لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ


حکیم ارد بزرگ ویکیپدیا

Posted: 05 Dec 2013 11:54 AM PST

به گزارش شاتا ،محمد کاظم دوست حسینی روز پنجشنبه افزود:این آیین نامه در حال حاضر درمرحله تدوین نهایی توسط دستگاه های اجرایی مسئول (وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری) است.

وی تصریح کرد :قانون انتزاع مصوبه مجلس شورای اسلامی است و باید اجرایی شود و ما هم علاقه مندیم زودتر این اتفاق بیفتد.

طبق قانون انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می شود.



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg



بر اساس گزارش روز پنجشنبه شاتا ، ˈ محمدرضا نعمت زادهˈ در حاشیه اجلاس وزرای سازمان جهانی تجارت با «علی السنیدی » همتای عمانی خود، با تاکید بر ارتقای روابط اقتصادی و تجاری و صنعتی دو کشور گفت: بسترهای مناسب در مورد برگزاری نمایشگاهها، انتقالات پولی و بانکی، صادرات گاز و خدمات فنی و مهندسی و گردشگری میان دو کشور فراهم است.

همچنین در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با همتای هندی، « آناند شارام» طرف ایرانی درمورد بهای برنج صادراتی ملاحظات خود را به اطلاع طرف هندی رسانید و مقرر شد تا مساعدتها به منظور رفع مشکلات و انجام اقدامات لازم صورت گیرد.

همکاری های مشترک تهران و دهلی نو در صنعت خودرو سازی، ایجاد پالایشگاه، گسترش خطوط راه آهن و همچنین فولاد از دیگر مباحث مورد گفت و گوی دو طرف بود.

همچنین، همکاری در پروژه چابهار، کمک هند به آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در فرایند الحاق به سازمان جهانی تجارت هم از دیگر مباحث مطروحه در این دیدار بود.

به طور کلی ارتقای روابط اقتصادی و تجاری و صنعتی و طراحی نقشه راه بلند مدت از تاکیدات دو طرف ایرانی و هندی در این دیدار بود.

نعمت زاده همچنین با معاون وزیر تجارت آلمان دیداری داشت که در این دیدار طرف ایرانی با اشاره به روابط طولانی و فراگیر تجاری در حوزه های مختلف صنعتی با کشور آلمان درخواست کرد تا موضوع الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان جهانی تجارت مورد حمایت برلین قرار بگیرد.

احیای همکاری های صنعتی پس از رفع تحریم ها نیز مورد تاکید طرف آلمانی بود.

دو طرف همچنین در مورد زمینه مناسب دو کشور در حوزه صنایع سنگین ، پتروشیمی و صنایع غذایی تبادل نظر کردند.



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg



ˈ کاظم اکبر پورˈروز پنجشنبه در مراسم گشایش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوترو تجارت الکترونیکی (الکامپ 2013) که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران برگزار شد،افزود: مقایسه نمایشگاه الکامپ ایران با نمایشگاه های مشابه در دنیا نشان می دهد که ما با نمایشگاه های بین المللی سایر کشورها فاصله زیادی داریم .

وی افزود : در نوزدهمین نمایشگاه الکامپ ، 460شرکت داخلی و 40شرکت خارجی از هشت کشور چین-کره جنوبی-ژاپن-آلمان-تایوان-هند-روسیه و مالزی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: این نمایشگاه در مساحتی بیش از 44 هزار متر مربع برگزار می شود که نسبت به نمایشگاه الکامپ سال گذشته 17 درصد از بعد مساحت و 30 درصد بلحاظ تعداد شرکت های حاضر رشد دارد .

وی سپس به مقایسه نمایشگاه الکامپ ایران با نمایشگاههای مشابه در دنیا پرداخت و گفت : سالانه در جهان 134 عنوان نمایشگاه تجارت الکترونیک ،121 نمایشگاه وی‍ژه الکترونیک و 100 عنوان نمایشگاه تکنولوژی کامپیوتر برگزار می شود .

اکبر پور گفت: نخستین و بزرگترین نمایشگاه حوزه الکترونیک و کامپیوتر ، نمایشگاه سبیت (ceBitآ) آلمان است که با حضور سه هزار کشور از اقصی نقاط جهان و در مساحتی به وسعت 260 هزار متر مربع و با حضور 70 کشور برگزار می شود .

وی افزود: دومین نمایشگاه بزرگ دنیا در حوزه فناوری الکترونیک و کامپیوتر ،نمایشگاه COMDEXامریکا است که در آن دو هزار و 700 شرکت از 60 کشور دنیا حضور می یابند.

اکبرپور در مورد حضور ایرانیها در نمایشگاه های بین المللی خارجی گفت: متاسفانه حضور ما در نمایشگاه های خارجی بسیار ضعیف است و از حدود 400 نمایشگاهی که در دنیا برگزار می شود ، ایرانی ها تنها در 10 نمایشگاه آن هم در سطح نازلی مشارکت دارند.

وی افزود: شرکت های حاضر در این نمایشگاه به معرفی سخت افزار،نرم افزار،خدمات الکترونیک،ماشین آلات اداری،اینترنت و شبکه های اطلاع رسانی،امنیت و شبکه می پردازند.

نوزدهمین نمایشگاه الکامپ از تاریخ 14 لغایت 17 آذرماه ازساعت 9 صبح الی 4 بعدازظهر درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است .



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg



به گزارش روز پنجشنبه رسانه های خبری ترکیه ،ˈحیاتی یازیجی ˈوزیر بازرگانی و گمرکات ترکیه در سخنانی در مراسم افتتاح این نشست از طرح خط لوله گاز طبیعی ˈترانس آناتولیˈ که در سال 2011 بین ترکیه و جمهوری آذربایجان به امضا رسید ، به عنوان انقلابی در تاریخ انتقال انرژی در منطقه یورو آسیا یاد کرد.

وی گفت که این پروژه زیر بنای کریدور جنوب است که پیش بینی می شود نیاز اروپا و ترکیه به انرژی را برطرف کند.

قرارداد احداث خط لوله گاز موسوم به ˈترانس آناتولیˈ که گاز منطقه ˈشاه دنیزˈ جمهوری آذربایجان را به ترکیه و اروپا منتقل خواهد کرد، سال گذشته با حضور ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه و ˈالهام علی افˈ رییس جمهوری آذربایجان توسط وزرای انرژی دو کشور امضا شد.

این خط لوله قرار است با یک سرمایه گذاری هفت میلیارد دلاری احداث و اولین بخش آن در سال 2018 میلادی راه اندازی شود.

خط لوله 56 اینچی از طریق باکو - تفلیس - قارص به ترکیه و از طریق یونان - بلغارستان به اروپا منتقل خواهد شد. این طرح در چهار مرحله اجرایی می شود.

ظرفیت این خط لوله قرار است در سال 2020 به 16 میلیارد مترمکعب، در سال 2023 به 23 میلیارد مترمکعب و در سال 2026 به 31 میلیارد مترمکعب افزایش یابد.

با اجرای این پروژه 2400 مایلی که پیشتر هزینه اجرای آن حدود پنج میلیارد دلار اعلام شده بود، باکو خواهد توانست ذخایر گازی شاه دنیز را از طریق مرزهای ترکیه به اروپا صادر کند.

وی همچنین در سخنان خود به راه اندازی جاده ابریشم مدرن در سال 201٤ و طرح پروژه مرمره که به وسیله یک تونل آبی زیر تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را متصل می کند، اشاره کرد.

یازیجی افزود : پس از اجرای این طرح که طی آن دو قاره آسیا و اروپا هم از طریق زمینی و هم از طریق خط آهن به یکدیگر متصل شدند ، کریدور میانی موسوم به پروژه جاده ابریشم مدرن احداث شده است.

وی گفت: هدف از اجرای این پروژه تشکیل زیربنایی است که طی آن از لندن با استفاده از خط آهن مرمره، باکو ؛ تفلیس ، قارص و عبور از بندر آکتائو در دریای خزر به پکن رسید.

در نشست انرژی خزر شرکت کنندگان در باره چگونگی استفاده از منابع انرژی در این منطقه به بحث و بررسی خواهند پرداخت.



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg



مسوول روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ظهر روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این پروازها شامل هشت پرواز خروجی و یک پرواز ورودی به فرودگاه مشهد بود.

ˈحسن جعفریˈ افزود: پروازهای خروجی ˈشرکت هواپیمایی ماهانˈ شامل پروازهای شماره 1068 و 1080 مشهد - تهران به ترتیب ساعت 22:50 و 23:20 و پرواز شماره 1020 مشهد - ساری ساعت 23:30 و مشهد - تهران ساعت 5:15 بامداد امروز لغو شدند.

وی اظهار داشت: همچنین پرواز خروجی ˈهواپیمایی آسمانˈ به شماره 3862 مشهد - شیراز در ساعت 23:30 و پرواز 461 ˈایران ایرˈ به مقصد تهران در ساعت 23:55 انجام نشد.

او از دیگر پروازهای خروجی لغو شده را پرواز مشهد - تبریز به شماره 5218 ˈهواپیمایی آتاˈ در ساعت 23:25 دقیقه دیشب و مشهد - استانبول ساعت 3:15 بامداد ˈهواپیمایی ترکیش ایرˈ به شماره 889 و پرواز شماره 6537 ˈهواپیمایی آسمانˈ به مقصد دوشنبه در تاجیکستان به ساعت 9:45 دقیقه اعلام کرد.

وی گفت: همچنین یک پرواز ورودی از مبدا تبریز به مشهد هم مربوط به ˈشرکت هواپیمایی ایران ایرتورˈ بود که به دلیل نامناسب بودن هوای تبریز انجام نشد.

مسوول روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد افزود: بخشی از این پرواز با بهبود شرایط جوی جایگزین و اعزام شدند و بقیه آنها هم به مرور توسط شرکتهای هواپیمایی جایگزین می شوند.



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg



به گزارش ایرنا، ˈحسین عبده تبریزیˈ روز پنجشنبه در همایش توسعه مسکن و کارآمدی در انبوه سازی که با حضور مشاور رییس جمهوری و جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، افزود: جزییات طرح مسکن اجتماعی و حمایتی در چارچوب طرح جامع مسکن بررسی و این طرح ها باید به صورت کارشناسی دقیق اعلام شود.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه جامع مسکن، سالانه 50 هزار واحد مسکن اجتماعی پیش بینی شده بود، اما در دولت قبل قرار بود 1.5 میلیون واحد مسکن ساخته شود که بعدها به 2.2 میلیون واحد رسید که این تصمیم بر اساس پول پرقدرت تامین مالی شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: براین اساس، مسکن مهر نه تنها به لحاظ نوع تامین مالی مشکلاتی را به وجود آورده است، بلکه به دلیل مشکلات اجتماعی نیز موضوعاتی به وجود آورده که قابل ادامه دادن نیست.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه برنامه ای برای ادامه مسکن مهر در قالب ثبت نام های جدید یا پروژه های جدید وجود ندارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح جامع مسکن، مسکن به سه بخش مختلف تقسیم می شود، بخش اول مسکن اجتماعی برای کسانی است که بصورت بالقوه پس انداز موثری ندارند که تقریبا 16درصد خانوارها را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: دولت باید به این افراد کمک کند و سیاست این است تا در اسکان این افراد به نحوی عمل شود که یک جا جمع نشوند و حتی در برخی کشورها مسکنی که برای اقشار کم درآمد ساخته می شود، در بهترین نقاط شهر است.

عبده تبریزی اضافه کرد: بخش دوم مسکن حمایتی که مربوط به طبقه متوسط جامعه است، یعنی افرادی که پس انداز می کنند، اما دولت هم به آنها کمک می کند، ما معتقدیم مسکن یک کالای اجتماعی است و از پس انداز گذشته تا آینده تهیه می شود لذا دولت ها در تامین و مراقبت منابع مالی این بخش کمک می کنند.

عبده تبریزی ادامه داد: دولت یازدهم هم از طریق صندوق های پس انداز مسکن، منابع مالی این بخش را تامین می کند و ما معتقدیم این صندوق ها باید توسط همه بانک ها اجرا شود و بخش سوم هم مسکن آزاد است که دولت در این حوزه دخالتی نمی کند.

این مسوول، درباره سپرده گذاری های مسکن در بانک مسکن نیز گفت: سپرده گذاری ها همچون گذشته ادامه دارد و بدین صورت نیست که چند برابر سپرده گذاری ها تسهیلات داده شود.

مشاور وزیرراه و شهرسازی در باره مسکن آزاد اظهار کرد: مسکن آزاد نیزبرای دهک های بالای درآمدی است که نیازی به حمایت دولت ندارند اما وظیفه دولت هم جلوگیری از سفته بازی در این بازار است.

وی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از سفته بازی در بازار مسکن آزاد، دولت باید تدابیر مالیاتی در نظر بگیرد، گفت: مسکن کالایی اجتماعی است و باید دولت با تدابیر مالیاتی مانع از تبدیل شدن آن به کالای سرمایه ای شود.

مشاور مالی وزیر راه وشهرسازی، از ضرورت تعریف مشوق های مالیاتی برای تشویق مردم به انعقاد قراردادهای اجاره بلندمدت خبر داد و گفت: اگر موجری اقدام به قرارداد سه ساله اجاره می کند لازم است از مالیات معاف شود.

عبده تبریزی، رکود ایجاد شده در بازار معاملات مسکن را متوجه مسکن آزاد دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که می گویند در بازار معاملات مسکن رکود ایجاد شده، منظورشان بازار مسکن آزاد است، که این اتفاق خوشایندی است چرا که از سفته بازی در این بازار جلوگیری می شود و این درحالی است که رونق بر بازار مسکن مصرفی حاکم است.

مشاور مالی وزیرراه و شهرسازی به پیش بینی وضع ساخت وساز درسال های آینده پرداخت و گفت: به نظرمی رسد روند ساخت و سازمسکن کند شود.

عبده تبریزی، از ضرورت تعریف مدل های مختلف تامین مالی مسکن خبر داد و افزود: اگر در کشور ما بانک ها به اندازه کافی منابع داشتند، نیازی به تعریف مدل های مختلف تامین مسکن نداشتیم، اما کمبود منابع بانکی این ضرورت را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه شاخص ترین مدل تامین مالی مسکن در دولت یازدهم راه اندازی صندوق های پس انداز مسکن است به بیان دلایل مخالفت برخی با این سیاست پرداخت و اعلام کرد: بهره بانکی و نیز بدهی این صندوق به بانک مرکزی از دلایل مخالفت با راه اندازی این صندوق ها است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این درحالی است که درباره بهره بانکی دولت موظف است، تفاوت سود بانکی را پرداخت کند و نقد دوم نیز قابل قبول نیست چرا که این سیاست جریان ضد تورمی است و باعث تشویق مردم به سمت پس انداز می شود.

عبده تبریزی از ضرورت تعریف سازوکاری برای تشویق ساکنان کلان شهرها به سمت حومه نشینی خبرداد و اظهار داشت: برای تشویق مردم به حومه نشینی لازم است شبکه حمل ونقل شهرهای حومه کلان شهرها تقویت شود تا بسیاری از مردم به جای زندگی در کلان شهرهای آلوده و پرهزینه به سمت حومه شهرها گرایش پیدا کنند.



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg



به گزارش خبرنگاران ایرنا ، اکنون بارش برف و باران در استانهای آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی، اردبیل ، گلستان ، زنجان ، گیلان ، مازندران ، قزوین ، همدان ، مرکزی البرز ، تهران ، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی ادامه دارد و محورهای ارتباطی این استانها لغزنده گزارش شده است.

در حال حاضر تردد خودروها به دلیل بارش برف و لغزندگی سطح جاده ها در محورهای ارتباطی زنجان به خانچای، زنجان به تهم و دندی در غرب کشور تنها با زنجیر چرخ و به کندی امکانپذیر است.

بارش برف در استان زنجان از اوایل بامداد امروز آغاز شده است و راهداران برای سهولت در آمد و شد خودروها و باز نگه داشتن مسیرهای عبوری ، نسبت به عملیات تیغه اندازی و نمک پاشی اقدام کرده اند.

همچنین حدود 350 راهدار با 190 دستگاه ماشین آلات سبک ، نیمه سنگین و سنگین ، در محورهای ارتباطی این استان مشغول ارایه خدمات زمستانی هستند تا رانندگان و مسافرین عبوری مشکلی در تردد نداشته باشند.

سایر محورهای ارتباطی استان زنجان باز است و تردد خودروها در این محورها جریان دارد و بهتر است رانندگان احتیاط لازم را به عمل آورده و حتما خودروها را به زنجیر چرخ مجهز کرده و لباس های گرم به همراه خود داشته باشند.

همچنین بارش برف پاییزی روز پنجشنبه مناطق وسیعی از استان خراسان رضوی را سفید پوش کرده و ارتفاع برف در برخی شهرستان های این استان هفت سانتیمتر گزارش شده است و بارش ها در برخی مناطق این استان همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

بارش اولین برف پاییزی در آخرین ماه پاییز اکثر مناطق آذربایجان غربی را نیز سفیدپوش کرد و موجب خوشحالی کشاورزان و مردم استان شد.

بارش برف که از نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه در نقاط جنوبی و مرکزی آذربایجان غربی آغاز شده است به بسیاری از شهرهای استان جلوه و زیبایی خاصی بخشید.

بر اساس پیش بینی های مسوولان اداره کل هواشناسی، هوای آذربایجان غربی امروز و فردا ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش برف و باران به خصوص در نواحی مرکزی و جنوبی استان است و در شمال استان نیز بارش های پراکنده ای وجود خواهد داشت.

در 24 ساعت گذشته نیز دمای هوا در ارومیه سه درجه سانتی گراد زیر صفر و سه درجه بالای صفر در سردترین و گرمترین ساعتها بود.

همچنین شهرستان چالدران با شش درجه زیر صفر سردترین و خوی با پنج درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بوده اند.

بارش برف هم اکنون در مرکز و نقاط جنوبی استان تداوم دارد و در شهرستان سلماس نیز آغاز شده است.

مسوولان راهداری استان نیز از مردم و افرادی که قصد تردد در نقاط مختلف استان و به ویژه های نقاط برف گیر را دارند خواسته اند تا وسایط نقلیه خود را به ادوات و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

بر اساس اعلام مسوولان اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از امشب به همراه بارندگی ها، افت شدید دما نیز در استان رخ می دهد که ممکن است در جنوب استان موجب راهبندان و مسدود شدن جاده های پر تردد و برف گیر شود.

در پی بارش برف در شهرستان ارومیه هم اکنون ترافیک نیمه سنگینی در نقاط مختلف شهر و در خیابان های منتهی به پل های روگذر رخ داده و سطح لغزنده پل های یاد شده نیز وضعیت ویژه ای را در این مناطق به وجود آورده است.

کولاک شدید تردد خودروها در محور ارتباطی مراغه - هشترود را هم با مشکل مواجه کرده است و عبور خودروها در این مسیر بدون زنجیر چرخ میسر نیست.

به رانندگان توصیه شده است که برای تردد در این محور خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی مجهز کرده و از سفرهای غیر ضروری در آن پرهیز کنند.

کلیه پروازهای صبح و تعدادی از پروازهای ظهر و بعد از ظهر روزپنج شنبه فرودگاه شهید مدنی (ره) تبریز نیز به علت بارش برف و کاهش دید لغو شده است و از پروازهای خارجی این فرودگاه هم پرواز صبح امروز استانبول- تبریز و بالعکس انجام نمی شود.

از پروازهای داخلی این فرودگاه نیز پروازهای صبح تهران - تبریز و تبریز-مشهد و پروازهای بعدازظهر مشهد تبریز شرکت هواپیمایی ایرتور و پرواز 12.30 دقیقه تهران - تبریز و تبریز- تهران شرکت هواپیمایی کاسپین لغو شده است.

براساس گزارشهای دریافتی آسمان استانهای شمالی کشور ابری و بارانی است و بارشها در مناطق کوهستانی به صورت برف گزارش شده است.

گزارش سازمان هواشناسی حاکیست که با ادامه فعالیت سامانه بارشی همچنان تا پایان هفته بارش برف و باران در بیشتر استانهای کشور ادامه خواهد داشت.



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg





نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر