لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ


حکیم ارد بزرگ ویکیپدیا

Posted: 02 Dec 2013 01:01 PM PST

به گزارش خبرنگار ایرنا، نجف قراچورلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد همکاری قابل توجهی با حوزه های مختلف صنعتی داشته است، افزود: بخش صنعت می تواند نیازهای پژوهشی و فناوری خود را در قالب قراردادهای پژوهشی با جهاد دانشگاهی تامین نماید.

وی همکاری این نهاد با شرکت نفت برای طراحی، ساخت و نصب نیروگاه های هیبریدی را بخشی از اینگونه فعالیت ها عنوان کرد و گفت: باید برنامه ریزی های این نهاد به سمتی رود که در صورت نیاز به تاسیساتی از این دست، جهاد دانشگاهی استان معرفی شود.

قراچورلو با بیان اینکه در فعالیت های این نهاد به دنبال انجام کارهای تکراری نخواهیم بود، گفت: ارتقاء جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی به سازمان و احداث مجتمع جهاد دانشگاهی از برنامه های در دست اقدام این نهاد است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی ستاد انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده و این حوزه از دغدغه های اصلی این نهاد به شمار می رود.

وی اظهار کرد: نزدیک به 80 درصد فعالیت جهاد دانشگاهی در دوران امام راحل را برنامه های فرهنگی به خود اختصاص می داد که این روند باید در برنامه های آتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

قراچورلو با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان در هر حوزه ای که احساس خلاء شود، وارد عرصه خواهد شد، توجه ویژه به حوزه های فرهنگی و پژوهشی را از اولویت های این نهاد برشمرد.

وی یادآوری کرد: همچنین فعالیت های قرآنی و گردشگری که در ذیل معاونت فرهنگی جهاد قرار می گیرد نیز تقویت می شود.

قراچورلو اظهار کرد: در خصوص برنامه های علمی نیز این واحد بر اساس نقشه جامع علمی کشور و برنامه های توسعه سه ساله ای که دفتر مرکزی تدوین و ابلاغ می کند، عمل خواهد کرد.

وی بومی سازی توانمندی ها و فناوری های این حوزه، تقویت ارتباط بین کارگاه های آموزشی جهاد دانشگاهی با پزشکان و دانشجویان مرتبط و استفاده از نیروهای جوان در بدنه جهاد دانشگاهی را از دیگر برنامه های این نهاد اعلام کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه های یاد شده بتوان رتبه کشوری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی را در ردیف هفت استان برتر ارتقاء داد.


ارد / اردبزرگ / ارد بزرگ / حکیم ارد بزرگ / بزرگ شیروان / مشاهیر مشهد / مشاهیر قشقایی / دوست احمدشاه مسعود / orod / hakim orod bozorg / حکیم ارد / ارد بزرگ کیست



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا در حال حاضر دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی دارای 11 دانشکده است که هریک ازنظر جغرافیایی در منطقه ای از تهران مستقر هستند و همین امر سبب مشکلاتی برای دانشجویان و مسوولان این دانشگاه شده است.

مراکز علمی این دانشکده در رشته های علوم، برق، کامپیوتر، صنایع ، مکانیک ، ریاضی ، شیمی ، فیزیک، هوافضا، عمران ،نقشه برداری است.

علی خاکی صدیق روز دوشنبه در نشستی با حضور دانشجویان دانشکده های مختلف این دانشگاه در مورد طرح تجمیع مراکز وابسته به این دانشگاه گفت: در دوره قبلی ریاست خود در دانشگاه طرح های بسیاری را برای تجمیع مراکز آن بررسی کردم اما هر کدام به دلیل مشکلات و ضعف هایی رد شد.

وی با بیان اینکه در طرح تجمیع منطقه ای با گسترش هر دانشکده می توان طرح تجمیع منطقه ای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی را دنبال کرد، اضافه کرد: علاوه بر این تجمیع، طرح دیگری مبنی بر تجمیع تمامی مراکز این دانشگاه در یک محل نظامی در خارج از تهران در دست اقدام است، اما این طرح با احتمال موفقیت کمتری روبرو است.

به گفته وی طرح تجمیع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش قرار بود تا طرح تجمیع دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در کنار دانشکده مهندسی هوافضای این دانشگاه در منطقه خاک سفید تهران عملیاتی شود.

خاکی صدیق در بخش دیگری از سخنان خود هدف اصلی از قبول ریاست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی را ارتقای علمی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در کنار ارتقای فعالیت های علمی در دانشگاه ارتقای سطح اخلاقی دانشگاه مورد پیگیری است.

وی افزود: این دانشگاه باید به سمت حل مسایل کلان در کشور پیش رود و برنامه ریزی های کلی برای ارتقای این دانشگاه در نظر گرفته شود.

به گفته برخی از دانشجویان حاضر در این جلسه امروز، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با امضای طوماری وتقدیم آن به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار تصدی خاکی صدیق به عنوان رییس دانشگاه خواجه نصیر شده بودند.

در این جلسه همچنین تعدادی از دانشجویان فعال در تشکل های دانشجویی، نمایندگان انجمن های علمی و مدیران مسوول نشریات دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به بیان دیدگاه ها و انتقادات خود پرداختند.

مهدی کلهر دبیر انجمن عمران دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با انتقاد از وجود رخوت موجود در میان کارکنان این دانشکده خواستار افزایش یک ساعت کاری برای کارکنان شد.

ساعت کاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از ساعت 8 صبح تا ساعت 3 بعدازظهر است.

تعدادی از دانشجویان حاضر در این جلسه همچنین با انتقاد از بازنشستگی اجباری برخی از استادان این دانشگاه ، از خاکی سفید درخواست کردند تا استادان بازنشسته به کلاس درس بازگردند.

به گزارش ایرنا ، کمبود بودجه های تحقیقاتی برای آزمایشگاه های دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، موازی کاری فعالیت های علمی در دانشکده های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، کم رنگ شدن فضای آزاداندیشی در دانشگاه و وجود رخوت علمی در این دانشگاه از جمله مواردی بود که دانشجویان این دانشگاه در جلسه امروز مطرح کردند و خواستار بهبود اوضاع شدند.

خاکی سفید درباره نحوه رسیدگی به مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان گفت: قرار است تا جلسات متعددی میان دانشجویان و مدیران میانی دانشگاه برگزار شود و مشکلات دانشجویان در این جلسات به صورت جزیی رسیدگی و انتقال داده شود.

وی همچنین از تشکیل اتاق فکر این دانشگاه با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

خاکی صدیق همچنین گفت: در طول 23 سال دوره حضورم در دانشگاه ها هیچ گاه اظهار نظر سیاسی نداشته ام، البته این به این معنا نیست که دارای خط و مشی سیاسی نباشم؛ بلکه نسخه ای که برای خود دارم این است که درگیر چنین مسائلی در ساعات اداری دانشگاه نباشم.

خاکی صدیق اضافه کرد: البته هرکس بخواهد اظهار نظرهای سیاسی در چارچوب ها و قوانین کشور اشکالی ندارد اما بهتر است در وضعیت فعلی بر روی ارتقای شاخص های علمی و تحقیقاتی تمرکز کنیم.



ارد / اردبزرگ / ارد بزرگ / حکیم ارد بزرگ / بزرگ شیروان / مشاهیر مشهد / مشاهیر قشقایی / دوست احمدشاه مسعود / orod / hakim orod bozorg / حکیم ارد / ارد بزرگ کیست



این نمایش داستان «برانژه» (شخصیتی که در دیگر آثار یونسکونیز با آن مواجه هستیم) است که به جستجوی حقیقت می پردازد.

نمایشنامه «قاتل بی مزد» نوشته اوژن یونسکو برای اولین بار است که در ایران به صحنه می رود.

این متن پیش تر توسط سحر داوری با نام «آدمکش» از نسخه انگلیسی به فارسی ترجمه شده است ولی این بار یحیی آذرنوش این نمایشنامه را از نسخه اصلی آن که فرانسوی است، به فارسی برگرداند.

نقش آفرینی در این نمایش برعهده ی مجتبی قربانی،پرنده علایی، علی کوشا، الهه حاجی زاده، امیر سلیمانی، حسام شریفی، مهشید نوروزی، شیما فرشتیان و محمد حمیدیمی باشد.

این نمایش از17آذرماه ساعت 19 و 15 دقیقه اجراهای خود را در تماشاخانه سه نقطه سالن استاد رکن الدین خسروی آغاز می کند.



** آغاز اجرای «شب بیست و یکم» زنده یاد «استادمحمد» در سالن استاد انتظامی

اجرای نمایش «شب بیست و یکم» به نویسندگی زنده یاد «محمود استادمحمد» و کارگردانی محمد راثی با حضور خانواده استادمحمد و جمعی از هنرمندان در سالن استاد انتظامی آغاز شد.

ین نمایش شامگاه گذشته (یکشنبه 11 آذرماه) میزبان اعضای خانواده «محمود استادمحمد» و هنرمندان سینما و تئاتر بود.

مانا استادمحمد دختر «محمود استادمحمد» بعد از پایان کار در صحبتی با اعضای گروه ضمن تشکر از آنها به مرور خاطراتی از مرحوم «استادمحمد» در خصوص این نمایشنامه و اجراهای آن پرداخت و گفت: پدر همیشه دوست داشتند از جوانان حمایت کنند و چندین باری که کارگردان های حرفه ای و معروف برای کسب اجازه اجرای نمایشنامه ها مراجعه کردند، می گفت بگذارید جوان ترها نمایشنامه ها را اجرا کنند.

محمد راثی کارگردان نمایش «شب بیست و یکم» نیز در خصوص اجرای این اثر گفت: هفت سال پیش به واسطه استاد دانشگاه خود یونس آبسالان با آثار «استادمحمد» آشنا شدم و این اثر را برای پایان نامه خود برگزیدم و این متن در آن زمان در قالب پایان نامه من به اجرا رفت.

وی ادامه داد: مرحوم «استادمحمد» در رابطه با این اثر می گفتند وقتی بعد از 20 سال این کار را می خوانم می ترسم و از خواندن آن ناراحت می شوم.

راثی در خصوص تاخیر در اجرای عموم این اثر در تهران گفت: در سال های گذشته «شب بیست و یکم» به علت تلخی و خشونتی که در این اثر هست، برای به اجرا در آمدن با اعمال ممیزی روبه رو می شد تا جایی که اجرای این اثر به زمان حاضر موکول شد. این متن در مرداد و شهریور نیز با گروه دیگری به اجرا خواهد رفت.

در این نمایش میلاد اردوبادی، مهدی جیرودی، آرمان حسینی، رسول حسینی، عماد محمدی و مصطفی انباری که از دانش آموختگان بوشهر هستند در این کار به ایفای نقش می پردازند.

نمایش «شب بیست و یکم» از 10 آذر الی چهارم دی ماه هر روز به جز شنبه ها، ساعت 20 در سالن استاد انتظامی روی صحنه می رود.



** پیش فروش بلیت اینترنتی نمایش «بین خودمان باشد» آغاز شد

پیش فروش اینترنتی بلیت نمایش «بین خودمان باشد» به کارگردانی آروند دشت آرای از یکشنبه (10 آذر ماه) آغاز شد. در این اثر نمایشی که هم اکنون مراحل تمرین و آماده سازی خود را طی می کند صبا ایزد پناه، ساناز باقری، امیر حسین پسندیده، نگین تبرا، دیبا خاتمی، علی خلعتبری، فرشته رازقی، نرگس سعیدی نژاد، شهاب عباسیان، شهریار فرد، مهرداد ماکویی، مینا ملک محمدی، امین محمدی پور، میثم میرزایی، نونا نیسی، لیلا هاشمی و امین یزدانی نژاد به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «بین خودمان باشد» از چهارشنبه 13 آذر ماه هر شب به جز شنبه ها ساعت 19 در پلاتو تجربه تالار حافظ به صحنه می رود.



ارد / اردبزرگ / ارد بزرگ / حکیم ارد بزرگ / بزرگ شیروان / مشاهیر مشهد / مشاهیر قشقایی / دوست احمدشاه مسعود / orod / hakim orod bozorg / حکیم ارد / ارد بزرگ کیست



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر