لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ

لابی ایران سوئد Iran & Sweden : ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ


حکیم ارد بزرگ ویکیپدیا

Posted: 28 Nov 2013 12:24 PM PST

ˈعلی فرج زاده هاˈ روز پنجشنبه در نخستین اجلاس کمیته رفاه سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور در مشهد افزود: هم اینک بازبینی قوانین مربوط به سازمان نظام مهندسی در مجلس شورای اسلامی و با هماهنگی دولت در حال پیگیری است.

وی گفت: تجربه نشان داده سازمانهای نظام مهندسی در سطح کشور در طول فعالیت خود به بلوغ حرفه ای و تخصصی رسیده اند که بتوانند استقلال بیشتری یافته و وابستگی خود را به وزارت راه و شهرسازی کاهش دهند.

او افزود: بدین ترتیب امور تشخیص حدود صلاحیت مهندسان و صدور پروانه های مهندسی که هم اکنون درحیطه فعالیتهای وزارت راه و شهرسازی است از طریق بازنگری قوانین به سازمانهای نظام مهندسی استانها واگذار می شود.

مسوول برگزاری همایش کمیته رفاه سازمانهای نظام مهندسی ساختمان نیز گفت: در این نشست با همکاری شهرداری منطقه ثامن مشهد افزون بر 120 نفر از روسا و اعضای مدیران کمیته های رفاه سازمانهای نظام مهندسی کشور شرکت دارند.

ˈحسن پورحسینیˈ افزود: موضوع سرمایه گذاری برای ایجاد زائرسراها پیرامون حرم مطهر رضوی برای اعضای این سازمان در سطح کشور طی این نشست دنبال می شود.



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg



حسین جمالیان ، روز پنجشنبه درحاشیه اولین نمایشگاه صنعت ساختمان و عمران منطقه آزاد قشم در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه تولید قطعات و قالب های ماندگار ساختمانی یکی از این نوع ابتکارات است که فناوری و ماشین آلات آن به جزیره قشم آورده شده، ولی متاسفانه در این جزیره چندان مورد توجه و استقبال قرار نگرفته است.

وی مزیت های این قطعات و قالب ها را مقاوم بودن آنها در مقابل حوادث طبیعی دانست و گفت: این قطعات و قالب ها در مقابل زلزله تا 9درجه ریشتر، طوفان های شدید و سیل های مهیب مقاوم بوده و دارای عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی نیز است.

به گفته وی با این قطعات و قالب ها دو نمونه 200 و 260متری در قشم ساخته شده که هوای داخل آن در منطقه گرم جزیره قشم با رطوبت بالای 90درصد با یک اسپلیت 24هزار، مانند یخچال خنک می شود.

وی گفت:در ساخت ساختمان با این قطعات و قالب ها ، مصالح به هدر نمی رود و سرعت ساخت آنها نیز افزون بر پنج برابر سرعت ساخت سنتی است.

این مبتکر افزود:برای ساخت 400واحدمسکونی در بم بعداز وقوع زلزله سال 82 در این منطقه از این قطعات و قالب ها استفاده شده است.

جمالیان گفت: با این سامانه همچنین ساختمان های مختلف در نقاط گرمسیر مانند اهواز، نقاط سردسیر مانند تبریز و حتی در مناطق شمال کشور ساخته شده و سفارش های ساخت از طرف برخی از شرکت های تعاونی مسکن نیز در قالب این سیستم به اجرا درآمده است.

اولین نمایشگاه صنعت ساختمان و عمران قشم که از چهارم آذر جاری با حضور افزون بر 60شرکت از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد قشم برپاشده تا هشتم همین ماه دایراست.



عکس ارد / عکس اردبزرگ / عکس ارد بزرگ / عکس حکیم ارد بزرگ / عکس بزرگ شیروان / عکس مشاهیر مشهد / عکس مشاهیر قشقایی / عکس دوست احمدشاه مسعود / orod / hakim orod bozorg / عکس حکیم ارد / ارد بزرگ کیست



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، چاغلایان این مطلب را روزپنجشنبه دراستانبول در حاشیه شرکت درمراسم هفته نوآوری که توسط مجمع صادرکنندگان ترکیه (تیم) برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد.

وی افزود:درصورت کاهش حجم تحریم های ضد ایران،بانک خلق ترکیه و دیگر بانک های این کشور آمادگی خود را برای به جریان انداختن نظام تعاملات خارجی بانکداری ایران اعلام می دارند.

وزیر اقتصاد ترکیه اضافه کرد:به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه نظام بانکی ایران حتی بانک های خصوصی ترکیه هم دیگر نتوانستند با بانکهای ایرانی داد و ستد داشته باشند.

وی گفت: بعد از حل مشکل تحریم های مالی علیه ایران از این پس نه تنها بانک خلق ترکیه بلکه دیگر بانک های ترکیه هم قادرخواهند بود،با ایران تعامل بانکی داشته باشند.

او درخصوص تاثیرات تحریم های اعمال شده علیه بر مناسبات تجاری دو کشور گفت: من از همان اول این تحریمها را ناعادلانه می دانستم. آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر غنی سازی اورانیوم تحریم هایی را علیه ایران اعمال کردند و به نظام بانکی ترکیه نیزکه نباید با ایران همکاری کند،فشار وارد کردند.

او با اشاره به واردات نفت و گاز ترکیه از ایران گفت: در سال 2012 میلادی کسری در تراز بازرگانی ترکیه با ایران بین 7 تا 8 میلیارد دلار بود و تحریم ها موجب افت یک میلیارد دلاری در صادرات ترکیه به ایران شده است.

وی با بیان اینکه درواقع این تحریم ها به نوعی علیه ترکیه هم بود،گفت:باید مشاهده کردکه 50 میلیارد دلار واردات ایران ازکدامین کشورهای اروپایی به ایران صورت گرفته بعبارتی غرب همواره به دنبال حفظ منافع خود و شرکتهایش بوده است.

وزیر اقتصاد ترکیه ابراز امیدواری کرد با کاهش و برداشته شدن کامل تحریم ها،مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه نیز دوباره رونق بیشتری یابد.



اندیشمند , متفکر , فیلسوف , حکمت ، معاصر ، بزرگ شیروان ، سخن بزرگان ، جملات بزرگان ، جملات فلسفی ، سخنان بزرگان ، سخنان فلاسفه ارد ، مجتبی شرکاء ،  حکیم ارد بزرگ , حکیم ,  bozorg shirvan, orod , hakim orod bozorg




نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر