آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

Link to انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

چه چیـــز انجــــمن باعـــث شد که مــانــدگار بشــی و چه چیز انجـــمن آزارت می ده؟+نظر سنجی

Posted: 31 Aug 2010 02:13 PM PDT

واس موندگاريمون يك اينكه جاي باحاليه پاسي.يه حس راحتي توش دارم.بعدشم اصلا عادت كردم...به محيطش...به بچه هاش...به تاپيكاي بي محتواي بعضيا كه ميخنديم...هههههههههههههههه� �ه

كلا جاي باحاليه و يه جورايي ازش خوشم مياد موندم اين همه وقته.

در مورد چيزي كه اذيتم ميكنه و خيلي هم گفتم كه خدا رو شكر خيلي خيلي كم شده اين بحث تاپيكاي تك عكسيه بي محتوائه كه فقط به محتواي سايت لطمه ميزنه.

ولي در كل عشقست پاسي و بچه هاش...

گیاهی که موش می خورد

Posted: 31 Aug 2010 02:09 PM PDT

گياه شناسان انگليسي در فيليپين گياه گوشتخوار جديدي را يافته اند که علاوه بر حشرات کوچک مي تواند موشها را هم بخورد!

اين گياه که همانند يک مار کبرا مي تواند موشها را بخورد اين جانوران کوچک را به طرف خود جذب مي کند آنها را مي بلعد و در دهان خود زنداني مي کند. سپس منتظر مي ماند تا موش در ماده اي بزاقي که از اسيد و آنزيم ساخته شده است حل شود. به اين ترتيب مي تواند حيوان را ميل کند!

اين گياه موشخوار را گروهي از محققان انگليسي در کوه ويکتوريا واقع در مرکز فيليپين يافته اند و در بزرگداشت "سر ديويد اتنبروا" که معرف تاريخ طبيعي انگليس است "نپنثس اتنبروا" نامگذاري کرده اند.

قطر اين گياه 30 سانتيمتر است.

براساس گزارش سي ان ان، اين گروه تحقيقاتي تاکنون بيش از 20 گياه گوشتخوار را کشف کرده است.


عكس : فروش آبزيان حرام گوشت در بازار تهران

Posted: 31 Aug 2010 02:08 PM PDT

تا اونجایی که من میدونم تمام موجودات دریایی حلال هستن

ابزارها (برای طراحی فضای سبز)

Posted: 31 Aug 2010 02:06 PM PDT

هر چند بسياري از طرحهاي فضاي سبز به صورت طرحهاي Freehand هستند اما بايد توجه داشت كه براي ايجاد صحت و دقت در طرح وجود drafting tools ضروري است. اين ابزارها سبب تسهيل در ترسيم خطوط افقي و عمودي، دايرهها، كپي كردن زوايا و تعيين محل دقيق نقاط بر روي نقشه بوده و روشي مناسب براي جلوگيري از ايجاد خطا ميگردند. همچنين به دليل اينكه طرحهاي جامع و كامل نهايي، طرحهاي كاشت يا طرحهاي لايهبندي براي تعيين محل اشيا و تاسيسات در مدت اجرا پروژه به كار ميروند كشيدن فواصل به صورت دقيق و اندازهگيري صحيح و دقيق مقياسها بسيار مهم است زيرا رعايت اين نكات سبب ميشود كه اينگونه نقشهها مانند نقشههاي اوزاليد از جهت بررسي و اجرا به خوبي انجام گيرند.
در حاليكه ابزارهاي بسياري زيادي براي پيش طرح كشيدن وجود دارد، اما بسياري از افراد مبتدي نيازي به خريد همه اين ابزارها از ابتدا ندارند. در اين بخش ابزارهاي اساس مورد نياز مورد استفاده براي ترسيم طرحهاي فضاي سبز توضيح داده خواهند شد. لطفاً به اين نكته توجه داشته باشيد كه ابزارهاي ضروري براي مبتديان فراگيري طراحي از ابتدا مورد نياز است در حاليكه ديگر ابزارها كه به عنوان ابزارهاي اضافي مطرح ميشوند براي مبتديان لازم نميباشند اما ميتوانند مفيد و سودمند باشند.

سطح ترسيم (ضروري)
هر ميزي كه به عنوان سطح ترسيم مورد استفاده قرار ميگيرد بايد دو ويژگي مهم را داشته باشد. اولين شرط اين است كه اين سطح صاف بوده و فاقد خراش يا برجستگي باشد زيرا در صورت وجود اينگونه حالات در كاغذ كاملاً مشخص شده و سبب خراب شدن خطوط ميگردد (شكل 1-2). دومين شرط اين است كه ميز داراي كنارههاي راست باشد تا بتوان با قرار دادن خط كش T خطوط افقي ترسيم نمود (شكل 2-2). اگر سطح ترسيم داراي زاويه قائمه (90 درجه) با گوشههاي راست در امتداد بالا و پائين و طرفين باشد ميتوان با استفاده از خط كش T خطوط افقي و خطوط عمود بر اين خطوط افقي ترسيم كرد.
ميز طراحي توسط بسياري از طراحان ترجيح داده ميشود زيرا در اينگونه ميزها طراحان ميتوانند تعداد از ابزارهاي مورد نيازشان را در جعبهاي كه در قسمت پايين ميز قرار دارد گذاشته و علاوه بر آن سطح ميز را ميتوان به بالا و پايين حركت داده يا زاويه آن را نسبت به سطح افق كم و يا زياد نمود.
برخي از ميزهاي طراحي داراي يك پوشش است كه براي پوشاندن سطح ترسيم مورد استفاده قرار ميگيرد. سطوح قابل حركت ترسيم قابليت انتقال داشته و ميتوان آن را انتخاب نمود.

كاغذ ترسيم (ضروري)
انواع مختلفي از كاغذهاي ترسيم وجود دارد (شكل 5-2). كاغذ ترسيم كه گاهي اوقات به نامهاي كاغذ Onionskin,Trash يا كاغذ bumwad خوانده ميشود يك كاغذ شفاف و نازك است كه براي كشيدن و ترسيم ايدههاي اوليه به كار ميرود. اين كاغذ يك كاغذ با كيفيت پايين است كه به رنگهاي سفيد، زرد يا نخودي رنگ بوده و اغلب براي كشيدن طرحهاي مختلف در مراحل اوليه مانند طرح كلي يا طرح تجزيه و تحليلي مورد استفاده قرار ميگيرد. اين نوع كاغذ در رلهايي با عرضهاي 12 تا 36 اينچي به فروش ميرسد. اين كاغذ ارزانترين كاغذ ترسيم بوده و ميتوان مقدار زيادي از آن را در دست جاي داد.

بعد از ۴۵ سال به آرایشگاه رفت

Posted: 31 Aug 2010 02:05 PM PDT

راحت كرد خودشو.ببين واسه شستنش چقدر دردسر كشيده خيلي سخته

استفاده از سمی ترین گیاه بعنوان دکور در ادارات و منازل +

Posted: 31 Aug 2010 02:05 PM PDT

ادم عاقل اين چيزا رو تو خونش نگه نميداره:24:

نقشه كلي Concept Plan(برای طراحی فضای سبز)

Posted: 31 Aug 2010 02:04 PM PDT

نقشه كلي گاهي اوقات با نامهاي نمودار اساسی يا نمودار كلي نيز خوانده ميشوند (شكل 3-1). نقشه كلي براي يادداشت ليست موارد موجود (فهرست كالا) و تجزيه و تحليل به جهت مرتب كردن و سازمان دادن سطح زمين به كار ميرود. در اين مرحله هدف اصلي و عملكرد طرح كاملاً مشخص شده و مرحلهاي است كه طرح بايد از لحاظ قسمتهايي بايد ساخته شود و يا بايد ترسيم شود مورد بررسي اساس قرار ميگيرد. در اين بخش ابزارها، وسايل و بخشهاي مختلفي ممكن است ترسيم شود كه بايد در طرح لحاظ شده و انجام گيرد و از آن جمله ميتوان به چیدمان بسترهای کشت، ديوارها و حفاظها، قسمتهاي كاشت چمن، پيادهروها، بخشهاي مربوط به سرگرمي و ديگر موارد اشاره نمود. اينگونه ايدهها معمولاً به صورت طرحهاي نامنظم و به عنوان پيش طرح ترسيم ميشوند.
طرح مقدماتي (اوليه) Preliminary design
ايدههاي حاصل از تجزيه و تحليل و نقشه (طرح) اوليه مجموعاً يك طرح اوليه (مقدماتي) را تشكيل ميدهند (شكل 4-1). طرح مقدماتي (اوليه) طرحي است كه نسبت به طرحهاي كلي و تجزيه و تحليلي داراي جزئيات بيشتري بوده و تا حدي دقيقتر است. گياهان و اجزاي سخت (مواد غيرزنده) در اين طرح در مقياس مورد نظر ترسيم شده و تا حدي طرح كاملتر ميشود. اين اجزاء عمدتاً اشياء و مواد گياهي عمومي هستند كه باعث شكل گيري شالوده و اجزاي طرح ميشوند.
طرح مقدماتي (اوليه) براي به دست آوردن نظر مشتري مورد استفاده قرار گرفته و در صورت تائيد شدن با ادامه كارهاي طراحي طرح كامل اصلي حاصل ميشود. در بعضي موارد با بسط و گسترش همين طرح و آماده كردن آن براي ارائه ميتوان طرح را براي فروش عرضه نمود. در اين حالت طرح و نقشهاي قابل ارائه ميتواند به ايجاد ارتباط و همخواني در طرح كلي و بهتر شدن طرح از لحاظ ديد خريدار و اجراي كمك نمايد. شرکت های كوچكتر كه در كار طراحي و ساخت طرح هستند معمولاً كارشان را در اين مرحله ارائه نميدهند. در اين حالت نقشه (طرح) اوليه ممكن است به صورت يك طرح نامنظم باشد كه ميتوان به كمك ايدههاي ديگر و افزودن آن ايدهها به طرح به يك طرح كامل و جامع رسيد.
طرح كامل و نهايي Master Plan
طرح كامل و جامع نهايي يك طرح ترسيم شده نهايي با جزئيات كامل است. اصطلاح طرح كامل و نهايي ميتواند بسته به نظر طراح متفاوت باشد. در بعضي حالات طراح ميتواند و ممكن است از يك طرح كاشت (كه در فصل بعد توضيح داده خواهد شد) استفاده كند و آن را براي پيمانكار با علائم و نشانههاي خاصي مشخص سازد. در ديگر حالات يك طرح كامل و جامع نهايي ميتواند به عنوان يك طرح (الگوي) كاشت گياهان نيز مورد استفاده قرار گيرد. طرح كاشت گياه براي پيمانكار فضاي سبز و جهت ساخت و ايجاد طرح در محل به كار گرفته ميشود.
اگر يك طراح بخواهد طرح اوليه را به عنوان يك طرح جهت ارائه و عرضه مورد استفاده قرار دهد، طرح جامع و كامل نهايي ممكن است از لحاظ گرافيكي نياز به بسط و گسترش كمتری داشته باشد. ولي در صورتي كه طرح اوليه به عنوان طرح قابل ارائه مدنظر نباشد طرح جامع و كامل نهايي جهت ارائه و عرضه به مشتري مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ديگر طرحها و نقشهها
در يك طرح ممکن است نقشههاي ديگري را در برداشته باشد. نقشههاي كاشت طرحهايي هستند كه داراي علائم سادهاي بوده و اين علائم در روي نقشه مكان و موقعيت حقيقي گياهان را مشخص ميسازند. بايد به خاطر داشت كه بعضي از طراحان و به ويژه طراحان مستقل و شركتهاي كوچك طراحي طرح جامع و كامل نهايي را با طرح و نقشه كاشت به صورت تركيب و ادغام شده ارائه ميدهند. نقشههاي لايهبندي (Layout plans) در واقع مساحت قسمتهاي مختلفي را كه بايد در سطح طرح وجود داشته باشند مانند باغچهها و پيادهروها را مشخص ميسازند.
جزئيات ساختاريیا Construction details (شكل 6-1) در واقع تكنيكهاي ويژه و خاص چگونگي احداث و ايجاد قسمتهاي مختلف را ارائه ميدهند. اين جزئيات به عنوان ملاكهاي قانوني براي نصب تاسيسات و ساخت وتركيب ديگر اجزاي طرح ميباشند. اين جزئيات ممكن است شامل تكنيكهاي كاشت درختان و بوتهها، چگونگي و مقدار فاصلهگذاري بين گياهان سطح زمين، ساخت سنگفرش، جزئيات مربوط به پرچينها و نصب صندوق پستی باشد و بايد توجه داشت كه جزئيات ساختاري فقط محدود به اين موارد نميباشد. اين جزئيات و موارد ذكر شده در طرح در واقع يك ملاك قانوني براي پيمانكاران ميباشند كه در طول مدت نصب تاسيسات و ساخت اجزاء بايد رعايت شوند.
نقشههاي طبقهبنديیا Grading plans يا نقشههاي سه بعدي يا نقشههاي توپوگرافي (شكل 7-1) شيب زمين را نشان ميدهند. خطوط برجسته براي نشان دادن تغييرات موجود و تغييراتي كه بايد ايجاد شود مورد استفاده قرار ميگيرند. تغييرات برجسته (contour changes) عمدتاً براي زهكشي سطوحي كه نياز به زهكش دارند مورد استفاده قرار ميگيرد اما ممكن است علاوه بر اين براي اثر بصري مانند ديوارهايي كه بايد بمانند يا تپههايي كه براي كاشت مورد استفاده قرار ميگيرند نيز استفاده شوند.
طرحهاي آبياري یا Irigation Plans(شکل 8-1) يك طرح شماتيك از لايهبندي و قسمتهاي مربوط به سيستم آبياري ميباشند.
ديگر طرحها شامل طرحها (نقشههاي) ساده، برشهاي عرضي (مقطعي) يا چشماندازها (perspectives) ميباشند (شكلهاي 9-1 الف و ب) كه به تجسم بهتر مشتري از ايدهها و نظرات طراح كمك زيادي ميكنند. در فصل دهم طرحها و نقشهاي گرافيكي كامپيوتري كه توسط نرمافزارهاي طراحي تهيه و تدوين ميگردند توضيح داده خواهند شد (شكل 10-1 الف و ب). از اينگونه طرحها ميتوان براي بسط و گسترش تصاوير و اشكال سه بعدي در طرحريزي و نشان دادن آنها به مشتري بهره بود. بزرگترين حسن اين گونه طرحها اين است كه برخلاف پيشطرحها، برشهاي عرضي و چشماندازها ميتوان تصاوير و اشكال واقعي ايجاد كرد كه اين اشكال به توانايي ترسيم و طراحي طراحان نيز بستگي ندارد و علاوه بر آن يك عكس واقعي از طرح نيز در دسترس و ديد مشتري يا پيمانكار قرار دارد

عکسی پر از رمز وراز

Posted: 31 Aug 2010 02:03 PM PDT

من با فایر فاکس کار میکنم . متاسفانه نتونستم تصویر دوم رو ببینم . با این حال معلومه باید چیز جالبی باشه . ازتون ممنون .

گلی که خواهر و برادر هایش را می شناسد

Posted: 31 Aug 2010 02:02 PM PDT

حمد مخصوص توست به قدرتت در آفرینش

بازیگران زن ایران وقتی که کچل هستند+عکس

Posted: 31 Aug 2010 01:57 PM PDT

جالبه که وقتی کچل باشن مشکلی نداره روسری سرشون نکنند!!!!!!!!

گیاهی 250 برابر شیرین تر از قند

Posted: 31 Aug 2010 01:56 PM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط hamid2231 (پست 196950)
مرسی آرزو جان و چقدر عجیبه که 5 ساله رو یه همچین موضوعی دارن کار میکنن و هنوز زیاد خبری ازش نیست.

سیامک یحیایی از کشاورزان آستانه اشرفیه که شهرستانش ، یکی از مناطق کشت آزمایشی استویاست در مصاحبه با خبرنگار ما با ابراز بی اطلاعی از این گیاه می گوید : تاکنون حتی نام استویا را هم نشنیده ام.
اين عجيبتره:24:
يه سوال يعني اين گياه واسه ديابتيا خوبه؟

عوامل خسارت زا _ آفت _آفات گیاهی

Posted: 31 Aug 2010 01:54 PM PDT

تصاويري از Eriosoma lanigerum

تا كنون چندين گونه ملخ كه ميزبان آنها گندم ذكرگرديده است، جمع آوري و شناسايي شده اند. در بين اين ملخ ها گونه هاي زيرحائز اهميت مي باشند(شكل 1):





ملخ مراكشي Dociostaurus maroccanus (Thunb.)

(Acrididae, Orthoptera)





مناطق زيست اين ملخ در ايران، دامنه هاي كوه هاي البرز و زاكرس در شمال غربي ، شمال شرقي، غرب، جنوب و جنوب غربي كشور مي باشد و در مناطق مركزي ايران بندرت ديده مي شود. گياهان زراعي مختلف خصوصآ غلات به عنوان ميزبان آن ذكر شده است و بيشتر از ساير ملخ هاي بومي ايران كه ميزبان آنها گندم و جو ذكر شده است، خسارت زا است(غزوي، 1379).

اين ملخ در خاك هاي رسي سفت و عاري از پوشش گياهي تخم ريزي مي كند و قسمتي از تابستان، پائيز و زمستان (حدود 9 ماه از سال) را به صورت تخم سپري مي كند و يك نسل در سال دارد. خاك نرم و پوشش گياهي انبوه از تخم گذاري، افزايش جمعيت و تبديل حالت انفرادي به گله اي آن جلوگيري مي كند(غزوي، 1379). در بعضي از سال ها جمعيت هاي قابل توجهي از اين ملخ در كانون هاي دائمي آن مشاهده مي شود اما به محض مشاهدة افزايش جمعيت و ايجاد گله در كانون ها، توسط عوامل اجرايي سازمان حفظ نباتات كنترل مي شوند.



ملخ صحرايي Schistocerca gregaria (Forsk.) (Acrididae, Orthoptera)



كانون هاي دائمي اين ملخ در افريقا، عربستان، هندوستان و پاكستان قرار دارد و تحت شرايط خاصي از فاز انفرادي به فاز گله اي تبديل شده و به مناطق ديگر از جمله ايران حمله مي كنند. اين ملخ دامنة ميزباني وسيعي داشته و گندم و جو نيز از گياهان ميزبان آن به شمار مي آيد.

اين ملخ در سال هايي كه حالت گله اي آن به ايران حمله كرده است تا دو نسل در سال ايجاد كرده است (بهداد،1375). درسال هاي اخير شاهد حملة دسته هاي مهاجر اين ملخ به ايران نبوده ايم. فاز انفرادي اين آفت در سيستان و بلوچستان و حاشيه درياي عمان و خليج فارس نيز وجود دارد كه در صورت مساعد بودن شرايط محيطي افزايش جمعيت داده و به زراعت هاي هم جوار محل زيست خود خسارت وارد مي سازند (رفيعي، 1372 و غزوي و جمسي، 1373).



ملخ آسيايي Locusta migratoria L.

(Acrididae, Orthoptera)





فاز انفرادي اين ملخ در اكثر نقاط ايران وجود دارد و گندم و جو نيز به عنوان ميزبان هاي اين ملخ چند ميزبانه ذكر شده است. اولين گزارش حمله آن به ايران در سال 1325 بوده كه از خاك روسيه به نواحي شمالي ايران حمله كرده است (بهداد، 1375 ). در سال هاي اخير اين ملخ خسارت هاي شديدي به مزارع نيشكر و برنج خوزستان وارد نموده است. زمستان گذراني اين ملخ به صورت تخم است و در شرايط خوزستان تا 3 نسل در سال ايجاد مي كند(خواجه زاده،1381) .

برخي ديگر از ملخ هاي بومي در ايران وجود دارند كه گندم و جو ميزبان آنها ذكر شده است و در برخي
سال ها خسارت هاي قابل توجهي به غلات وارد مي كنند. اسامي علمي مهم ترين آنها به شرح زير مي باشد:



Dociostaurus crassiusculus (Pantel) (Acrididae, Orthoptera)



Dociostaurus hauensteini Bolivar (Acrididae, Orthoptera)



Ramburiella turcomana (F.W.) (Acrididae, Orthoptera)



Calliptamus barbarus Costa (Acrididae, Orthoptera)



Calliptamus turanicus (L.) (Acrididae, Orthoptera)



Oediopoda miniata (Pall) (Acrididae, Orthoptera)



Ailopus talassinus (Acrididae, Orthoptera)



Pyrgodera armata (F.W.) (Acrididae, Orthoptera)



Tettigonia viridissma (L.) (Tettigonidae, Orthoptera)



Decticus albifrons (F) (Tettigonidae, Orthoptera)



اطلاعات کلیدی راجع به سن غلات * حشره کامل سن گندم در کوه ها و در زیر علف ها و بوته ها به خصوص بوته گون و درمنه زمستان گذرانی میکند.
* به عمل پرواز سن ها و رسیدن به مزرعه گندم و جو ریزش سن مادر گویند.
*پوره های سن گندم 5 مرحله را می گذرانند تا به حشره کامل تبدیل شوند.
*سن ها در مرحله پوره گی باعث خراب شدن دانه ها می شوند.
*انجام تناوب زراعی در مناطق آلوده تعداد جمعیت سن ها و خسارات آنها را کاهش می دهد.
* یکی از اثر های بد تخریب مراتع طغیان آفت هایی مانند سن گندم است.
*مگس فازیا تخم های خود را پشت سن مادر میگذارد و کرم های خارج شده از آنها از سن مادر تغذیه میکنند.
*در زمین های کم بازده به جای گندم و جو گیاهان دیگری بکارید.
*اگر تعداد سن های گندم در مزرعه زیاد باشد باید آن را سمپاشی کرد.
*برای تعیین سن های مزرعه از روش پلات زنی استفاده کنید.(پلات: برای نمونه برداری از مزرعه از یک وسیله چارچوب مانند چوبی یا فلزی استفاده میکنند بنام پلات و پلات معمولا به اندازه یک متر در یک متر می سازند).
مبارزه با سرخرطومی یونجه الف : مبارزه زراعي : براي مبارزه زراعي ميتوان چين اول يونجه را به جلو انداخت ، در نتيجه اين عمل تعداد زيادي لارو كه هنوز كامل نشده‌اند از بين خواهند رفت.
ب : مبارزه شيميايي : در مبارزه شيميايي با اين آفت بايد دو نكته اساسي را مورد توجه قرار داد ، 1- موقع سمپاشي 2- نوع حشره كش ، بهترين موقع مبارزه با اين آفت اوائل بهار و مصادف با بوته هاي نورسته 10 سانتيمتري يونجه مي‌باشد. سمپاشي بايد قبل از تاثير موثر لاروها به گياه انجام گيرد. سموم بكار برده شده عليه اين آفت بايد علاوه بر دارا بودن تاثير كافي ، دوام زياد نداشته باشند. تا از نظر باقيماندن روي يونجه يا ساير گياهان علوفه‌اي ، ايجاد اشكال ننمايد.
نوع حشره كش : در حال حاضر سموم زير براي مبارزه با اين آفت توصيه مي شود :
1. اكامت ( اتريمفوس ) ، امولسيون 50 درصد به ميزان يك ليتر در هكتار.
2. فوزالن ( زولن ) ، امولسيون 35 درصد به ميزان 5/2 ليتر در هكتار
3. مالاتيون ، امولسيون 57 درصد به ميزان 3 ليتر در هكتار
4. سومين ( كارباريل ) ، پودر و تابل 85 درصد به ميزان 3 كيلوگرم در هكتار
معمولا با يك نوبت سمپاشي آفت كنترل مي شود. ولي درصورت بارندگي و بالا بودن تراكم آفت ، سمپاشي دوم نيز توصيه ميشود. و بايستي آخرين سمپاشي 15 الي 20 روز قبل از برداشت انجام گيرد.
سنك گلابي (Pear lace bug)

Stephannts pyri

(Hem.: Tingitidae)





در تمام مناطق ميوه‌خيز كشور يافت مي‌شود. ميزبان آن سيب، گلابي و در درجه دوم به گيلاس و گاهي نيز هلو، زردآلو، گوجه، زالزالك و ازگيل، به ژاپوني و گل سرخ خسارت وارد مي‌آورد. برگها در محل تغذيه فاقد كلروفيل شده و بهص ورت نقاط زرد رنگ در سطح فوقاني برگ ديده مي‌شود. اين نقاط با تغذيه‌هاي مداوم قهوه‌اي شده و سپس برگها مي‌ريزند. حشره كامل و پوره‌ها پشت برگها فضولاتي توليد مي‌كنند كه به صورت نقاط سياه رنگ همراه با مايع چسبنده‌اي مي‌باشد. درختان آلوده ضعيف شده برگها قبل از خزان مي‌ريزند. اگر شدت آلودگي زياد باشد ميوه‌ها هم ريزش مي‌كنند.



زيست‌شناسي

زمستان را به صورت حشره كامل كه از لحاظ جنسي هنوز بالغ نشده است در زير پوستك درختان و زير برگهاي خشك درز و شكاف تنه درخت و ديوار و ساير پناهگاهها به سر مي‌برد. طول بدن حشرات كامل حدود 3 تا 4 ميليمتر و به رنگ قهوه‌اي مايل به خاكستري مي‌باشد. بالها مشبك، طول بالها تقريباً دو برابر طول بدن است. در بهار حشرات كامل مصادف با باز شدن كامل برگها ظاهر مي‌شودند و پس از جفت‌گيري حشرات ماده داخل نسج در سطح زيرين برگ تخمريزي مي‌كنند و روي آنها را با ترشحات سياه رنگ مي‌پوشاند. پوره‌ها به فاصله 30 تا 40 روز از تخم خارج مي‌شوند. دوره پورگي 4 تا 5 هفته و در اين مدت پوره‌ها 5 بار جلد عوض مي‌كنند. 2 تا 3 نسل در سال دارد.



مبارزه

1ـ از بين بردن برگهاي خشك و پوستك‌هاي تنه درختان

2ـ شخم پاييزه

3ـ استفاده ازسموم فسفره آلي ماند اكامت و زولون

بررسی ریاضی یک حدیث !!!

Posted: 31 Aug 2010 01:40 PM PDT

باز خوبه یه آدم بیکار پیدا شد بره بشمره چقدر حوری در انتظار شهیدانه.
واقعا شماها فکر میکنید شهیدانو بقیه واسه اینجور حدیثا رفتن جون خودشونو به خطر انداختن؟
بعدشم همه جای دنیا به ارتش اون کشور احترام میذارن ولی تو ایران ...
فقط هم یاد گرفتیم از همه چی و همه کس اشکال بگیریم ولی نمیدونیم چرا؟

پرورش خیار گلخانه ای(درختی).

Posted: 31 Aug 2010 01:39 PM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط hamid2231 (پست 196934)
مرسی آرزو جان از مطلبت البته در مورد ارتفاع بوته های خیار گلخانه ای باید بگم هر چند که ارتفاع دیوارهای گلخانه ها 2 متر است ولی چون کار من تولید خیار گلخونه ایه گفتم بد نیست بگم خیار و گوجه ی گلخونه ای تا 6 متر میتونه بالا بره و اگر توان کنترلی داشته باشیم و بتونیم گلخونه رو کنترل کنیم محصول بیشتر و با کیفیت تری میتونیم تولید کنیم اگر ارتفاع رو تا 6متر بالا ببریم به صورتی که دیواره ها حدود 3 متر باشه و بالاترین نقطه ی گلخونه به 6 متر برسه.
اگه به این موضوع علاقه دارید پستی گذاشتم به نام هادروپونیک چیست بد نیست سری به اون بزنید.


مرسی حمیدخان بابت راهنماییتون ..حتما نگاه می کنم ممنون:)

رایج ترین آفات گیاهان آپارتمانی و روش معالجه

Posted: 31 Aug 2010 01:36 PM PDT

این حشره بیشتر روی برگ های رنگین نظیر حسن یوسف مشاهده می شود حشرات بسیار کوچکی هستند که با مکیدن شیره ی گیاهی سبب افسردگی و بی حال شدن گیاه می گردند.
این حشرات معمولا زیر برگ ها تخم گذاری کرده و به صورت کرم های نامرعی در می آیند و از شیره ی گیاه تغذیه می کنند که این عمل بیشترین آسیب رابه گیاه می رساند و در نتبجه برگ های سبز به تدریج به زردی گراییده و می افتند و چنانچه این حشره به موقع شناسایی و کنترل نشوند مرگ کلیه گیاهان حتمی است.

*مبارزه
-مثل مورد ۱ با آن مبارزه نمایید.یا در هر لیتر آب۲ ⁄۱ قاشق چایخوری سم مورد نظر را ریخته و پس از مخلوط نمودن در خارج از آپارتمان و در فضای باز از آن استفاده نمایید و این ماده را از دسترس اطفال دور نگهدارید


۳-عنکبوت قرمز خالدار(Spotted spider Mite)



این حشره بسیار ریز و میکروسکوپی است و با وجودی که برخی از آنها سبز رنگ می باشند ولی باز به عنکبوت قرمز مشهورند.
اولین نشانه ی این حشره زدگی پیدا شدن خالهای قهوه ای رنگ و لکه هایی روی برگ ها می باشد این حشره معمولا در زیر برگ ها زندگی می کند و تارهای سفیدی تنیده که ممکن است همه ی گیاهان را در بر گیرد در نتیجه گیاه بی رمق شده و می میرد،گیاهانی نظیر شفلرها،آسپارگوسها،سرخسه و کاکتوسها به این آفت دچار می شوند.

*علاج آن در آپارتمان
-در مورد حشره زدگی های شدید از سموم دیفوکل(Difocol) یا تترا دیفون (tetradifo 16) طبق دستور نوشته شده روی قوطی آن عمل نمایید.
گیاهان برگ پهن را با برس نرمی که آغشته به کف صابون طبیعی و فاقد اسانس نموده اید پولک ها را از روی برگ ها پاک کرده سپس همه ی گیاه را با آب ولرم بشویید گیاهان کوچک را در دستشویی با فشار قوی آب ولرم اسپری نمایید این کار حشرات را تار و مار می نماید.در صورت نیاز مجددا همین عمل را تکرار نمایید.



۴-شپشک آرد آلود(Mealybugs)



این حشره پولک دار است و مانند ذره های پنبه ای که توسط پنبه زن حلاجی شده باشد در زیر برگ ها و انتهای دمبرگ و ساقه جمع می شوند.
این حشرات را پودر سفید رنگی شبیه به آرد پوشانیده است محل تجمع آنان بیشتر در درزهای نوک برگ هایی که در سایه واقع شده اند می باشد.گونه دوم این حشره،حشره های دم کوتاهی هستند که گاهی تا شش هزار عدد تخم می گذارند که با مکیدن شیره گیاهان،آنها را پژمرده و خشک می نمایند.

گیاهانی که بیشتر مورد حملات این حشره قرار می گیرند عبارتند از حسن یوسف ها،کرتنها،دراسینا ها،سرخس ها و نخل ها می باشند.


*علاج آن در آپارتمان

-گیاهان را ب استفاده از سم مالاتیون یا اسید و یا هر سمی که مخصوص این آفت در بازار عرضه می گردد طبق دستور العمل داده شده روی بسته آن سمپاشی نمایید.

و یا نقاط آلوده برگ های حشره را با پارچه و یا اسفنج نرمی که قبلا در الکل خیس کرده اید در دو نوبت به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز یکبار تمیز نمایید.
__________________
حشره های پولک دار(Scales)



این حشره فلس دار بوده و نام آن پولک دار می باشد که به شکل لکه های بیضی شکل در زیر برگ ها و در ط.ل رگبرگ های اصلی نمایان می گردد.و چون رنگی سبز گونه و یا زرد گونه دارند مشاهده آنها جز در موارد حشره زدگی شدید با چشم غیر مسلح مشکل است.این حشره زدگی ساقه ی گیاه را پوسته پوسته کرده و گاهی برجستگی هایی روی برگ ها و ساقه ها به وجود می آورند که در نتیجه گیاه زرد رنگ شده و می میرد.گیاهانی چون آرالیاه ها،الوها،دراسینا ها،سرخس ها،فیکوس ها،و پیچک ها مورد حمله این حشره قرار می گیرند.

*گیاه مبتلا ؛
را به آرامی با آب و صابون و با برس نرمی پولک ها را از روی برگ ها پاک کرده سپس همه ی گیاه را با آب ولرم بشویید.در حشره زدگی های شدید با سم رُتینون در فضای باز سمپاشی نمایید.پس از خشک شدن سم گیاه را با آب ولرم بشویید.

از سموم پیرتروم(Pyrethrum) و مالاتیون در دو نوبت با فاصله ۱۵ روز یکبار نیز میتوانید استفاده نمایید.


۶-Worms



وقتی که خاک به آسانی آب را جذب نمی کند حضور تعداد زیادی از این کرم را در خاک به ما خبر می دهد.

* برای مبارزه با آنها
از سم کرم کش استفاده نمایید ولی بهتر است گیاه را با خاک از گلدان بیرون آورده و با دست کرم ها را از خاک جدا نموده و معدوم نمایید.
۷-Leaf Miners



این آفتی است زیر و روی برگ نقب می زند و معمولا یک خط سفید دنبال خود باقی می گذارد و نتیجتا این خط سفید برای شما مشخص می نماید که این آفت در کجای گلدان زندگی می کند

* روش معالجه
اگر تعداد آن کم باشد کافی است که به آرامی آنان را یکی یکی بین انگشتان شصت و سبابه فشار داده و از بین ببرید و یا با یک سنجاق ته گرد بدن آنان را سوراخ نمایید.

پوسیدگی فوزاریومی طوقه و ریشه بوته گوجه فرنگی

Posted: 31 Aug 2010 01:32 PM PDT

پوسیدگی فوزاریومی طوقه و ریشه بوته گوجه فرنگی
پوسیدگی فوزاریومی طوقه و ریشه تولید گوجه فرنگی را در ژاپن، کانادا، مکزیک، و ایالات متحد (اوهایو، فلوریدا، کالیفرنیا، نیوهمشایر، پنسیلوانیا، نیویورک، نیوجرسی، کارولینای شمالی) تحت تأثیر قرار می دهد. این بیماری در گلخانه مزرعه، هر دو، رخ می دهد.

علائم:

ایجاد زردی در امتداد حاشیه ی برگ های پیر، هنگامی که اولین میوه به بلوغ نزدیک می شود نخستین علامت بیماری است. به دنبال ایجاد زردی به زودی نکروز و متلاشی شدن دمبرگ اتفاق می افتد. این علامت به تدریج به طرف بالا روی برگ های بعدی جوان پیشروی می کند.
بعضی از گیاهان ممکن است کم رشد و به سرعت پژمرده شوند و شادابی را از دست بدهند. گیاهان دیگر ممکن است به تدریج پژمرده شوند و در پایان برداشت، هنوز زنده باشند.
تمام سیستم ریشه تحت تأثیر قرار می گیرد و پوسیدگی خشک و قهوه ای رنگی در کورتکس و بافت چوبی بروز می کند. شانکرهای ساقه ممکن است در سطح خاک یا بالای آن توسعه یابند (شکل های A 16 و B 16 ). در بسیاری از موارد لکه ی نکروزی پهنی در سطح ساقه، معمولاً از سطح خاک تا cm 30-10 بالای آن، به وجود می آید. به دنبال بارندگی یا در طی مدت مِه، تعداد فراوانی اسپور صورتی رنگ پاتوژن می تواند روی لکه های نکروزی روباز تولید شود.





عامل بیماری

قارچ Fusarium oxysporum Schlechtend. Fr. F. sp. Radicis-lycopersici W. R. Jarvis
& Shoemaker عامل پوسیدگی فوزاریومی طوقه و ریشه است.
ماکروکونیدیوم ها، میکروکونیدیوم ها، و کلامیدوسپورها درطی چرخه ی بیماری تولید می شو ند.


چرخه بیماری و اپیدمی شناسی

اسپورهای این قارچ روی مالچ کاه و کلش بین ردیف های گوجه فرنگی در گلخانه ها روی ساقه های درحال پوسیدن گوجه فرنگی در توده های موقت انباشته شده در فضای باز یافت شده است. میکروکونیدیوم ها معمولاً در هوای گلخانه های آلوده یافت می شوند و غلظت های بالای کلامیدوسپورها در خاک به عنوان اینوکولومی برای آلوده کردن گیاه گوجه فرنگی به کار می رود. خاک سرد (C22-20 درجه) برای این بیماری مناسب است.

این قارچ وارد ریشه های تغذیه کننده می شود و در درجه ی اول از راه ریشه های بین سلولی داخل کورتکس و در درجه ی دوم از طریق بافت چوبی به تدریج به داخل ریشه ی اصلی و ریشه های فرعی پیشروی می کند.
بافت چوبی اغلب چند سانتی متر در جلوی میسلیوم دچار تغییر رنگ می شود. بعضی از ایزولات های عامل پوسیدگی طوقه و ریشه تا اندازه ای برای فلفل و بادمجان بیماری زا هستند. و بسیاری از لگوم ها نسبتاً حساس اند.


کنترل
کنترل پوسیدگی فوزاریومی طوقه و ریشه در مناطق تولید گوجه فرنگی گلخانه ای از طریق بخار دادن به خاک و سپس تزریق یک قارچ کش مؤثر بر علیه Fusarium spp. به خاک به دست آمده است. وقتی خاکی که تازه بخار داده شده هنوز گرم است، قارچ کش از طریق لوله های آبیاری بارانی ثابت به خاک خورانده می شود.

به محض اینکه برزنت بخار دهی برداشته شد، خاک در طی مدت کاربرد قارچ کش و به مدت ۲ هفته ی آینده قبل از انتقال نشا، دست نمی خورد.

*ارقام گوجه فرنگی مقاوم به پوسیدگی فوزاریومی طوقه و ریشه در دست پرورش اند.

تصاویری فوق العاده از "آسمان پارک" در سنگاپور

Posted: 31 Aug 2010 01:32 PM PDT

آزولا میهمان ناخوانده ( شیطان سبز )

Posted: 31 Aug 2010 01:28 PM PDT

آزولا میهمان ناخوانده ( شیطان سبز )

آیا تا کنون درمورد این گیاه چیزی شنیده اید؟ ریشه کلمه آزولا یونانی است به معنی «در خشکی مردن».

وجه تسمیه آن هم شاید به خاطر محل زندگی این گیاه باشد چرا که آزولا وابسته به آب است و به طور کلی مرطوب پسند.
این گیاه در همزیستی با جلبکی سبز- آبی به نام آنابینا توانایی جذب ازت مولکولی هوا را پیدا می کند. زادگاه اولیه این سرخس، آمریکای شمالی است .

آزولا نوعی سرخس است با برگ‌های کوچک به رنگ سبز تیره تا قرمز قهوه‌ای. طول این گیاه نهایتا به ۵/۲ سانتی متر می‌رسد.
این گیاه برای اولین بار در سال ۱۸۷۳ میلادی شناسایی شد و تاکنون هفت گونه از این گیاه در جهان به ثبت رسیده است.
آزولا در هم‌زیستی با جلبک سبز، آبی قابلیت جذب نیتروژن هوا را به دست می‌آوردکه وظیفه تامین مواد غذایی جلبک به عهده آزولا است و جلبک نیز در مقابل ازت مورد نیاز آزولا را فراهم می‌کند.

آزولا در شرایط مناسب روزانه می‌تواند ۲ تا ۴ کیلوگرم ازت به هر هکتار مزرعه ارایه کند که معادل ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم سولفات آمونیوم است




امروزه دردنیا به سرخس آزولا به چشم یک علف هرز نگریسته نمی شود، بلکه آن را یک گیاه مفید و منبع غذایی به حساب می آورند جالب است بدانید که یکی از دلایل شکست آمریکا در ویتنام کشت آزولا در مزارع برنج ویتنام بود.
چون این گیاه با رشد سریع خود هم غذای مردم ویتنام را فراهم می آورد، هم غذای دام و طیور آنها را.

آزولا گیاه سرشار از پروتئین بوده و بتاکاروتن آن از هویج بیشتر است.


آزولا درایران


جلبک آزولا یکی از گونه های گیاهی وارداتی است که در دهه اخیر تمام و یا اکثر مردابها و شالیزارها و برکه های شمالی را به سلطه خود در آورده است .

در مدت زمان بسیار کمی از طریق کانال‌های آبیاری، رودخانه‌ها، گسترش پیدا میکند. به طوری‌که یک توده کوچک آزولا در عرض ۳ روز به دو برابر افزایش پیدا میکند .

حتماً کسانی که در تابستان به شمال ایران مسافرت نموده اند وسری به این مناطق زده اند فرشی زیبایی را مشاهده می کنند سبزرنگ که اکوسیستم شمال را تحت اثر سوء قرارداده است .

آزولادراواخر سال ۱۳۶۳متناسب سازگاری با مناطق شالیکاری باهدف تولید کود ازته به صورت طبیعی برای مناطق برنج خیز از کشور فیلیپین وارد ایران شده است.

اما پس از مدت کوتاهی همه متوجه مشکلی بزرگتر شدند که گریبان این مناطق را گرفته. این سرخس، ظرف مدتی کوتاه از طریق کانال های آبیاری و رودخانه در محدوده ای وسیع پراکنده شده و به تمام آب های سطحی شمال کشور به خصوص گیلان ، مازندران وگلستان راه پیدا کرد.

این گیاه با برگ های ریز و رشدسریع، سطح آبها را می پوشاند و مانع رسیدن نور خورشید و اکسیژن به درون آب می شود.

علاوه بر این با مصرف اکسیژن و مواد غذایی و بالا بردن اسیدیته آب، این زیستگاه ها را تضعیف کرده تا جایی که رفته رفته تنوع گیاهی و جانوری زیستگاه به نابودی کشیده می شود.

وبه خاطرنداشتن دشمن طبیعی و شرایط خوب زیستی به یک گیاه مهاجم و مرگ‌آور تبدیل شد.

جلبک آزولا دارای خصوصیاتی منحصر بفرد بوده ، بطوریکه توانائی سازگاری آن با محیط بسیار اعجاب آور است و براحتی و با سرعت زیاد با هر محیطی مانوس میشود.


ریشه های آویزان و معلق در آب این گیاه ، براحتی این امکان را بآن میدهد که تغییر مکان داده و با جریان آب بسهولت جابجا گردد و یکی از علل پراکندگی سریع آن نیز همین موضوع است
.

آزولا ، بمجرد ثابت شدن در یک مکان ، شروع به تکثیر میکند و ظرف مدت کوتاهی ، تمام سطح آب را می پوشاند، بطوریکه هیچ روزنه ای برای ورود نور خورشید به درون آب، وجود نخواهد داشت.

ریشه های معلق جلبک ، تمام و یا اکثر املاح آب را جذب و صرف رشد و تکثیر خود میکند. طبیعی است ، وقتی نور بدرون آب نفوذ نکند و مواد مغذی هم که نباشد ( یا کم باشد ) دیگر از رشد گیاهان آبزی دیگر و همچنین دیگر آبزیان مثل فیتوپلانگتونها و… خبری نیست .

با توقف و یا کند شدن رشد این آبزیان مفید ، در داخل آب اکسیژن تولید نخواهد شد و بهمین دلیل جانوران آبزی مثل ماهیها و موجودات ذره بینی قادر به رشد و تکثیر نبوده و سیر نابودی را در پیش میگیرند.

در عوض سیستمهای غیر هوازی شروع به فعالیت کرده و مرداب یا برکه را تدریجا به سیاهچاله هائی بد بو و غیر قابل زیست ، تبدیل میکند.از آنطرف هم موقعی که مردابها خالی از موجودات آبزی گردند، دیگر مکان مناسبی برای پرندگان مهاجر نخواهد بود .


با این وصف ، بهمین سادگی اکوسیستم منظم چندین هزار ساله موجود بهم ریخته و رو به نابودی خواهد رفت و ما هم در حال نظاره و تماشا نشسته ایم.

این جلبک در شالیزارها هم بعنوان یک رقیب جدی برنج در استفاده از املاح معدنی و مواد مغذی آب ، قرار گرفته و از رشد مناسب برنج جلوگیری کرده و قطعاً در صورت صحت این امر ، هزینه کشت برنج را بخاطر استفاده بیشتری که باید از کود شیمیائی بشود، بالا میبرد.

علاوه بر آنکه روند افزایشی استفاده از کود شیمیائی در طولانی مدت هزینه های سرمایه ای فوق العاده ای را بر مهمترین منبع حیات بشر یعنی خاک ، تحمیل میکند که اصلا جبران پذیر نمیباشد.


کارشناسان شیلات معتقدند رشد شناور و سرطانی آزولا در سطح تالابها مردابها وشالیزارهای شمال باعث شده است تا اکثر گیاهان بومی منطقه به دلیل خفگی نابود شوند و نفس زندگی این اکوسیستم چندین هزار ساله به شماره افتد. هر چه هست آزولا زیستگاه‌های آبی شمال کشور به خصوص گیلان ومازندران را شدیدا تحت فشار قرار‌داده است و اگر روند رشد این گیاه به همین صورت ادامه یابد معلوم نیست بر سر این اکوسیستم منحصر به فرد جهانی چه خواهد آمد.

و اینگونه شد که آزولا در مدت زمانی اندک پوشش یکپارچه و در هم تنیده‌ای را روی منابع آبی شمال کشور گستراند.

ابتذال درجشن دانشگاه آزاد+عكس

Posted: 31 Aug 2010 01:27 PM PDT

شب گذشته در سالن حوزه هنري مراسم فارغ التحصيلي دانشجويان پزشكي دانشگاه آزاد برگزار شد كه با حاشيه هاي فراواني روبه رو بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجويان ايران»،اين مراسم كه همچون ساير مراسم هاي دانشگاه آزاد با ولنگاري اخلاقي همراه بود در محلي كه بايد به ترويج فرهنگ و هنر ايراني باشد برگزار شد.


مراسم كه با سوت و كف ها و نيز گاها حركات موزون همراه بود در اين حواشي هميشگي برنامه هاي دانشگاه آزاد محدود نشد و رشيد پور مجري برنامه هم به تيكه پراني هاي عمدتا سياسي پرداخت.

با توجه به آنكه رضا رشيد پور كه اسفند ماه پيش در مراسم انجمن تهران كه در دانشكده داروسازي با بزن برقص همراه بود مجري بود، براي برنامه فارغ التحصيلان پزشكي دانشگاه نيز به اجرا پرداخت.

رشيد پور در حين مراسم كه از صحنه هاي غير اخلاقي و زننده چون دست دادن دختر و پسر و ساير حركات غير اخلاقي پر بود به جواني كه در وسط مراسم انگشتانش را به نشان Vبالا گرفته بود، گفت:«خوب شده جديدا مد شده هركي ميخواد شادي كنه اين كارو مي كنه....»

رشيدپور در ادامه با خواندن قسمتي از شعر سعدي با مطلع :«جماعتی که نظر را حرام می گویند/ نظر حرام بکردند و خون خلق حلال» قصد داشت پارتي شب گذشته دانشگاه آزاد را اندكي رنگ و بو ي سياسي بدهد.



دست دادن اساتيد مرد و دانشجويان دختر و ژست هاي ناهمگون براي عكس يادگاري گرفتن گوشه اي از رفتارهاي غير دانشجويي بود كه شب جمعه اول مرداد ماه در حوزه هنري برگزار شد.


سئوال اينجاست كه مسئولين به اصطلاح فرهنگي حوزه هنري آيا قصد دارند همواره امكاناتي كه از بودجه بيت المال آب مي خورند در اختيار goodbyeپارتي هاي اينگونه قرار دهند؟


لازم به ياد آوري است چند هفته پيش در انبار حوزه هنري آتش سوزي به وقوع پيوست كه به آثار هنري موجود آسيب جدي وارد شد.


قابل توجه مخاطبان محترم آنكه به دلايل حرمت شكني و عفت شكني از ارائه تمام افعال صورت گرفته و تصاوير موجود معذور هستيم و آنچه در متن خبر آمد و در عكس ها نشان داده شده است تنها بخش كوچكي از اين مراسم است.



نانو در علوم كشاورزي و صنايع غذايي

Posted: 31 Aug 2010 01:22 PM PDT


همان طور که می دانيد ورود نسل اول فناوری ها به عرصه ی کشاورزی ،در چند دهه ی گذشته منجر به وقوع انقلاب سبز و گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزیصنعتی گرديد ، در اين دوره افزايش چشمگيری در کيفيت و کميت محصولات کشاورزی صورتگرفت که البته در کنار آن استفاده ی بی رويه از منابع مشکلاتی را نيز در پی داشت. اکنون با گذشت سالها از وقوع انقلاب سبز و کاهش مجدد نسبت رشد توليدات کشاورزی بهجمعيت جهان ، لزوم به کارگيری فناوری های جديد در صنعت کشاورزی پیش از هر زمانديگری آشکار است.
ضرورت بکارگيری فناوری نانو در علوم کشاورزی و صنايعغذایی:
طبق آخرين گزارش سازمان ملل متحد ، حدود 800 میلیون نفر از جمعيتجهان دچار فقر غذايی هستند ، شمار افراد قرار گرفته در زير خط فقر (از نظر تامینانرژی مورد نياز روزانه ی بدن) روز به روز در حال افزايش است.
جديد ترينپيش بینی ها حاکی از آن است که اين آمار تا سال 2020 ميلادی به رقمی بالغ بر یکمیليارد نفر خواهد رسيد و اين بدان معنا ست که حفظ نوع بشر در بلند مدت و نجات خيلعظيم انسان ها از خطر گرسنگی ، نيازمند توجه ويژه ی متخصصان و سياست مداران امروزجهان به توسعه ی پایدار و همه جانبه ی صنعت کشاورزی است.
همان طور که می دانيدورود نسل اول فناوری ها به عرصه ی کشاورزی ، در چند دهه ی گذشته منجر به وقوعانقلاب سبز و گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی گرديد ، در اين دوره افزايشچشمگيری در کيفيت و کميت محصولات کشاورزی صورت گرفت که البته در کنار آن استفاده یبی رويه از منابع مشکلاتی را نيز در پی داشت
.
اکنون با گذشت سالها از وقوعانقلاب سبز و کاهش مجدد نسبت رشد توليدات کشاورزی به جمعيت جهان ، لزوم به کارگيریفناوری های جديد در صنعت کشاورزی پیش از هر زمان ديگری آشکار است
.
در اين بينفناوری نانو به عنوان يک فناوری بین رشته ای و پيشتاز رفع مشکلات و کمبود ها دربسیاری از عرصه های علمی و صنعتی ، به خوبی جايگاه خود را در علوم کشاورزی و صنايعوابسته آن به اثبات رسانيده است. فناوری نانو کاربرد های وسيعی در همه مراحل توليد، فراوری ، نگهداری ، بسته بندی و انتقال توليدات کشاورزی دارد
.
ورود فناورینانو به صنعت کشاورزی و صنايع غذایی متضمن افزايش ميزان توليدات و کيفيت آن ها ، درکنار حفظ محيط زيست و منابع کره ی زمين می باشد
.
در ادامه نگاهی دقيق تر بهکاربرد های گسترده ی فناوری نانو در هريک از زير شاخه های صنعت کشاورزی داريم.
کاربردهای نانو در زراعت :
- کشاورزی دقيق (خاص مکانی)
بطور كلیكشاورزی‌ دقيق يك نوع نگرش جديد در مديريت مزرعه است. امروزه با استفاده از نانوسنسورها مشخص می شود كه هر قسمت كوچك از مزرعه به چه ميزان عناصر غذائی و سم نيازدارد و بدين وسيله از آلودگی‌ محيط زيست جلوگيری‌کرده ، سلامت محصولات و افزايشبازده اقتصادی‌ راممكن می سازد
.
نانو سنسور ها می توانند با کنترل دقيق وگزارشدهی به موقع نياز های گياهان به مرکز پردازش اطلاعات سيستم را در نگهداری محصولاتياری نمايد
.
-
ايجاد گلخانه‌هاي كم‌هزينه‌تر با هدف صرفه‌جويي در مصرف انرژي ودوام بيشتر در برابر رطوبت

ساختارهاي نانويي مي توانند گلخانه هايي در حجم كماما انبوه پديد آورند كه تقريباً با اندازه ای برابر 10 درصد كل مزارع زير كشت درحال حاضر ، مي توانند جمعيت كنوني جهان را تغذيه نمايند. در اين صورت ميليونهاهكتار از زمين هاي كشاورزي به محيط هاي طبيعي براي سكونت حيوانات در سراسر جهان بازگردانده مي شوند .

کاربردهای نانو در اصلاح نباتات :
- انتقال ژنهای مورد نظر به سلول های گياهی با استفاده از نانومواد
در اينروش از سامانه ی رسانش نانوذرات طلای پوشيده با DNA يا RNA بداخل سلول استفاده میشود.
-
ساخت ابزارهاي جديد براي بيولوژي سلولي و مولكولي

اين ابزار ها جهتتعيين مولكول‌هاي خاص ، شناسايي و جداسازی آن ها استفاده می شوند و کاربری بسياریدارند که از این بين می توان به موارد زير اشاره کرد ؛
تكنولوژي و علم توليد مثل، اصلاح نژاد حيوانات و گياهان ، تبديل ضايعات به انرژي و محصولات جانبي مفيد و علمو تكنولوژي كودسازي
-
اصلاح بذور به شيوه اتمی


کاربردهای نانو درتوليد سموم و کود های موثر و کم خطر :
ذرات سموم کشاورزی به وسیله عواملی ازقبیل باد ، وارد هوا شده و با ورود به سیستم تنفسی انسان ، آن را در معرض انواعبیماری های استنشاقی قرار می دهد ، تحولات نانوفناوری ، با افزایش میزان سوددهی وکاهش عوارض سموم کشاورزی ، معضلات ناشی از این سموم را رفع می کند و آنها را بهمحصولاتی کاملاً مفید تبدیل می کند.
-
توليد سموم و كودهاي شيميایي با استفادهاز نانوذرات و نانوكپسول ها

اين نسل از سموم و کود ها قابليت رهايش كنترل شده ياتاخيري ، جذب و تاثيرگذاري بيشتر و سازگاری با محيط زيست را دارا هستند.
-
تولیدكريستالهاي نانویی جهت افزایش كارايي استفاده از آفت‌كش‌ها

استفادهاز كريستالهاي نانویی امکان كاربرد آفت‌كش‌ها با دُز هاي كمتر را فراهم می آورد واين یعنی به حداقل رساندن ورود این ترکيبات خطرناک به طبيعت.
-
توليد نانوکودها
(Nanofertilizers)
اين ترکيبات نانويی به سرعت و به صورت کامل جذب گياه شده وبه خوبی نيازها و کمبود های غذايی آن را مرتفع می سازد.
کاربردهای نانو در گیاه پزشکی :
- کنترل فعاليت های اجزای سلولیگياهان بدون آسيب رسانی به آنها
شيوه های کنونی برای بررسی سلول ها بسيارابتدايی است و دانشمندان برای شناخت آنچه که در سلول اتفاق می افتد ناگريزند سلولها را از هم بشکافند و در اين حال بسياری از اطلاعات مهم مربوط به سيالهای درونسلول یا ارگانهای موجود در آن از بين می رود. پيشرفت های نانوفناوری بطور خاصمطالعات بنيادی زيست شناسی را تقويت خواهد کرد.
محققاناميدوارند در آينده ای نه چندان دور با استفاده از نانوفناوری موفق شوند فعالیتاجزای هر سلول را تحت کنترل خود در آورند.
هم اکنون گام های بلندی در اين زمینهبرداشته شده ، به عنوان نمونه دانشمندان میتوانند فعالیت پروتئین ها و مولکول D.N.A را در درون سلول کنترل کنند
.
به کمک نانوفناوری روش جدیدی برای بررسی بیان ژن وآنالیز mR.N.A سلولهای زنده بدون مرگ یا تخریب آنها با استفاده از میکروسکوب نیرویاتمی AFM ارائه شده است
.
-
حسگرهاي هوشمند و سيستم‌هاي حمل هوشمند

به منظوررديابي و مبارزه ی سريع و مفيد با ويروس‌ها و ساير عوامل بيماریزا گياهي به کار میروند.
-
تيمار مولكولي بيماريها، رديابي سريع بيماريها، افزايش توانمندي گياهانبراي جذب مواد مورد نياز

عکسهای دیدنی: افتتاح برج تجارت جهانی چین

Posted: 31 Aug 2010 01:21 PM PDT

برج تجارت جهانی چین که از سال 2005 ساخت آن آغاز شده بود با ارتفاع 330 متر و 74 طبقه در پکن افتتاح شد.















تصویری واقعی وعجیب از دوربین مخفی داخل یک آسانسور

Posted: 31 Aug 2010 01:20 PM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط hamid2231 (پست 196903)
مرسی جناب ترابی چقدر خوبه همه دفاع شخصی یاد داشته باشن که بتونن در این مواقع از خودشون دفاع کنن اینطوری فکر میکنم از شمار دزدها هم کم بشه.

این خانم کشتی کج گیره ها
فک کن تمام خانم ها بخوان اینطوری بشن
فک کنم بعدش ما مردا باید بریم غاز بچرونیم :24:

تهیه سالاد با خورشید مصنوعی! + عکس

Posted: 31 Aug 2010 01:15 PM PDT

اولین کارخانه ای که سبزیجات را با استفاده از نور خورشید مصنوعی و با روش کنترل رایانه ای کشت می کند در چین راه اندازی شد.


به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، این کارخانه که Jingpeng Plant Factory نام دارد با استفاده از نور مصنوعی و کنترل رایانه ای می تواند سبزیجات و میوه های با کیفیت بالا را برای مصارف خانگی تولید کند.
Jingpeng Plant Factory در راستای یک برنامه علمی شهرداری پکن در شرق این شهر در فضایی به وسعت هزار و 289 متر مربع راه اندازی شده است.
تیان شن مدیر موسسه ماشین آلات کشاورزی پکن در این خصوص توضیح داد که این کارخانه سالانه قادر به تولید 15 میلیون جوانه گیاهی خواهد بود.
این کارخانه با شرکت بین المللی "های- تک" جینگپنگ برای توسعه سیستمهای رایانه ای که محیط کارخانه را برای رشد مناسب گیاهان کنترل می کنند همکاری می کند.
براساس گزارش شینهوا، گیاهان در یک محلول مایع در یک خط تولید رشد می کنند و سیستمهای رایانه ای کارخانه دما، نور و رطوبت جوانه ها را کنترل کرده و مواد غذایی لازم را به محلول مایع اضافه می کنند.
این گیاهان بدون استفاده از مواد آفت کش تولید می شوند. این کارخانه انرژی خود را از یک ژنراتور خورشیدی 15 کیلوواتی تامین می کند و بنابراین کاملا دوستدار محیط زیست است.
با ورود محصولات این کارخانه به بازار، شهروندان پکنی می توانند سالاد خود را از سبزیجاتی آماده کنند که با نور خورشید مصنوعی تولید شده اند.







افزایش جهانی درجه حرارت اقیانوس ها ، قسمت اعظم حیات روی زمین را تهدید می کند

Posted: 31 Aug 2010 01:08 PM PDT

نتایج تحقیقات جدید نشان داده است با افزایش جهانی درجه حرارت اقیانوس ها، تعداد فیتوپلانکتون هایی (Phytoplankton) که حلقه اصلی زنجیره غذایی اقیانوسی به شمار می روند نسبت به سال ۱۹۵۰ در حدود ۴۰ کاهش یافته است. قسمت اعظم حیات روی زمین وابسته به پلانکتونهای بسیار کوچک گیاهی است.
فیتوپلانکتون‌ها (Phytoplankton) دسته‌ای از پلانکتون‌ها هستند که قادر به خودپروردگی میباشند. اغلب این موجودات بسیار ریز هستند و با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند اما اگر تعداد بسیار زیادی از آنها در آب تجمع داشته باشند ممکن است رنگ آب را سبز (به خاطر داشتن کلروفیل) یا به رنگهای دیگر کنند و گاه منجر به بروز پدیده شکوفایی جلبکی یا کشند سرخ شوند.
پلانکتونها هر گونه تودهٔ جانداران ساکن لجه (لایه‌های آب اقیانوس) اقیانوس یا آب شیرین می‌باشند بنابراین دسته‌ای از جانداران هستند که بر اساس ویژگی زیست بومی شان طبقه بندی شده‌اند نه ویژگی ژنتیکی و یا تاکسونومی شان.
فیتوپلانکتون‌ها شاخه‌ای از جلبک‌ها هستند که در آب شناورند. این موجودات تولیدکنندگان اولیه در پیکره‌های آبی هستند. فیتوپلانکتون‌ها غذای زئوپلانکتون‌ها را تشکیل می‌دهند.
مطالعات جدیدی نشان می دهد که جمعیت فیتوپلانکتونها از سال ۱۹۵۰ بطور چشمگیری کاهش یافته است بر اساس این گزارش حلقه بنیادین زنجیره غذایی اقیانوسی رو به کاهش گذاشته و گرمای جهانی علت اصلی این رویداد است.
بطور کلی طی سالهای ۱۸۹۹ تا ۲۰۰۸ هر ساله یک درصد از میانگین جهانی جمعیت فیتوپلانکتونها، ارگانیزمهای گیاه مانند میکروسکوپی سطح آب اقیانوسها کاهش یافته است این نشان می دهد میزان کاهش این جانداران بین سالهای ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۸ حدود ۴۰ درصد بوده است.
به گفته دانشمندان، کاهش فیتوپلانکتونها علاوه بر تخریب زنجیره غذایی دریایی، توانایی اقیانوس ها در جذب دی اکسید کربنی که از طریق سوخت های زغال سنگ، نفت و گاز وارد اتمسفر می شود را کاهش می دهد.
فیتوپلانکتون از نور خورشید برای تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن و سپس به قند استفاده می کند این قند عامل موثری در ادامه یافتن حیات فیتوپلانکتونهایی است که خود منبع غذایی موجودات دیگر به شمار می روند.

بر اساس برخی از محاسبات نیمی از فعالیتهای فتوسنتزی سیاره زمین بر عهده فیتوپلانکتونها است.
به گفته دانشمندان دانشگاه "دالهوسی" از میان عوامل موثر در کاهش فیتوپلانکتونها افزایش درجه حرارت سطح آب دریا اصلی ترین عامل به شمار می رود.
دانشمندان به مدت سه سال اطلاعات تاریخی اقیانوس شناسی که با استفاده از ابزاری ابتدایی به نام Secchi جمع آوری شده بود را با یکدیگر ترکیب کردند.
این ابزار یک صفحه سیاه و سفید بود و در عمقی از آب قرار می گرفت تا از سطح آب قابل مشاهده نباشد.
این شیوه ۱۵۰ ساله در اقیانوس باز در تخمین تراکم فیتوپلانکتونهای سطح یا نزدیک به سطح آب عملکرد موفقیت آمیزی از خود نشان داده بود به گفته محققان، نتایج این شیوه با تصاویر ماهواره ای که به روشهای مدرن تر به ثبت رسیده اند مطابقت دارد.
در نهایت تلاش دانشمندان ۴۴۵ هزار عدد و رقم را از دوره ای ۱۰۰ ساله از جمعیت فیتوپلانکتونها به دنبال داشت.
دانشمندان پس از تقسیم بندی نقشه دریایی به ۱۰ ناحیه مختلف علاوه بر تغییرات منطقه ای متوجه تغییرات سالانه جمعیت فیتوپلانکتونها شدند.
در واقع گرم شدن سطح آبها مانند لایه ای محافظ از ترکیب آبهای غنی از مواد غذایی اعماق دریا با آبهای سطح دریا، یعنی زیستگاه این موجودات کوچک ممانعت کرده و در نهایت فیتوپلانکتونها را در دریافت مواد غذایی با مشکل مواجه می کند که این رویداد منجر به کاهش تعداد آنها خواهد شد.
نتایج این تحقیق در نشریه نیچر منتشر شده است .

دانلود رمان يلدا نوشته مرتضي مودب پور

Posted: 31 Aug 2010 01:06 PM PDT

موءدب پور کلا رمان های قشنگی مینویسه گندمو یاسمین هم قشنگه
ولی من به همه ی دوستانی که رمان میخونن توصیه میکنم کتاب دالان بهشت نوشته ی نازی صفوی رو حتما بخونن.

ابتلای دو اتریشی به سوپرباکتری

Posted: 31 Aug 2010 01:05 PM PDT

سوپر باکترى‌ها تقریباً در برابر همه‌ی آنتى بیوتیک‌ها بطور فوق‌العاده‌ای مقاوم شده‌اند، بنظر می‌رسد که بیش‌از میزانی که پیش از این تصور می‌شد گسترش یافته‌اند. این فرم و شکل جدید باکترى‌ها ناقل ژن ویژه‌اى هستند که آنها را در مقابل بیشتر داروهایی که معمولاً به عنوان آخرین علاج برای از بین بردن میکروب‌ها از آنها استفاده می‌شد هم مقاومت می‌کنند.
وزارت بهداشت اتریش اعلام کرد که دو تن در این کشور به بیماری عفونتی به اصطلاح سوپر باکتری (Neu-Delhi-Metallo-Beta-Laktamase) مبتلا شده اند.


وزارت بهداشت اتریش در بیانیه ای اعلام کرد: این دو بیمار که در خارج از اتریش به این باکتری مبتلا شده بودند در کلینیک دانشگاه گراتس اتریش تحت مداوا قرار گرفته اند.
برای نخستین بار این باکتری NDM-1 در جنوب آسیا شناسایی شده است.این بیماری عفونت روده در مقابل همه انواع آنتی بیوتیک ها مصون هستند و هیچ آنتی بیوتیکی بر روی این باکتری اثری ندارد.
هفته گذشته چند تن از مردم اروپا به این بیماری عفونتی روده مبتلا شدند. در بلژیک یک نفر که از پاکستان به کشورش بازگشته بود براثر ابتلای به این باکتری فوت کرد.
هنگامى که به خارج از کشور سفر می‌کنید، به ویژه به کشورهایى که مشخص شده که در آنجا باکتری‌ها مقاومت‌ نسبت به آنتى بیوتیک‌ها زیاد هستند، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که، بهداشت دست را بخصوص هنگام صرف غذا رعایت کنید، چراکه این آلودگی بیشتر از طریق تماس و ارتباط بوجود می‌آید و پخش مى‌شود.
بنابراین بخصوص هنگام مصرف غذا با لمس باکترى آلوده شده و سپس قراردادن غذا در دهان این باکتری را وارد دهان خود می‌کنیم و از آن پس خود باکتری خواهد بود.
خبرگزاری اتریش آپا می نویسد: دو بیمار مبتلا به این باکتری در اتریش یک مرد ۳۰ساله اتریشی می باشد که چند ماه پیش در کلینیک دانشگاه گراتس تحت معالجه قرار گرفته بود و اکنون مرخص شده است.
این اتریشی در پاکستان براثر سانحه با موتور تحت عمل جرای قرار گرفت و در انجا به این بیماری 'سوپر باکتری' مبتلا شده بود.
بیمار دیگر یک نوجوان ۱۴ساله است از کووزو است که اکنون تحت مداوا قرار دارد.

عكس هاي بسيار زيبا از اسرار شگفت انگیز و زیبای اعماق دریاها

Posted: 31 Aug 2010 01:02 PM PDT

خيلي قشنگ بودن خيلي.ممنوم

بانوان عزيز آيا ميدانيد شوهرتان را چگونه ساديسمي کنيد!

Posted: 31 Aug 2010 01:01 PM PDT

دائما به شوهرتان بگوييد :
ولي خودمونيم ها ، تو بيريخت ترين خواستگارم بودي !

. غذاي شور و سوخته جلوي شوهرتان بگذاريد

و قبل از اينکه به غذا لب بزند بگوييد :

اينقدر بدم مياد از مردايي که از غذاي زنشون ايراد مي گيرن !

هروقت شوهرتان براي شما دسته گل خريد ، بگوييد :

اِ ، باغچه همسايه چه گلهاي قشنگي داره ! چرا کنديشون ؟!

هر وقت شوهرتان براي شما حرفاي عشقولانه زد ،

به طرز فجيعي از ته حلق بگوييد :

هوووووووووووووووووق !

هر وقت مادر شوهرتان منزل شما دعوت بود ،

به او محل نگذاريد و برويد توي اتاقتان روزنامه بخوانيد !

هر وقت ديديد شوهرتان مشغول تماشاي مسابقه فوتبال مي باشد ،

به بهانه تماشاي عمو پورنگ ، سريع کانال را عوض نماييد !

دائماً در حضور شوهرتان ،

از عرضه و توانايي هاي مردان ديگر تعريف کنيد !

براي تولد شوهرتان ، مسواک وخمير دندان کادو بگيريد و بگوييد

که عزيزم اميدوارم صد سال زنده باشي

و ديگه هيچوقت دهنت بوي گند نده !

اگه شوهرتان با کلي قرض و قوله و وام گرفتن ،

براي کادوي تولدتان يک عدد پژو 206 آلبالويي خريد ،

با دلخوري بگوييد :

اگه با خواستگار قبليم ازدواج مي کردم

حتما برام يه ماکسيما مي خريد !

هر وقت ديديد که شوهرتان با خيال راحت خوابيده است ،

براي ضد حال زدن به او بگوييد :

عزيزم ميدوني اگه الان مهريم رو مطالبه کنم

بايد بري گوشه زندان بخوابي ؟!

هر 5 دقيقه يکبار به محل کار شوهرتان زنگ بزنيد و بگوييد :

عزيزم فقط مي خواستم مطمئن بشم که تلفنت

مشغول نيست و حواست جمع کارته !

هر سال در سالگرد ازدواجتان به همسرتان بگوييد :

عزيزم ، انگار همين چند سال پيش بود که

در يک لحظه خر شدم و بله رو گفتم !

از همسرتان معناي عشق را بپرسيد

و بعد از اينکه 2 ساعت عشق را تفسير کرد

و برايتان داستان هاي عشقي تعريف کرد ، به او بگوييد :

ابله ! عشق يه چيزي مثل کشک و دوغه ، دروغه خُله ، دروغه !

هر وقت ، شوهرتان رازي را برايتان گفت

و از شما خواست که پيش خودتان بماند و به کسي نگوييد ،

سعي کنيد ، کسي از دوستان ، فاميل و همسايه ها نماند

که اين راز به گوشش نرسد !

و هر وقت به دليل عمل به توصيه هاي بالا ،

شوهرتان تصميم به طلاق دادن شما گرفت ،

با توجه به قحطي شوهر در جامعه ،

با چشماني پر از اشک به او بگوييد :

منو ببخش عزيزم.

و بعد از اينکه کاملا خر شد ،

عمل به توصيه هاي بالا را از نو تکرار نماييد !!!

سیاره ای مشابه کره زمین در خارج منظومه شمسی کشف شد

Posted: 31 Aug 2010 12:58 PM PDT



سیاره ی سنگی مانند زمین برای نخستین بار کشف شد .
محققان و ستاره شناسان اروپا برای اولین بار موفق شده اند سیاره ی را مشابه به زمین در خارج منظومه شمسی کشف کنند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، به گفته ستاره شناسان اروپا در گذشته بسیاری از محققان و ستاره شناسان بدنبال پیدا کردن سیاره ی مشابه به زمین در خارج از منظومه شمسی بودند اما تا اکنون سیاره ی سنگی مانند زمین را مشاهده نکرده اند.
هتیدزس آرتی یکی از محققان اروپا گفته است این سیاره بسیار زیاد نزدیک به آفتاب بوده و گرمی سطح آن در حدود ۳ اعشاریه ۶۰۰ درجه فارنهایت می باشد.
به گفته این محقق در حال حاضر این سیاره داغ است و بسیاری از محققان تلاش دارند تا در مورد ایجاد زنده گی در سیاره دیگری در خارج منظومه شمسی فکر کنند.
گفته می شود فاصله این سیاره کشف شده شبیه زمین در حدود ۵۰۰ سال نوری است که هر سال نوری حدود ۶ تلریون مایل می باشد.
محققان و ستاره شناسان می گویند تا اکنون ۳۰۰ سیاره ی گازی را کشف کرده اند و این نخستین باریست که محققان اروپا موفق به کشف چنین سیاره ی شبیه زمین می شوند.

نگاه خیام به ارزش شادی

Posted: 31 Aug 2010 12:51 PM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط miladkaboy (پست 196553)
قبول نیست من لینو همیشه مینویسم
اثر هنریم به سرقت رفت
مرسی جالب بود مهدیه عزیز


همینه که هست میخواستی به نام خودت ثبتش کنی که کسی ازش سوء استفاده نکنه
مرسی جالب بود مهدیه جان:a (47):
البته این شکلک برای میلاده ها نه برای شما مهدیه جان
میلاد باز ناراحت نشی بیا اینم یه شکلک با حال :a (4):

شاهکار ادبی امام علی(ع).:..:.« خطبه بدون نقطه»

Posted: 31 Aug 2010 12:51 PM PDT

:a (25): خیلی مشتیه

شاهکار ادبی امام علی(ع).:..:.« خطبه بدون الف»

Posted: 31 Aug 2010 12:50 PM PDT

:a (25):

از چه کسی دوست داری تشکر و تعریف کنی؟ به چه دلیل؟ ( در انجمن )

Posted: 31 Aug 2010 12:38 PM PDT

من چون جزو تازه ورودی ها محسوب می شم ،از خودم تشکر می کنم که عضو چنین انجمنی شودم:a (36):

ویروس کشون!طنز!

Posted: 31 Aug 2010 12:35 PM PDT

مغز: بايد بفهميم کي بياحتياطي کرده و باعث ورود ويروس شده؟ چندبار بگويم هر غريبهاي را به داخل راه ندهيد؟ از شدت عصبانيت چنان داغ کردهام که شر شر دارم عرق ميريزم!



پوست: من که موقع آمدن ويروس رفته بودم اپيليدي و خبر ندارم کي او را راه داده. تازه موقعي که رفتم تمام در و پنجره‏هايم را بسته بودم. به نظر من تقصير بيني است. از وقتي عمل کرده، «سر به هوا» شده.


بيني: چرا تهمت ميزني؟ مرا بگو که توي اين سرما رفته بودم بيرون تا آشغالها را دم در بگذارم. حالا که اين طور است تمام دريچههاي ورودي و خروجيام را كيپ ميكنم.


غدد لنفاوي: نه نبند. من از بس آشغال خوردهام حالم بد شده. لااقل در را کمي باز بگذار، دارم بالا ميآورم.


ريه: اي لعنت بر پدر و مادر کسي که در اين مکان آشغال بريزد! مُردم از بس با اکسپکتورانت اينجا را شستم.


بصلالنخاع: لطفا با اين حرفها روي اعصاب من راه نرويد. الان به همه جا اساماس ميزنم که شما خطر ويروس را جدي نگرفتهايد و به جاي همفکري داريد با هم بحث ميکنيد.


عصب: عموجان! براي اينكه تنبيه شوند سنسورهاي درد را فعال كنم؟


هر دو كليه (با هم): نه، عصب! خيلي خطرناکه عصب!


جگر: از دست من فعلا کمکي بر نمي‏آيد. با اجازه ميخواهم بروم.


پروستات: كجا جيگر؟!


گلبول سفيد: براي مبارزه با بافتهاي آسيب ديده، به کمکهاي نقدي و جنسي احتياج داريم.


صفرا: باز بايد سرِ کيسه را شل کنم؟


روده: اين بحثها را کنار بگذاريد. ويروس دنبال ايجاد تفرقه و همين اختلافهاست. ببينم، اينجا کسي مسواک يا خلال دندان ندارد؟ ميترسم ويروس لاي يکي از پرزهايم مخفي شده باشد.


معده: مسواک نه، ولي دهانشويه مخصوص دارم. آدرسش را بده تا بريزم آنجا.


روده: روده بزرگ، بعد از کوچه اول، سمت چپ، بالاتر از کبابي، نبش ساندويچي، سر پيچ!... آخ سوختم. اين مثلا دهانشويه بود؟


ريه: يکي به بيني بگويد دريچهها را باز کند. مُرديم از کمبود اکسيژن.


مغز: اينجا راديو پيام! در كليه رگها و شاهرگها به علت سهميهبندي اكسيژن و كمبود سوخت، شاهد ترافيك سنگين گلبولهاي قرمز هستيم. در محور بزرگراه آئورت هم گلبولهاي قرمز پشت ترافيك ماندهاند. ماموران راهداري و پليس راه در حال باز كردن محور حلق و دهان و رساندن اكسيژن هستند.


گلبول سفيد: من دنبال ويروس کُش جديدم. کسي ندارد؟ ويروس، آپديت شده و آنتي ويروسي كه نصب كردهام جواب نميدهد. اگر دهان همينطوري باز شود، ممكن است بقيه جاها هم ويروسي شوند.


پوست: آخ! يک موشک الان به پشتم اصابت کرد و سوراخ شدم.


بيني: چه بوي الکلي ميآيد! با اينکه دريچههايم را بستهام اما بويش تابلو است.


قلب: واي نکند ويروس براي اينکه «مخ»مان را بزند، با خودش الکل آورده؟ آهاي مخچه! مراقب باش.


عصب: باز تودچار استرس شدي و ضربانت بالاتر رفت؟ يک دقيقه آن تلمبهات را بگذار زمين و استراحت کن؛ نترس. بوي الکل به خاطر آمپول است. با خودش ويروسکش جديد آورده.


ويروس: اي گلبول سفيد، اي بچه سوسول، اي دوپينگي، اي تزريقي! زورت به بچههام رسيده؟ اگر راست ميگويي بدون تزريق ميآمدي مبارزه.


غدد لنفاوي: تقصير خودت است كه هرجا ميروي مهماني، ماشين جوجهكشي راه مياندازي و خودت را تكثير ميكني؛ اينجا مجتمع مسكوني است، حرمسرا كه نيست!


ويروس: غلط كردم. راستش اينها بچههاي واقعيام نيستند. همه‏شان كپيهاي غيرمجازند! به من كاري نداشته باشيد، خودم توقيفشان ميكنم.


لنفوسيت: ديگر دير شده. من مامورم و معذور.


ويروس ضعيف و ضعيفتر شده و ديگر نميتواند خود را تكثير كند.


گلبول سفيد: حالت جا آمد آقا ويروس؟ البته بهتر است بگويم «آغا» ويروس!


ويروس: من الان كارم تمام است اما قول ميدهم كه دوباره برگردم. مرا از در بيندازيد بيرون، از پنجره وارد ميشوم.


روده: زياد داري حرف ميزني. سوار شو ميخوام بيندازمت بيرون بچه‏پررو. رو كه نيست، سنگ مثانه است!


مثانه: چرا به من توهين ميکني؟ من اگر سنگ داشتم كه خودم ميزدم توي سر اين ويروس، نه اينکه مثل کليه بروم با سنگهايم گردنبند مجلسي درست کنم!

در حالي كه همه به اين حرف ميخندند، روده ويروس را اخراج ميكند و دستهايش را با آب ميشويد! مغز از همه تشكر ميكند و موضوع جلسه آينده را تعيين ميكند

««« بوسه چگونه کشف شد؟؟؟ »»»

Posted: 31 Aug 2010 12:31 PM PDT

اه چه جالب من فکر می کردم خودم کشفش کردم؟!:a (4):

آخه خانم محترم اینجا جای شیر دادنه؟!!!

Posted: 31 Aug 2010 12:28 PM PDT

حداقل یکی دو تا نه هزار تا!؟:a (4):

وقتی ماه رمضون میشه ! ... + عکسهای طنز

Posted: 31 Aug 2010 12:18 PM PDT

جالب بود ولی متاسفاته دیگاه بد نسبت به روزه وماه رمضانه:(

عكس هايي از دنیای زیبای پرندگان و حیوانات

Posted: 31 Aug 2010 12:18 PM PDT

مرسی من عاشق حیات وحشم وافعا دنیای حیوانات خیلی جذابه.

والپیپرهای منتخب و زیبا برای دسکتاپ شما2

Posted: 31 Aug 2010 12:14 PM PDT

Thank you

نظرسنجی:کدوم هاپو باحالتره؟کل کله نظر بدین لطفا

Posted: 31 Aug 2010 12:10 PM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط تینا120 (پست 196875)
:01: تو یکی دیگه واقعا خیلی باحالی!!!!:a (4):

بابا خواهش می شه با حالی از خودتونه.البته قابل شما رو نداره ببری!:12:

یه عکس کاملا خانوادگی

Posted: 31 Aug 2010 12:08 PM PDT

والا لو رفته که در اختیار شماها قرار گرفته

عکس های دیدنی : خوش شانس ترین دختر دنیا

Posted: 31 Aug 2010 12:05 PM PDT

خر شانس به این میگنا

قابل توجه همه ی اعضاء به خوصوص قدیمی تر ها...

Posted: 31 Aug 2010 12:04 PM PDT

مهدیه خانم باید خدمتتون عرض کنم این کاربر دنبال حاشیه است بی خیال از شما ممنونم که خالصانه میان و کارتون رو انجام می دید
از این طور کاربرها لذت می برم چون همیشه همراه بقیه به فکر ابادانی هستند نه خراب کاری

والپیپر های فوق العاده زیبا و فانتزی با "آتش"

Posted: 31 Aug 2010 12:01 PM PDT

با عدد آتش بازی نداری چون من 269 ام هیچ کدومش به کارم نمیاد؟!:(

روش ابتکاری و کاملا ایرانی برای درست کردن "مرغ سوخاری"

Posted: 31 Aug 2010 12:00 PM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط الشت (پست 196842)
تو درست كن اونوقت ثابت كنم ميخورم يا نه!:a (4):

البته با نوشابا:24:

عکس واقعی از دوربین مخفی در یک آسانسور

Posted: 31 Aug 2010 11:59 AM PDT

چقد این دخترا بی جنبه هستن:a (4):

تصوي ديده نشده : گل‌آقا کنار شهید رجایی

Posted: 31 Aug 2010 11:56 AM PDT

نه با خودش

دختر خانم بدل کاری ایرانی+عکس

Posted: 31 Aug 2010 11:52 AM PDT

بابا حرفه ای:a (36):

انتقال جریان الکتریسیته از طریق هوا

Posted: 31 Aug 2010 11:52 AM PDT

خبرگزاری فارس: سونی نمونه اولیه از سیستم تامین انرژی جدیدی تولید کرده است که می‌تواند انرژی لازم برای شارژ دستگاهی نظیر تلویزیون را به صورت بی‌سیم و از طریق هوا انتقال دهد.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، فناوری‌های بی‌سیم مخصوص ارسال و دریافت اطلاعات به صورت گسترده در انواع دستگاه‌های دیجیتالی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و با این وجود، کاربران همچنان مجبورند برای شارژ دستگاه الکترونیکی از کابل استفاده کنند. کابل‌های مخصوص شارژ دستگاه‌ها همچنان به عنوان یک ابزار لازم و ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما شرکت سونی ادعا می‌کند که به زودی وابستگی دستگاه‌های الکترونیکی به کابل‌های برق را از بین خواهد برد.
سونی نمونه اولیه از سیستم تامین انرژی جدیدی تولید کرده است که می‌تواند انرژی لازم برای شارژ دستگاهی نظیر تلویزیون را به صورت بی‌سیم ارسال کند. شرکت سونی در آزمایش‌های صورت گرفته موفق شد ۱۰۰ ولت انرژی الکتریسیته را تا فاصله ۵۰ سانتی‌متری به تلویزیون LCD با اندازه ۲۲ اینچ برساند و آن را روشن کند.
این دستگاه بر مبنای سیستم مغناطیسی رزونانسی فعالیت می‌کند. بخش مرکزی این دستگاه که وظیفه تولید انرژی را برعهده دارد و به اندازه ۴۰ سانتی‌متر ساخته شده است، شامل یک سیم‌پیچ مرکزی می‌شود و علاوه بر آن یک سیم‌‌پیچ ثانویه را نیز در خود جا داده است که به وسیله آن‌ها مدارهای مغناطیسی ایجاد می‌شوند. زمانی که سیم‌پیچ دوم در مدار مغناطیسی قرار می‌گیرد، این جریان موجب می‌شود تا امکان ارسال نیروی الکتریسیته به صورت بی‌سیم فراهم می‌شود.

خواننده مشکی پوش از ایران می رود

Posted: 31 Aug 2010 11:52 AM PDT

من صداشو خیلی دوست دارم گاهی گوش کردن به شعر هاش با حاله.مرسی

والپیپرهای منتخب و زیبا برای دسکتاپ شما1

Posted: 31 Aug 2010 11:51 AM PDT

جهت دریافت تمام والپیپرهای زیر (12 والپیپر با سایز نرمال 1600x1200) اینجا کلیک کنید
حجم فایل زیپ شده : 4.7 مگابایت


برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید



برای مشاهده سایز اصلی و بزرگ والپیپر بالا، بر روی آن کلیک کنید


موزش گام به گام آرایشگر هالیوودی برای آرایش مژه ها(+عکس

Posted: 31 Aug 2010 11:36 AM PDT

یکی از ارکان مهم آرایش چشم آرایش مژه هاست که باید به صورتی باشد که حالت مصنوعی و بهم چسبیده نداشته باشد و به زیبایی فرم چشمها نیز کمک میکند

آنا هاتاوی بازیگر هالیوودی مژه های بسیار زیبا و جذابی دارد. جولی هریس آرایشگر او و بسیاری از سلبریتی ها در نیویورک پیشنهاد میدهد که قبل از آرایش کردن اول یک لوسیون به تمام صورت خود بزنید ریزا اطراف چشم و مژه ها در اثر خشکی آرایش را خوب جذب نمیکند .بعد از یک کرم پودر با رنگ نه چندان تیره برای دور چشم خود استفاده کنید.





در گام دوم از دستگاه فر مژه استفاده کنید .توجه کنید بدون کشیدن مژه ها دستگاه را چند ثانیه در قسمت انتهایی رویش مژه قرار دهید و فشار دهید ودو یا ۳ بار این کار را تکرار کنید


در گام بعدی از ریمل استفاده کنید و حرکت آنرا این قسمت رویش مژه با سمت نوک مژه ها چند بار تکرار کنید البته سعی کنید اجازه دهید که بعد از حرکت برس برا چند ثانیه جوهر ریمل بر روی مژه ها خشک شود و بعد لایه بعدی را روی مژه بمالید.

بعد از زدن ریمل برای باز کردن مژه های بهم چسبیده با شانه مژه آنها را از هم جدا کنید تا مژه های شما پر تر به نظر برسند.

اگر میخواهید مژه های شما پرتر به نظر برسد و مژه اضافه کنید توجه کنید که مژه ها را در کوشه پلک بالایی قرار دهید تا به فرم چشم شما نیر زیبایی ببخشد

والپیپرهای گرافیکی

Posted: 31 Aug 2010 11:34 AM PDT
















چطور قرمزی چشمامو بعد از آرایش رفع کنم ؟

Posted: 31 Aug 2010 11:34 AM PDT

قرمز شدن چشمها بعد از آرایش برای هر کس دلیل خاص خود را دارد به عنوان مثال ، برای عده ای زدن ریمل باعث قرمز شدن و اشک آمدن از چشمها یشان می شود و در بعضی دیگر کشیدن خطی داخل چشم یا زدن سرمه باعث این امر می شود .

حال برای رفع این مشکل برای افرادی که با زدن ریمل چشمهاشون اشک می زنه و قرمز میشه توصیه میشود از ریملهایی که خرده مژه دارند استفاده نکنند زیرا در اکثر مواقع ، این به اصطلاح خرده مژه هایی که برای پر نشان دادن مژه ها در ریملهاست زیر پلک می چسبند و باعث قرمزی و التهاب چشمها می شوند به خصوص اگر ریمل مرغوبی هم نباشد. بنابراین توصیه ی اول ، استفاده از ریملهای بدون خرده مژه برای افرادی است که پس از زدن ریمل دچار این مشکل می شوند.

خانمهایی که دوست دارند از خط چشمی به هر رنگ ، سفید، سیاه و یا رنگهای روشن دیگر داخل چشمشان بکشند بهتر است از مدادهای روغنی نرم و چرب استفاده کنند تا به راحتی با یکبار کشیدن آنها پلک داخل چشمشان رنگی شود و مجبور نباشند چندین و چند بار به خاطر خشک و خشن بودن مداد این کار را تکرار کنند تا به چشمشان آسیب برسانند. در صورتی که با مدادهای نرم نیز این مشکل باز هم برایشان پیش آمد بهتر است با یک دست پلک را پایین کشیده و خطی آرام بکشند تا از تماس مداد با داخل چشم جلوگیری کنند.

خانمها و دختر خانمهایی که عادت به سرمه زدن داخل چشم دارند بهتر است که بدانند اگر جنس سرمه ی شما خوب نباشد باعث التهاب و قرمزی چشمها خواهد شد و جدای از آن به مرور و در مدت زمان طولانی آسیبهای جدی تری به آنها خواهد رساند. بنابر این توصیه می شود موقع خرید از کیفیت مرغوب آن مطمئن شوید و ترجیحا از سرمه سنگهای دودی رنگ استفاده کنید.

در نهایت ممکن است این اتفاق همیشگی نباشد چرا که هر کس خود می داند که چشمهایش به چه لوازم آرایشی از قبیل ریمل یا مداد و خط چشم حساس بوده و تجربه ی خودش در این زمینه باعث می شود که از آن لوازم آرایش خاص استفاده نکند اما نکته ی قابل توجه این است که برای اکثر خانمهایی که می خواهند بعد از آرایش چشم و ترجیحا هنگامی که داخل چشمها خط چشم نمی کشند، آرایشی تمیز با چشمانی شفاف داشته باشند پیشنهاد می کنیم که بعد از اتمام آرایش از قطره های استریل چشمی بی ضرر که مخصوص التهاب و یا قرمزی چشمهاست داخل هر چشم یک قطره ریخته تا پرز یا جسم ریز خارجی که هنگام آرایش در چشم رفته را شستشو داده و قرمزی آن را پس از آرایش رفع کند.

تصوير پنهان

Posted: 31 Aug 2010 11:33 AM PDT

woOoOoOw

عکس:گربه ای با پاهای مصنوعی

Posted: 31 Aug 2010 11:22 AM PDT


چرا زوج‌ها به هم شبیه می‌شوند/زبان‌های دنیا دستورزبان‌های مشابهی دارند/فرضیه جدید در مورد پایان آخرین عصر یخی زمین/هابیت‌های جزیره فلور گونه متفاوتی از انسان‌ها بوده‌اند/ تصویربرداری سه‌بعدی از تمام بدن
بهنوش خرم‌روز: گربه سیاهی که در این تصویر می‌بینید، حیوان خبرساز دیروز بوده است. همان‌ طور که می‌بینید،‌ این گربه سیاه که اسکار نام دارد، پاهای طبیعی ندارد. خب در واقع اسکار پاهایش را در یک تصادف در مزرعه از دست داده است. بر اساس گزارشی که پاپ‌ساینس دیروز منتشر کرد، به کمک یک دامپزشک متخصص ارتوپدی و اعصاب،‌ اسکار برای اولین بار در دنیای همنوعان خودش صاحب یک جفت پای مصنوعی شده است. این پاها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه به استخوان باشند و پنجه‌های مخصوصی که به آن‌ها متصل شده است به گربه کمک می‌کند که به طور طبیعی راه برود.
مطابق معمول آخر هفته‌ها، پاپ‌ساینس مجموعه اخبار هفته را به صورت یک تصویر طنز منتشر کرده است. در این تصویر نسبتا شلوغ، ‌از بازی‌های جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی گرفته تا استفاده کشیش‌های واتیکان از آی‌پد،‌ رایانه صفحه‌ای شرکت اپل و لکه نفتی خلیج مکزیک که انگار هر روز بیشتر و بیشتر دردسرساز می‌شود، دیده می‌شود.

والپیپرهای جدید از Hyundai Genesis Coupe 2010

Posted: 31 Aug 2010 11:21 AM PDT












ناسا از کامل‌ترین تصویر زمین پرده برداشت! (+عکس)

Posted: 31 Aug 2010 11:15 AM PDT

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) می‌گوید از دقیق‌ترین و شگفت‌انگیز‌ترین تصاویری که تاکنون از زمین گرفته شده‌اند، پرده برداشته است.
در یکی از این تصاویر که توسط سازمان فضایی آمریکا انتشار یافته است، آمریکای شمالی و مرکزی، بخش‌هایی از آمریکای جنوبی و اقیانوس‌های اطلس و آرام به وضوح و با کیفیت بالا دیده می‌شوند.

دانشمندان ناسا این تصاویر حیرت‌انگیز را با استفاده از هزاران «مشاهده ماهواره‌ای» و از صدها کیلومتر دورتر از سطح زمین ثبت کرده‌اند.
آن‌ها سپس عکس‌های سطح زمین، اقیانوس‌ها، سواحل دریاها و ابرها را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند و نتیجه آن چیزی شده است که در عکس زیر مشاهده می‌شود:

فضانوردان این سری از عکس‌ها را با استفاده از ماهواره «ترا» که در فاصله ۷۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد، تولید کرده‌اند.
این در حالی است که این عکس‌ها حتی متخصصان ناسا را نیز هیجان‌زده کرده است.یک سخنگوی ناسا در این باره می‌گوید: «این عکس، بیشترین جزئیات را در میان عکس‌های گرفته شده از زمین دارد و زیبایی سیاره کوچک ما را نشان می‌دهد».
وی می‌افزاید: «این عکس با استفاده از مجموعه‌ای از مشاهدات ماهواره‌ای خلق شده است».
گفتنی است سازمان فضایی آمریکا از زمانی که نخستین ماهواره‌های مجهز به دوربین در اوایل دهه ۶۰ میلادی به فضا فرستاده شدند، مشغول عکس‌برداری از زمین از فضا است.
این کلمه ندارد و می‌گوید همین جوری به زبانم می‌آید.

کوچک‌ترین قورباغه دنیا

Posted: 31 Aug 2010 11:12 AM PDT

قورباغه کوچکی که به زحمت به اندازه یک نخود می‌شود، بالاخره بعد از سال‌ها زندگی روی زمین، با خواندن آواز لب جاده‌ای در یکی از جزایر آسیا کشف شد. این قورباغه، کوچک‌ترین موجود کهنسال زمین لقب گرفته است

دانشمندان به‌شکلی تصادفی توانستند کوچک‌ترین قورباغه جهان را در برونئی کشف کنند. آن‌ها در ابتدا فکر کردند این موجود کوچک که بیش از 15 میلی‌متر طول ندارد، بچه قورباغه دیگری است، اما زود متوجه شدند که این گونه، خودش بالغ و متعلق به گونه‌ای جدید است. برای این که اندازه این قورباغه کوچک مشخص شود، آن را روی سر یک مداد معمولی قرار داده‌اند.



به گزارش ساینس‌دیلی، این آواز خواندن قورباغه در نزدیکی جاده جنگلی بود که منجر به کشف آن شد. به گفته محققان موسسه تنوع زیستی و حفاظت محیطی دانشگاه مالزی و زیست‌شناسان موزه هامبورگ، این دوزیست کوچک که اندازه‌اش در بزرگسالی تقریبا به اندازه یک نخود می‌رسد، بیش از صد سال سن دارد!

این موجودات در جنگل‌های پر از گیاهان کوزه‌ای برونئی زندگی می‌کنند. آن‌ها تخم‌های خود را روی بدنه کوزه‌های این گیاهان می‌ریزند و نوزادانشان درون آبی که داخل کوزه‌ها جمع می‌شود پرورش می‌یابند. دانشمندان موجود کوچک را میکروهیلا نپنتیکولا نامیده‌اند. جثه بسیار کوچک این موجودات باعث می‌شود که پیدا کردنشان در طبیعت اصلا کار ساده‌ای نباشد.


دوازده پیــــام ازعشـــــق برای متولدین دوازده ماه سال !

Posted: 31 Aug 2010 11:11 AM PDT

متولدین فروردین
که به جهان بیاموزید که عشق "معصومیت" است و از جهان بیاموزید که عشق "اعتماد" است.
متولدین اردیبهشت
که به جهان بیاموزیدکه عشق "صبر و تحمل" است و از جهان بیاموزید که عشق "بخشش و گذشت" است.
متولدین خرداد
که به جهان بیاموزید که عشق "آگاهی" است و از جهان بیاموزید که عشق "احساس" است.
متولدین تیر
که به جهان بیاموزید که عشق "فداکاری" است و از جهان بیاموزید که عشق "آزادی" است.
متولدین مرداد
که به جهان بیاموزید که عشق "شور و نشاط" است و از جهان بیاموزید که عشق "فروتنی" است.
متولدین شهریور
که به جهان بیاموزید که عشق "نیاز" است و از جهان بیاموزید که عشق "کمال" است.
متولدین مهر
که به جهان بیاموزید که عشق "زیبایی" است و از جهان بیاموزید که عشق "هماهنگی" است.
متولدین آبان
که به جهان بیاموزید که عشق "هیجان" است و از جهان بیاموزید که عشق "تسلیم شدن" است.
متولدین آذر
که به جهان بیاموزید که عشق "صمیمیت" است و از جهان بیاموزید که عشق "وفاداری" است.
متولدین دی
که به جهان بیاموزید که عشق "عقلانی" است و از جهان بیاموزید که عشق "از خود گذشتگی" است.
متولدین بهمن
که به جهان بیاموزید که عشق "اغماض" است و از جهان بیاموزید که عشق "یگانگی" است.
متولدین اسفند
که به جهان بیاموزید که عشق "رحم و شفقت" است و از جهان بیاموزید که عشق "همه چیز" است.

جان بولتون: تنها راه باقی مانده نابودی کامل تأسیسات هسته ای ایران است / حمله به ایران فقط دو روز طول خواهد کشید!

Posted: 31 Aug 2010 10:55 AM PDT

با سلام خدمت دوستان عزيز
در ادامه بايد گفت كه جنگ سرد براي ايران تموم شده
الان جنگ قلمه!
بله قلم
امريكا و.... فقط با قلم به ميدان ميان
جنگ علم و فرهنگه
يكي از بارزترين نشانه هاي اين جنگ همين مخالفت امريكا و ... در برابر ايران براي رسيدن به حق مسلم خودمون يعني انرژي هسته ايه!
همه كشورها منجمله امريكا و اسراييل به نتيجه قطعي رسيدن كه ايران هرگز سمت سلاح هسته اي نميره اما اونا با ايران عالم مخالفن
با ايران پيشرفته مخالفن
با ايران.....
مطمئنا" اگه ايران زير بار زور ميرفت ديري نميگذشت كه ميگفتن بايد دانشگاهها رو هم تعطيل كنيد!

چگونه روی اعصاب یه دختر خانم پیاده روی کنیم ؟

Posted: 31 Aug 2010 10:54 AM PDT

:a (24)::a (24)::a (24):

: امیدواری

Posted: 31 Aug 2010 10:49 AM PDT




مدت زمانی پیش دریکی ازاطاقهای بیمارستانی دومرد که هردو حال وخیمی داشتند بستری بودند
یکی ازآنها اجازه داشت هرروزبعداظهر به مدت یک ساعت به منظورتخلیه ششهایش ازمایعات
کنارتنها پنجره اطاق بنشیند
اما مرد دیگراجازه تکان خوردن نداشت وباید تمام اوقات به حالت درازکش روی تخت قرارگرفته باشد
دو مرد برای ساعاتی طولانی با هم حرف میزدند ازهمسرانشان.خانه وخوانواده شان.شغل ودوران خدمت سربازی
وتعطیلاتشان خاطراتی برای هم نقل میکردند
هرروز مرد که اجازه داشت کنارپنجره بنشیند برای مرد دیگرمناظربیرون را همانطور که میدید تشریح میکرد
وآن مرد هرروزبه امید آن یک ساعت که میتوانست دنیای بیرون ورنگهایش را درفکر خود تجسم کند
به سر میبرد
پنجره مشرف به یک پارک سرسبزاست بادریاچه ای طبیعی که چند قو واردک درآن شنا میکنند
وبچه هانیز قایقهای اسباب بازی خود رادرآب شناور کرده وبازی میکنند
چند زوج جوان دست دردست هم ازمیان گلهای زیبا ورنگارنگ عبورمیکنند
منظره زیبای شهرزیرآسمان آبی دردوردست به چشم میخورد
درتمام مدتی که مرد درکنارپنجره این مناظرراتوصیف میکرد مرد دیگر این مناظرزیبا رادرذهن خود تجسم میکرد
دریک بعداظهرگرم مرد کنارپنجره رژه سربازانی که ازکنارپنجره عبورمیکردند رابرای مرد دیگرشرح داد
ومرد دیگربابازسازی آن صحنه ها درذهن خود انگار که واقعا آنها رامیدید
روزها وهفته هاگذشت
یک روز صبح وقتی پرستاروسائل استحمام رابرای آنهابه اتاق آورده بود
متاسفانه بابدن بی جان مردکنارپنجره روبروشد که درکمال آرامش به خواب ابدی فرو رفته بود
پس ازمدتی همه چیزبه حالت عادی برگشت مردی که روی تخت دیگربستری بود به پرستارگفت
وازاو خواهش کرد که اورا به تخت کنارپنجرا انتقال دهد
پرستار که ازاین تحول بیمارش خوشحال شد این کاررا انجام داد
مرد به آرامی وتحمل درد ورنج بسیارخود رابه کنارپنجره رساند تابتواند ازپنجره به بیرون و
دنیای واقعی نگاه کند وقتی چشمانش راباز کرد روبروی پنجره تنهایک دیوارسیمانی بود
مردبیمارتعجب زده ازپرستارپرسید
چه برسرمناظرزیبایی که مرد کنارپنجره برای او تعریف کرده آمده است ؟
پرستارپرسید او چگونه منظره ای رابرای توتوصیف کرده است درحالی که خودش نابینا بود
او حتی این دیوارسیمانی را هم نمیتوانسته ببیند
شاید او تنها میخواسته که تورا به زندگی امیدوارکند

نمایشگاه اتومبیل پاریس 2010

Posted: 31 Aug 2010 10:37 AM PDT










««« می‌دانستید برای ایرانیها جوك هم ساخته‌اند ؟!؟!؟! »»»

Posted: 31 Aug 2010 10:26 AM PDT

جاي تاسف داره :(

نظر سنجی-پاســـــیروس سال 88 بهتـــــر بود یا 89بهتـــره؟

Posted: 31 Aug 2010 10:18 AM PDT

بابا پاسیروس همیشه ی همیشه ی همیشه خوب و عالیه

««« عکسی تأسف بار و غم انگیز از عایشه ::: دختری 18 ساله که ... »»»

Posted: 31 Aug 2010 10:12 AM PDT

وای بیچاره خدا بهش صبر بده

عکسی بسیار زیبا از فراز آسمان یک شهر بارانی

Posted: 31 Aug 2010 10:09 AM PDT

خیلی قشنگ بود ممنون

««« امان از ما ایرونی ها !!!!! »»»

Posted: 31 Aug 2010 10:04 AM PDT

مرسی آبجی گلم خیلی باحال بود

««« ضرب المثل های به روز شده!!!!! »»»

Posted: 31 Aug 2010 10:01 AM PDT

مرسی جالب بودن
:01:

مکر زنان زیادت از آن باشد که در حد تحریر در آید

Posted: 31 Aug 2010 09:50 AM PDT

بسی چرتو پرت بود :a (4):

اس ام اس های عاشانه و عارفانه

Posted: 31 Aug 2010 09:34 AM PDT

هر رهگذری محرم اسرار نگردد / صحرای نمکزار چمن زار نگردد

هر جا که رسیدی طرح رفاقت مکش ای دوست / هر بی سر و پا یار وفادار نگردد . . .
__________________ممنون خیلی زیبا بود

وقتي يه دختر وپسر باهم دوست ميشن بايدانتظار....

Posted: 31 Aug 2010 09:32 AM PDT

:24:

بهترین فیلم کوتاه انیمیشن سال 2009

Posted: 31 Aug 2010 09:10 AM PDT

داستانش چی بود من متوجه نشدم؟
زیر نویسشو نداره کسی ؟

روش دقیق محاسبه مهریه به نرخ روز

Posted: 31 Aug 2010 08:19 AM PDT

اوه اوه عجب رقمی میشه :a (4):

موشك قیام 1 ، موشک منحصربفرد ایرانی

Posted: 31 Aug 2010 07:39 AM PDT

تا حالا ونیز رو از بالا دیدین واااااااااااای اگه ندیدین ببینین

Posted: 31 Aug 2010 07:32 AM PDT

اینم آخرش

تصاویر پیوست شده
نوع فایل: jpg 82624154_10_sjpg_950_2000_0_75_0_50_50.jpg (128.8 کیلو بایت)
نوع فایل: jpg 82624158_10_sjpg_950_2000_0_75_0_50_50.jpg (279.0 کیلو بایت)
نوع فایل: jpg 82624166_10_sjpg_950_2000_0_75_0_50_50.jpg (234.2 کیلو بایت)

پرشيا از كي ايران شد؟

Posted: 31 Aug 2010 07:14 AM PDT



تا اوايل قرن بيستم، مردم جهان كشور ما را با عنوان رسمي" پارس يا پرشين" مي شناختند، اما در دوران سلطنت رضاشاه كه بحث رجعت به ايران باستان و تاكيد بر ايران پيش از اسلام قوت گرفته بود، حلقه اي از روشنفكران باستان گرا مانند سعيد نفيسي،محمد علي فروغي و سيد حسن تقي زاده در حكومت پهلوي اول با حمايت مستقيم رضاشاه گردهم آمده بودند كه به اين منظور اقداماتي را انجام مي دادند،"سعيد نفيسي" از مشاوران نزديك رضاخان به وي پيشنهاد كرد نام كشور رسما به "ايران" تغيير يابد، اين پيشنهاد در آذر ماه 1313 شمسي رنگ واقعيت به خود گرفت، يادداشتي را كه از نظر مي گذرانيد، مقاله اي از سعيد نفيسي در روزنامه اطلاعات است كه بعد از رسمي شدن عنوان ايران، دلايل و توجيه تاريخي و فرهنگي اين انتخاب را با عموم مردم در ميان گذاشته است



سعيد نفيسي

رضاشاه آنقدر به نفيسي اعتماد داشت كه وي را مسئول تحصيل و تربيت وليعهدش(محمدرضا) در دوران تحصيل سوئيس كرد كه خاطرات حسين فردوست(دوست و همراه محمدرضا در سوئيس) به خوبي آن را روايت كرده است



پارسينه براي نخستين بار مقاله سعيد نفيسي را منتشر مي كند

:

كسانيكه روزنامه هاي هفته گذشته را خوانده اند شايد خبر بسيار مهمي را كه انتشار يافته بود با كمال سادگي برگذار كرده باشند ، خبر اين بود كه دولت ما به تمام دول بيگانه اخطار كرده است كه از اين پس در زبان هاي اروپايي نام مملكت ما را بايد « ايران » بنويسند


در ميان اروپائيان اين كلمه ايران تنها اصطلاح جغرافيائي شده بود و در كتابهاي جغرافيا دشت وسيعي را كه شامل ايران و افغانستان و بلوچستان امروز باشد فلات ايران مي ناميدند و مملكت ما را بزبان فرانسه « پرس » و به انگليسي « پرشيا » و به آلماني « پرزين » و به ايتاليايي « پرسيا » و به روسي « پرسي » مي گفتند و در ساير زبان هاي اروپايي كلماتي نظير اين چهار كلمه معمول بود



سبب اين بود كه هنگامي كه دولت هخامنشي را در سال 550 پيش از ميلاد يعني در 2484 سال پيش كوروش بزرگ پادشاه هخامنش تشكيل داد و تمام جهان متمدن را در زير رايت خود گرد آورد چون پدران وي پيش از آن پادشاهان دياري بودند كه آن را « پارسا » يا « پارسوا » مي گفتند و شامل فارس و خوزستان امروز بود مورخين يوناني كشور هخامنشيان را نيز بنا بر همان سابقه كه پادشاهان پارسي بوده اند «پرسيس » خواندند و سپس اين كلمه از راه زبان لاتين در زبان هاي اروپايي به « پرسي » يا « پرسيا » و اشكال مختلف آن در آمد و صفتي كه از آن مشتق شد در فرانسه « پرسان » و در انگليسي « پرشين » و در آلمان « پرزيش » و در ايتاليائي « پرسيانا » و در روسي « پرسيدسكي » شد و در زبان فرانسه « پرس » را براي ايران قديم پيش از اسلام ( مربوط به دوره هخامنشي و ساساني ) و « پرسان » را براي ايران بعد از اسلام معمول كردند


تنها در ميان علما و مخصوصا مستشرقين معمول شده كه كلمه ايران را براي تمام علوم و تمدن هاي قديم و جديد مملكت ها و نژاد ها به كار بردند و از آن در فرانسه « ايرانين » و در انگليسي « ايرانيان » و در آلماني « ايرانيش » صفت اشتقاق كردند و اين كلمه را شامل تمام تمدن هاي ايران جغرافيائي امروز و افغانستان و بلوچستان و تركستان ( تاجيكستان و ازبكستان و تركمنستان امروز )

و قفقاز و كردستان و ارمنستان و گرجستان و شمال غربي هندوستان دانستند و به عبارت آخري يك نام عام براي تمام ممالك ايراني نشين و يك نام خاص براي كشوري كه سرحدات آن در نتيجه تجاوزهاي دول بيگانه از شمال و مشرق و مغرب در نيمه اول قرن نوزدهم ميلادي تعيين شده بود وضع كردند



اما كلمه ايراني يكي از قديم ترين الفاظي است كه نژاد آريا با خود بدايره تمدن آورده است اين شعبه از نژاد سفيد كه سازنده تمدن بشري بوده و علماي اروپا آن را به اسم هند و اروپايي ويا نزاد هندو و ژرمني و يا هند و ايراني و يا هند و آريائي خوانده اند از نخستين روزي كه در جهان نامي از خود گذاشته است خود را به اسم آريا نامده و اين كلمه در زبان هاي اروپائي « آرين » به حال صفتي يعني منسوب به آريا و آري متداول شده است


اين نژاد از يك سو از سواحل رود سند و از سوي ديگر تا سواحل درياي مغرب را فرا گرفته يعني تمام ساكنين مغرب و شمال غربي هندوستان و افغانستان و تركستان و ايران و قسمتي از بين النهرين و قفقاز و روسيه و تمام اروپا و آسياي صغير و فلسطين و سوريه و تمام آمريكاي شمالي و جنوبي را به مرور زمان قلمرو خود ساخته است تما زبان هاي ملل مختلف آن با يكديگر روابط و مناسبات گوناگو دارد . مام مظاهر فكر و تمدن آن با يكديگر مربوط است . داستان ها و معتقدات آن همواره با يكديگر پيوستگي داشته و همواره كره زمين مظهر خير و شر آن بوده است . در اوستا كه قديم ترين آثار كتبي اين نژادست ناحيه اي كه نخستين مهد زندگي و نخستين مسكن اين نژاد بوده است به اسم « ايران وئجه » ناميده شده يعني سرزمين آرياها و نيز در اوستا كلمه « ابريا » براي همين نژاد ذكر شده است . همواره پدران ما به آرائي بودن مي باليده اند چنان كه داريوش بزرگ در كتيبه نقش رستم خود را پارسي پسر پارسي و آرائي ( هريا ) از نژاد آريائي مي شمارد و بدان فخر مي كند


در زماني كه سلسله هخامنشي تمام ايرا را در زير رايت خود در آورده معلوم نيست كه مجموعه اين ممالك را چه مي ناميده اند زيرا كه در كتيبه هاي هخامنشي تنها نام ايالات و نواحي مختلف قلمرو هخامنشي برده شده و نام مجموع اين ممالك را ذكر نكرده اند . قطعا مي بايست در همان زمان هم نام مجموع اين ممالك لفظي مشتق از آراي باشد زيرا كه تمام ساكنيت اين نواحي خود را آريائي مي ناميده اند و لفظ آريا در اسامي نجباي اين ممالك بسيار ديده شده است . قديمي ترين سند كتبي كه در جهان موجود است و ضبط قديم كلمه ايران در آن مي توان يافت گفته آرا نوستن جغرافيادان معروف يوناني است كه در قرن سوم پيش از ميلاد مي زيسته و كتاب وي از ميان رفته ولي استرابون جغفرافيادان مشهور يوناني از آن نقل كرده و وي آن را « آريانا » ضبط كرده



از اين قرار لااقل در دو هزار و دويست سال پيش اين كلمه معمول بوده است


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x353 and weights 63KB.
مقاله سعيد نفيسي در روزنامه اطلاعات/اول دي 1313

بنابراين قديمي ترين نام مملكت ما همين كلمه ايران بوده يعني نخست نام ايريا كه نام نژاد بوده است نام مملكت را آبريان ساخته اند و سپس به مرور زمان ابريان ، آيران شده و در زمان ساسانيان ايران ، ايران ( به كسر اول و سكون دوم ) بدل شده است و در ضمن اران ( به كسر اول ) نيز مي گفته اند . چنانكه پادشاهان ساساني در سكه و كتيبه ها نام خود را پادشاه ايران و اران مي نوشته اند و از زمان شاپور اول ساساني در سكه ها لفظ انيران هم ديده مي شود زيار كه الف مفتوح در زبان پهولي علامت نفي و تجزيه بود و انيران يعني بجز ايران و خارج از ايران و مراد از آن ممالك ديگر بوه است كه ساسانيان گرفته بودند

در همين دوره ساساني لفظ ايرانشهر يعني شهر ايران ( ديار و كشور ايران ) نيز معمول بوده است و عراق را كه در ميان مملكت بدين اسم برده به اسم « دل ايرانشهر » مي ناميدند



كلمه ايرانشهر را فردوسي و شعراي ديگر قرن پنجم و ششم ايران نيز به كار برده اند . پس مراد از ايرانشهر تمام مملكت ساسانيان بوده است چنان كه تا زمان حمدالله مستوفي قزويني مولف نزهت القلوب كه در اواسط قرن هشتم هجري بوده يعني تا چهارصد سال پيش همين نكته رواج داشته است و وي حدود ايران را چنين معلوم مي كند : از مشرق رود سند و كابل و ماوراء النهر و خوارزم ، از مغرب اران ( ماوراء قفقاز ) تا قلمرو روم و سوريه از شمال ارمنستان و روسيه و دشت قپچاق و دربند و از جنوب صحراي نجد بر سر راه مكه و خليج فارس



اما كلمه ايران كه اينك در ميان ما و اروپائيان معمول است و لفظ جديد همان كلمه اي است كه در زمان ساسانيان معمول بوده در دوره بعد از اسلام همواره متداول بوده است و فردوسي ايران و ايرانشهر و ايران زمين را همواره استعمال كرده و حتي شعراي غزنوي نيز ايرانشهر و ايران را در اشعار خود آورده و پادشاهان اين سلسله را خسروان اين ديار دانسته اند



پس از اينكه اروپائيان مملكت ما را در عرف زبان خود پرس يا نظائر آن مي ناميدند و اين عادت مورخين يوناني و رومي را رها نمي كردند چه از نظر علمي و چه از نظر اصطلاحي به هيچ وجه منطق نداشت زيرا كه هرگز اسم اين مملكت در هيچ زمان پراس يا كلمه اي نظير آن نبوده و همواره پارس يا پرس نام يكي از ايالات آن بوده است كه ما اينك فارس تلفظ مي كنيم


حق همين بود كه ما از تمام دول اروپا خواستار شويم كه اين اصطلاح غلط را ترك كنند و مملكت مار ا همچنان كه ما خود همواره ناميده ايم ايران و منسوب آن را ايراني بنامند



شكر خداي را كه اين اقدام مهم در اين دوران فرخنده به عمل آمد و اين دياري كه نخستين وطن نژاد آراي بوده است به همان نام تاريخي و باستاني خود خوانده خواهد شد



اينك در پايان اين كار مهمي كه به صرفه تاريخ ايران صورت گرفته است جاي آن دارد كه ما نيز در ميان اصطلاح باستاني زماني ساساني و ادباي ايران را زده كنيم و مملكت ايران را هم پس از اين ايرانشهر بنويسم و بگوئيم زيرا گذشته از آن كه يادگار حشمت و شكوه ساسانيان را زنده كرده ايم و ديار اردشير بابكان و انوشيروان را بهمان نامي كه ايشان خود مي خوانده اند ناميده ايم كه كلمه بسيط را به جاي دو لفظ مركب به كار برده ايم و اميدوارم كه اين پيشنهاد در همان پيشگاهي كه پاسبان تمام بزرگي هاي گذشته و آينده ايران است پسنديده و پذيرفته آيد


تهران 10 دي ماه 1313
سعيد نفيسي

تاریخچه ویندوز و نکاتی جالب... (بسیار خاطره انگیز)

Posted: 31 Aug 2010 07:13 AM PDT

این فلدر ها هم نمیشه ساخت
PRN, AUX , NUL, COM1, LPT1
البته مایکروسافت براش جواب های بسیاری داره که چرا نمیشه ساخت :a (4):

ذوق دختر هنگام پیشنهاد ازدواج!

Posted: 31 Aug 2010 07:13 AM PDT

جانم:01:

نخستين قرارداد مرزي بشر را مادها بستند

Posted: 31 Aug 2010 07:07 AM PDT

نخستين قرارداد مرزي بشر را مادها بستند

590 سال پيش از ميلاد دريكي ازروزهاي تابستان -معادل 9تير - نخستين قرارداد مرزي در تاريخ بشر ميان دولت ايران (حكومت ماد) و دولت ليدي (قسمتي از تركيه امروزي) بسته شد.

مادها مردماني بودند آريايي‌نژاد كه سلسله خودرا در ابتداي قرن هفتم يا هشتم قبل از ميلاد تاسيس كردند، تاريخ ورود قوم ماد به فلات ايران دقيقا معلوم نيست. آشوريان در 844 قبل از ميلاد پارسيان را به نام پارسوا و در 836 قبل از ميلاد مادها را به نام ماداي مي‌شناختند.
اين كه مقصود از ماداي همان اقوام ماد بوده‌اند ترديدي نيست ليكن در مورد پارسوا معلوم نيست كه مقصود از ذكر اين نام، پارسيان مورد نظر بوده يا مردمان ديگري، از لشكركشي‌هاي پي‌درپي كه توسط آشوري‌ها به سرزمين ماد شده و باعث ويراني شهرهاي زيادي گرديد چنين مي‌توان استنباط كرد كه اين مملكت در آن زمان آباد و پرجمعيت بوده است. مادها تحت تبعيت دولت آشور بودند گاهي هم با ساير اقوام آريايي‌نژاد متحد شده به قلمرو آشور مي‌تاختند. در هر حال عوامل خارجي مخصوصا تاخت و تازهاي خارج از اندازه آشوريان را مي‌توان يكي از عوامل تشكيل دولت و وحدت ماد دانست. از آنجايي كه حكومت مادها اولين حكومت ايراني بود با سرزمين‌هاي ديگر و اقوام و قبايل مختلف در داد و ستد بودند و در واقع اولين چيزي كه مردم از دولت ماد می خواستند این بود که به کسی باج ندهند.

سرزمين ليدي (Lydia) (لوديا، ليديه، لودي، ليديا) در آن زمان همسايه دولت ماد بود و در قسمت آسياي صغير وجود داشت كه اين سرزمين براي حكومت مادها ارزش داشت. پادشاهان ماد در حال پيشروي و گسترش قلمرو خود بودند تا اينكه در زمان حكومت هوخ‌شتره (كياكسار) (633 _ 584 ق.م) سومين و مقتدرترين پادشاه ماد به سرزمين ليدي رسيدند. در واقع هوخ‌شتره پس از پيروزي بر آشوريان، از آنچنان پشتكار و اطميناني برخوردار بود كه به فتح بخش‌هاي مهمي از آسياي صغير و به ويژه سرزمين ليدي كمر بست. مادها هنگامي كه در حال پيشرفت بودند با آلياتس (آليات) پادشاه كشور ليدي درگيري پيدا كردند و مدت شش سال جنگ بين آنها به طول انجاميد تا سرانجام در سال 85 قبل از ميلاد خورشيدگرفتگي تاثير زيادي در روحيه متخاصمان باقي گذاشت واين پيش‌آمد را علامت خشم خدا دانستند، پس از آن دولت بابل بين طرفين حَكَم شد و مقرر شد که رود هالیس (قزل ایرماق کنونی) سرحد بین دولتین باشد.
دكتر «اردشير خداداديان»، كارشناس تاريخ باستان و استاد دانشگاه شهيد بهشتي در مورد جنگ ميان حكومت مادها و دولت ليدي و انعقاد قرارداد ميان اين دو حكومت مي‌گويد: «هوخشتره يا كياكسار كه زمان سلطنت او از 633 تا 584 ق.م است و برخي اين زمان را از 625 الي 575 ق.م دانسته و نوشته‌اند، ارتش ماد را مدرن مي‌كند و آن را براساس نمونه آشوري بازسازي مي كند. او به دشمني خود با آشوريان با قاطعيت ادامه مي‌دهد و نينوا را محاصره و اشغال مي‌كند، ولي به علت حمله گروهي از سكاهاي مهاجم كه به سرزمين ماد سرازير مي‌شوند، از محاصره نينوا صرفنظر كرده و عقب‌نشيني مي‌كند و سپس در سال 616 ق.م با پادشاه بابل متحد مي‌شود. او نخست سكاها را سركوب كرده و بعد نينوا را تسخير مي‌كند. در تداوم اين سياست سلطه‌جويانه، كياكسار از طريق انتي‌تاوروس (احتمالا كوه‌‌هاي آناتولي) از مسير غرب تا رود هاليس مركز كشور ليدي، پيشروي كرده و در تاريخ 28 ماه مه 585 قبل از ميلاد كه بر اثر يك كسوف اين جنگ بدون هيچ برنده‌اي متوقف و با وساطت بي‌طرفانه نبوكد نصر دوم پادشاه بابل منصفانه به آن پایان داده می شود.»
شاه ماد (كياكسار)عليه پادشاه ليدي (آليات) دست به حمله مي‌زند وجنگ آنهابه مدت 5 تا 6 سال به طول مي‌انجامد كه در حين اين جنگ خورشيدگرفتگي رخ مي‌دهد كه آن را نشانه خشم خدايان مي‌دانند و دست از جنگ مي‌كشند. مهم‌ترين شرطي كه مطرح بوده انتخاب يك مرز ميان ماد و ليدي است كه اين مرز رود هاليس (قزل ايرماق) تعيين مي شود و با وساطت حاكم بابل دو طرف مقرر مي‌شوند كه جنگ نكنند و از هم حمايت كند. به دنبال اين صلح، آستياگ فرزند هوخ‌شتره با آرينيس دختر آليات شاه ليدي ازدواج مي‌كند و در واقع اين يك ازدواج سياسي بود و براي تقويت صلح ميان ماد و ليدي اين ازدواج صورت می گیرد.
البته در مورد جنگ ميان مادها و ليدي‌ها سخنان زيادي شده است اما آنچه را كه هرودوت نقل مي‌كند جالب و شنيدني است: آنگاه كه كياكسار پادشاه ماد بر سكاها غالب آمد و خوب مي‌دانست كه سكاها در فنون جنگي، سواركاري و شكار مهارت فراوان دارند، لذا بر آن شد كه پسران خود را به آنان بسپارد تا زبان سكاها و فنون رزمي را از آنان بياموزند. كياكسار شيفته كمان‌كشي سكاها شده بود و پسران خود را نيز بدان جهت به آنان سپرد. پس از گذشت زماني، اين سكاها كه هر وقت به كار مي‌رفتند و جانوري يا جانوراني را شكار مي‌كردند و به خانه مي‌آوردند، اين بار دست خالي از شكار بازگشتند و كياكسار بر آنان وارد شد. وي با خشونت و به سختي با سكاها برخورد كرد. سكاها وقتي چنين ديدند همانند كساني كه مي‌خواهند علايم نارضايتي خود را به خاطر ستمي كه شاه ماد بر آنان كرده است، نشان دهند، تصميم گرفتند يكي از پسربچه‌هايي را كه به آنان سپرده شده است، بكشند و آن را كباب كنند. سكاها اين پسربچه را آنگونه كباب كردند كه در حالت عادي و هميشگي جانوراني را كه شكار مي‌كرده‌اند، كباب مي‌‌كردند. سكاها ‌چنان كردند كه گويي كباب از گوشت شكار فراهم كرده‌اند. سيني كباب آن كودك را در برابر كياكسار قرار دادند. كياكسار و ديگر ميهمانان حاضر از آن گوشت خوردند و سكاها شتابزده به نزد ليديايي‌ها رفتند و از آلياتس پادشاه ليدي درخواست پناهندگي كردند. كياكسار وقتي متوجه شد كه سكاها كبابي از گوشت فرزندش را به خورد او و ميهمانان داده‌اند، سخت برآشفت و از آلياتس پادشاه ليدي خواست كه سكاها را به او مسترد كند. آلياتس چنين نكرد و علي‌رغم درخواست شاه ماد، سكاها را در پناه خود گذاشت و این خود می توانست زمینه جنگی میان مادها و لیدیایی ها باشد.

آب شناسی (دانش هیدرولوژی) در ایران باستان

Posted: 31 Aug 2010 07:02 AM PDT

جهش امپراتوری شكوهمند ایرانیان در زمان هخامنشیان و تعالی و ترقی آن در زمان ساسانیان، و دیرپایی این تمدن مدیون دانش آب شناسی ایرانیان یود.
مردمان ایران زمین از دیرباز به ارزش آب به عنوان ماده ای زندگی بخش و ارزشمند آگاهی داشتند. نیاز طبیعی بشر به آب، وضع جغرافیایی فلات ایران و كمیابی این مایع گرانبها، ارزش این ماده را نزد ایرانیان صدچندان نموده و آن را در جایگاه والایی قرار می داده است. برای آنكه به ارزش والای آب در دیدگاه ایرانیان باستان پی ببریم، كافی است كه نیم نگاهی به اوستای زرتشت اندازیم.


آناهیتا، ایزد آب ها، كه گردونه او را در آسمانها چهار اسب ابر و باران و ژاله و شبنم میكشیدند، یكی از بزرگ ایزدان پیش از زرتشت بود، و نیایشگاههای او در كنگاور (كرمانشاه) و بیشابور (فارس) نمایان است، در اوستا مورد ستایش بسیار بوده و هم مرتبه میترا (مهر) و اورمزد (اهورامزدا) قرار می گیرد. آب در آیین زرتشت پاك است و مظهر پاكی و باید كه همچنان پاك باقی بماند. زرتشت از اهورامزدا درخواست می كند كه رودها را از آبی به سترگی شانه اسب لبالب نموده و به پیروان خویش می آموزد كه آلوده نمودن آب، به هر شكل و گونه اش، خلاف دین و اهریمنی است. اینچنین است كه شناخت آب در ایران باستان با وابسته داشتن صفات ویژه به آن و ارجمند داشتن این ماده زندگی بخش آغاز می شود. هنوز هم بازمانده آیین های ایزد آب ها در جای جای ایران برگزار می شود كه برای نمونه می توان به مراسم جوی روبی و بیل گردانی در دامنه آتشكده آتش كوه در نیمور، محلات اشاره نمود.
در ایران باستان، صدها سال پیش از آنكه نخستین فرضیه های مربوط به آب شناسی ارائه شود، به گونه ای شگفت آور و باورنكردنی، پاسخ یكی از مهمترین و دشوارترین مسائل مربوط به یافتن آب و آب های زیرزمینی یافته شده بود. سنگ نوشته ها و لوح های باز مانده از ایران باستان، بیانگر این است كه مردمان ایران زمین آب های زیرزمینی را با كندن كاریزهای دراز و بسیار عمیق برآورده به روستاها و شهرهای خود می رساندند. اینكه نخست گاه این كاریز كجا بوده و در چه مناطقی به آب می توان دست یافت و اینكه كاریز چگونه باید ساخته شود، شاید مهمترین مساله ای بوده است كه بشر از آغاز تمدن تا كنون در دانش آب یاری و آب رسانی با آن روبرو بوده است. پرفسور هانری گوبلو كه بیش از 30 سال بر روی قنات های ایران بررسی و مطالعه انجام داده است در كتاب قنات، فنی برای دستیابی به آب ،عظمت قناتهای ایران را برابر با دیوار چین می داند. مجموعه طول قناتهای ایران بیش از چهارصد هزار كیلومتر، بیش از فاصله زمین تا ماه، و قنات گناباد به طول سی وپنج كیلومتر و ژرفنای بیش از سیصد متر و چاه هایی با فواصل منظم پنجاه متری، از زمان هخامنشیان، یك شاهكار بی نظیر در سراسر جهان است. چندتن از دانشمندان امریكایی مانند اف.دیكسی در نوشتار یك كتابچه علمی برای سازماندهی آب، ام.ا.باتلر در كتاب آبیاری به كمك قنات در ایران، سی.اف.تولمان در كتاب آب های زیرزمینی، ژی.بی.كرسی در كتاب قنات و كاریز، ژی.بیژلیبین كت در كتاب آب شناسی و هانری گوبلو در كتاب های آبیاری در كالیفرنیا و قنات، فنی برای دستیابی به آب خود همگی بر این باورند كه قنات های لوس آنجلس و پاسادانای كالیفرنیا، همچنین قنات های شیلی و مكزیك، در زمان سلطه اسپانیایی ها، توسط مهندسان، متخصصان و كارگران ایرانی ساخته شده است.

به خاطر داشته باشیم كه تمدن های باستانی همگی در كنار رودهای بزرگ، همانند نیل، دجله، فرات، سند، گنگ، هوانگهو، یانگ تسه و ... شكل گرفتند اما تنها تمدنی كه به دور از هرگونه رودخانه عظیم شكل گرفت و مالك الرقاب جهان باستان شد، ایران بود. جهش چشمگیر امپراتوری ایران مدیون قنات بود. در زمان هخامنشیان، اگر كسی زمین بایری را با احداث قنات آب یاری می كرد، تا پنج نسل از پرداخت هرگونه مالیات معاف بود. به گواهی تاریخ مصر، دریاسالار پارسی اسكیلاكس هخامنشی هنگام اقامت در مصر، فنون احداث كاریز را به مصریان آموخت. در زمان ساسانیان، رساله مدیگان هزاردادستان، در شرح ساخت و لایروبی قنات و كاریز، و استفاده هوشمندانه از آن، تالیف شده است.

در نوشته های دانشمندان ایرانی پس از اسلام، به نكته ای شایان توجه بر می خوریم و آن اینكه بسیاری از دانشمندان ایرانی در دوران اسلامی، هریك به گونه ای، به جنبه های گوناگون دانش آب شناسی پرداخته اند. دانش آب شناسی در آن دوران نیز مانند امروز دربردارنده بررسی دوره گردش آب یا چرخه آب (سیكل آب) در طبیعت، جریان آب در روی زمین، آب های زیرزمینی، چشمه ها، دریاچه ها، دریاها و اقیانوس ها و چگونگی دگرگونی های كمی و كیفی آب های آنها می شده است.

دانشمند بزرگ ایرانی، ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه، در باره زیاد و كم شدن آب رودخانه ها، چشمه سارها و كاریزها می گوید:

زیاد شدن آب ها در جمیع اودیه و انهار به یك حالت نیست، بلكه اختلاف بزرگی با هم دارند. چنانكه جیحون هنگامی آبش زیاد می شود كه دجله و فرات رو به كمی گذارد و علت این است كه هر رودخانه ای كه سرچشمه آن در نواحی سردسیر باشد، آب آن در تابستان زیادتر و در زمستان كمتر است، زیرا بیشتر آب های اصلی آن از چشمه سارها گردمی آید و رطوبت هایی كه در كوه هایی كه این رودخانه ها از آن بیرون می آید و یا از آن می گذرد سبب زیادت و نقصان آب این رودخانه ها می شود.

دیگر اندیشمند بزرگ ایران، ابوعلی سینا در دانشنامه علایی (طبیعیات) در باره جذر و مد دریاها و اثر ماه بر آن گوید:روشنایی و قوت ها كه از آفتاب و ستارگان است در این عالم اثر كند و ظاهرتر اثر آن آفتابست و آن ماه كه آب دریاها را مد كند.و هم او درباره پدیده های بارندگی گوید:و اما بخار چون از گرمگاه برخیزد جنبش وی گرانتر بود و چون به آن جایگاه رسد از هوا كه سرد بود، سرمای آن جایگاه او را ببندد. ... و هرگاه كه بخار زمین بفسرد، ابر شود ... و این را سه حكم بود. یا اندك بود، كه و را گرمی آفتاب بروی افتن، زود متفرق كند. یا قوی بود، كه آفتاب اندر وی فعل نتواند كردن، كه پراكندش، پس چون گردآید، و یك اندر دیگر نشیند، و خاصه كه باد گردآورش دیگر بار آب شود، و فروجهد، پس اگر سرما اندریابدش، پیش از آن كه قطره ها بزرگ شود و برف بود.

دانشمند ایرانی سده پنجم هجری، ابوحاتم اسماعیل اسفزاری خراسانی، كه برای نخستین بار در جهان پدیده های جوی و هواشناسی را در كتاب خود به نام آثار علوی (Meteorology)، گردآوری نموده و او را به حق باید پدر دانش هواشناسی نام داد، در باره بخار و باران و برف و شبنم می گوید:

هرگه كه حرارتی از تابش خورشید یا از جوهر آتش به آب رسد، مدتی با او بماند، آب مستحیل شود، و از جای خود برخیزد، و به سوی بالا بر شود، آن را بخار گویند، چون گرما بر بخار مستولی شود، آن بخار جوهر هوا گردد. ... و اگر برودتی بر آن بخار مستولی شود، جوهر آب گردد، و قصد زمین كند، آنگاه آن را باران گویند، پس اگر هوا ساكن بود، آن دانه ها خردباران (drizzle) بود و اگر متحرك بود، آن دانه های خرد به یكدیگر بپیوندند بزرگ گردند ((rain تا به رگبار رسند(shower). ... و اگر برودتی به افراط بر آن غالب آید جوهر برف باشد ... هرگاه كه هوا سرد باشد و سرما بر بخار مستولی گردد، آن هوا آب شود و بر صورت قطره های آب از برگ ها بیاویزد، آن را شبنم (صقیع - dew ) خوانند ... .

وی همچنین مطالعات و بررسی هایی در باره چگالی آب های گوناگون از مناطق مختلف انجام داده است. ریاضی دان و مهندس بزرگ سده پنجم هجری، محمد بن حسین كرجی، دیدگاه های بسیار جالبی در باره آب شناسی دارد و در كتاب خود استخراج آب های پنهانی، انباط المیا الخفیه، به بررسی روش ها و قواعد مربوط به تشخیص آب های زیرزمینی می پردازد. او می گوید:

خدای بزرگ در روی زمین آبی ساكن آفرید، كه همچون گردش خون در بدن جانوران در جریان است. این آب با افزایش و كاهش بارندگی، افزون و كم نمی شود (چرخه آب در طبیعت) ... این آب بیشتر شكاف های درون زمین را پر می كند، و تا آنجا كه مانعی سخت در سر راهش وجود نداشته باشد، هر قسمت به قسمت دیگر می پیوندد ... آب هایی كه در زیر زمین قرار دارند نیز در بعضی مواضع مانند رودها جاری هستند و در بعضی موارد دیگر مانند دریا ساكن و آرامند.

در نزهت نامه علایی، دانشنامه بزرگ فارسی، تالیف شهمردان بن ابی الخیر رازی، در سده ششم هجری، مطالب گوناگون و جالبی در باره آب شناسی آمده است.

آب، مد و جزر دریای پارس از عجایب است و به شبانه روز دو دفعه زیادت و نقصان گیرد، و در سیر ماه بسته است ... و جای هست كه مقدار پنجاه ارش زمین خشك به وقت مد آب، بالا گیرد به هر دفعتی، ... .

ناوخدای، بزرگ بن شهریار رامهرمزی، دریانورد بزرگ ایرانی در سده چهارم هجری، كه سفرهای اكتشافی فراوانی به شرق انجام داد، در كتاب بسیار جالبی به نام عجایب الهند، شرح كاملی از توفان های دریای هند، مانسون، ارائه نموده است. دریانورد معاصر او ابهره كرمانی نیز، كه در آن روزگار هفت سفر دریایی به چین و شرق دور داشته است نیز، مانسون هند و تیفون چین (هاریكن ها یا سایكلون های شرق آسیا)، را در نوشته های خود شرح داده است. جیهانی، وزیر دودمان سامانیان نیز اطلاعات خویش را در باره این توفان و همزمانی آن با بادهای 120 روزه سیستان، در كتابی گردآوری نموده است. سلیمان سیرافی و مهران وهب سیرافی از دریانوردان ایرانی سده سوم و چهارم هجری، كه سفرهایی به چین و هند داشته اند، و همچنین سهل بن آبان دریانورد ایرانی سده ششم هجری كه سفرهایی به هند و شرق افریقا داشته است، و سلیمان مهری دریانورد سده نهم هجری، نیز در سفرنامه های خود به باران های موسمی هند و منشا احتمالی آنها، اشاره كرده اند.

مسعودی مورخ ایرانی در كتاب التنبیه و الاشراف، به ذكر منشا رودها و دریاها پرداخته و از بسیار از پدیده های آبی سرزمین ایران، سخن رانده است. توصیف زیبا و دقیق ناصرخسرو در سفرنامه اش، از فانوس های دریایی (خشاب های) دریای پارس، نمایانگر دانش آب شناسی و دریانوردی ایرانیان است.

اشاره كوتاهی به این مساله چندان دور از تدبیر نیست كه سد كوریت در نزدیكی طبس در خراسان جنوبی كه در زمان هخامنشیان، در منطقه ای فوق العاده، ساخته شده و یكبار در زمان ساسانیان نوسازی و بار دیگر به فرمان و اندیشه خواجه نصیرالدین توسی، در اوج شكوفایی مكتب مراغه، دیواره آن، بر روی شالوده هخامنشیان، كاملا بازسازی شده است، با ارتفاع بیش از 64 متر، بیشتر از شش صد سال، بلندترین سد جهان بوده است.

در دوران هخامنشیان بیش از 60 سد در ایران ساخته شد و این جدای از پل- بند های این دوره است. در زمان ساسانیان پل و بند شوشتر با درازای بیش از پانصد متر ساخته شد. تاریخ نام سازنده این پل و همچنین سد شادروان (Shadervan) شوشتر را یك مهندس ایرانی به نام برانوش پارسی ثبت كرده است. پل دخترهایی كه در سراسر ایران از جمله سروستان و میانه به چشم می خورند منسوب به آناهیتا، ایزد آب ها بوده اند.

اختراع سه نوع آسیاب آبی، نمایانگر دانش و بینش ژرف ایرانیان باستان در كلیه علوم از جمله آب شناسی است. نخست آسیاب تنوره یا آسیاب نورس یا آسیاب پره، با محوری عمودی و پره های قاشقی، دوم آسیاب چرخی كه رومیان به آن آسیاب ویترویان نام نهادند، با محور افقی كه نام مخترع آن را مهرداد ثبت نموده اند، و سوم آسیاب شناور، كه با پره های بزرگ پارویی دوران می كرده است و در رودخانه های خراسان، خوزستان و میانرودان به تعداد زیادی ساخته شده بوده است، و بازمانده آن هنوز در شوشتر خودنمایی می كند.

دستگاه پالایش آب چغازنبیل (زنگه ویل - شهر زنگه)، نخستین و قدیمی ترین دستگاه پالایش آب در جهان است كه برابر با قانون ظروف مرتبط آب گل آلود رودخانه كرخه را به آبی سالم و گوارا تبدیل می نموده است. و آب انبارهای كویری ایران هم كه خود حدیث مفصلی است. و این چكیده خود اندكی است از دانش آب شناسی ایرانیان كه از دسترس چپاولگران زمانه و چنگ ورزان بیگانه در امان مانده و به ما رسیده. باشد كه ما شایستگی و بایستگی میراث داری آنان را داشته باشیم. در سال 1289 رودخانه زاینده رود خشكید. مردم در آن چاهی كندند به قرب سی زرع و آبی به زحمت می كشیدند برای مشروبات. (تاریخ مسعودی)

5تابلو از کوروش کبیر:ازفتح بابل و نجات یهودیان تا مرگی دردناک

Posted: 31 Aug 2010 06:59 AM PDT

در زمان حکومت بخت النصر پادشاه بابل یهودیان کشور یودا از دادن خراج امتناع کردند.پس بخت النصر به اورشلیم حمله ور شد وآنجا را آتش زد و مردم را به اسارت به بابل آورد و اموال با ارزش آنها را غارت کرد.هنگامیکه کوروش برای فتح بابل لشکر کشید سال 583 قبل از میلاد بود و حزقیال نبی پیامبر وقت یهودیان اسیر بود.او به همکیشان خود از قبل بشارت داده بود که کوروش عامل خداوند برای نجات آنهاست.کوروش بعد از فتح بابل کتیبه ی معروف خود را نوشت و همانطور که در تابلوی زیر میبینید خزانه دار خود "مهرداد" را دستور داد تا تمام ظروف و اموال یهودیان را به آنها پس دهند.

نقاشی بالا توسط Gustave Doré نقاش فرانسوی (1883-1832) کشیده شده…او آثار جذاب و زیادی دارد که همگی به همین سبک است.همچنین او در 15 سالگی اولین داستان مصور خود را چاپ کرد.
پس از پس دادن اموال یهودیان کوروش یکبار دیگر به آنها کمک کرد تا به سزرمینهای خود برگردند و معابد خود را دوباره بسازند.در تصویر زیر مشاهده میکنید که یهودیان به دور پادشاه جمع شده اند و از او درخواست کمک میکنند.پس از آن کوروش اجازه داد تا 40 هزار یهودی به سرزمینهای خود بازگردند و معابد خود را بسازند.این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود از آن جهت که در آن دوران کمتر به ادیان احترام میگذاشتند..متاسفانه نقاش و تاریخ رسم این نقاشی یافت نشد!

پس از آن همانطور که دوره شکوه هر فردی به پایان خواهد رسید برای کوروش نیز چنین پیش آمد.برای مرگ کوروش 2 روایت وجود دارد که یکی از آنها این است که او برای فتح سرزمین سکاها در شمال شرقی ایران لشکر کشید…ملکه آنها به نام تومیروس به کوروش پیغام داد که از این جنگ دست بردارد و به سرزمینهای خود قانع باشد و بر قوم خود قرمانروایی کند.اما کوروش با او جنگید و شکست خورد و به دستور تومیروس سر کوروش را بریدند,در تصویر زیر فرمان تومیروس رانشان میدهد که در حالی که ملکه اشاره میکند گویی میگوید سر کوروش را در تشتی از خون قرار دهید.همچنین در این تصویر وحشت ملکه و درندگی و جنب و جوش اطرافیان او جلب توجه میکند.

نقاشی بالا توسط Lucca Ferrari نقاش ایتالیایی (1605-1654) کشیده شده است.
Galleria estense , Modena , Italy
به دستور تومیروس سر کوروش را بریدند و در تشتی پر از خون قرار دادند و تومیروس در حالی که سر او را به دست گرفته بود خطاب به او گفت:آنقدر از خون بنوش تا سیراب شوی!!!
از این روایت 2 تابلو موجود است که هر دو را باهم میبینیم

Antonio Zanchi (1631-1722) was an Italian painter

علت حذف بعضی از پست ها ... ؟؟؟

Posted: 31 Aug 2010 06:40 AM PDT

پست هاي زير پاك شد

شهادت امام علی(ع)
نويسنده: farid405


چرا محمد ديزل دوستيش را با من بهم زد؟

يكي ميشه بگه اينجا چه خبره ها

نويسنده: hakr



hakrعزیز به دیار باقی شتافت

نويسنده: shayan5




.

وااااای عجب استیلی داره!

Posted: 31 Aug 2010 06:38 AM PDT

دود از کنده بلند میشه دیگه:a (4):

4 گناه نحس که خداوند سخت می‌بخشد

Posted: 31 Aug 2010 06:36 AM PDT

ممنونم.

خانمها همیشه زود قـضــاوت میکنند

Posted: 31 Aug 2010 06:30 AM PDT

يه روز يه آقايي نشسته بود وروزنامه مي خوند كه يهو زنش با ماهي تابه مي كوبه تو سرش.
مرده ميگه: براي چي اين كارو كردي؟
زنش جواب ميده: به خاطر اين زدمت كه تو جيب شلوارت يه كاغذ پيدا كردم كه توش اسم سامانتا نوشته شده بود ...


مرده ميگه: وقتي هفته پيش براي تماشاي مسابقه اسب دواني رفته بودم اسبي كه روش شرط بندي كردم اسمش سامانتا بود.
زنش معذرت خواهي می کنه و میره به کاراي خونه برسه.



نتیجه اخلاقی1: خانمها همیشه زود قضاوت میکنند



سه روز بعدش مرده داشته تلويزيون تماشا مي كرده كه زنش اين بار با يه قابلمه ي بزرگ دوباره مي كوبه تو سرش!
بيچاره مرده وقتي به خودش مياد مي پرسه: چرا منو زدي؟

زنش جواب ميده: آخه اسبت زنگ زده بود!

نتیجه اخلاقی 2: متاسفانه خانمها همیشه درست حس میکنند

والپیپرهای زیبا از angelina jolie

Posted: 31 Aug 2010 06:27 AM PDT







نکته ihd ی جالب در مورد کاخ سفید

Posted: 31 Aug 2010 06:20 AM PDT



از آنچه که این بنا دارد می توان به 6 طبقه، 132 اتاق، 32 حمام و دستشویی، 412 در، 147 پنجره، 28 جایگاه مهار آتش، 7 راه پله مجزا، 3 آسانسوراشاره کرد . علاوه بر این مطالب که ذکر شد دارای زمین بازی تنیس، محل دو و پیاده روی، استخر شنا، اتاق بیلیارد، و سالن بولینگ می باشد.
اما از آنچه که برای کاخ سفید فرستاده می شود می توان به 65000 برگه نامه در هر هفته اشاره کرد که تنها 10 عدد از آن ها توسط خود رئیس جمهور آمریکا خوانده می شود. بین 2500 تا 3500 تماس ، 1000 فکس و 100 هزار ایمیل در روز بدان ارسال می گردد.
تنها دو زوج در کاخ سفید با هم ازدواج کردند. تیریکا نیکسون،دختر ریچارد نیکسون که به ازدواج ادوارد کاکس در آمد.
و آنتونی رودهام، برادر هیلاری کیلینتون که با خانم نیکول باکسر ازدواج کرد. نیکول باکسر فرزند سناتور باربارا باکسر است.
هزینه های این مراسم بخشی از آن از جمله غذا و نوشیدنی بر عهده ریئس جمهور بوده و بقیه خدمات را خانواده پرداخت کرده اند.
تقریبا در هر روز 6000 نفر از کاخ سفید دیدن می کنند.
پاپ ژان پا دوم اولین پاپی بود که برای دیدن کارتر در سال 1979 به کاخ سفید قدم گذاشت.
کاخ سفید در سال 1812 در حین جنگ توسط نیرو های انگلیسی به آتش کشیده شده است.
دو ساختمان دیگر عینا مشابه کاخ سفید در فرانسه و ایرلند ساخته شده است. ساختمان موجود در فرانسه مرکز گردشگری است و ساختمان واقع در ایرلند، به عنوان ساختمان مجلس است.
پنج آشپز تمام وقت در کاخ سفید هستند. در واقع آشپزخانه آن می تواند پذیرای بیش از 1000 مهمان باشد.
570 گالن رنگ سفید نیاز است تا نمای ساختمان با رنگ سفید پوشیده شود.
شایعاتی حاکی از آن است که این بنا دارای دیوار دفاعی لیزی و سپر دفاعی ضد موشک است.
سگ شکاری و پشمالوی کاخ سفید، میلی ، تا به حال 889,176 هزار دلار درآمد داشته که 4 برابر در آمد ریئس جمهورسابق آمریکا در سال 1991 است.
تنها 4 تکاور تیرانداز از کاخ سفید دفاع می کنند که از میان 180 گردان تکاور انتخاب می شوند.
وضعیت کاخ سفید در اینترنت بدین شرح است:
توییتر :1,789,253 عضو
فیس بوک : 661,160 نفر عضو
همچنی وبسایت whitehouse.Gov از لحاظ رده بندی گوگل بالاترین رده را دارد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر