آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

Link to انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

.: دیازپام :.

Posted: 31 Dec 2012 12:11 PM PST

ساکن کوی تو می خواهم شوم

هر چه گشتم از تو لایق تر ندیدم همدمی



طوفان از زاویه ای باورنکردنی

Posted: 31 Dec 2012 11:55 AM PST

خیلی وحشتناکه ....... !!:a (13):

*****بچه تیزهوشای انجمن بیایند داخل(چرا معطلی بیا دیگه)*****

Posted: 31 Dec 2012 11:51 AM PST

جواب سوال243 هست یا نه ؟

شوخی با ورزش از جنس کاریکاتور

Posted: 31 Dec 2012 11:36 AM PST


تغییر شکل کرمهای ابریشم در هنگام دفاع

Posted: 31 Dec 2012 11:29 AM PST

وقتی که کرم ابریشم در پیله می‌رود برای سایر شکارچیان ساده است که پروانه شدن آن را تهدید کنند، از این رو کرم ابریشم که از توانایی تبدیل شدن به یک مار برخوردار است، می‌تواند تظاهر کند که یک مار است و پروانه بید از آن دسته کرمهای ابریشم است که می‌تواند حرکات یک مار را تقلید کند.



شباهت غیر طبیعی کرم ابریشم به یک مار بزرگ


وقتی که این موجود مورد تهدید قرار می‌گیرد پاها و سرش را می‌کشد و قسمت جلوی بدن خود را پهن می‌کند تا شبه به یک مار به نظر برسد.


کرم ابریشمی که بعدها به پروانه بید تبدیل می‌شود تنها کرم ابریشمی نیست که با تدبیرهای منحرف کننده تلاش می‌کند از شر شکارچیان طبیعت در امان بماند.




کرم ابریشمی که به پروانه دم فاخته‌ای تبدیل می‌شود نیز دارای دو چشم غیر حقیقی برای ترساندن شکارچیان است


هم کرم ابریشم پروانه بید و هم پروانه دم فاخته‌ای دارای یک جفت چشم بزرگ روی بدنشان هستند که آنها را ترسناک جلوه می‌دهد و موجب می‌شود که شکارچی پیش از حمله تعلل کند.


سایر کرمهای ابریشم با روشهایی چون دسته‌ای موی بلند، تیغ و ابزارهای دیگری که به سم آغشته شده تلاش می‌کنند شکارچیان را دور کنند.




تغییر شکل کرم ابریشم با موهای سفید ترسناک




پروانه بید فلانل ممکن است بی ضرر به نظر برسد اما موهای آن با یک نوع سم پوشانده شده که موجب التهاب ناگهانی و درد می شود


کرم ابریشم پروانه‌ای با نام علمی Gynaephora groenlandica پیش از تبدیل شدن به پروانه 14 سال به عنوان کرم ابریشم زندگی می‌کند اما پس از تبدیل شدن به پروانه عمر آن تنها یک فصل تابستان است. این کرم در قطب شمال یافت شده و در دمای زیر صفر زنده می‌ماند به همین دلیل نام آن خرس قطبی پشمالو گذاشته‌اند. این کرم در در فصل سرد سال با تولید پروتئین‌های ضد یخ از یخ زدن سلولهای خود جلوگیری می‌کند.




کرم ابریشم پروانه ای با نام علمی Gynaephora groenlandica




کرمهای ابریشم Saddleback موهای سوزنی دارند که یک سم خطرناک تراوش می کند




کرم ابریشم که با تیغ از خود دفاع می‌کند




کرم ابریشم Monkey Slug با موهای سمی پوشانده شده است که لمس آن واکنش دردناکی در پوست ایجاد می‌کند




ظاهر زشت یک کرم ابریشم Eumorpha typhoon برای دور کردن شکارچی

هدیه متفاوت یک مرد به همسرش

Posted: 31 Dec 2012 11:22 AM PST

همسر آقای پیرتون اهل کاليفرنياي شمالي دچار نوعی سرطان شده است و دکترها اعلام کرده اند که او فقط تا سه ماه دیگر زنده خواهد بود.تنها آرزوی میپ داشتن یک روز برفی کنار خانواده اش بود در حالی که منطقه زندگی آنها برای کریسمس هوایی آفتابی و گرم داشت.

همسر او براي برآورده ساختن اين آرزو با يک کمپاني سينمايي تماس گرفت و آنها تمام حياط منزل اين زوج را با حدود چهار تن برفهاي دست ساز پوشاندند.


گرچه برآورده کردن این آرزو برای آقای پیرسون 3 هزار دلار هزینه در برداشت ولی او می گوید: ديدن چهره شاد همسرم در آخرين روزهاي زندگي اش بهترين عيد من است و من حاضرم براي داشتن اين لحظه هرکاري انجام دهم. اگرچه در محل زندگي ما هر دوسال يک بار برف مي آيد اما آوردن برف زمستاني براي اين زن کار چندان سختي نبود.
















کيکر: کلوپ مرد سال 2012 فوتبال آلمان

Posted: 31 Dec 2012 11:20 AM PST





مجله کيکر سرمربي بوروسيا دورتموند را به عنوان مرد سال فوتبال آلمان برگزيد.

مجله کيکر بنا بر رسم هر ساله در پايان سال چهره برتر ورزش اين کشور را از بين بازيکنان و مربيان انتخاب کرد که يورگن کلوپ توانست مرد سال اين کشور در سال 2012 شود.

مجله کيکر از سال 1990 مرد سال فوتبال آلمان را انتخاب کرده است. يورگن کلوپ در اين فصل توانست دورتموند را در گروه مرگ ليگ قهرمانان به رتبه نخست برساند و در بوندسليگا نيز عملکرد خوبي داشت.

اولين دوره اين جايزه به فرانتس بکن‌باوئر رسيد که در جام‌جهاني 1990 ايتاليا، آلمان را قهرمان جهان کند.

برندگان سابق مرد سال آلمان بنابر انتخاب نشريه کيکر به اين شرح است:

1990 فرانتس بکن‌باوئر، سرمربي تيم ملي آلمان

1991 کارل هاينس فلدکمپ، کايزرس‌لاترن

1992 اريش ريبک، بايرن‌مونيخ

1993 وينفرد شفر، کارلسروهه

1994 فولکر فينک، فرايبورگ

1995 برتي فوگتس، سرمربي آلمان

1996 توماس هلمر، بايرن‌مونيخ

1997 اتو ره‌هاگل، سرمربي کايزرسلاترن

1998 اتو ره‌هاگل، سرمربي کايزرسلاترن

1999 لوتار ماتئوس، بايرن‌مونيخ

2000 رودي فولر، بايرلورکوزن

2001 اوليور کان، بايرن‌مونيخ

2002 ميشائيل بالاک، بايرن‌مونيخ

2003 فليکس ماگات، اشتوتگارت

2004 توماس شاف، وردربرمن

2005 توماس دال، هامبورگ

2006 فرانتس بکن‌باوئر، مدير اجرايي جام‌جهاني

2007 ايوان کلاسنيچ، وردربرمن

2008 فرانک ريبري، بايرن‌مونيخ

2009 فليکس ماگات، ولفسبورگ – شالکه

2010 باستين شواين‌اشتايگر، بايرن‌مونيخ

2011 يوآخيم لوو، تيم ملي آلمان

2012 يورگن کلوپ، بوروسيا دورتموند


تولدت مبارک آقاي افسانه‌اي

Posted: 31 Dec 2012 11:19 AM PST





امروز هفتاد و يکمين سالروز تولد «سر الکس فرگوسن» مربي اسطوره‌اي منچستريونايتد است.

سر الکس فرگوسن بيست و ششمين سال حضور خود در اولدترافورد را پشت سر مي‌گذارد. حضور او روي نيمکت داغ منچستريونايتد در اين سن چيزي نيست که به اين سادگي‌ها بتوان از کنار آن عبور کرد. يافتن جانشيني براي او سال‌ها است که ذهن سران باشگاه را به خود مشغول کرده و نام‌هايي نيز در اين ارتباط به گوش رسيده‌اند ولي تاکنون از هيچ مربي به عنوان جانشين قطعي او نام برده نشده است.

هواداران منچستريونايتد امروز هديه‌اي فراتر از کريسمس مي‌گيرند. تولد پيرمرد اسکاتلندي. همه آنها بدون شک در روز تولد او بهترين‌ها را آرزو خواهند کرد. پيرمرد 71 ساله شده است.

فرگوسن نمي‌تواند براي هميشه در منچستريونايتد بماند. البته تولد او در آخرين روز سال بازهم نشانه‌اي از يک سال خوب براي يونايتد‌ها است. او در ديدار تيمش برابر نيوکاسل که به پيروزي 4 بر 3 يونايتد انجاميد، در اعتراض به گل دوم نيوکاسل که در موقعيتي مشکوک به آفسايد به ثمر رسيد، همانند روزهاي جواني مانند يک مربي خام و عصبي به داورهاي بازي تاخت. هر کس رفتار او را ببيند تصور مي‌کند با يک مربي جوان و آتشين مزاج طرف است تا يک مربي کهنه‌کار و پر افتخار.

پس از آنکه منچستريونايتد در فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال 2008 چلسي را در ضربه‌هاي پنالتي شکست داد و بار ديگر بر بام اروپا ايستاد، فرگوسن در گفت‌وگويي اعلام کرد طي 3 سال آينده از مربي گري کناره گيري خواهد کرد. اين بدان معنا است که پيرمرد بايد در سال 2011 با دنياي مربي گري خداحافظي مي‌کرد ولي با حضور منچستريونايتد در فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال 2009 که يونايتد 2 بر صفر به بارسلونا باخت، فرگوسن نظرش را تغيير داد و اعلام کرد تا زماني که يک بار ديگر در اروپا قهرمان نشده و رکورد 18 قهرماني ليورپول در ليگ انگليس را نشکسته، بازهم به کار ادامه خواهد داد.

شکستن رکورد ليورپول طولي نکشيد ولي فرگوسن و تيمش در فينال ديگري در سال 2011 که بازهم برابر بارسلونا بود، يک بار ديگر شکست خوردند. اين بار با نتيجه 3 بر يک. آنها سال گذشته قهرماني در ليگ برتر انگليس را نيز به منچسترسيتي واگذار کردند و در مرحله گروهي ليگ قهرمانان نيز چهارم شده و حذف شدند. تمامي اين‌ها موجب شدند تا فرگوسن مصمم‌تر از پيش به کار خود ادامه دهد.

تيم فرگوسن در فصل جاري ليگ قهرمانان اروپا و در مرحله حذفي با رئال مادريد ژوزه مورينيو روبه‌رو خواهد شد. در حال حاضر بازنشستگي، آخرين چيزي است که فرگوسن به آن توجه مي‌کند. او براي سخت‌ترين ميادين خود را آماده کرده است. او در سال 1983 با آبردين اسکاتلند در فينال جام برندگان جام اروپا رئال مادريد را شکست داده و قهرمان شده است و اکنون نيز براي شکست دادن تيم اسپانيايي، اهميتي نمي‌دهد که ژوزه مورينيو سرمربي آن است و کريستيانو رونالدو نيز ستاره اين تيم است.

يکي از مربياني که ممکن است جاي فرگوسن در يونايتد را بگيرد، مورينيو است. فرگوسن همواره پس از بازي‌هاي تيمش با تيم‌هاي مورينيو با وي نوشيدني مي‌خورد و همواره از او به عنوان يک مربي خوش تيپ و با تفکرات خوب ياد مي‌کند. اگر تيم فرگوسن در ليگ قهرمانان بتواند رئال را شکست دهد، آنگاه به نظر مي‌رسد مورينيو خروج زود هنگامي از سانتياگو برنابئو داشته باشد. اين مي‌تواند آقاي خاص را به اولدترافورد نزديک‌تر کند.

البته سر بابي چارلتون به هيچ وجه با فرگوسن موافق نيست و مورينيو را شخصي که بتواند جاي فرگوسن را بگيرد نمي‌داند. او مورينيو را فردي بي ادب مي‌داند که شايسته حضور در باشگاهي مانند منچستريونايتد نيست.

از جوزپه گوارديولا نيز به عنوان ديگر جانشين فرگوسن در يونايتد نام برده مي‌شود. او مي‌تواند جاي فرگوسن را بگيرد ولي يونايتد کسي را مي‌خواهد که مانند فرگوسن سال‌هاي سال بتواند تيمش را در بالاترين سطح فوتبال در اروپا نگه دارد نه اينکه بعد از 4 سال حضور در تيم بخواهد به استراحتي يک ساله رهسپار شود.

سر مت بازبي، ديگر مربي اسطوره‌اي منچستريونايتد در سال 1969 پس از 24 سال کار در اين تيم کناره گيري کرد. پس از او وايلف مک‌گينس، فرانک اوفارل، تامي داچرتي، ديو سکستن و ران اتکينسن مربي گري در شياطين سرخ را تجربه کردند ولي هيچ کدام نتوانستند اين تيم را به قدرت برتر تبديل کنند. فرگوسن اين کار را انجام داد.

در هر حال حضور يک مربي ديگر در منچستريونايتد براي هر کدام از هواداران اين تيم غير قابل باور است. هيچ کدام از آنها نمي‌توانند تيمشان را بدون اين «پيرمرد روستايي» تصور کنند ولي در هر حال همه مي‌دانند که فرگي براي هميشه نمي‌تواند در اين تيم بماند. بدون شک هر شخصي به جاي وي روي نيمکت بنشيند کاري فوق العاده سخت پيش رو خواهد داشت.

الکس فرگوسن از نوامبر 1986 روي نيمکت منچستريونايتد نشسته و در اين مدت 2 بار ليگ قهرمانان، 12 بار در ليگ برتر انگليس، 5 جام حذفي، 4 جام اتحاديه، 10 سوپرکاپ انگليس، يک جام برندگان جام، يک سوپرکاپ اروپا و 2 بار نيز جام باشگاه‌هاي جهان را فتح کرده است. بدون شک براي چنين اسطور‌ه‌اي بايد کلاه از سر برداشت.



رُک یا صاف و پوست کنده حرف زدن تا چه اندازه خوبه

Posted: 31 Dec 2012 11:12 AM PST

وقتی حرفمون را مستقیم و بدون دور زدن و کلی ایما و اشاره می زنیم جلوی خیلی از سوبرداشت ها و سو تفاهم ها و دلخوریهای احتمالی گرفته می شه از نظر من صاف و پوست کنده حرف زدن چه برای تحسین و تمجید باشه و چه برای انتقاد ، یکی از شیوه های بسیار خوب برای ارتباط مفید و موثر با دیگرانه ( البته منظورم حرف های منطقی و مودبانه است ،چون متاسفانه بعضی افراد به بهانه رک و صریح اللهجه بودن پرده دری و هتاکی می کنند).
این که بتونی رک وراست حرفت را بزنی و از اون مهم تر پای حرفت بایستی شجاعت و صداقته ( چه در مقام گوینده و چه شنونده !)
اما قبول دارم بعضی اوقات واقعا نمیشه به طور مستقیم حرف زد مثل وقتایی که اون حرف باعث میشه حرمتی زیر سوال بره ، یا مخاطبمون به هیچ عنوان جنبه و ظرفیت حرفمون را نداره و ... باید حرف رو یه طوری غیر مستقیم گفت که خوب خوشبختانه فرهنگ ما پر از ضرب المثل ها و تمثیل های زیباست که می تونیم از اونها استفاده کرده و منظورمون رو برسونیم که مطمئنا این با متلک انداختن و نیش زدن کاملا متفاوته !
یه عده ای عادت دارند حرفاشون رو به بدترین شکل و ناجوانمردانه ترین شیوه به مخاطبشون منتقل کنند که به نظر می رسه این یه عادت برای اونهاست و فقط در مورد اونها میشه گفت :"نیش عقرب نه از ره کین است ، اقتضای طبیعتش این است ."

مملکته داریم؟

Posted: 31 Dec 2012 11:10 AM PST

چای ایرانی یه دفعه از 11600 رسید به 14850 تومن

دستکش ظرفشویی رسید به 3800 تومن

کره 50 گرمی شد 700 تومن

...

این یعنی همون حمایت از تولید داخلی و سرمایه های ملی

به سوی ظهور (خیلی بیسته بخونین)

Posted: 31 Dec 2012 11:05 AM PST

معنای مستضعف
منبع: کتاب دادگستر جهان
نویسنده: آیت ...ه ابراهیم امینی
مستضعف به معنای ضعیف و ناتوان نیست
بلکه مستضعف به کسی گفته میشود که در اثر تلقین ها، حیله گری ه و تبلیغات دروغین
مستکبران، نیرو و قدرت واقعی خود را فراموش کرده، به بندگی و ذلت کشیده شده
است. قدرت واقعی، از آن خود مردم است. زمین و آب و هوا، منابع طبیعی، نیروی کار
و علم و صنعت و اختراع، همه و همه به خود مردم تعلق دارد. نیروی کارگر و تولید کننده،
نیروی رزمی و ارتش، قوای نظامی و انتظامی و قضایی و اداری، از افراد ملت به وجود
میآید. نیروی علم و اختراع و صنعت نیز، از خود افراد ملت است. بنابر این خود مردم،
منابع قدرت هستند، نه مستکبران.
مهمترین عامل بدبختی مستضعفان، اساس ضعف آنها است. چون خودشان را
ناتوان و مستکبران را نیرومند میدانند، آلت دست آنان قرار میگیرند و مطیع
و فرمانبردارشان میشوند. به هر رنج و محرومیت و ذلتی تن میدهند و جرئت مخالفت
ندارند.

نکونام مي‌خواهد به اوساسونا برگردد

Posted: 31 Dec 2012 11:03 AM PST





70 درصد هواداران اوساسونا معتقد هستند، جواد نکونام به زودي به تيم‌شان بازمي‌گردد.

در نظرسنجي روزنامه‌ "دياريو دي ناوارا" چاپ پمپلونا 70 درصد از هواداران اوساسونا معتقد بودند، جواد نکونام به زودي به تيم سابق خود باز خواهد گشت.

به گفته ميگل نکو، مدير فني اوساسونا نکونام هميشه بازيکن بزرگي بوده است: "باشگاه اوساسونا تمايل دارد براي افزايش سطح فني تيم در ژانويه بازيکنان جديدي را به خدمت بگيرد. هر چند او از بازيکني نام نبرد."

نظرسنجي روزنامه يادشده همچنان در حال برگزاري است.


1984 (جورج اوروول)

Posted: 31 Dec 2012 11:02 AM PST

خرد کردن و در هم ریختن کلمات کار دلچسب و فریبنده و زیبائی است. البته کار عمده ما صرف تجدید ساختمان افعال و صفتها میشود ولی صدها اسم نیز وجود دارد که بآسانی نمیتوان از شر آن آسوده شد و ما فقط اسامی مترادف را از میان نمی بریم بلکه حتی اسامی متضاد را هم حذف میکنیم. واقعا چه لزومی دارد که اسمی را فقط بصرف اینکه با اسم دیگر متضاد است حفظ کنیم. هر کلمه ای شامل کلمه مخالف و متضاد خود نیز هست. برای مثال، کلمه «خوب» را میگیریم. اگر کلمه «خوب» وجود دارد چه احتیاجی به کلمه «بد» داریم؟ «ناخوب» کاملا منظور ما را برمیآورد و شاید هم از کلمه بد بهتر است. زیرا این کلمه درست نفقطه مقابل کلمه خوب است و حال آنکه «بد» چنین نیست و باز اگر میخواهیم صفت تفضیلی خوب را داشته باشیم چه احتیاجی به یک رشته کلمات مبهم و بیفایده از قبیل «عالی» و «اعلا» و لغاتی نظیر آن داریم؟ کلمه «اضافه خوب» منظور ما را تأمین میکند و اگر بخواهیم مفهوم قوی تری بآن بدهیم میتوانیم بگوئیم «دوبل خوب». البته فعلا هم این لغات را جسته و گریخته استعمال میکنیم ولی وقتی زبان نو بمرحله نهائی خود برسد هیچ لغتی جز این لغات مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و روزی میرسد که کلیه مفاهیم مختلف خوبی و بدی را میتونیم فقط با شش کلمه و در واقع با یک کلمه بطرف خود بفهمانیم. وینستن، آیا متوجه زیبایی و فریبندگی کار ما میشوی؟و بعد کمی فکر کرد و مثل اینکه این فکر بعدآ بنظرش رسیده است گفت:
البته اصل این فکر متعلق ببرادر بزرگ است.
اما هنگامیکه نام برادر بزرگ بگوش وینستن خورد وی احساس یکنوع ناراحتی کرد و سایم بلافاصله چنین تصور کرد که وینستن چندان توجهی بحرفهای او ندارد و با حالت غمگینی گفت:
وینستن می بینم که ارزش و اهمیت زبان نو را درک نمیکنی. و میدانم حتی موقعی که باین زبان مشغول تحریر هستی بزبان قدیم فکر میکنی. بعض مقالاتی را که در تایمز مینویسی خوانده ام. مقالات خوبی است ولی مثل اینکه ترجمه شده و علت آن استکه در ضمیر خود ترجیح میدهی که همچنان بزبان قدیم، با همه ابهام و مفاهیم متغیر آن، پابند بمانی و زیبایی تخریب لغات را درک نکنی. آیا میدانی که زبان نو تنها زبان سراسر جهان است که لغات آن هر سال تقلیل پیدا میکند؟

پیغمبر دزدان

Posted: 31 Dec 2012 11:01 AM PST

اسیر شدگان را در زنجیر افکندند. هیچ امید کمکی از جایی هم نبود،
در شهر آزادیخواهان و دموکراتها منتظر اخبار بردسیر بودند ولی هیچگونه
کمکی برای آنان نمی توانستند انجام دهند.
خواجه محمد حسن پریزی و حاج سهراب خان لری هم که آماده
حرکت به بردسیر بودند دچار شبیخون خراسانیها شدند و کوهستان بدست
خراسانیها فتاد، تفنگچیان فرر کردند، خواجه محد حسن را در زغالدان
خانه اش دستگیر کرده و به بردسیر بردند و او وقتی به بردسیر رسید که سایر
سران دموکرات نیز دستگیر شده بودند. میرزا غلامحسن پاریزی که آدمی
خوش خط و خال بود، نامه ای خوش به امیر نوشت و «سگپا» شاعر کرمانی هم واسطه
شد تا امیر از خون خواجه محمد حسین درگذشت و او را تحویل امیر شوکت
داد ولی امیر شوکت به انتقام کینه ای که از او داشت به سختی به چوبش بست.

داستانهایی از کلیله و دمنه

Posted: 31 Dec 2012 11:00 AM PST

و پادشاه موفق آنست که کارهای او بایثار صواب نزدیک باشد

و از طریق مضایقت دور، نه کسی را بحاجت تربیت کند و نه

از بیم عقوبت روا دارد. و پسندیده تر اخلاق ملوک رغبت

نمودن است در محاسن صواب و عزیز گردانیدن خدمتکارن مرضی اثر.

و ملک میداند و حاضران هم گواهی دریغ ندارند که میان من و گاو

هیچ چیز اسباب منازعت و دواعی مجاذبت و عداوت قدیم و

عصبیت موروث که آن را غایلتی صورت شود نبود. و او را مجال قصد و عنایت

و دست بدکرداری و شفقت نمی شناختم که از آن حسد و حقدی

تولد کردی. لکن ملک را نصیحتی کردم و آنچه بر خود واجب شناختم

بجای آورد، و مصداق سخن و برهان دعوی بدید و بر مقتضای رای

خویش کاری کرد. و بسیار کس از اهل غش و خیانت و تهمت

و عداوت از من ترسان شده اند، و هر آینه بمطبقت در خون من سعی

خواهند کرد و بموافقت در من خروشند.

گمنام عاشق

Posted: 31 Dec 2012 10:58 AM PST

کسی میگفت: زاهدان از دنیا و راغبان به آخرت کجایند؟

زاهدی شنید و گفت: سخن خویش دگرگون کن. و بر هر که خواهی

دست بنه! یعنی زاهدان از آخرت و راغبان به دنیا.

تثبيت صدرنشيني استقلال باپيروزي برابرسايپا

Posted: 31 Dec 2012 10:57 AM PST





تيم فوتبال استقلال با پيروزي برابر سايپا صدرنشيني خود را تثبيت کرد.

آخرين ديدار هفته نوزدهم ليگ برتر از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادي و بين دو تيم استقلال و سايپا آغاز شد و بازي با نتيجه يک بر صفر به سود استقلال به پايان رسيد.

به گزارش فارس،فرزاد حاتمي در دقيقه 54 براي استقلال گلزني کرد. آبي پوشان با اين تک گل 37 امتيازي شدند و اختلاف خود را با تيم دوم جدول نفت تهران به 4 امتياز رساندند.

سايپا نيز 27 امتيازي در رده هشتم باقي ماند.

احمد صالحي داور مسابقه بود که به ساموئل و فرزاد حاتمي از استقلال و حامد شيري از سايپا کارت زرد نشان داد.

ترکيب استقلال:

سيدمهدي رحمتي، پژمان منتظري، خسرو حيدري، اميرحسين صادقي، حسن اشجاري، جواد نکونام، مجتبي جباري، جي لويد ساموئل( 46 عباس محمدرضايي)، آرش برهاني( 90+2 ميثم بائو)، فرزاد حاتمي و ايمان موسوي( 52 علي حمودي)

سرمربي: امير قلعه‌نويي

ترکيب سايپا:

رحمان احمدي، محسن ارزاني، مجيد ايوبي، حامد شيري، ابراهيم‌ صادقي، کاظم برجلو، سيداسحاق سبحاني، روزبه شاه علي دوست( از دقيقه 61 ميلاد غريبي)، جونيور تورتا( از دقيقه 79 کاوه رضايي)، سجاد شهباز‌زاده و سعيد دقيقي

سرمربي: مجتبي تقوي


نوای دل

Posted: 31 Dec 2012 10:54 AM PST

معشوق چون دید که موی سپید خویش را به خضاب از و پنهان داشته ام،


گفت: حق را به باطل از من پنهان داشته ای؟ و به تابش سراب مرا به گمان



آب افکنده ای؟ گفتم: از سرزنش بس کن! جامه ای ست که در سوگ جوانی


از دست رفته پوشیده ام.

فهرست بهترين گلزنان تاريخ جهان

Posted: 31 Dec 2012 10:53 AM PST





فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال جديدترين فهرست برترين گلزنان تاريخ را اعلام کرد که پله اسطوره فوتبال برزيل در رده نخست آن قرار دارد.

پس از پله که با 541 گل عنوان بهترين گلزن تاريخ فوتبال جهان را به خود اختصاص داده است، يوزف بيکان از اتريش با 518 گل و فرانس پوشکاش از مجارستان با 511 گل در رده هاي بعدي قرار دارند.

نکته جالب اين رده بندي اين است که ليونل مسي فوق ستاره آرژانتيني بارسلونا که در سال هاي اخير رکوردهاي متعددي را در گلزني به نام خود ثبت کرده است جايي در ميان 326 گلزن برتر تاريخ فوتبال ندارد.

حضور زلاتکو کرانچار سرمربي کنوني تيم فوتبال سپاهان با 205 گل در رده 298 اين فهرست از ديگر نکات جالب آن است.

رتبه تعدادي از بازيکنان مطرح تاريخ فوتبال در اين رده بندي:

1 پله 541 گل

3 فرانس پوشکاس 511 گل

4 روماريو 489 گل

9 زيکو 406 گل

10 گرد مولر 405 گل

11 هوگو سانچز 394 گل

13 کارلوس بيانچي 385 گل

14 آلفردو دي استفانو 377 گل

71 به به تو 283 گل

72 ريوالدو 283 گل

73 آلن شيرر 281 گل

84 جوزپه مه آتزا 268 گل

86 هنريک لارسن 268 گل

87 هاکان شوکور 268 گل

91 تيري آنري 265 گل

99 رائول گونزالس 260 گل

102 مارادونا 259 گل

131 رونالدو 246 گل

147 ساني اندرسون 143 گل

151 استفان چاپيوسات 241 گل

163 رايان گيگز 237 گل

165 رود فان نيستلروي 237 گل

179 گابريل باتيستوتا 233 گل

184 ماريو ژاردل 231 گل

192 مانوئل پلگريني 230 گل

194 کني دالگليش 230 گل

200 گئورگه هاگي 227 گل

226 فرانچسکو توتي 221 گل

229 کارل هاينس رومنيگه 220 گل

232 سزار رودريگز 219 گل

234 آندره شوچنکو 219 گل

235 مارکو فان باستن 218 گل

248 اولگ بلوخين 217 گل

254 ساموئل اتوئو 214 گل

258 کريستيانو رونالدو 213 گل

280 هريستو استويچکف 208 گل

284 ميشل پلاتيني 207 گل

293 روبرتو باجو 206 گل

298 زلاتکو کرانچار 205 گل

299 ايوان زامورانو 205 گل

301 يورگن کلينزمن 204 گل

320 مارک ويدوکا 201 گل

232 دنيس برگ کمپ 201 گل

326 داوور شوکر 200 گل


...............بوووووووووووووووو� �� �ووووق

Posted: 31 Dec 2012 10:05 AM PST

:a (21)::a (21)::a (21)::a (21)::a (21)::a (21)::a (21)::a (21)::a (21)::a (21)::a (21):





فایل پیوست 49054

تصاویر پیوست شده
نوع فایل: jpg 12250_933.jpg.jpg (70.5 کیلو بایت)

عکس اشکان خطیبی

Posted: 31 Dec 2012 08:32 AM PST















جدیدا توو انجمن مد شده.....!!!

Posted: 31 Dec 2012 08:26 AM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط sarvenaz70 (پست 577970)
نهههههه.:a (4): خب این یعنی تو هیچ حرف خاصی با این مخاطب خاص نداری!!

من حرفامو زدم ...........تو دوست نداری مخاطب خاصت پیش عام از علاقه اش احساسش بگه .....نگوووووو نههههههههه

من نخوردمش

Posted: 31 Dec 2012 08:08 AM PST

کاملا مشخصه تو نخوردی گربه ی خپل و ملوس , خودتو ناراحت نکن پیشی جون:a (23)::a (45):

جایگاه استخاره در انجام کارها

Posted: 31 Dec 2012 07:58 AM PST

چه باحال. من تا حالا نمیدونستم استخاره این هممممممه آداب داره !:a (49):
فکر کنم کلا در حین انجام این اعمال خودمون نظر قطعیو میگیریمو دیگه استخاره نمیکنیم!
.
حالا من متوجه نشدم : الان سوال شما دقیقااااا چیه ؟ : چرا استخاره میگیریم ؟ یا چرا قبل از استخاره باید این آدابو به جا بیاریم؟!

10 باغ زیبا و حیرت انگیز جهان + تصاویر

Posted: 31 Dec 2012 07:43 AM PST

مثل همیشه عالی و زیبا......... ممنون

آیا معنی ماه های ایرانی را می دانید؟

Posted: 31 Dec 2012 07:35 AM PST

خرداد؛ طبیعت

خرداد نام سومین ماه سال و روز ششم در گاه‌شمار اعتدالی خورشیدی

است. در اوستا و پارسی باستان هئوروتات ،در پهلوی خردات و در فارسی

خورداد یا خرداد گفته شده که کلمه ای است مرکب از دو جزء: جزء هئوروه که

صفت است به معنای رسا، همه، درست و کامل. دوم تات که پسوند است

برای اسم مونث، بنابراین هئوروتات به معنای کمال و رسایی است. ایزدان تیر

و باد و فروردین از همکاران خرداد می‌باشند. خرداد نماینده رسایی و کمال

اهورامزداست و در گیتی به نگهبانی آب گماشته شده است.

آموخته های چارلی چاپلین

Posted: 31 Dec 2012 06:12 AM PST

آموخته ام ... با پول می شود خانه خرید ولی آشیانه نه، رختخواب خرید ولی خواب نه، ساعت خرید ولی زمان نه، می توان مقام خرید ولی احترام نه، می توان کتاب خرید ولی دانش نه، دارو خرید ولی سلامتی نه، خانه خرید ولی زندگی نه و بالاخره ، می توان قلب خرید، ولی عشق را نه.


آموخته ام ... که تنها کسی که مرا در زندگی شاد می کند کسی است که به من می گوید: تو مرا شاد کردی

آموخته ام ... که مهربان بودن، بسیار مهم تر از درست بودن است

آموخته ام ... که هرگز نباید به هدیه ای از طرف کودکی، نه گفت

آموخته ام ... که همیشه برای کسی که به هیچ عنوان قادر به کمک کردنش نیستم دعا کنم

آموخته ام ... که مهم نیست که زندگی تا چه حد از شما جدی بودن را انتظار دارد، همه ما احتیاج به دوستی داریم که لحظه ای با وی به دور از جدی بودن باشیم

آموخته ام ... که گاهی تمام چیزهایی که یک نفر می خواهد، فقط دستی است برای گرفتن دست او، و قلبی است برای فهمیدن وی

آموخته ام ... که راه رفتن کنار پدرم در یک شب تابستانی در کودکی، شگفت انگیزترین چیز در بزرگسالی است

آموخته ام ... که زندگی مثل یک دستمال لوله ای است، هر چه به انتهایش نزدیکتر می شویم سریعتر حرکت می کند

آموخته ام ... که پول شخصیت نمی خرد

آموخته ام ... که تنها اتفاقات کوچک روزانه است که زندگی را تماشایی می کند

آموخته ام ... که خداوند همه چیز را در یک روز نیافرید. پس چه چیز باعث شد که من بیندیشم می توانم همه چیز را در یک روز به دست بیاورم

آموخته ام ... که چشم پوشی از حقایق، آنها را تغییر نمی دهد

آموخته ام ... که این عشق است که زخمها را شفا می دهد نه زمان

آموخته ام ... که وقتی با کسی روبرو می شویم انتظار لبخندی جدی از سوی ما را دارد

آموخته ام ... که هیچ کس در نظر ما کامل نیست تا زمانی که عاشق بشویم

آموخته ام ... که زندگی دشوار است، اما من از او سخت ترم

آموخته ام ... که فرصتها هیچ گاه از بین نمی روند، بلکه شخص دیگری فرصت از دست داده ما را تصاحب خواهد کرد

آموخته ام ... که آرزویم این است که قبل از مرگ مادرم یکبار به او بیشتر بگویم دوستش دارم

آموخته ام ... که لبخند ارزانترین راهی است که می شود با آن، نگاه را وسعت داد



چارلی چاپلین

♥*●احـــــــوالات کـنو نـی خـود را بـا نـثـر بـیـان کنــ♥*●

Posted: 31 Dec 2012 05:42 AM PST

בلَـــمْ پُـــرْ اَزْ حَــرْفـــْهــآییســـْـتْ كـــه

هیچْــكَــسْ حـآضِــرْ بــه گــوشْـ دادَنَــشْ نیســـْتْ

جُـــزْ

בفْتَـ ــ ــرِ خــ ــ ــآطــِرآتَـ ــ ــمْ



آلومينيوم و تراکتورسازي پيروز شدند

Posted: 31 Dec 2012 05:34 AM PST





تيم‌هاي تراکتورسازي و آلومينيوم به پيروزي رسيدند و نفت‌تهران متوقف شد.

ادامه مسابقات هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال عصر امروز از ساعت 15 با برگزاري 3 ديدار پيگيري شد.

داماش گيلان يک - آلومينيوم هرمزگان 2

گل‌ها: مهدي محمدزاده 7 و رسول پيرزاده 59 براي آلومينيوم، کبه 12 براي داماش

داماش براي اولين بار در اين فصل شکست در خانه را تجربه کرد.

نفت تهران صفر - مس کرمان صفر

تراکتورسازي تبريز يک - پيکان صفر

گل‌: فلاويو لوپز 8

اخراج: کيوان وحداني 86

تراکتورسازي با اين پيروزي 32 امتيازي شد و به رده سوم صعود کرد. پيکان نيز نهمين شکست خود در اين فصل را تجربه کرد و 20 امتيازي باقي ماند.

آلومينيوم نيز چهارمين برد خود را در اين فصل به دست آورد و با 20 امتياز به رده چهاردهم صعود کرد.


معنای حقیقی آرامش

Posted: 31 Dec 2012 05:23 AM PST

پادشاهی جایزهء بزرگی برای هنرمندی گذاشت که بتواند به بهترین شکل ، آرامش را تصویر کند. نقاشان بسیاری آثار خود را به قصر فرستادند.

آن تابلو ها ، تصاویری بودند از جنگل به هنگام غروب ، رودهای آرام ، کودکانی که در خاک می دویدند ، رنگین کمان در آسمان ، و قطرات شبنم بر گلبرگ گل سرخ.

پادشاه تمام تابلو ها را بررسی کرد ، اما سرانجام فقط دو اثر را انتخاب کرد.

اولی ، تصویر دریاچهء آرامی بود که کوههای عظیم و آسمان آبی را در خود منعکس کرده بود. در جای جایش می شد ابرهای کوچک و سفید را دید ، و اگر دقیق نگاه می کردند ، در گوشه ء چپ دریاچه ، خانه ء کوچکی قرار داشت ، پنجره اش باز بود ، دود از دودکش آن بر می خواست ، که نشان می داد شام گرم و نرمی آماده است.

تصویر دوم هم کوهها را نمایش می داد . اما کوهها ناهموار بود ، قله ها تیز و دندانه ای بود. آسمان بالای کوهها بطور بیرحمانه ای تاریک بود ، و ابرها آبستن آذرخش ، تگرگ و باران سیل آسا بود.

این تابلو هیچ با تابلو های دیگری که برای مسابقه فرستاده بودند ، هماهنگی نداشت. اما وقتی آدم با دقت به تابلو نگاه می کرد ، در بریدگی صخره ای شوم ، جوجهء پرنده ای را می دید . آنجا ، در میان غرش وحشیانه ء طوفان ، جوجه ء گنجشکی ، آرام نشسته بود.

پادشاه درباریان را جمع کرد و اعلام کرد که برنده ء جایزه ء بهترین تصویر آرامش ، تابلو دوم است.بعد توضیح داد :

" آرامش آن چیزی نیست که در مکانی بی سر و صدا ، بی مشکل ، بی کار سخت یافت می شود ، چیزی است که می گذارد در میان شرایط سخت ، آرامش در قلب ما حفظ شود.این تنها معنای حقیقی آرامش است."

یک شیرینی خوشمزه

Posted: 31 Dec 2012 05:10 AM PST

آقا حمید توو این چند روز با توجه به تاپیک هاتون ، قشنگ تابلوئه که به وظایفتون توو خونه آشنایید هاااااااااااا:a (4)::a (4):

سری بعد که درست کردید برای ما هم نگه دارید:a (35):


.

دلم به حال عشق می سوزد

Posted: 31 Dec 2012 05:00 AM PST

زمان می گذرد و در انتهای راه می فهمی چقدر حرف نگفته دردل باقی ماند
حرفهایی که می توانست راهی به سوی عشق باشد
حرفهای نا تمامی که در کوچه های بن بست زندگی اسیرند
ناگهان لحظه غربت می رسد و تو در میابی که چقدر زود دیر شده
به تکاپو می افتی ....در غربت بیابان و در کوچ شبانه پرستوها
در لحظه وصال موج و ساحل دنبال عشق می گردیژ
دیر شده خیلی دیر
هر روز دوست داشتن را به فردا می انداختی و حالا می بینی دیگر فردایی وجود ندارد
سالها چشمت را به رویش بسته بودی و نمی دانستی
و یا شاید نمی فهمیدی
امروز حقیقت را باور می کنی....
اما افسوس که زودتر از آنچه فکر می کردی دیر شده

اسرارآمیزترین جنگل دنیا

Posted: 31 Dec 2012 04:50 AM PST

جنگل حرا از بکرترین، شگفت ترین و زیبا ترین منظره های طبیعی خلیج فارس است. در حوالی جزیره قشم، بندرپل، جزیره هرمز و بندرخمیر مجموعه‌ای از درختان سر سبز قرار دارد که آبراهه‌ها،پرنده های زیبا و طبیعتی بسیار بکر دارد. سرشاخه های این درختان همیشه بهار و سبز هستند و بدون نیاز به آب شیرین می رویند.

بندرعباسی ها این گیاه را «حرا»،بلوچستانی ها « تمر» و در بعضی از نقاط آن را « تول» می نامند.


وقتی دانه این درخت روی درخت مادر می روید، نهال تولید می شود.نهال از درخت جدا شده و در مرداب می افتد. جنگل حرا روی سطح دریا و آب شور است و با آب شور و شرایط نامناسب می سازد و همین مسئله از آن درختی استثنایی ساخته است.



این جنگل زمان بالا آمدن آب دریا، به طور کامل در خلیج فارس مدفون می‌شود و با پایین رفتن آب دوباره بیرون می آید و 6 تا 7 ساعت مثل جنگل های منطقه خشکی به حیات خود ادامه می دهد. پرنده های مهاجر در فصل های سردسال به این منطقه مهاجرت می کنند. در سایر فصل های سال هم پرنده های بومی محل به این جنگل‌ها می آیند.



اگر به این منطقه سفر کنید با لاک پشت ها سبز و عقابی و مارهای دریایی سمی روبرو خواهید شد. این حیوانات از جانداران ویژه جنگل های حرا هستند. در کنار این موجودات شگفتی دیدن فلامینگو، پلیکان، عقاب ماهیگیر نصیب‌تان خواهد شد.

از شگفتی های این منطقه این است که در آب در طول شبانه روز در این جنگل 2بار عقب نشینی کرده و 2بار پیشروی می کند. این جریان شرایط زیستی ویژه ای به این جنگل دریایی می‌بخشد.



جنگل‌های حرا میلیون ها سال است بین آب شور دریا و سواحل جزرومدی سازگاری برقرار کرده اند.گیاهان این منطقه دمای کمتر از از 5درجه سانتی گراد را تاب نمی آروند،با این حال از از مقاوم‌ترین گونه های گیاهی هستند.

جنگل های حرا از پدیده های نادر و جذابیت های طبیعی گردشگری زمین هستند و هر سال تعداد زیادی توریست و جهانگرد داخلی و خارجی را به سوی خود جذب می کنند.


اگر خواستید برای سفر به این منطقه و دیدن جنگل های شگفت انگیز حرا اقدام کنید نیمه دوم سال بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم است. جالب است بدانید نام علمی این گیاه به حکیم و فیلسوف ایرانی ابو علی سینا (avicennia marina ) نسبت داده شده است، درختی با طول 3 تا 6 متر با شاخه و برگ های سبز رو روشن است.



حرا از آب شور تغذیه می کند و زمانی که آب دریا بالا می آید تا گلوگاه در آب فرو می رود. این درخت توانایی تصفیه دارد، این ویژگی در پوست این درخت وجود دارد و می تواند بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن را دفع کند . درخت حرا در حقیقت کارخانه یا دستگاه آب شیرین کن طبیعی است .

10رهبر خوب و بد جهان در سال 2012

Posted: 31 Dec 2012 04:30 AM PST

دیدگاهش به درد خودش میخوره !!

بهترین رهبر سیدو آقای خودمونه !!!



پاسخ : آیا میدانید که...

Posted: 31 Dec 2012 04:26 AM PST

برای راه رفتن روی آب سرعت حداقل باید ۸۰ کیلومتر بر ساعت و سطح تماس با آب ۱ اینچ باشد

با تقویم میلادی بیشتر آشنا شویم

Posted: 31 Dec 2012 04:15 AM PST

تاريخچه

گاه‌ شماري ميلادي يا گاه ‌شماري گريگوري گاه ‌شماري با ريشه مسيحي است که هم‌اکنون در بيشتر کشورهاي جهان استفاده مي‌شود. اين گاه‌ شماري تغيير يافته گاه‌ شماري ژوليني است و نخست از سوي آلويسيوس ليليوس که پزشکي از اهالي ناپل بود پيشنهاد شد و توسط پاپ گرگوري سيزدهم در 24 فوريه 1582 پذيرفته شد.

مبدأ اين گاه‌شماري ميلاد حضرت عيسي است.گاه‌ شماري ژوليني که از گاه ‌شماري رومي گرفته شده بود در دوره مسيحي با مبدأ ميلادي (گاه‌شماري ميلادي قديم) پذيرفته شد. اين گاه‌شماري 365 روز بود که براي هر 4 سال يک روز به روزهاي سال اضافه مي‌شد (سال 365,25 روزه).

به علت دقيق نبودن کسر سال نسبت به سال اعتدالي هر 128 سال يک روز عقب مي‌افتاد. در سال 1582 ميلادي جهت تصحيح آن گاه‌شماري گرگوري (ميلادي جديد) ايجاد شد. در گاه‌ شماري يولياني اعتدال بهاري در سال 325 ميلادي که شوراي نقيه تشکيل شده بود در 21 مارس صورت گرفته بود و در سال 1582 به 11 مارس افتاده بود و ده روز عقب مانده بود.



در گاه‌ شماري گرگوري ده روز از تاريخ حذف گرديد و کبيسه‌گيري‌هاي يکنواخت چهارساله نسبتا کاهش يافت بدينگونه که سال‌هاي قرن غيرقابل قسمت به 400 (مانند: 1700، 1800 و 1900) بدون کبيسه‌گيري باشند. در نتيجه با احتساب سال گريگوري 365,2425 روز (نسبت به سال حقيقي 365,24219879 روز) ميزان دقت گاه‌شماري ميلادي را به عقب‌ماندگي يک روز در هر 3320 سال رساند.

کبيسه‌گيري سال ميلادي گريگوري هر چهار سال يکبار (سالهاي مضرب 4) است با اين استثناء که در سالهاي رأس سده تنها سالهاي مضرب عدد 400 کبيسه مي‌باشند. در تصحيح گاه‌شماري ميلادي با حذف ده روز از تقويم ژوليني، روز پس از پنجشنبه 4 اکتبر 1582 ژوليني، جمعه 15 اکتبر گريگوري مي‌باشد. و از نظر تاريخي روزهاي ماقبل 5 اکتبر 1582 ميلادي بر اساس گاه‌شماري ژوليني درنظر گرفته مي‌شود و عملا ده روز از تاريخ ميلادي حذف قلمداد مي‌شود.


کاستي‌هاي گاه‌شماري ميلادي

نقص نخست گاه‌ شماري گريگوري، سرآغار سال است که امروزه 1 ژانويه به صورت جهاني رسمي شناخته شده‌است. پيشتر در اينباره اتفاق‌ نظري ميان کشورها و فرقه‌هاي مسيحي نبود. با توجه به اينکه اول ژانويه برابر با 10 يا 11 دي گاه‌شماري خورشيدي (اوايل زمستان در نيمکره شمالي و اوايل تابستان در نيمکره جنوبي) است، اين زمان از لحاظ حرکت انتقالي زمين و در مقايسه با سرآغاز گاه‌ شماري‌هاي معتبر جهان براي آغاز سال مناسب نيست.

از همين جاست که اشکال‌هاي بزرگ در ازمنه تاريخ براي آن به وجود آمده‌است (چنانکه سال مالي کشورهايي که از اين تقويم استفاده مي‌کنند با سال ميلادي منطبق نيست و تقريباً از اوايل فروردين آغاز مي‌شود).گاه‌شماري ميلادي با وضعيت فصلها و موقعيت خاص زمين مانند اعتدالين و انقلابين همخواني ندارد و شمار روزهاي هر ماه نيز نامنظم است. سرآغاز سال و سرآغاز ماهها در گاه‌شماري مسيحي کلاً قراردادي هستند و به مسائل نجومي و يا حرکت انتقالي زمين مربوط نيستند و با بروج سروکاري ندارند.



براي اتخاذ اين روش هيچ دليل منطقي وجود ندارد و از سوي ديگر در طول تاريخ بسياري به دلخواه دخل و تصرفي در اين گاه‌شماري کرده ‌است.همچنين اين گاه‌شماري پايه دقيق مذهبي ندارد و مشکلات مذهبي مسيحيان را برطرف نکرده ‌است و ايام مذهبي را دقيقاً مشخص نمي‌کند و براي تعيين اين ايام بايد از تقويم قمري کمک گرفت و منجمين ناچارند هر سال با کمک گرفتن از روش اپاکت (Epacte) محل آن را در ماه‌هاي قمري پيدا کنند؛ در نتيجه عيد پاک در فاصله 22 مارس تا 25 آوريل دائماً در تغيير است همچون ساير اعياد و روزهاي مذهبي مسيحيان و مسلمانان.

تغيير تاريخ ميلادي

کاستي‌هاي تقويم ميلادي برخي را به فکر تدوين يک تقويم معتبر جهاني انداخته‌است چنانکه چنين طرحي در سازمان ملل مطرح شد که به جايي نرسيد. در گذشته نيز پس از انقلاب فرانسه به فکر تغيير تقويم در اين کشور افتادند و تقويمي شبيه گاه‌ شماري يزدگردي ايجاد کردند. از آن جمله شخصي به نام سيلون مارشال طرحي ارائه داد که مورد تأييد انجمن رياضي‌دانان و کنگره ملي فرانسه قرار گرفت. سرآغاز سال در اين تقويم اعتدال پاييزي و مبدأ آن سال 1787 (انقلاب فرانسه) بود که البته بعداً منسوخ شد.

کدام کشور سلطان فیلترینگ است؟

Posted: 31 Dec 2012 04:04 AM PST




«اینجا اینترنت فیلتر ندارد!» این جمله وسوسه انگیز یک دروغ بزرگ است که در هر جای دنیا بشنوید، نباید باور کنید؛ حتی در کشورهایی که مدعی دموکراسی و آزادی رسانه ها هستند. فیلترینگ و نظارت بر اینترنت یک قاعده جهانی است که کم و بیش در هر کشوری رعایت می شود. از کانادا و فرانسه گرفته تا امارات و چین و هند.


درست به موازات افزایش دسترسی کاربران دنیا به اینترنت، قوانین نظارتی هم سفت و سخت تر می شوند تا محتوای برخط سایت ها را کنترل کنند. کنترلی که البته در بعضی از کشورها به فیلترینگ سایت های خلاف اخلاق یا کلاهبرداری محدود می شود و در بعضی دیگر وارد حریم شخصی کاربران شده و هر کلیک آنها را در پرونده شان ثبت می کند.

سلطان تحریم ها

در حال حاضر شاید بتوان گفت که هیچ کشوری به اندازه چین برای وضع قوانین سختگیرانه در فضای وب عجله نشان نمی دهد. چینی ها در سه سال اخیر مدام دسترسی کاربران به اینترنت را محدودتر و نظارت بر اطلاعات شخصی را بیشتر کرده اند. این کشور بیشترین کاربران اینترنت را در جهان دارد و هر روز 513 میلیون نفر در چین وارد فضای مجازی می شوند که گشت و گذارشان را در اینترنت به جای گوگل از "بایدو" شروع می‌کنند. بایدو موتور جستجوی چینی است که این روزها با محدودیت های گاه و بی گاه کاربران در دسترسی به گوگل بیش از همیشه مورد استفاده قرار می گیرد و در سایت های رتبه بندی در صدر فهرست پربیننده ترین سایت های چین قرار گرفته است.

مقامات چینی از سال 2009 شمشیرشان را برای مقابله با کاربران در فضای مجازی بیرون کشیدند و در اولین قدم، برای ثبت سایت های شخصی کاربران سنگ اندازی کردند. آنها از کاربران نه فقط اطلاعات دقیق شخصی و عکس پرسنلی را مطالبه می کردند بلکه مالک هر سایت باید یک مجوز تجاری ارائه می کرد تا می توانست نام دامنه چینی خود را ثبت کنند. نتیجه این سختگیری، مسدود شدن نزدیک به 130 هزار سایت در سال 2010 بود که مدرک تجاری یا دولتی نداشتند.

حالا مقامات چینی حلقه را از این هم تنگ تر کرده اند تا کابران اینترنت را با قوانین سختگیرانه تری کنترل کنند؛ ساخت وبلاگ تنها با اسناد و مدارک هویتی! کاربران چینی از این به بعد حتی برای ساخت یک وبلاگ رایگان در سایت های سرویس دهنده، باید مدارک شناسایی ارائه و هویت واقعی خود را روشن کنند؛ اقدامی که دولت چین آن را نظارتی موثر برای پیشگیری از اغتشاش در فضای وب و حفظ اطلاعات شخصی می داند اما کاربران چینی را نگران حریم شخصی شان کرده است.

با این تصمیم، چین در محدود کردن خدمات اینترنتی برای کاربرانش یک قدم به کره شمالی نزدیک تر شده است. کره شمالی در حال حاضر بدترین وضعیت اینترنت در جهان را دارد. در واقع باید گفت که در کره شمالی ارتباط با اینترنت و دنیای مجازی قطع است چرا که در این کشور فقط 4درصد از مردم به اینترنت دسترسی دارند که آن هم تحت نظارت شدید دولت این کشور است. تمام وبسایت های این کشور تحت کنترل دولت هستند و اضافه شدن هر سایت جدید در دامنه های این کشور نیاز به مجوز و تایید و نظارت دولت کره شمالی دارد.

دشمنان اینترنت در جهان

سازمان مردمی «گزارشگران بدون مرز» از چند سال قبل وضعیت اینترنت و قوانین حاکم بر آن را در کشورهای دنیا بررسی می کند و بر اساس تازه ترین دسته بندی هایی که داشته، کشورهای بحرین، بلاروس، برمه، کوبا، کره شمالی، عربستان سعودی، سوریه، ترکمنستان، ازبکستان و ویتنام در کنار چین، به عنوان دشمنان اینترنت شناخته می شوند که کاربرانشان را به شدت در دسترسی به فضای مجازی تحت نظر دارند.

بر اساس گزارش این سازمان مردمی، کشورهای استرالیا، مصر، فرانسه، هند، قزاقستان، مالزی، روسیه، کره جنوبی، سریلانکا، تایلند، تونس، ترکیه و امارات متحده عربی هم جزو کشورهایی هستند که در آنها نظارت شدید بر اینترنت وجود دارد.

در فرانسه با وجود تاکیدی که بر آزادی رسانه ها می شود، خبرنگاران و وبلاگ نویسان تحت نظارت دولت هستند و در صورتی که محتوای منتشر شده شان دارای مضامین خشن یا مغایر با نظم عمومی باشد، مورد پیگرد قرار می گیرند. حفاظت از سلامت عمومی، حفاظت از منافع دفاع ملی و یا حفاظت از جسم، جان و آبروی افراد در این کشور جزو خط قرمزهای نظارت بر اینترنت به حساب می آیند.

چیزی که تحلیل گران امنیتی فرانسه فصل جدیدی در سانسور اینترنت در فضای دمکراتیک جهان می نامند. در فضای سایبری کانادا هم اطلاعاتی مثل اسامی مجرمین جوان یا محاکمات جنایی ممنوعیت انتشار دارند. با این حال این اسامی می توانند در وبسایت هایی با دامنه غیر کانادایی منتشر شوند.


کره جنوبی هم با این که یکی از پیشتازان ارائه خدمات اینترنت و پهنای باند در دنیا به حساب می آید، اما شهروندان این کشور در دسترسی به اینترنت با محدودیت هایی مواجهند. در سال 2007 دولت این کشور شروع به سانسور و پاک کردن برخی از پست های وبلاگ نویسان کرد که این موضوع اعتراضات گسترده ای را در کره به دنبال داشت.

در ازبکستان دسترسی به سایت های مرتبط با جنبش های اسلامی، رسانه های مستقل، سازمان های مردم نهاد و محتوای انتقادی نسبت به دولت غیر ممکن است.

ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در یمن هم از سرویس گیرندگان شان تعهد می گیرند که از ارسال و دریافت هر نوع محتوای آزاردهنده غیر اخلاقی، غیر دینی و سیاسی خودداری کنند. در این کشور دسترسی به اطلاعات ذخیره شده بر روی سیستم کاربران به هر شکل و در هر زمانی که وزارت ارتباطات این کشور مصلحت می داند، مجاز است. در سوریه هم فعالیت های کاربران اینترنت توسط پلیس سایبری این کشور رصد می شود و تولید محتوای مغایر با اخلاق و مصالح این کشور مورد پیگرد قرار می گیرد.

حدس بزنید این چیه؟!

Posted: 31 Dec 2012 03:54 AM PST

لطفا نظر خود را بگویید

Posted: 31 Dec 2012 03:51 AM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط تنهاترین سردار (پست 577742)
خواهر گلم...شرایطش باشه ازدواج میکنن..نباشه هم ازدواج نمیکنن...

حتما این دختر پسرای الانی شرایطشو دارن..

ولی قدیما نداشتن..من خودم تا وقتی یک خونه از خودم و یک شغل که بتونم بهش تکیه کنم ..نداشته باشم..عمرا ازدواج نمیکنم..

در ضمن میشه سند این حرفتون که آمار ازدواج الان توو سنین 17..18 بالا رفته رو بهم نشون بدین؟
ممنون


سندی موجود نیست در حال حاظر
:a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54):

تفاوت های گلکسی نوت ۲ با گلکسی نوت اول در چیست؟

Posted: 31 Dec 2012 03:22 AM PST


وقتی که سامسونگ اولین فبلت گلکسی نوت را سال پیش به بازار عرضه کرد همگی از انتشار چینین گوشی با آن نمایشگر بزرگ تعجب کردن، با توجه به گمانه زنی ها مبنی بر عدم موفقیت این گوشی شاهد فروش موفق این محصول بودیم تا اینکه امسال سامسونگ نسخه دوم این فبلت ارزشمند را منتشر کرد. اما چه فرقی با گلکسی نوت ۲ و نسخه ی پیشین آن وجود دارد؟ در ادامه بررسی اجمالی به این تفاوت ها خواهیم داشت.
در وهله اول تفاوت در صفحه نمایشگر ظاهر می شود، گلکسی نوت اولیه صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۸۰ از نوع سوپر امولد دارد و چگالی پیکسلی آن نیز ۲۸۵ ppi می باشد در حالی که نوت جدید صفحه نمایش بزرگتر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ دارد. از لحاظ سایز تصویر نوت جدید بزرگتر است اما چگالی پیکسلی (۲۶۷) پایینتری دارد.
از لحاظ ابعاد نیز نوت جدید کمی درازتر و همچنین باریکتر و نازکتر از نوت اولی است و تنها ۲ گرم سنگین تر شده است. در کل نوت دوم بسیار شبیه به گلکسی اس سوم طراحی شده است.
از لحاظ بهبود پردازشی هم باید به پردازنده چهار هسته ای ۱٫۶GHz گلکسی نوت دوم در مقابل پردازنده دو هسته ای ۱٫۴GHz نوت قدیمی اشاره کرد. سیستم عامل در نوت جدید به روزتر بوده و از جلی بین استفاده می کند اما نوت اولی از نان زنجبیلی . هر چند که فبلت نوت قدیم نیز قابلیت آپدیت به جلی بین را داراست.
در نوت جدید نیز همان قلم خاص وجود دارد اما با کمی امکانات جدیدتر مانند تکنولوژی تشخیص فشار و لمس شناور. همچنین نوت دوم بعضی از امکانات را از گلکسی اس ۳ مثل smart stay قرض گرفته است.باتری نوت جدید نیز از ۲۵۰۰ mAh به ۳۱۰۰ mAh ارتقا پیدا کرده.
اگر شما هم اکنون از گلکسی نوت سری اول استفاده می کنید انگیزه زیادی جهت ترفیع به نوت ۲ نخواهید داشت ولی اگر تازه می خواهید وارد دنیای فبلت ها شوید بهترین گزینه حال حاضر گلکسی نوت ۲ خواهد بود.
منبع:http://3rdoor.blogspot.com/2012/12/blog-post_30.html

تفاوت قسمت با خواست خدا چیست ؟

Posted: 31 Dec 2012 03:09 AM PST

بحث اینجاست که تا وقتی اقدامی نکنی به بن بستی نمیرسی که خودت یا دیگری بگه قسمت نبوده

پس تو تلاشت رو کردی

پس چه فرقی میکنه که بگیم قسمتت نبوده یا خواست خدا نبوده

این جمله رو بخونید و نظرتون رو در موردش بگید


قسمت به معنای نقش و اراده نداشتن انسان در رخدادهای زندگی ـ از جمله ازدواج ـ درست نیست. زیرا انسان آزاد و صاحب اختیار آفریده شده است، البته این آزادی مطلق نیست، بلکه مستند به اراده و مشیت خداوند است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر