هم اکنون یکی از معتبرترین شهرستان های استان قزوین است.

منابع
1.دانشنامه آزاد ویکی پدیا [www.wikipedia.org]
2.وبلاگ موسسه آموزش عالی [www.majlesi.blogfa.com]
3.اداره ثبت واحوال تاکستان [www.takestan.Qazvin-nocr.ir]
4.بانک ملی ایران [www.bmi.ir]
5.مرجع شهرهای ایران [www.irancities.ir]
6. [www.anobanini.ir]
7.[www.iranvillage.ir]
8.تبیان [www.tebyan.net]
9. [www.roznamehds.blogfa.com

منبع:شهرمجازی
http://tourism.shahrmajazi.com/virtualcity-14889.xhtml

وای خداجون ...........چقدر عروس

Posted: 30 Apr 2013 09:15 AM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط ارميس (پست 633428)
اون اقا اونجا با اون لباس؟؟؟عروس؟؟؟


ههههههه..لابد كمبود عروس داشتن.....
كي بهتر از اون..قيافشم بيشتر به خانوما ميخوره..تا....

کشیدن هلی کوپتر با گوش! +عکس

Posted: 30 Apr 2013 09:08 AM PDT

اينا زورشون زياده...اما فك كنم خدا يه چيزو خيييييلي بهشون داده...
يه چيو اصلن(عقل)...
:19::a (10):

زنبور

Posted: 30 Apr 2013 08:59 AM PDT

(کس آسیب نرسانی . سازنده، ملاحظه گرانه و هنرمندانه زندگی کن )
.
.
.
زيبا و تامل برانگيز..
موفق باشيد..

قهوه مبادا

Posted: 30 Apr 2013 08:57 AM PDT

چه جالب و چه سنت زیبایی..........................

تخریب بزرگ در راه است +عکس

Posted: 30 Apr 2013 08:52 AM PDT



خانه‌های تاریخی حالا دیگر سطحی صاف برای پارکینگ محلی شده اند


"مصطفی فاطمی"، از اجرایی شدن این طرح اظهار نگرانی کرده و هشدار می‌دهد: «در صورت اجرایی شدن این طرح، بافت تاریخی یزد برای همیشه از خاطرها محو می‎شود و بخش مهمی از تاریخ ایران از بین می‌رود.»

بر اساس اسناد و مدارک، بیش از 4500 اثر تاریخی در استان یزد وجود دارد که از 4500 اثر، 1550 اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است. گفته می‌شود که بیش از 50 درصد آثار تاریخی یزد در بافت تاریخی آن قرار دارد. این آثار ارزشمند شامل بقعه‌ها، حسینیه‎ها، آب انبارها، خانه‌های تاریخی همراه بادگیر و مساجد می‌شود.

به نظر می‌رسد که مسئولان سازمان میراث فرهنگی تا کنون در برابر این تخریب‌ها ایستاده‌اند اما اکنون ورق برگشته و شرایط شکل دیگری گرفته است.

فاطمی می‌گوید: «تا کنون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یزد در برابر این تخریب‌ها ایستاده است اما بر اساس آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد، این سازمان به دلیل فشارهای برخی از مسئولان اجرایی استان مجبور به موافقت با این تخریب‎ها شده است.»





بافت تاریخی یزد یکی از مهمترین و زیباترین بافت‎های تاریخی ایران بود که تا اکنون پایدار مانده و به دوران معاصر رسیده بود


این دوستدار میراث فرهنگی همچنین در مورد مخالفت هیات امنای این امامزاده با تخریب بخشی از بافت تاریخی می‌گوید: «این مخالفت‌ها به اندازه‌ای زیاد بوده که حتی یکی از اعضاء هیات امنا به دلیل استمرار این کار از سمت خود استعفاء داده است.»

این فعال حوزه میراث فرهنگی همچنین توضیح می‌دهد که با اجرایی شدن این طرح بسیاری از ساکنان بافت تاریخی یزد مجبور به فروش خانه‎های خود برای تخریب شده‎اند.

فاطمی می‌گوید: «در صورتیکه این تخریب‌ها ادامه داشته باشد، بیش از ده‌ها خانه تاریخی که بسیاری از آن‌ها قدمت‎شان به دوره قاجار برمی‎گردد و دارای بادگیرهای ارزشمندی هستند، تخریب می‎شود.»

یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز ایتالیاست. استان یزد از سرزمین‌های کهن و تاریخی ایران زمین است. در بعضی از منابع بنای اولیه برخی از شهرهای این استان چون (میبد) را به سلیمان پیغمبر، (یزد) را به ضحاک و اسکندر مقدونی و (ابر کوه) را به ابراهیم پیغمبر نسبت داده‌اند. این بیانگر قدمت و دیرینگی پیشینیه تاریخی و فرهنگی سرزمین و مردم این دیار است.

آهنگ جدید سالار عقیلی با نام بانوی پارسی به مناسبت روز مادر و روز زن

Posted: 30 Apr 2013 08:48 AM PDT

آهنگ جدید سالار عقیلی به همراه دکلمه فریبا علومی با نام بانوی پارسی به مناسبت روز مادر و روز زن

فایل پیوست 55424

فایل های پیوست شده
نوع فایل: mp3 7SalarAghili.mp3 (4.05 مگابایت)

راز افزایش طول عمر ایرانیان

Posted: 30 Apr 2013 08:40 AM PDT





چند روز پیش وزیر اقتصاد ایران اعلام کرد که طی سال‌های 2000 تا 2012 طول عمر ایرانیان از 70 سال به 73 سال افزایش یافته است. چه می‌شود که در شرایط نه چندان مطلوب اقتصادی، طول عمر ایرانیان افزایش می‌یابد؟



تابناک: چند روز پیش وزیر اقتصاد ایران اعلام کرد که طی سال‌های 2000 تا 2012 طول عمر ایرانیان از 70 سال به 73 سال افزایش یافته است. چه می‌شود که در شرایط نه چندان مطلوب اقتصادی، طول عمر ایرانیان افزایش می‌یابد؟


ابراهیم علیزاده در ادامه یادداشت خود در آرمان می‎نویسد: آمارتیاسن، برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 1998، در بخشی از کتاب معروفش «توسعه یعنی آزادی» به علل افزایش طول عمر در برخی از کشورها اشاره کرده است. از نگاه این اقتصاددان، یک عده از کشورها با رشد اقتصادی و درآمد سرانه بالاتر نسبت به دیگر کشورها طول عمر مردمان خود را افزایش داده‌اند و برخی کشورهای دیگر مانند چین قبل از اصلاحات و سریلانکا با وجود اینکه رشد اقتصادی و درآمد سرانه بالا نداشته‌اند، هم توانسته‌اند طول عمر را افزایش دهند. به اعتقاد وی، علت اصلی افزایش طول عمر چینی‌ها و سریلانکایی‌ها حمایت‌های اجتماعی و خدمات اجتماعی مانند بهداشت و درمان بوده است. در این کشورها هرچند مردم درآمد سرانه بالایی ندارند اما چون نرخ خدمات بهداشتی، درمانی و ... در این کشورها پایین بوده، بنابراین مردمان این کشورها توانسته‌اند به طول عمر بیشتری دست پیدا کنند. در واقع علت اصلی افزایش طول عمر در چین قبل از اصلاحات و سریلانکا در فرایند حمایت – مبنا خلاصه می‌شود نه فرایند رشد – بنیان. آمارتیاسن در ادامه توضیح می‌دهد که فرایند رشد بنیان نسبت به فرایند حمایت – مبنا سودمندتر است، زیرا علاوه بر مرگ زودرس، رواج بیماری و بی‌سوادی، انواع بسیار دیگری از محرومیت‌ها مانند مسکن و پوشاک ناکافی نیز مستقیما به کمی درآمد مربوط است.

اما این یافته‌های آمارتیاسن این روزها ابهام افزایش طول عمر ایرانیان را می‌تواند پاسخ دهد. چند روز پیش وزیر اقتصاد ایران در یک اجلاس خارجی آمار داد که طول عمر ایرانیان طی 12 سال از 70 به 73 سال افزایش یافته است. این در حالی است که از نگاه برخی نمایندگان مجلس ایران از جمله رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رشد اقتصادی ایران در سال گذشته منفی بوده است. اقتصاددانانی چون دکتر مسعود نیلی نیز معتقد هستند که نرخ رشد اقتصادی ایران در سال گذشته در بهترین حالت صفر بوده است. مراجعه به آمارهای درآمد سرانه ایرانیان نیز نشان می‌دهد که از این نظر ایران چندان وضع مطلوبی ندارد. نگاهی به آخرین آمار بانک جهانی از درآمد سرانه سالانه در کشورهای جهان نشان می‌دهد، ایران از میان 173 کشور در این رتبه بندی، در رده 96 قرار دارد .

در حالی درآمد سرانه ایرانیان در این گزارش 4520 دلار محاسبه شده که درآمد سرانه کشورهایی مانند لوکزامبورگ 76 هزار و 980 دلار، کویت 51 هزار و 365 دلار، جزایر فارو 46 هزار و 300 دلار، برونئی 31 هزار و 800 دلار، یونان 26 هزار و 950 دلار، ونزوئلا 11 هزار و 590 دلار و قزاقستان 7590 دلار اعلام شده است. از این نظر حتی کشورهایی مانند بوستوانا، سنت ویسنت، مالدیو، جامائیکا و مقدونیه هم از ایران وضعیت بهتری دارند. نبود رشد اقتصادی بالا و درآمد سرانه پایین نسبت به کشورهای دیگر، در کنار افزایش طول عمر ایرانیان نشان می‌دهد که این افزایش طول عمر نشات گرفته از فرایند رشد – بنیان نیست بلکه فرایند حمایت – مبنا بوده که وضعیت را این گونه کرده است. اما پس از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها خدمات اجتماعی مانند هزینه درمان، هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و قیمت اقلامی مانند مسکن و پوشاک افزایش داشته‌اند که شاید در سال‌های گذشته این چنین نوسان‌هایی تجربه نشده بود. در مورد افزایش هزینه درمان شاید اشاره به سخنان نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در اواخر فروردین ماه امسال کافی باشد. به گفته حسن تامینی‌لیچایی، « طی یک سال اخیر تعرفه‌ بخش‌های مختلف بیمارستانی افزایش نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است، به طوری که مثلا در حوزه هتلینگ تعرفه‌های بیمارستان‌های دولتی حدود ۵۳ درصد و بیمارستان‌های خصوصی حدود ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. »

تامینی لیچانی با بیان اینکه درمان کوچکترین بیماری‌ برای مردم رنج‌آور و مشکل شده، یادآور شده است: در حال حاضر وقتی یک ایرانی دچار بیماری نسبتا سختی می‌شود باید برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان تمام زندگی خود را بفروشد که این موضوع موجب افزایش تعداد خانواده‌های زیر خط فقر می‌شود. در مورد مسکن نیز روز گذشته ابوالفضل صومعلو، معاون وزیر راه و شهرسازی رسما تایید کرد که اجاره بهای مسکن در سال گذشته بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر اجرای طرح‌هایی مانند مسکن مهر و سهام عدالت نتوانست وضعیت مسکن و معیشت مردم را آن طور که باید و شاید بهبود دهد. حتی در ادامه اجرای این طرح‌ها کمبودهایی نیز اعلام شده است. علاوه بر این، در طرح‌های عمرانی نیز طبق آمارهای مرکز پژوهش‌های مجلس 70 درصد این طرح‌ در دهه 80 نیمه‌تمام مانده‌اند و شاید آن طور که مقامات دولتی بیان کرد‌ه‌اند این‌ها ناشی از کاهش درآمدهای نفتی ایران بوده است. این‌ها نشان می‌دهد افزایش هزینه‌های اجتماعی ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش نرخ ارز و از سوی دیگر مواردی دیگری مانند گران‌ شدن قیمت مسکن، پوشاک و ... در نهایت ممکن است منجر به این شود که فرایند حمایت – مبنا برای رشد طول عمر ایرانیان در ادامه با مشکلاتی مواجه شود و این روند صعوی دیگر ادامه پیدا نکند.

عشقم...روزت مبارک

Posted: 30 Apr 2013 08:27 AM PDT

مهدی فنونی زاده چرا اسیر اعتیاد شد..؟

Posted: 30 Apr 2013 08:25 AM PDT

هجوم مشکلات

از آن زمان که بازیکن با سابقه دیگر بازی نکرد دچار خیلی از مشکلات احساسی شد، مشکلاتی که ممکن است روزی گریبان هر فرد مشهوری را بگیرد: «همه دنیا قبول دارند که قشر فوتبالیست و بازیگر و در کل آدم های مشهور، قشر بسیار آسیب پذیری هستند. آن هم فقط به خاطر موقعیت اجتماعی است که در آن قرار می گیرند. بیایید عمیق تر نگاه کنیم. من بازیکنی بودم که سال ها در زمین توپ می زدم و خوب هم بازی می کردم. این را همه فوتبالدوستان و کارشناسان می گفتند. خیلی از مربی ها از تکنیک های من تعریف کردند و حالا دیگر به خاطر سنم نمی توانستم فوتبال بازی کنم. دیگر یا باید مربی می شدم و یا ... دل من چمن سبز فوتبال را می خواست و هیاهوی تماشاچیان را. لحظه های گل و شادی های پس از پیروزی را اما دیگر امکان قرار گرفتن در این موقعیت را نداشتم.»


این مسئله، روحیه آقای بازیکن را تضعیف کرده بود و باعث شده بود که او افسرده و بی حوصل شود: «من که تا دیروز علاقه شدیدی به پیگیری بازی ها داشتم دیگر حتی تمایلی به دیدن بازی ها نداشتم. با خودم می گفتم اصلا چرا باید بازی های فوتبال را پیگیری کنم. مگر تا وقتی که پیگیری کردم چه شد. اینکه تک و تنها و به دور از زمین فوتبال، در خانه ام می نشستم و از تلویزیون، مسابقه نگاه می کردم عذابم می داد. خودم متوجه نبودم اما روحیه و اعتماد به نفسم به شدت پایین آمده بود و غرور اجازه نمی داد که این مشکلات روحی ام را پیگیری کنم و راه درستی برای حل آنها پیدا کنم. به همین دلیل خیلی زود آسیب پذیر شدم.»

فنونی زاده از اولین باری می گوید که پس از سال ها ورزش و فوتبال بازی کردن با مواد آشنا شد: «مدتی بود که از تیم پاس بیرون آمده بودم که ترجیح دادم به دنبال یک کار اقتصادی باشم تا سرم گرم شود. همانجا بود که یکی از دوستانم که در کار تولید و خرید و فروش لباس بود به من پیشنهاد داد تا به تولیدی او بروم و با هم بر سر همکاری و یا شراکت صحبت کنیم، پیشنهادش را قبول کردم.

به یاد دارم که برای اولین بار فقط به این بهانه به تولیدی این دوست رفتم که کارها را ببینم و بتوانم کار اقتصادی راه بیندازم تا از لحاظ مالی خودم و خانواده ام را حمایت کنم چون پس از اینکه از پاس بیرون آمدم دیگر از لحاظ مالی در سطح قبلی نبودم و این موضوع آزارم می داد.»

او ادامه می دهد: «به تولیدی رفتم و دیدم که دوستم در حال مصرف مواد است. با خودم گفتم خب خیلی بد است اگر بلند شوم و از آنجا بروم. آنوقت با خودش می گوید مهدی خودش را گرفت و ممکن است ناراحت شود. به همین خاطر کنارش نشستم. کمی با هم حرف زدیم. از همه جا گفتیم و خندیدیم. روحیه ام کمی باز شد. او درحالی که مواد مصرف می کرد به من پیشنهاد داد تا من هم برای یک بار مصرف کنم و یک پک بزنم. گفت با یک بار هیچ چیز نمی شود و معتاد نمی شوم. با خودم کلنجار رفتم. گفتم نه مهدی، تو در خانواده ای بزرگ شده ای که هیچ وقت حتی حرف مواد در بینتان نبوده چطور می خواهی بنشینی و مواد مصرف کنی؟ شاید باور نکنید اما در طول همان چند لحظه، هزار و یک سوال از خودم پرسیدم که مهدی اگر یکی از کسانی که طرفدار بازی و تکنیک تو است تو را در حال مصرف مواد ببیند چه می گوید؟»




لغزش

فنونی زاده در همان چند ثانیه که باید تصمیم می گرفت با خودش هزار و یک فکر کرداما نتوانست در مقابله با فشارها و وسوسه ها پیروز شود. او از نظر روحی در شرایط خوبی نبود و مصرف مواد می توانست به وی آرامش بدهد: «آنقدر فشار رویم زیاد بود که پذیرفتم تا برای اولین و آخرین بار مواد مصرف کنم. پس از اینکه مواد زدم احساس کردم که حال بسیار خوبی دارم. می خندیدم، انگار همه غصه هایم را فراموش کرده بودم، اصلا یادم رفته بود که برای چه به تولیدی دوستم آمده بودم.»




همین یک بار برای فنونی زاده کافی بود تا وسوسه شود و روی اولین و آخرین بار خط بکشد و برای بار دیگر هم سراغ مواد را بگیرد: «همان یک بار برایم کافی بود تا بارها سراغ آن تولیدی را بگیرم. به بهانه کار به آنجا می رفتم ولی در اصل می رفتم تا مواد بزنم. دوستم هم فهمیده بود که من مشتاقم برای مصرف مواد. نمی دانستم مواد وام کوتاه مدت خوبی به آدم می دهد ولی بهره زیادی می گیرد.»

او بیشتر دلیل این لغزشش را عدم آگاهی اش از مواد می داند و خوشحال است که جوانان امروز اطلاعاتی درباره مواد دارندو می دانند که یک بار مصرف آن هم می تواند تو را به نابودی بکشاند، کافی است یک بار مصرف کنی تا خیلی زود به منجلابی پر از لجن کشیده شوی: «من اگر آگاهی داشتم که یک بار مصرف مواد برای سال ها زندگی، شهرت و احساساتم را به بازی می گیرد و غرور ورزشکاری ام را زیر پایش له می کندهرگز همان دفعه اول مواد مصرف نمی کردم و از دوستم خداحافظی می کردم و به بیرون از تولیدی می رفتم ولی من آگاهی نداشتم. شنیده بودم که می گویند مصرف یک بار مواد هم زیان آور است اما هرگز فکر نمی کردم همین یک بار با یک عمر زندگی ام بازی وحشتناک و شومی خواهد کرد.»




در دام اعتیاد

تا مدتی فوتبالیست با سابقه هر دو هفته یک بار به شرکت تولیدی دوستش می رفت و مواد مصرف می کردتا اینکه یک روز به خودش آمدو دید که تفریحی معتاد شده است: «اوایل خیلی کم مصرف می کردم اما هر چه جلوتر می رفتم می دیدم که توان ایستادگی مقابل وسوسه ها را ندارم. کارم کشید به هر هفته یک بار و بعد هم هر سه روز یک بار و همینطور جلو رفتم.

باورم نمی شد که دیگر یک معتاد به تمام معنا شده ام. مدتی که گذشت خیلی از دوستان و آشنایان حدس می زدند که سمت اعتیاد رفته ام ولی من انکار می کردم و می گفتم از کی تا حالا ورزشکارها هم معتاد می شوند. می خندیدم و از کنار حرف هایشان می گذشتم و با خودم می گفتم من که در بازی های مهم توپ زدم و موفق عمل کردم پس هر زمان که بخواهم می توانم مواد را هم کنار بگذارم و در این کار هم موفق شوم اما عتیاد من را به آهستگی ضعیف کرده بود و این ضعف، فقط جسمی نبود بلکه مواد روح من را ذلیل تر از آن کرده بود که بتوانم به راحتی و با اراده آن را کنار بگذارم.»




سال سیاه

سال 80 برای فنونی زاده سالی پر از فراز و نشیب بود: «تا پیش از سال 80 فقط همان دوستم که با او مواد می زدم از اعتیاد من خبر داشت. دیوارهای همان تولیدی خبر از اعتیادم داشتندو کسی دیگر نمی دانست که من فوتبالیست که الان باید مربی یک تیم خوب باشم به جای اینکه پر انرژی برای ورزش و جوانان وطنم وقت بگذارم پای بساط می نشینم.

سال 80 دوستم برای همیشه از ایران رفت و من ماندم با اعتیاد. حالا دیگر قضیه عوض شده بود. تا دیروز می رفتم و پیش او مصرف می کردم ولی حالا دیگر باید خودم با مواد فروش تماس می گرفتم و می رفتم مواد می خریدم و در خانه خودم مصرف می کردم. این مسئله خیلی سخت تر از آن است که بخواهم آن را بیان کنم. زمانی که ببینی موادفروشی که برایت مواد می آورد تو را می شناسد و نگاهش پر از چراست، در خودت خردمی شوی. از آن روزها هیچ خاطره خوشی ندارم. اعتیاد برایم فقط بدبختی آورد. تنها زمانی که دیدم مصرف مواد حالم را خوب می کند و احساس خوبی به من می دهد همان روزهای اول بود و پس از آن من فقط زجر کشیدم.»




دیگر خانواده آقای فوتبالیست هم از قضیه اعتیاد او باخبر شده بودند: «جماعت معتاد همیشه فکر می کنند که کسی از اعتیادشان خبر ندارد ولی جالب است بدانید آخرین کسی که می فهمد او «معتاد» است، «خود» معتاد است. آن زمان من سه فرزند داشتم و همسرم کاملا متوجه شده بود که اعتیاد دارم. تا چقدر می توانستم انکار کنم و بگویم درد و رنج و دوری از فوتبال مرا به این حال درآورده است؟ مردم آگاهند. می فهمند. دیگر خانواده ام هم از این قضیه خبردار شده بودند وسعی می کردند ترکم بدهند اما من از لحاظ روانی در موقعیت بدی قرار گرفته بودم و اصلا دلم نمی خواست نگاه های سنگین اطرافیانم را تحمل کنم.»

مهدی بارها از نگاه افراد خانواده اش فهمید که اعتیادش خیلی بالا رفته است و لبه تیغ راه می رود: «از حرف ها و نگاه های اعضای خانواده ام خیلی چیزها می شد فهمید. آنها با زبان بی زبانی می گفتندمهدی تو که تا دیروز افتخار ما بودی امروزخجالت می کشیم تو را جایی معرفی کنیم. این موضوع غرورم را خرد کرد. دیگر دختر کوچکم بزرگ شده بود و من بزرگ شدن او را ندیدم. همسرم به سختی و تنهایی زحمت بزرگ کردن فرزندانم را به عهده گرفته بود.




روز نجات

روز 18 آذرماه سال 88 برای فنونی زاده روز نجات و شانس بود. او در این باره می گوید: «زمانی که دیدم دختر کوچکم دیگر بزرگ شده و همسرم با نگاه پر از التماس از من می خواهد تا به روزهای اوجم برگردم به خودم آمدم و تصمیم گرفتم که اعتیادم را ترک کنم. دیگر از معتاد بودن خسته شده بودم. از دنبال موادر فتن خسته شده بودم. وقتی به گذشته فکر می کردم از خودم خجالت می کشیدم. برای همین همه عزمم را جزم کردم که مواد را کنار بگذارم.

18 آذر ماه سال 88 برای ترک اقدام کردم. ترک کردم و سم از بدنم چند روزه بیرون رفت و درست در همان زمانی که من درد می کشیدم دوستانی بودند که به من امیدو روحیه می دادند. امروز متوجه شدم اعتیاد ریشه در درونیات انسان ها دارد. آنهایی که روحیه آسیب پذیرتری دارند به سمت اعتیاد می روند چون حس می کنند که مواد به آنها قدرت بالایی می دهد اما دریغا که مواد به تدریج تمام قدرت های وجود آنها را زیر پا له می کند. من دوران سختی را گذراندم اما با ترک اعتیادم به زندگی برگشتیم و هنوز هم در جلسات شرکت کرده و اعلام پاکی می کنم.»

تمیزی به سبک دخترا و پسرا

Posted: 30 Apr 2013 08:22 AM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط در برابر باد (پست 633395)
بقول امضای خودتون:

شاید در فرصتی دیگر........:20:



بچه که کتک زدن نداره اخه......................


خوب واقعا اینجوری به عکسا نیگا نکرده بودم.................


خوب همه این حرفا یعنی باهات موافقم.............

آخه این کجاش بد بود؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


آقایون زن ذلیل یک کمی خودتونو نشون بدین

Posted: 30 Apr 2013 08:13 AM PDT

طالبی شیرین باید نسبت به اندازه اش سنگینتر به نظر برسد و روی پوست آن نباید لکه باشد و عطر خوبی از آن متصاعد شود.

توضیح مسئولان درباره اختلالات اینترنت کشور

Posted: 30 Apr 2013 08:07 AM PDT





متولیان بخش ارتباطات کشور در واکنش به نابسامانی موجود در دسترسی به سایتهای اینترنتی که حدود 2 ماه است برای برخی کاربران در بعضی مناطق و تنها برای تعدادی از سرویس های پربازدید و پرکاربرد رخ داده است، اعلام کردند که مشکل از شبکه زیرساخت ارتباطی کشور نیست.



خبرگزاری مهر: متولیان بخش ارتباطات کشور در واکنش به نابسامانی موجود در دسترسی به سایتهای اینترنتی که حدود 2 ماه است برای برخی کاربران در بعضی مناطق و تنها برای تعدادی از سرویس های پربازدید و پرکاربرد رخ داده است، اعلام کردند که مشکل از شبکه زیرساخت ارتباطی کشور نیست.

بالغ بر 2 ماه است که دسترسی کاربران اینترنت در ایران که براساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مرکز توسعه مدیریت اینترنت، به بیش از 45 میلیون نفر رسیده و حدود 60 درصد مردم کشور را تشکیل می دهند با مشکلات متعددی همراه است و تعدادی از کاربران از حداقل های سرویس اینترنت نیز بی بهره اند و دسترسی شان به سایتهای پرکاربرد و پر بازدید قطع است.

در این میان شرکتهای اینترنتی به عنوان توزیع کنندگان خدمات اینترنت در کشور پاسخی شفاف برای این نابسامانی به وجود آمده ندارند و تنها معتقدند که شرکت ارتباطات زیرساخت در تامین پهنای باند اینترنت تبعیض قائل می‌شود، گزینشی عمل کرده و محدودیتها را یکسان اعمال نمی کند و براین اساس است که در یک منطقه دسترسی به برخی سایتها ممکن است و در منطقه دیگر کاربران در ابتدایی ترین برقراری ارتباط نیز مشکل دارند.

به اعتقاد بسیاری از مدیران شرکتهای اینترنتی. اینترنت از لینک های مختلفی وارد کشور می‌شود اما به صورت یکسان توزیع نمی‌شود و محدودیتها تنها در یک سری از لینکها اعمال می‌شود و به نظر می رسد برخی ارائه دهندگان اینترنت از یک رانت استفاده می‌کنند.

شبکه ارتباطات زیرساخت نرمال است
:D
با این حال مدیركل روابط عمومی و امور بين الملل شرکت ارتباطات زیرساخت وجود هرگونه تفاوت در ارائه پهنای باند اینترنت به توزیع کنندگان اینترنت در کشور را رد کرد و گفت: اختلالات مقطعی در سرویس دهی برخی اپراتورهای اینترنت به شبکه زیرساخت ارتباطی کشور مربوط نمی شود و شبکه ارتباطات زیرساخت کاملا نرمال است.


تفاوتی در ارائه پهنای باند قائل نمی شویم:a (38):

مهدی خدایی با رد اظهارات توزیع کنندگان اینترنت در کشور که شرکت ارتباطات زیرساخت را مسبب نابسامانی اخیر اینترنت در کشور می دانند و معتقدند این شرکت در ارائه پهنای باند به شرکتهای اینترنتی تبعیض قائل شده و گزینشی عمل می کند تاکید کرد که به هیچ وجه تفاوتی در پهنای باند اینترنتی که شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه می دهد، وجود ندارد.

تفاوتی میان مشتریان زیرساخت وجود ندارد:28:

وی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت آماده است به هر میزان که نیاز شرکتهای اینترنتی است پهنای باند در اختیارشان قرار دهد تصریح کرد: هیچ تفاوتی میان مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت وجود ندارد.

اختلالات مقطعی ارتباطی با شبکه زیرساخت ندارد:14:


مدیركل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که اختلالات موجود در دسترسی کاربران اینترنت به برخی سایتهای اینترنتی مربوط به چیست گفت: شرکت زیرساخت تنها زیرساخت ارتباطی و مخابراتي کشور را فراهم و مدیریت می کند براین اساس اختلالات مقطعی در سرویس دهی برخی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت، ارتباطی با زیرساخت ندارد و شبکه ارتباطات زیرساخت کشور کاملا نرمال است.

شرکتها مستندات ارائه کنند:hiddend (4):

خدایی با تاکید براینکه شرکت ارتباطات زیرساخت به میزان تعهدات خود در زمینه تامین پهنای باند اینترنت عمل کرده است گفت: هركدام از شركت هاي ارائه سرويس اينترنت در هر كجاي كشور و به هر ميزان كه نياز به پهناي باند دارند مي توانند درخواست خود را به شركت ارتباطات زيرساخت ارائه و با انعقاد قرارداد از پهناي مورد نظر بهره مند شوند و اگر شرکتی مدعی است که درخواست پهناي باند بيشتري داشته و به آن ترتيب اثري داده نشده است، مستندات مربوطه را ارائه تا سريعا مورد بررسي قرار گيرد.

وی با بیان اینکه از دید زیرساخت، مشتریان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، افزود: چنانچه در این مورد از شرکتهای ارائه دهنده اینترنت كسي ادعاي بروز تفاوت دارد، مستندات مربوطه را به شرکت ارتباطات زیرساخت ارسال کند تا مراتب بررسی و به آن پاسخ داده شده است.

اختلالات عمده نیست:hiddend (15):
ولی عمدی است
در همین حال معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به اختلالات موجود در زمینه اینترنت گفت: شرکتهای ارائه دهنده اینترنت در این زمینه به سازمان تنظیم مقررات نامه ای داده اند و این موضوع هم اکنون در معاونت نظارت بر سرویس های ارتباطی در حال پیگیری است.

حسن رضوانی با تاکید براینکه اختلال به وجود آمده در سرویس دهی برخی اپراتورهای اینترنتی مشکل عمده ای نیست، افزود: با این وجود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از شرکت ارتباطات زیرساخت خواسته است که در این زمینه پاسخگو باشد.

بخشی از اختلالات به تنظیمات شبکه ای ارائه دهندگان اینترنت برمی گردد:a (49):

وی با بیان اینکه بخشی از این اختلالات ممکن است مربوط به تنظیمات شبکه ارائه دهندگان اینترنت باشد، خاطرنشان کرد: اینترنت از مسیرهای مختلفی تامین می شود و ممکن است بخشی از شبکه ارائه دهندگان اینترنت در برخی مسیرها با عدم هماهنگی مواجه شود که باید این مشکل برطرف شود.

معاون رگولاتوری تصریح کرد: تا زمانی که به نتیجه شفافی نرسیده ایم نمی توان پاسخ قطعی به این مشکلات داد اما آنچه که تاکنون گزارش شده است نشان می دهد که زیرساخت شبکه ارتباطات کشور در حالت طبیعی و نرمال است اما با این وجود پیگیری ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.

شنیده ها درباره آی او اس 7: آشنا مثل قبل، با طراحی ساده تر و امکانات کاربردی تر

Posted: 30 Apr 2013 07:36 AM PDT




تاکنون مطالب مختلفی درباره iOS 7 منتشر شده ولی در جدیدترین مطلب، مارک گورمن از 9to5mac که یکی از قابل اعتمادترین گیک ها در زمینه خبرهای اپل است، نکات جدید و جالبی را مطرح کرده که در زیر می خوانید:

مورد 1. به گفته افرادی که یا iOS 7 را دیده اند یا به طور خلاصه درباره آن شنیده اند، طراحی رابط کاربری سیستم عامل موردبازنگری قرار گرفته طوری که برای کاربران جدید iOS 7 مورد توجه خواهد بود ولی ممکن است کاربرانی را که مدت ها است به این پلتفرم عادت کرده اند گیج کند... به گفته یکی از افراد، رابط جدید "بسیار بسیار تخت" خواهد بود و فرد دیگری گفته که در آن اثری از افکت های شیشه ای، درخشان و متعلق به سبک اسکیومورفیسم نیست. گفته شده که از منظر تخت بودن طراحی، iOS 7 به رویکرد رابط کاربری مترو (مدرن) مایکروسافت نزدیک خواهد شد. طراحی تخت، به اجتناب از طرح های بافت دار و استعاره های تصویری از دنیای واقعی تاکید دارد.

مورد 2. از iOS معمولا به عنوان یک پلتفرم "راحت برای استفاده" یاد می شود. اپل رابط کاربری آن را ساده طراحی کرده بنابراین بعید است بازطراحی رابط کاربری بخواهد به پیچیده شدن کار با سیستم عامل هم بینجامد. هر چند ممکن است ظاهر iOS خیلی ها را غافلگیر کند ولی کارکرد کلی آن با نسخه های قبلی تفاوت زیادی نخواهد داشت. سیستم عامل و اپلیکیشن های اصلی آن تقریبا به همان شکل امروزی کار خواهند کرد.

مورد 3. نام موقت iOS 7 اینسبروک (Innsbruck؛ یکی از شهرهای اتریش در دل کوه های آلپ) است و تغییرات در رابط کاربری شامل این موارد می شود: طراحی کاملا جدید برای آیکون برنامه های بومی، نوار ابزارها و نوار تب هایی با طراحی جدید، و ویژگی های عمیق جدید برای بخش های مختلف سیستم عامل.

مورد 4. علاوه بر کنار گذاشتن مولفه های پیچیده از طراحی رابط کاربری، اپل در حال تست و بررسی روش های جدید برای اضافه کردن "پنل های اطلاعات و تنظیمات" با "قابلیت دسترسی سریع" به نرم افزارها است. البته هنوز قطعی نیست که این کاربردپذیری جدید در iOS 7 ارائه شود یا اینکه اپل چطور آن را به کار بگیرد. یکی از احتمالات سوایپ کردن از طرفین نمایشگر برای دسترسی به این ویژگی های جدید است.

با توجه به اینکه تیم کوک کنار گذاشتن فورستال و اضافه شدن طراحی رابط کاربری به مسئولیت های جانی آیو را راهی برای یکپارچگی بیشتر گروه های سخت افزاری و نرم افزاری اپل ذکر کرده، به نظر می رسد که قطعاً اولین بارقه ها را در کنفرانس توسعه دهندگان اپل در ماه آینده ببینیم. جالب آنجا است که نخستین نشانه، بنر طراحی شده برای این مراسم است که بسیاری افراد آن را نشانی از سلیقه طراحی نرم افزاری آیو می دانند.

بنابراین به احتمال زیاد آنچه که در WWDC 2013 خواهیم دید عبارت خواهد بود از: نوار ابزارهای کاربردی تر، آسان تر شدن دسترسی به تنظیمات iOS و دستگاه، و رابط کاربری با طراحی مینیمال تر.

شما در این باره چه نظری دارید؟

سرن و گرامی داشت بیستمین سالگرد پروژه "وب"

Posted: 30 Apr 2013 07:35 AM PDT




دنیای وب آن طور که امروزه می شناسیم، توسط سِر تیم برنرز لی و زمانی که او در پروژه سرن فعالیت می کرد اختراع شد، ولی تا چند سال بعد (یعنی 1993 اگر بخواهیم دقیق باشیم) وب به یک پدیده واقعاً جهان شمول و آزاد تبدیل نشد.

در 30 آوریل آن سال، سرن یا همان سازمان اروپایی پژوهش های هسته ای، رسماً استفاده از گواهی فناوری WWW را آزاد اعلام کرد و مرورگر اولیه WorldWideWeb و برخی از کدهای اصلی را در اختیار عموم قرار داد. در آن زمان این مرورگر تنها راه مشاهده و ویرایش وب بود و جالب اینجا است که توسط یکی از کامپیوترهای ساخت شرکت NeXT نوشته شده بود.

حالا 20 سال از آن زمان گدشته و برای گرامی داشت رویدادی که دنیا را تغییر داد، سرن اولین وب سایت تاریخ را با همان شکل و شمایل قدیمش، در دسترس قرار داده. ماجرا به کپی کردن یک سری فایل قدیمی از این آدرس ختم نمی شود، سرن از سرورهای قدیمی هم که در آن روزها مورد استفاده قرار گرفتند، یادی کرده تا حس و حال بیستمین سالگرد، واقعی تر شود.

جدای از نوستالژی این سالگرد برای ما گیک ها، سرن با این کار به نوعی می خواهد تاریخچه وب جهانی نیز دوباره زنده شود بنابراین در اولین وبسایت دنیا، تاریخچه و نام افراد دست اندر کار پروژه را هم می توانید ببینید.

حتما برای شما هم جالب است که چطور یک پروژه کوچک گروهی تبدیل به پدیده ای چنین فراگیر شده که در تمام شئون زندگی ما حضور دارد و آینده بدون آن، حتی قابل تصور هم نیست. مسلما آشنایی با ریشه های این پدیده خالی از لطف نیست.

نوکیا و سرمایه گذاری در شرکت پلیکان ایمجینگ: دوربین هوشمند، برای تلفن هوشمند

Posted: 30 Apr 2013 07:34 AM PDT




هر دو قطعه ای که در عکس بالا مشاهده می کنید، دوربین موبایل هستند. اما در سمت چپ دوربین های عادی را می بینید و در سمت راست، دوربین "پلیکان" (Pelican) را. این اسم زنگ هایی را در ذهن شما به صدا در آورد؟ اگر نه، این مطلب برای شما تازگی خواهد داشت.

در سال 2011 شرکت Pelican Imaging دوربین آرایه ای خود را معرفی کرد، این تکنولوژی از چندین لنز کوچک که با آرایش مربعی در کنار هم چیده شده اند تشکیل گردیده. جایی که این دوربین در داخل دستگاه های موبایل اشغال می کند، کمتر از دوربین های فعلی است و در اصل به جای یک دریچه نورگیری بزرگ، چندین سنسور کوچک استفاده شده اند که در کنار هم، کیفیتی هم اندازه یا حتی بهتر از دوربین های سنتی را ارائه می کنند.

برای اینکه به منشا این ایده پی ببرید، کافی است به رادیو تلسکوپ ها نگاهی کنید. رادیو تلسکوپ های آرایه ای از کنار هم چیده شدن تعداد زیادی بشقاب گیرنده که گاه در مساحتی به اندازه چندین هکتار کار گذشته شده اند، تشکیل می شوند. حالا همین ایده را در مقیاس کوچک تصور کنید.

اما قضیه وقتی جالب می شود که بلومبرگ گزارش کند نوکیا، که فناوری دوربین های موبایلش به نوعی رشک بر انگیز است، از سال 2008 استارت آپ پلیکان ایمجینگ را زیر نظر داشته و حالا تصمیم به سرمایه گذاری در آن گرفته. گفته می شود که فناوری دوربین آرایه ای برای موبایل به مرز "تجاری سازی" رسیده و کسی چه می داند، شاید در سال آینده نوکیا از جادوی آن بهره ببرد.

برای اینکه با کارکردها و مزایای دوربین آرایه ای آشنا شوید، توجه شما را به ویدیویی که در ادامه مطلب قرار گرفته جلب می کنیم.

استودیو یوتیوب این بار در توکیو

Posted: 30 Apr 2013 07:33 AM PDT

پیش از این در نارنجی با دفتر یوتیوب در بورلی هیلز آشنا شدیم. اما این بار در نقطه ای دیگر و در شرق دنیا، YouTube تصمیم به ساخت یک استودیو در پایتخت ژاپن گرفته است؛ که پس از لندن و لس آنجلس، سومین استودیو اختصاصی این شرکت محسوب می شود.

حالا با تکمیل این پروژه می توانید آن را «YouTube Space» یا «محیط یوتیوب» خطاب کنید که طراحی داخلی آن توسط شرکت ژاپنی Klein Dytham Architecture انجام گرفته و در آن فضاهایی برای ضبط و تدوین و محیط هایی برای تمرین و آموزش و همچنین سالن استراحت در نظر گرفته شده است.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با هم به سری به فضاهای «YouTube Space» بزنیم که بدون اینترنت دسترسی و مشاهده آن برای مان سخت و دشوار است.

همان گونه که در تصاویر هم قابل مشاهده است،‌ طراحان، دیوارهای داخلی را با کاشی های سرامیکی تلویزیون-شکل (برگرفته از لوگوی یوتیوب) پوشانده اند. کاشی هایی که در ابتدای ورود و در قسمت پذیرش و همین طور در فضای استراحت به رنگ قرمز هستند. و سپس صورتی-رنگ و در نهایت وقتی به آشپزخانه می رسند، به رنگ سفید در می آیند.

طراحی آشپزخانه نیز با همان تفکر و زبان طراحی کلی، صورت گرفته است. همان طرح تلویزیون-شکل این بار در نقش قفسه های چوبی در فضای آشپزخانه در نظر گرفته شده و حاصل کار، طعمی دوست داشتنی و دلپذیر را برای فضای ساده آن به ارمغان آورده است. و در نهایت عکس های سیاه و سفید در قالب همین طرح برگرفته از لوگوی یوتیوب پوشش دیوارها در محیط های دیگر هستند.

استودیو اصلی با داشتن یک پنجره بزرگ امکان فیلم برداری با دید و منظره شهر در پشت سر را فراهم می آورد. در دیگر محیط ها، مانند فضای استراحت هم امکان تصویربرداری وجود دارد و مبل هایی با طراحی مُدولار که امکان تغییر چیدمان و به وجود آوردن فضای جدید را دارا هستند، میزبان میهمانان خواهند بود.

این استودیو در برج ۲۳۸ متری Mori قرار گرفته است که ارتفاع استاندارد کف تا سقف مشکلاتی را برای طراحی آن به وجود آورده و آن طور که آقای Dytham می گوید: «بزرگترین مشکل برای ما قرار دادن نورهای سقفی در فضایی که ارتفاع سقف یک دفتر معمولی را دارد و همچنین به کارگیری حداقل مجراها برای دستگاه های تهویه هوا بود.»

لو رفتن برنامه کاری تبلت های ۲۰۱۳ سامسونگ

Posted: 30 Apr 2013 07:30 AM PDT




برنامه کاری ابزارهای سامسونگ و دستورکاری این شرکت برای سال جاری مطمئنا آن چنان سرّی و محرمانه است که لو رفتن و درز اخبار آن را باید به دیده شک و تردید نگریست. اما هنگامی که پای منبع موثقی همچون سم موبایل در میان باشد، می توان به اخبار خوش آن امیدوار بود.

طبق این لیست منتسب به سامسونگ، غول کره ای در سال ۲۰۱۳ قصد دارد یک تبلت گلکسی تب هشت اینچی با نمایشگر 1080p و یک ابزار اندرویدی ۱۱ اینچی با پردازنده هشت هسته ای را راهی بازار کند. و این تنها بخشی از برنامه گسترده تبلت های سامسونگی است که قرار است طی سال جاری میلادی رونمایی شوند.
لیست کامل این تبلت ها با مشخصات احتمالی شان:

Samsung Galaxy Tab DUOS 7.0 (تقریبا شبیه به گلکسی تب 3.0 که به تازگی معرفی شده)
- نمایشگر ۷ اینچی PLS ال سی دی ۶۰۰ در ۱۰۲۴ پیکسل
- دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی
- دوربین جلو ۲ مگاپیکسلی
- پردازنده دو هسته ای
- دو سیم کارته
- پشتیبانی از میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت

Samsung Galaxy Tab 8.0
- نمایشگر هشت اینچی AMOLED با کیفیت 1080p
- دوربین عقب ۵ مگاپیکسلی
- دوربین جلو ۲ مگاپیکسلی
- پردازنده Exynos 4412 چهار هسته ای A9
- میکرو اس دی ۶۴ گیگابایتی

* البته لازم است ابتدا مشکل داغ شدن AMOLED های سامسونگ حل شود.

Samsung Galaxy Tab 11
- نمایشگر ۱۱ اینچی Super PLS TFT
- دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی
- دوربین جلو ۲ مگاپیکسلی
- پردازنده Exynos 5250 دو هسته ای A15
- میکرو اس دی ۶۴ گیگابایتی

NEXUS 11*
- نمایشگر ۱۱ اینچی Super PLS TFT
- دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی
- دوربین جلو ۲ مگاپیکسلی
- پردازنده Exynos 5410 هشت هسته ای A15 / A7 به همراه چیپ big.LITTLE
- میکرو اس دی ۶۴ گیگابایتی
* لازم است که توسط گوگل تایید شود.

اگر این لیست صحت داشته باشد، سامسونگ در بازار تبلت امسال جایگاه مستحکم و آسوده ای را خواهد داشت. بدون شک عرضه اولین تبلت کوچک 1080p می تواند مزیت بزرگی برای این شرکت در بازارهای در حال رشد باشد و به شکل عجیبی باعث جهش آن خواهد شد. همچنین با ظهور Nexus 11، احتمالا سامسونگ صاحب عنوان اولین تبلت هشت هسته ای دنیا خواهد بود.

در کنار این داستان ها، با توجه به این شایعات و همچنین فروش ضعیف Galaxy Note 10.1، گفته می شود که سامسونگ کارهای تحقیق و توسعه نسل دوم آن را با کندی به پیش می برد و حتی ممکن است آن را کلا لغو کند.

تصاویری از خاطرات و حاشیه های حمید استیلی

Posted: 30 Apr 2013 07:09 AM PDT

شبی که گریه کردم





هر وقت این عکس را می‌بینم، برایم تازگی دارد. به قول معروف با تمام قدرت، فریاد می‌زنم و هر چی درونم هست را بیرون می‌ریزم. از کودکی آرزویم بود که در جام‌جهانی‌ بازی کنم و گل بزنم. مسابقات جام‌جهانی‌ 78 آرژانتین را می‌دیدم و می‌گفتم آیا می‌شود؟ برایم یک رؤیا بود. من اصولاً گلزن نبودم ولی این رؤیا تبدیل به واقعیت شد. خدا را شکر می‌کنم. بعد از گل گریه کردم. حسی که داشتم را در صورتم می‌بینید. بعد از اینکه فیلم بازی را دیدم متوجه شدم چه گلی زدم و چه حرکاتی انجام دادم.

اطلاعیه ارتقا رتبه کاربران

Posted: 30 Apr 2013 06:37 AM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط جهان1969 (پست 632459)
نازی خانم

تبریک بابت مدیر شدنتون

و تشکر از حضور مجددتون که موجب میشه باز هم شما رو در انجمن ببینیم و از مطالب زیبای شما لذت ببریم .

با ارزوی موفقیت روزافزون برای شما .

یا علی .






تشـــــــکر زیاد آقا جهان
خیلی لطف کردین
تقدیم به شما =» :hiddend (5)::hiddend (5)::hiddend (5)::hiddend (5)::hiddend (5):




نقل قول:

نوشته اصلی توسط Maryam (پست 633370)
یعنی از صبح توو کف بودم که " NemaShooOn " کیه:24:

فاطمه جان ، عزیزم خووووووووووشحالم که دوباره به جمع مدیرا برگشتی

امیدوارم همیشه موفق باااااااااااااشی عزیزم:12:




.


:a (21):
خب یه سر به پروفایلم می زدی میشناختی دیگه

خیلی ممنون مریم جون لطف کردی
انشالله معاونت شما:24:
همیشه شاد و سلامت باشی:16:

مدرک: کارشناسی ارشد - رشته: مداحی

Posted: 30 Apr 2013 05:59 AM PDT

واقعا چه امر مهمی درحد تیم ملی ودانشگاه MITهست:hiddend (30):

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر