آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

Link to انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

حاشيه‌ ديدار پرسپوليس و پيکان

Posted: 31 Oct 2012 01:11 PM PDT





بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس گفت: امروز، روز ما بود و توانستيم به يک پيروزي شيرين دست يابيم.

محسن بنگر پس از پيروزي 6 بر صفر پرسپوليس برابر پيکان گفت: توقع زدن 6 گل را نداشتيم. خوشحال شدم کريم انصاري‌فرد توانست گل بزند.

وي ادامه داد: ‌هم اکنون اول راه هستيم و بايد جدي‌تر تلاش کنيم. سخت است که به هر تيم بخواهيم 6 گل بزنيم. امروز، روز ما بود و توانستيم به يک پيروزي شيرين دست يابيم. به همه هواداران تبريک مي‌گويم.


پرسپوليس پيکان را 6 تايي کرد

Posted: 31 Oct 2012 12:34 PM PDT

نقل قول:

نوشته اصلی توسط تنهاترین سردار (پست 559313)
به نظر من بیا طرفدار تراکتور بشو ..اینجوری واست بهتره...والا...ضربه روحی کمتر میخوری

ضربه ی روحی ای که الان
استقلالیا از این بابت دارن میخورن خیلی بیشتر از خودِ پرسپولیسه
آخه قبلا تک بودن تو این مساله
حالا واسشون رقیب پیدا شده:271:

طوفان سیدنی آمریکادریک نگاه

Posted: 31 Oct 2012 12:22 PM PDT



تا حالا اینجوری التماس کردی؟؟؟؟

Posted: 31 Oct 2012 12:14 PM PDT

من که عمرا واسه نمره به استاد التماس کنم

هر متنی که میخوای بنویس........

Posted: 31 Oct 2012 12:00 PM PDT

سکوت چقدر زیباست وقتی تمام حرف ها از توصیف

حالی که دارم عاجزند ......

ماجـرای دست دادن هـای ایرانی ها

Posted: 31 Oct 2012 11:58 AM PDT

مدل هندیااا دست میدیم:271:

داور 17 بازيکن را از زمين اخراج کرد

Posted: 31 Oct 2012 11:47 AM PDT

عجببب بازیه مسخره ای بوده

تصاویر رانندگی هیجان انگیز !!! خنده دار...

Posted: 31 Oct 2012 11:47 AM PDT









واكنش مگس بعد از فرار از دست مگس كش!!

Posted: 31 Oct 2012 11:43 AM PDT

واکنش مگس بعد از فرار از دست مگس کش





















خوش‌تيپ‌ها بخوانند

Posted: 31 Oct 2012 11:41 AM PDT

خيلي‌ها فكر مي‌كنند خوش‌پوشي دردسر فراوان دارد؛ صد البته بعضي‌ها هم براي خوش پوشي به دردسر مي‌افتند اما در واقع براي خوش‌پوشي لازم نيست خود را خيلي به درد سر بيندازيد بلكه مي‌توانيد با رعايت نكات كوچك به فردي خوش‌تيپ تبديل شويد.

اين نكات به ظاهر ساده و گاه كم‌اهميت مي‌تواند كمك بزرگي براي رسيدن به ظاهري آراسته و زيبا باشد.



1ـ هميشه كفش‌هايتان را تميز نگه داريد، چشم‌ها اغلب كفش‌ها را خوب مي‌بينند.



2ـ لباس‌هاي گشاد را كنار بگذاريد، لباس‌هايي كه از اندام شما بزرگ‌تر هستند هيكل‌تان را بدشكل و ناموزون نمايش داده و شما را چاق‌تر از آن چه هستيد نشان مي‌دهند. پس چاق‌ها بيشتر دقت كنند كه لباس‌هاي گشاد به تن نكنند.



3ـ سعي كنيد رنگ كمربند را با رنگ كفش‌تان ست كنيد. همچنين همرنگ بودن كيف و كفش يكي ديگر از نشانه‌هاي خوش‌پوشي است.



4ـ دقت داشته باشيد كه هميشه لباس‌هايتان يا به طور كامل اسپرت باشد يا رسمي. استفاده همزمان از اين لباس‌ها (مثل پوشيدن يك شلوار جين با كت رسمي) قطعا انتخاب مناسبي نخواهد بود. براي داشتن تيپي ايده‌آل و زيبا بايد هميشه موهاي مرتبي هم داشته باشيد.



5ـ جيب‌ها براي پر شدن از وسايل مختلف طراحي نشده‌اند. جيب شلوار يا بلوز بايد كاملا صاف و مرتب باشد، پس آنها را آن قدر پر نكنيد كه ظاهر لباس شما را زشت جلوه دهد.



6ـ به خاطر داشته باشيد كه هيچ‌وقت لباس‌هاي چروك يا پرز گرفته به تن نكنيد؛ اگر لباس شما پرز زيادي داشت قبل از خارج شدن از منزل به كمك يك پرزگير آن را تميز كنيد.



7ـ هميشه محكم و استوار قدم برداريد، فراموش نكنيد براي يك مرد خوش‌پوش، نوع راه رفتن و صحبت كردن هم اهميت ويژه‌اي دارد بنابراين سعي كنيد هميشه سر را صاف نگه داريد؛ كمرتان خم و شانه‌ها افتاده نباشد و قدم‌هايتان محكم برداشته شود.



8 ـ از ادكلن‌هايي كه ماندگاري لازم را دارند استفاده كنيد تا هميشه خوشبو باشيد.



9ـ زياد خرج كردن هيچ‌گاه نشانه زيبايي‌دوستي​و خوش​‌پوشي نيست، هميشه به اندازه خرج كنيد، حتي براي لباس.

فیلم موهن در یک نگاه+عکس

Posted: 31 Oct 2012 11:28 AM PDT

لطفا نظرتونون بعد از دیدن کامل عکس بیان کنید

شما یادتون نمیاد!!!!!!!!!! خیلی با حاله حتما بخونید

Posted: 31 Oct 2012 10:57 AM PDT

تزیین پول برای عید غدیر برای سادات عزیز

Posted: 31 Oct 2012 10:48 AM PDT

کی دلار میده بریم بهش تبریک بگیم عیدو

مردان متولد نیمه اول آبان چطور آدم‌هایی هستند؟

Posted: 31 Oct 2012 10:04 AM PDT

امان از دست این آبانی ها !!!! :mad::20:

تصاویر ششمين جشنواره انار بادرود

Posted: 31 Oct 2012 09:58 AM PDT



























تکنیک های زنانه برای حفظ زیبایی

Posted: 31 Oct 2012 09:35 AM PDT

30 سالگی برای خانم‌ها از آن سن‌های مرزی است. تعداد زیادی از خانم‌ها در اوایل دهه سوم زندگی‌شان دچار بحران می‌شوند و احساس می‌کنند که در حال سپری کردن دوران جوانی و ورود به دنیای میانسالی هستند، خیلی از خانم‌ها سراغ جراحی‌های زیبایی و درما‌ن‌های جوان‌کننده می‌روند تا بتوانند اثر گذشت زمان را از روی چهره خود پاک کنند و جوان‌تر از سن‌شان به نظر برسند.




اما هستند خانم‌هایی هم که به هر دلیل تمایلی به انجام جراحی‌های زیبایی ندارند، مثلا ممکن است نخواهند هزینه زیادی بکنند یا از عوارض چنین جراحی‌‌هایی ‌می‌ترسند یا... حتی ممکن است جراحی کرده‌‌ ولی نتیجه مطلوب‌شان را نگرفته باشند. اما شکی در این وجود ندارد که همه با زیباتر و جوان‌تر شدن مشکلی ندارند و از اینکه بتوانند بدون دردسر چهره‌ای جوان‌تر داشته باشند، استقبال هم می‌کنند. اما جوان ‌شدن بی‌دردسر یعنی چه؟ یعنی اینکه تنها با چند ماده آرایشی و چند تکنیک خاص صورت‌تان را جوان کنید و حداقل 10 سال جوان‌تر به نظر برسید، البته اشتباه نکنید منظور آرایش زیاد نیست؛ منظور گریمی است که فقط ایرادها و نشانه‌های پیری را از روی صورت پاک می‌کند و اصلا جلب توجه هم نخواهد کرد.


لک‌ها را به راحتی از بین ببرید

با افزایش سن روی پوست لک‌های زیادی به وجود می‌آید که به زیبایی آن لطمه وارد می‌کند و پوست را پیرتر نشان می‌دهند اما شما می‌توانید با چند کرم ساده این لک‌ها را بپوشانید (البته توصیه می‌کنیم مشکل لک‌ها را با یک متخصص پوست هم در میان بگذارید).

اگر لك قرمز باشد: باید رنگ فون با پایه رنگ سبز استفاده کنید و بعد روی رنگ فون زمینه، کرم‌پودری رنگ پوست‌تان بزنید.

اگر لک‌بنفش باشد: به وسیله رنگ زرد گرفته می‌شود یعنی باید کرم‌پودر شما پایه زرد داشته ‌باشد.

برای كبودی زیر چشم: كمی قرمز و نارنجی را با هم مخلوط كرده و زیر چشم بزنید.

خال و لک سیاه: با فوندیشن و کرم گریم می‌توانید آن را بپوشانید. بهتر است با انگشت کرم گریم را کاملا پخش كنید تا خط فاصله‌ای ایجاد نشود و صورت 2 رنگ نشود.

برای پوشاندن لک‌های بزرگ: بعد از زدن فوندیشن کرم گریم، مواد پوشاننده را روی لک بمالید و مجددا لایه نازکی از فوندیشن را روی آن بزنید و سپس تمام صورت را به طور یکنواخت پودر بزنید.


گونه‌هایتان را رنگ دهید

خانم‌های مسن معمولا ترجیح می‌دهند برای گونه‌ها از رنگ‌های کدر و نه چندان درخشان استفاده کنند، چون از رنگ می‌ترسند. حقیقت این است که رژگونه‌های درخشان می‌تواند چهره‌ را جوان‌تر و پرانرژی‌تر نشان دهد و کمک کند که گونه‌ها برجسته‌تر به نظر بیایند. پیشنهاد می‌کنیم برای رژ‌گونه به دنبال رنگ‌هایی چون قهوه‌ای خاکی رنگ، صورتی و سرخ با حالتی کرمی باشید، رژگونه‌هایی که کمی حالت کرمی دارند بهتر از پودرها روی صورت پخش می‌شوند و پوست را مرطوب نیز می‌کنند. وقتی می‌خواهید رژگونه بزنید، اول از همه برس را گوشه بالای گونه بگذارید وبعد رنگ را به سمت پایین پخش کنید. با این روش می‌توانید مطمئن باشید چهره‌تان همان‌گونه می‌شود که می‌خواهید.





اگر می‌خواهید ظاهر پوست‌تان را صاف ، هموار و یکدست کنید به جای پودر از یک کرم‌پودر مایع سبک استفاده کنید، بهتر است از کرم‌پودرهایی استفاده کنید که به سرعت جذب پوست می‌شوند.نکته دیگر اینکه کرم‌پودرهای حاوی مرطوب‌کننده نسبت به انواع دیگر پودرها بهتر روی پوست می‌خوابند؛ به اندازه یک سکه کوچک کرم‌پودر در کف دست‌تان بریزید و بعدمانند مرطوب‌کننده با نوک انگشتان به صورت بمالید


رژگونه‌های تیره‌تان را دور بریزید

وقتی روی کرم‌پودر روشنتان رژگونه‌های ملایمی به رنگ‌های صورتی یا گلبهی می‌زنید چهره‌تان را ملیح و شفاف نشان می‌دهد. اما مشکلی که بسیاری از خانم‌های مسن دارند این است که از رژگونه‌های تیره و کرم‌پودرهای پررنگ استفاده می‌کنند. رنگ‌های تیره اصولا خطوط چهره شما را از آنچه که هست عمیق‌تر نشان می‌دهد.


به این روش به گونه حالت دهید

بعد لپ را به طرف داخل جمع می‌كنیم،و از طرف گونه به شکل مثلث رژگونه می‌زنیم نقطه‌ای كه مشخص می‌شود نقطه خط رژگونه است. اگر صورت كشیده باشد به طرف گوش می‌كشیم و اگر صورت گرد باشد به طرف بالاتر از گوش می‌كشیم.


این موها شما را جوان می‌کند

جلوی موهایتان را کوتاه کنید. این کار به‌خصوص برای خانم‌های بالای 50 سال بسیار مفید است. به جای یکدست کردن و بستن موی خود از پشت، موهای قسمت جلوی سرتان را کوتاه کنید و یک سشوار سطحی هم بکشید. اثر این کار در چهره‌تان را می‌توانید در اولین مهمانی‌ای که شرکت کردید، ببینید.


به رنگ موهایتان توجه کنید

متاسفانه خانم ها در سنینی که بیشترین احتیاج را به یک رنگ مناسب دارند آن را فراموش می‌کنند. رنگ موی مناسب برای خانم‌های بالای 50 سال، رنگ‌های زیتونی و نسکافه‌ای است. این رنگ‌ها شما را موقر نشان می‌دهند. گذشته از آن هرگز اجازه ندهید موهای سفیدتان از ریشه بیرون بزنند چون ظاهر شما هرقدر مرتب باشد تارهای مویی که از ریشه بیرون می‌زند می‌تواند آن را از بین ببرد.


مش‌های استخوانی و نقره‌ای هرگز

دور مش‌ و‌ های‌لایت‌های سفید، صدفی، استخوانی و نقره‌ای را خط بکشید. اگر به مرور زمان و با بالا رفتن سن رنگ موها‌یتان به رنگ‌های روشن تغیر یافت و شما آن رنگ را می‌پسندید که هیچ؛ اما انتخاب کردن رنگ‌های خیلی‌ روشن مثل صدفی یا نقره‌ای به منزله مسن‌تر به نظر رسیدن برای یک خانم است. حالا انتخاب با خودتان است. اگر می‌خواهید 10 سال پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید، این رنگ‌ها را برای موها‌یتان برگزینید!


موهایتان را کوتاه نگه دارید

با بالا رفتن سن موها حالت خود را از دست می‌دهند و کمی وز و خشک می‌شوند. علاوه بر آن خانم‌ها در این سنین آنطور که باید حوصله مراقبت و سشوار کشیدن ندارند. پس بهتر است موهایتان را کوتاه نگه دارید. این‌کار دو حسن دارد اول اینکه موی کوتاه سن شما را پایین‌تر نشان می‌دهد و دوم اینکه همیشه می‌توان موی کوتاه را مرتب و آراسته نگه داشت.

دندان‌های زرد سن را زیاد نشان می‌دهد

دندان‌های خود را سفید کنید. هر‌قدر دندان‌های سفید و براق در شاداب به چشم آمدن چهره موثر است، به همان میزان هم دندان‌های زرد و کدر در زیاد نشان دادن سن تاثیر‌گذار است. شما می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه‌ای اندک، دندان‌هایی زیبا و درخشان و در نتیجه چهره‌ای شاداب و بشاش داشته باشید.





این ریمل‌ها مژه‌ها را خراب می‌کنند

استفاده از ریمل‌های ضدآب برای خیلی‌ها وسوسه کننده‌است، چون کمتر می‌ریزند در نتیجه زیر چشم سیاه نمی‌شود ولی باید بدانید این ریمل‌ها به دلیل اینکه فرمول قوی‌تری دارند می‌توانند مژه‌ها را خشک کنند و به دلیل همین خشک شدن وقتی سن بالا می‌رود مژه‌‌ها نازک و شکننده می‌شوند.اما چاره چیست؟اگر می‌خواهید مژ‌ه‌هایتان پرتر و زیباتر به نظر برسد اول از همه روی محل رویش مژه‌ها را مدادی قهوه‌ای بکشید تا مژه‌هایتان ضخیم‌تر و پرتر جلوه کنند در قدم بعدی با یک ریمل سبک و ملایم و نه ضدآب مژ‌ه‌هایتان را حالت دهید.


با دارچین به لب‌ها حجم دهید

با افزایش سن لب‌ها نیز حجم خود را از دست می‌دهند و باریک می‌شوند اما می‌توانید به راحتی این حجم از دست رفته را به لب‌ها بازگردانید، اول از همه بگوییم برای ضخیم به نظر رسیدن لب‌ها، برای خود لب جدیدی نکشید چون اینکار چهره شما را غیرطبیعی می‌کند، شاید اگر یک خط خیلی باریک بالای لب بکشید، چندان بد نشود اما باز هم می‌گوییم این خط باید خیلی ظریف و کم‌رنگ باشد. از یک رژ لب خیلی کم‌رنگ و حتی تا حد ممکن رنگ لب استفاده کنید، هر چقدر رژ لب پررنگ‌تر باشد، لب‌ها را کوچک‌تر نشان می‌دهد و در نهایت با براق‌کننده خیلی کم‌رنگ به لب‌ها کمی حجم دهید. جالب است بدانید با مواد طبیعی نیز می‌توانید به لب‌ها حجم دهید مثلا استفاده از دارچین، جریان خون را در لب‌ها افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که حجیم‌تر به نظر برسند البته اگر بتوانید مزه تند آن را روی لب‌ها تحمل کنید کافی است قبل از رژ کمی دارچین روی آن بمالید البته اثرش موقت است.


همه ایراد‌ها را با چند خط از بین ببرید


  • لب نسبت به چهره کوچک است و لب بالا با لب پایین فرق دارد و پشت لب بلند است: لبی را که کوچک‌تر است باید بزرگ‌تر کنیم در نتیجه شکاف یا هفت لب بالا را اضافه کرده و پشت لب را سایه تیره می‌زنیم.






  • افرادی که شکاف لب دارند ولی حجم لب آنها کوچک است (دهن گشاد است ولی لب کوچک) باید از اطراف به لب اضافه کنیم.






  • افرادی که لب‌هایشان گوشه‌های افتاده دارد: گوشه لب بالا را که افتادگی دارد پر می‌کنیم و گوشه‌های پایین را با سایه روشن پر می‌کنیم.






  • افرادی که لب‌های نازک و قیطانی و بدون حجم دارند: ابتدا کل لب را فون می‌زنیم سپس بر اساس خود لب به لب بالا و پایین اضافه می‌کنیم.






  • افرادی که لب بالای آنها با لب پایین‌شان فرق می‌کند: از دو رنگ رژ لب استفاده می‌کنیم. لبی که کوچک است از رژ لب تیره و لبی که بزرگ است از رژ لب روشن استفاده می‌کنیم، رنگ‌ها در یک تن باشند.

فقط محض خنده !!!

Posted: 31 Oct 2012 09:35 AM PDT

سوالات رایج مربوط به موبایل:
سال 76 : آنتن دهی ش چطوره؟
سال 79 : چقدر شارژ نگه میداره؟
سال 82 : دوربینم داره؟
سال 85 : دوربینش چند مگا پیکسله؟ صداش چطوره؟
سال 88 : تاچه؟ یا از این معمولیاس؟
سال 91 : اندرویده؟
سال 94 : هوشمنده؟ یا معمولیه؟
سال 97 : اخلاقش چطوره؟!
سال 1400: درکت میکـنـه ؟! یا نه؟
سال 1403: به اندازه کافی بهت توجه میکنـه؟ یا میخوای باهاش به هم بزنی؟
:271:

گاهی به نگاهمان نگاهی بیندازیم

Posted: 31 Oct 2012 09:29 AM PDT

انیشتین می‌گوید : « آنچه در مغزتان می‌گذرد، جهانتان را می‌آفریند. »


استفان کاوی (از سرشناسترین چهره‌های علم موفقیت) احتمالاً با الهام از همین حرف انیشتین است که می‌گوید:« اگر می‌خواهید در زندگی و روابط شخصی‌تان تغییرات جزیی به وجود آورید به گرایش‌ها و رفتارتان توجه کنید .

اما اگر دلتان می‌خواهد قدم‌های کوانتومی بردارید و تغییرات اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید باید نگرش‌ها و برداشت‌هایتان را عوض کنید .»

او حرفهایش را با یک مثال خوب و واقعی، ملموس‌تر می‌کند:« صبح یک روز تعطیل در نیویورک سوار اتوبوس شدم. تقریباً یک سوم اتوبوس پر شده بود. بیشتر مردم آرام نشسته بودند و یا سرشان به چیزی گرم بود و درمجموع فضایی سرشار از آرامش و سکوتی دلپذیر برقرار بود تا اینکه مرد میانسالی با بچه‌هایش سوار اتوبوس شد و بلافاصله فضای اتوبوس تغییر کرد. بچه‌هایش داد و بیداد راه انداختند و مدام به طرف همدیگر چیز پرتاب می‌کردند. یکی از بچه‌ها با صدای بلند گریه می‌کرد و یکی دیگر روزنامه را از دست این و آن می‌کشید و خلاصه اعصاب همه‌مان توی اتوبوس خرد شده بود. اما پدر آن بچه‌ها که دقیقاً در صندلی جلویی من نشسته بود، اصلاً به روی خودش نمی‌آورد و غرق در افکار خودش بود.

بالاخره صبرم لبریز شد و زبان به اعتراض بازکردم که: «آقای محترم! بچه‌هایتان واقعاً دارند همه را آزار می‌دهند. شما نمی‌خواهید جلویشان را بگیرید؟»

مرد که انگار تازه متوجه شده بود چه اتفاقی دارد می‌افتد، کمی خودش را روی صندلی جابجا کرد و گفت: بله، حق با شماست. واقعاً متاسفم. راستش ما داریم از بیمارستانی برمی‌گردیم که همسرم، مادر همین بچه‌ها٬ نیم ساعت پیش در آنجا مرده است.. من واقعاً گیجم و نمی‌دانم باید به این بچه‌ها چه بگویم. نمی‌دانم که خودم باید چه کار کنم و … و بغضش ترکید و اشکش سرازیر شد.»

استفان کاوی بلافاصله پس از نقل این خاطره می‌پرسد:« صادقانه بگویید آیا اکنون این وضعیت را به طور متفاوتی نمی‌بینید؟ چرا این طور است؟ آیا دلیلی به جز این دارد که نگرش شما نسبت به آن مرد عوض شده است؟ » و خودش ادامه می‌دهد که:« راستش من خودم هم بلافاصله نگرشم عوض شد و دلسوزانه به آن مرد گفتم: واقعاً مرا ببخشید. نمی‌دانستم. آیا کمکی از دست من ساخته است؟ و…. اگر چه تا همین چند لحظه پیش ناراحت بودم که این مرد چطور می‌تواند تا این اندازه بی‌ملاحظه باشد٬ اما ناگهان با تغییر نگرشم همه چیز عوض شد و من از صمیم قلب می‌خواستم که هر کمکی از دستم ساخته است انجام بدهم .»


« حقیقت این است که به محض تغییر برداشت٬ همه چیز ناگهان عوض می‌شود. کلید یا راه حل هر مسئله‌ای این است که به شیشه‌های عینکی که به چشم داریم بنگریم؛ شاید هرازگاه لازم باشد که رنگ آنها را عوض کنیم و در واقع برداشت یا نقش خودمان را تغییر بدهیم تا بتوانیم هر وضعیتی را از دیدگاه تازه‌ای ببینیم و تفسیر کنیم . آنچه اهمیت دارد خود واقعه نیست بلکه تعبیر و تفسیر ما از آن است »


منبع :ravanshena30.ir

از خشم استفاده مثبت کنید

Posted: 31 Oct 2012 09:26 AM PDT

اولین گام به منظور اداره و کنترل خشم این است که باور کنید، می توانید این کار را انجام دهید. با اینکه همه ما خشم را در زندگی روزمره خود تجربه می کنیم، ولی سعی می کنیم آن را با شیوه ای سازنده ابراز کنیم. برخی افراد تا زمانی که فشار ناکامی و خشم درونی، زندگی روزانه آنان را طاقت فرسا نکرده است، خشم را در خود نگه می دارند. برخی دیگر اما در عصبی شدن، فریاد کشیدن، زدن و پرتاب کردن و گاهی بدتر از این اعمال، متخصص و خبره هستند.


● کنترل یا حذف پرخاشگری؟
خشم مخرب از لحاظ فردی و اجتماعی به ما آسیب می زند. اداره و کنترل خشم لزوما به معنی ابراز کمتر خشم نیست، بلکه به معنی فراگیری شیوه ای از ابراز خشم است که برای ما و کسانی که پیرامون ما هستند، مفید باشد. هرچند ممکن است تصور ابراز خشم به شیوه ای سازنده، غریب به نظر برسد، ولی باید گفت که چنین امری ممکن است. برای مثال، برخی افراد وقتی درباره خشم خود می نویسند، یا آن را نقاشی می کنند، با دوستان یا اعضای خانواده صحبت می کنند، قدم می زنند، ورزش می کنند یا آمیزه ای از این رفتارها و سایر فعالیت ها را انجام می دهند، به آرامش دست می یابند.



● تشخیص خشم
همیشه ابتدا نشانه های اولیه و هشدار دهنده خشم بروز می کند. بیشتر ما انسان ها از نشانه ها و سرنخ های موقعیتی و بدنی که بر پاسخ های خشم ما مقدم هستند، ناآگاه هستیم. آگاهی از این نشانه ها گامی بسیار اساسی در اداره خشم است، زیرا این آگاهی خواهد توانست قبل از آنکه کنترل خشم دشوار شود، وقت زیادی را برای مداخله در اختیار ما قرار دهد. برای کنترل اولیه، توجه زیادی به حالات زیر داشته باشید:

موقعیت هایی (افراد و مکان هایی) که شما را خشمگین می کنند.
تغییرات بدنی که قبل و در حین خشم شما رخ می دهند: برای مثال، افزایش ضربان قلب، احساس فشار در سر، احساس داغ شدن، مشت شدن دست ها، احساس گرفتگی و سفتی عضله در ناحیه شکم، سینه و غیره.
نشانه های شناختی یعنی افکاری که شما درباره گذشته، حال و آینده دارید و قبل از احساسات خشم و ناکامی پیدا می شود. داشتن فهرستی از این نشانه ها در مدیریت خشم بسیار مفید است. یک نفر ممکن است قبل از خشمگین شدن فکر کند که دیگران به او و حرف هایش توجهی نمی کنند. یا دیگران قصد توهین یا بی توجهی عمدی به او را دارند.
همین شناسایی علایم هشدار دهنده، موجب کاهش شدت، مدت یا فراوانی خشم شما می شود.



● مهار خشم با وقفه اندازی

حال که شما نشانه ها و سرنخ های خشم خود را شناخته اید هرگاه متوجه این علایم شدید، مکثی کنید و نفس عمیقی بکشید. یک وقفه چند ثانیه ای و نفس عمیق می تواند اثر پایداری بر شما بگذارد. خشمی که احساس می کنید، آنچه که به خود می گویید و آنچه در اثر این خشم انجام خواهید داد، تحت تاثیر این وقفه شما قرار خواهد گرفت. شیوه اندیشه ما با شیوه احساس ما مرتبط است. برخی اندیشه ها ما را مستعد خشم و ناکامی می کنند. شیوه های رایجی که مردم قبل از بروز خشم آن را به کار می گیرند، عبارتند از: توقف کردن روی مساله مشکل آفرین، تمرکز روی جنبه های منفی، ناچیز شمردن وجوه مثبت، داشتن نگرش انعطاف ناپذیر و تفکر دو قطبی (سیاه سیاه یا سفید سفید). شیوه های درمانی که می توانند به ما کمک کنند، عبارتند از: از چشم دیگران به موقعیت و مشکل نگریستن، تامل در باب آنچه مایلید انجام دهید، تامل درباره پیامدهای احتمالی اعمال خود، قبول این نکته که همه خطاپذیرند و جست وجوی شیوه هایی که به کمک آنها می توان یک موقعیت مشکل زا را به نحو مثبت کنترل و اداره کرد. هرگاه متوجه شدید که توانسته اید با یک موقعیت برانگیزنده خشم به خوبی مقابله کنید، یا خشم خود را به شیوه مناسب ابراز دارید، از خود بپرسید چگونه آن را انجام دادم؟ هر فردی نوعی توان و استعداد برای کنترل خشم دارد. توان شما چگونه است؟ روی این مساله بسیار تمرکز و تمرین کنید و آن را تقویت کنید. عفو هدیه ای است که شما می توانید به خود بدهید. گاهی اوقات عفو کسانی که موجب درد و رنج ما شده اند، غیرقابل تصور است. هراس ما ممکن است این باشد که گذشت موجب می شود رفتار شخص موجه شمرده شود. چرا من کسی را عفو کنم که موجب خشم یا رنج شدیدی در من شده است؟ پاسخ این است که ما دیگران را به خاطر خودمان می بخشیم. وقتی ما کسی را می بخشیم، به کنترل او روی چگونگی احساس خود پایان می دهیم. ما به خودمان شانس یک زندگی تازه را می دهیم، زندگی ای که در آن تنفرهای کهنه و مزمن جایی ندارند. بنابراین، عفو هدیه به دیگران نیست، بلکه هدیه به خودمان است.

وقت و نیرویی که تنفر از شما می گیرد، می تواند به مردم و فعالیت هایی اختصاص یابد که برای شما شادی و رضایت و برای آنها خدمت و محبت به دنبال دارد. انتخاب بخشش برای کنترل خشم به تدریج حاصل می شود. شما نباید مادامی که احساس آمادگی در این زمینه نکرده اید، آن را انتخاب کنید اگر موارد کوچک را عفو کنید، به تدریج یاد خواهید گرفت که چگونه خطاهای بزرگ دیگران را عفو کنید. .



● انتخاب های سالم برای پیشگیری از خشم
خشم، فرصت طلب است و در بدنی که خسته، فرسوده و بیمار است به آسانی جان می گیرد. در نتیجه به منظور اداره و کنترل خشم به عبادت و معنویت، خواب منظم، غذای خوب، لذت و اوقات فراغت و تفریح نیاز دارید.



منبع :ravanshena30.ir

خود فریبی مثبت

Posted: 31 Oct 2012 09:25 AM PDT

بهداشت روانی سالیان سال معتقد بودند که بهترین راه سلامتی ، واقع نگری با دقت هر چه تمام تر است.اما امروزه روز به روز شواهد بیشتری پیدا می کنند که داشتن برخی پندار های غلط مثبت در باره خود و دنیا ، به سلامت انسان کمک می کند.آدم های شاد ، باور های غلط بزرگ منشانه ای در مورد خودشان دارند،برای وقایع ، علل خودکام بخش می یابند و در مورد توانایی های خود اغراق می کنند(تیلور،1998؛تیلور و براون ،1994).
خود فریبی های مثبت گاهی تأثیر چشمگیری بر عملکرد انسان می گذارند . برای مثال ، جیم لوهر1989 (jim Loehr) روانشناس ورزش ، صحنه های ویدئویی عالی ترین امتیاز گیری های مایکل چانگ ، تنیس باز 17 ساله در سال قبل را کنار هم گذاشت.چانگ این فیلم ویدئویی را که در آن همیشه امتیاز می گرفت و هر گز اشتباه نمی کرد ، چند بار دید.به این ترتیب وی دائم خودش را در حالت مثبت دید.چانگ چند ماه بعد جوان ترین تنیس باز مرد برنده ی مسابقات تنیس اوپن فرانسه شد. فریب ها (مثبت و منفی) با عزت نفس انسان ها رابطه دارند. بزرگمنشانه نگاه کردن به خود یا بیش از حد منفی دیدن خود ،پیامد های منفی دارند.البته حالت ارمانی ، کمی خود فریبی بزرگمنشانه همراه با کمی واقعیت گرایی است.
بیان بیش از حد جنبه های منفی واقعیت - یعنی آن چه مردم به آن "واقع بینی محض " می گویند می تواند مشکل ساز شود. دیدگاه منفی ، احتمال عصبانی شدن ، احساس گناه کردن و بزرگ کردن اشتباهات را می افزاید.عده ای نیز با دقیق نگریستن به امور ، افسرده می شوند.گاهی اوقات اگر رنج خود را علی رغن با معنا بودن گذار نبودنش را ، بی معنا و گذرا ندانیم ، نمی توانیم با آن کنار بیاییم و رو به جلو حرکت کنیم. در ضمن ، نداشتن پندار غلط گاهی اوقات آدم ها را از انجام کارهای مخاطره آمیز و جاه طلبانه که بسیار ثمر بخش اند، باز می دارد. با این حال در برخی از موراد، بدبینی تدافعی ، بهترین روش برخورد با فشار روانی است.مردم با تجسم پیامد های منفی می توانند خود را برای مواجه شدن با فشارهای روانی آماده کنند(نورم و کانتور،1986). دانشجویان ممتازی را در نظر بگیرید که نگران رد شدن در امتحان بعدی هستند یا آدمی عصبی را در نظر بگیرید که می ترسد مهمانی شام مجلل او خراب شود.فکر کردن به شکست گاهی نه تنها آدم ها را فلج نمی کند بلکه آن ها را وا می دارد تمهیداتی بچینند تا کارها خوب پیش رود. آدم ها با تجسم مشکلات احتمالی می توانند برای برخورد با آن مشکلات یا جلوگیری از وقوع آن ها راهکارهایی بیابند.مطالعه ای نشان داده است که تفکر منفی،زمینه ساز این چند پاسخ سازنده می شود: در نظر گرفتن وقایع احتمالی ، فکر کردن به این که بعدا باید چه کار کرد، آمادگی روحی برای مواجه شدن با تجارب بعدی و مثبت کردن ان ها ، داشتن احساس خوب هنگام کنار آمدن با بدترین ها و داشتن انتظارات مثبت (شاورز، 1986).


در مجموع عملکرد کسانی که خود فریبی دارند قدری بالاتر از متوسط است. ولی داشتن عقاید و افکار بزرگمنشانه در مورد خود،عواقب منفی دارد.برای عده ای از آدم ها ، خیلی دقیق نگریستن به امور افسرده کننده است. به طور کلی ، واقع گرایی همراه با قدری خود فریبی موثرترین موضع است.


خودفریبی بزرگمنشانه ------------------
*خود فریبی مثبت نسبی-------*واقعیت ----------------خودفریبی منفی

*بهترین موضع


منبع : سانتراک

جایگزینی اصطلاحات انرژی بخش به جای اصطلاحات معمول

Posted: 31 Oct 2012 09:24 AM PDT

حضرت محمد(ص) مي فرمايند : "فرزندان خود را به نام هاي نيك خطاب كنيد"
آن چه مي گوييم در حقيقت فكري است كه بيان مي شود. كلمه ها و انديشه ها داراي امواجي نيرومند هستند كه به زندگي و امورمان شكل مي دهند.
من و تو، ما و شما به طور حتم مي توانيم با استفاده از كلمه ها و اصطلاح هاي مثبت در سطي وسيع انرژي مثبت را بين همه پخش كنيم.
امروزه ثابت شده كه كلمات منفي نيروي منفي به سمت شخص مي فرستند و او را به سمت منفي و بيماري سوق مي دهند! به طور مثال وقتي به ما مي گويند خسته نباشي دراصل خستگي را به يادمان مي آورند و ناخودآگاه احساس خستگي مي كنيم (با خودتان امتحان كنيد) اما اگر به جاي آن از يك عبارت مثبت استفاده شود نه تنها نيروي ازدست رفته، ترميم و خستگي جسم را از بين مي برد بلكه نيروي مثبت و سازنده اي را به افراد هديه مي دهيم.

براي مثال:


به جاي خسته نباشيد؛ بگوييم : خدا قوت

به جاي دستت درد نكنه ؛ بگوييم : ممنون از محبتت، سلامت باشي
به جاي دروغ نگو؛ بگوييم : راست مي گي؟ راستي؟
به جاي لعنت بر پدر كسي كه اينجا آشغال بريزد ؛ بگوييم: رحمت بر پدر كسي كه اينجا آشغال نمي ريزد
به جاي خدا بد نده؛ بگوييم : خدا سلامتي بده
به جاي فقير هستم؛‌ بگوييم : ثروت كمي دارم
به جاي بد نيستم؛ بگوييم : خوب هستم
به جاي فراموش نكني؛ بگوييم : يادت باشه
به جاي داد نزن؛ ‌بگوييم : آرام باش
به جاي من مريض و غمگين نيستم؛‌ بگوييم : من سالم و با نشاط هستم
به جاي جانم به لبم رسيد؛ بگوييم : چندان هم راحت نبود
به جاي پدرم درآمد؛ بگوييم : خيلي راحت نبود
به جاي ببخشيد مزاحمتون شدم؛ بگوييم : از اين كه وقت خود را در اختيار من گذاشتيد متشكرم
به جاي گرفتارم؛ بگوييم : ‌در فرصت مناسب با شما خواهم بود
به جاي قابل نداره؛ بگوييم : هديه براي شما
به جاي شكست خورده؛ بگوييم : با تجربه
به جاي مگه مشكل داري ؛ بگوييم : مگه مسئله اي داري؟
به جاي بدرد من نمي خورد؛ بگوييم : مناسب من نيست
به جاي مشكل دارم؛ بگوييم : مسئله دارم
شما هم مي‌توانيد به اين ليست مواردي رو اضافه كرده و براي ديگران بفرستيد...

وقتي بعد از مدتي همديگر را مي‌بينيم، به جاي توجه كردن به نقاط ضعف همديگر و نام بردن از آن ها مثل:


چقدر چاق شدي؟"، "چقدر لاغر شدي؟"، "چقدر خسته به نظر مي‌آيي؟" ، "چرا موهات را اين قدر كوتاه كردي؟"، "چرا ريشت را بلند كردي؟" ، "چرا گرفته اي ؟"، "چرا رنگت پريده؟"، "چرا تلفن نكردي؟"، "چرا حال مرا نپرسيدي؟" و ... بهتر است بگوييم : "سلام به روي ماهت"، "چقدر خوشحال شدم تو را ديدم" ، و ... عبارات ديگري كه نه تنها بيانگر نقاط ضعف طرف مقابل ما نيست

بلكه نوعي اعتماد به نفس را به مخاطبمان القاء مي كند. البته اگر اصراري نداشته باشيم كه حتماً درباره ي همديگر اظهار نظر كنيم، وگرنه مي‌شود كه درباره ي موضوعات مشترك، البته در محوريت مثبت با هم صحبت كنيم.


تبیان

شکرگزاری باعث سلامت روان می‌شود

Posted: 31 Oct 2012 09:22 AM PDT

در حالی که بسیار بدیهی به نظر می‌رسد که شکرگزاری یک حس مثبت است، برای دهه‌ها، روان‌شناسان به ندرت در دانش شکرگزاری کاوشی داشتنند. اما، در چند سال اخیر این کار را کرده‌اند و از راه آزمایش‌های بسیاری دریافته‌اند که این یکی از توانمند‌ترین حس‌های انسانی است. شکرگویی شما را شادمان‌تر می‌کند و می‌تواند نگرش و رفتار شما درباره زندگی را تغییر دهد، مانند یک دگمه شروع دوباره به ویژه هنگامی که روزگار سخت باشد.

به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از یو اس‌ای تودی، پروفسور مایکل مک کولگ، استاد روان‌شناسی دانشگاه می‌امی، که کسانی را که از آن‌ها خواسته شده بود تا به گونه‌ای منظم شکرگزار باشند را مورد مطالعه قرار داد، گفت: هنگامی که شما مکث می‌کنید و نعمت‌های خود را بر می‌شمارید، شما به گونه‌ای دارید سیستم احساسی خود را در کنترل می‌گیرید.


پژوهش مک کولگ و دیگران نشان می‌دهد که حس شکرگزاری حسی قدرتمند است که باعث افزایش احساس پیروزی در انسان می‌شود. ممکن است آن را نوعی دور باطل بنامید، اما آن حس همه چیز است جز باطل و بیهوده.


به گفته او: روان‌شناسان عادت داشتند که قدرت یک ابراز تشکر ساده را دست کم بگیرند: اما آن‌ها حالا دریافتند که تشکر کردن آدم‌ها را خوشحال‌تر می‌کند.


مک کولگ می‌گوید: یکی از دلیل‌هایی که سپاسگزاری تا این اندازه کارساز است این است که ما را با دیگران پیوند می‌دهد. به عقیده روان‌شناسان، شکرگذاری زمانی بیشترین تاثیر را می‌گذارد که از صمیم قلب باشد، به جای آنکه به صورت یک تشکر تعارفی به خاطر دریافت یک هدیه و یا یک دعای شکر با عجله قبل از صرف شام باشد.


مریان ترویانی، روان‌شناس دانشگاه شیکاگو و نویسنده کتاب‌های خودیاری، گفت: او از مراجعین می‌خواهد که به تدریج شروع به شکر گویی کنند، گاهی فقط با محدود کردن شکایت‌های خود به دو آه و ناله در طول یک فصل. سپس، وی از آن‌ها می‌خواهد که شروع به یادداشت کردن رخدادهای خوب برای خود در دفتر رخدادهای روزانه بنمایند، وی معتقد است: شکر گفتن به راستی رفتار و نگرش و رویکرد شما به زندگی را تغییر می‌دهد.


دفتر رخدادهای قابل شکر، که افراد به صورت هفتگی و یا شبانه سیاهه‌ای از آنچه که آن‌ها به خاطر آن‌ها سپاسگزار هستند را در آن می‌نویسند، کم کم به یکی از ابزارهای درمانی رایج تبدیل می‌شود.

رهنمای زمین و آسمان

Posted: 31 Oct 2012 09:12 AM PDT


تصاویر پیوست شده
نوع فایل: jpg 1_Parsa_Aria_-_Wallpaper_6.jpg (40.1 کیلو بایت)

پاري‌سن‌ژرمن به دنبال جذب رونالدو و مورينيو

Posted: 31 Oct 2012 09:11 AM PDT





روزنامه ايتاليايي مدعي شد پاري‌سن‌ژرمن در نظر دارد تلاش براي جذب ستاره و سرمربي پرتغالي رئال مادريد را از سر بگيرد.

روزنامه گزتا دلو اسپورت ايتاليا امروز مدعي شد پاري سن‌ژرمن در پيشنهادي که مي‌تواند يکي از گران‌قيمت‌‌ترين پيشنهادهاي اروپا لقب بگيرد، در نظر دارد پروژه جذب رونالدو را از سربگيرد و تلاش خواهد کرد همراه او ژوزه مورينيو را نيز به خدمت بگيرد.

بر اساس گزارش اين روزنامه در مذاکرات رئال مادريد با رونالدو وقفه ايجاد شده و باشگاه فرانسوي قصد دارد با استفاده از اين فرصت مهاجم پرتغالي را به خدمت بگيرد.

اين روزنامه همچنين نوشته است که کريستيانو رونالدو به کمتر از 18 ميليون يورو در سال براي تمديد قراردادش با غول‌هاي اسپانيا راضي نمي‌شود. قرارداد فعلي وي تا سال 2015 به پايان نخواهد رسيد؛ گرچه اين بازيکن ناراحتي خود را پس از مسابقه با گرانادا در لاليگا علني کرد.

رئال مادريد خود را آماده مي‌کند تا مبلغي بيش از 14 ميليون يورو به رونالدو پيشنهاد کند. آنها نگران قوانين يوفا در خصوص دستمزد بازيکنان هستند که مي‌تواند عواقب جدي براي تيم‌هايي که آن را رعايت نمي‌کنند، در پي داشته باشد.

شيخ حمد الثاني، مالک پاري‌سن‌ژرمن هيچ مشکلي با تهيه مبلغ مورد نظر رونالدو ندارد. الثاني با مدير برنامه‌هاي رونالدو و مورينيو صحبت کرده است.

با اين وجود باشگاه رئال مادريد بارها اعلام کرده به فکر فروش رونالدو نيست. رونالدو بازيکني است که به عنوان يکي از قطب‌هاي اصلي باشگاه به حساب مي‌آيد.

بلندپروازي‌هاي سن ژرمن به اينجا ختم نمي‌شود. اگر آنها بتوانند انتقال رونالدو را قطعي کنند، برنامه بعدي جذب مورينيو خواهد بود. مورينيو همان مربي است که مي‌تواند در کوتاه‌ترين زمان ممکن باشگاه فرانسوي را به بالاترين سطوح اروپا برساند.

گزتا دلو اسپورت در همين گزارش ادامه مي‌دهد که اگر سن‌ژرمن بتواند ستاره مادريد را به خدمت بگيرد، رئال مادريد به دنبال رادامل فالکائو براي جانشيني او خواهد بود.


نتايج سه ديدار هفته چهاردهم ليگ برتر

Posted: 31 Oct 2012 09:09 AM PDT





در سه ديدار همزمان هفته چهاردهم ليگ برتر ملوان با پيروزي برابر آلومينيوم هم‌امتياز استقلال شد و راه‌آهن و فولاد متوقف شدند.

سه ديدار همزمان از هفته چهاردهم ليگ برتر از ساعت 15:30 در شهرهاي انزلي، اصفهان و قم برگزار شد.

در يکي از اين بازي‌ها ملوان چهارمين برد متوالي خود را به دست آورد و همانند استقلال 25 امتيازي شد و به دليل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت.

نتايج اين بازي‌ها به شرح زير است:

ملوان انزلي يک - آلومينيوم هرمزگان صفر

گل: جلال رافخايي در دقيقه 85

اکبر ميثاقيان سرمربي آلومينيوم در دقيقه 60 اخراج شد.

صباي قم صفر - فولاد خوزستان صفر

ذوب آهن اصفهان صفر - راه آهن صفر

سيدعلي حسيني در دقيقه 90 از راه آهن اخراج شد.


دو تيم فجر سپاسي و سايپا نيز از ساعت 15 به مصاف يکديگر رفتند‌ که اين بازي با نتيجه يک بر صفر به سود فجرسپاسي به پايان رسيد.

برتري فجرسپاسي برابر سايپا

Posted: 31 Oct 2012 09:07 AM PDT





تيم فوتبال فجرسپاسي شيراز در هفته چهاردهم ليگ برتر برابر سايپا به برتري رسيد.

در ادامه هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال عصر امروز و از ساعت 15 دو تيم فجرسپاسي و سايپا در ورزشگاه دستغيب با حضور حدود 2 هزار هوادار به مصاف يکديگر رفتند.

نيمه اول دو تيم به تساوي بدون گل دست يافتند و در نيمه دوم نيز بازي بدون گل دنبال مي‌شد تا اينکه در دقيقه 90 عباس محمدرضايي توانست دروازه سايپا را باز کند و به اين ترتيب فجرسپاسي با نتيجه يک بر صفر برابر سايپا به برتري رسيد.

قضاوت اين ديدار برعهده سعيد بخشي‌زاده بود. وي به مجيد ايوبي و سيداسحاق سبحاني از سايپا و عليرضا لطيفي و عباس محمدرضايي(پس از سوت پايان بازي) از فجرسپاسي کارت زرد نشان داد.


اتاق بارانی که خیستان نمی‌کند!

Posted: 31 Oct 2012 08:55 AM PDT

تصاویری از طوفان سندی در امریکا

Posted: 31 Oct 2012 08:48 AM PDT

خداوند قدرتشو اینجوری باید نشون بنده هاش بده.....................

فوائــد سکــوت

Posted: 31 Oct 2012 08:37 AM PDT






بعضی‌ها خیلی حرف می‌زنند. مهم نیست درباره‌ی چی؛ آنها درباره‌ی همه ‌چیز حرف می‌زنند. تمام خاطره‌هایی که مردم از آنها دارند، برمی‌گردد به یکی از وقتهایی که مشغول حرف زدن بوده‌اند. تصویر ذهنی مردم از این‌جور آدم‌ها، تصویر صامتی نیست؛ همیشه، بلااستثنا، آنها را در حال حرف زدن و اظهارنظر و از اینجا و آنجا و هر جا گفتن، به یاد می‌آورند.

البته کسانی هم هستند که کم حرف می‌زنند. شاید بهترش این باشد که به جای «کم» بنویسیم «به ندرت». از آن دسته‌آدم‌ها هستند که در موردشان می‌گویند «از سنگ صدا درمی‌آید، از ایشان نه»! تصویر ذهنی مردم از این‌جور آدم‌ها، در حقیقت تصویر نیست؛ بهتر است بگوییم یک عکس است. عکس کسی که همیشه ساکت و صامت یک گوشه نشسته و دارد به شما نگاه می‌کند.


بینابین آنها که خیلی حرف می‌زنند و آنها که به ندرت حرف می‌زنند، آدم‌هایی هستند که «به‌اندازه» حرف می‌زنند: جایی که باید حرف بزنند، می‌زنند و جایی هم که نباید، نمی‌زنند.


۵روز درباره‌ی کاری که این آدم‌ها می‌کنند، حرف خواهد زد و «سکوت»شان را توصیه می‌کند.



● سکوت سرشار از فایده‌هاست!


سکوت علاوه بر آنکه ــ به قول شاعری ــ سرشار از ناگفته‌هاست، سرشار از فایده‌ها هم هست. لیستی که توی این پنجره می‌بینید، یک بسته‌ی پیشنهادی درجه یک برای پرحرف‌هاست! پرحرف‌ها قطعاً از بخش زیادی از فایده‌های زیر بی‌بهره‌اند. این سکوت را به دست آورید و از فایده‌هایی که در لیست زیر آمده، بهره‌مند شوید!


۱) ساکت باشید تا معلوم شود آدم باهوشی هستید. آدم باهوش چرا هر چه به دهانش آمد، بگوید؟ آدم باهوش اصلاً چرا هر جایی و هر وقتی، دهان باز کند برای چیزی گفتن؟ چرا قبل از هر بار گفتن، فکر نکند؟ حرفش را سبک سنگین نکند؟ چه بسیار حرفهایی که گوینده‌ی هوشمند بعد از آنکه درباره‌اش فکر کرده، دیده که چقدر خوب شده نگفته.


۲) ساکت باشید تا معلوم شود آدم باظرفیتی هستید. سکوت، نشانه‌ی حوصله و صبر و جنبه‌ی آدم‌هاست. این‌جور آدم‌ها، آدم‌هایی‌ هستند که بموقع و بجا حرفشان را شروع می‌کنند، به‌اندازه کشش می‌دهند و دقیقاً همان جایی تمامش می‌کنند که باید بکنند. آدم‌های صبور، هر حرفی از دهانشان بیرون نمی‌آید. آنها زود عصبانی نمی‌شوند؛ آنها زود شاکی نمی‌شوند؛ آنها زود خوشحال و سردماغ نمی‌شوند؛ آنها زود ناامید و غمگین نمی‌شوند.


۳) ساکت باشید تا آدم باوقاری باشید. سکوت، هیبت می‌آورد. مقایسه کنید آدمی را که هر وقت از او چیزی پرسیدند یا لازم بود، حرف می‌زند؛ با آدمی که وقت و بی‌وقت مشغول نطق است و درباره‌ی هر چیزی ــ اطلاعات داشتن یا نداشتنش مهم نیست ــ اظهارنظر می‌کند. شما خودتان کدام یک را جدی‌تر می‌گیرید و تره‌ی بیشتری برایش خرد می‌کنید؟ گاهی حتی در برابر آدم‌های نوع اول (از بس هیبت و وقار دارند)، آدم خودش هم حواسش را بیشتر به حرف زدنش جمع می‌کند و با نوعی رودربایستی، مواظب است هر حرفی از دهنش بیرون نپرد.


۴) ساکت باشید تا کمتر توی مخمصه بیفتید. مگر واجب است درباره‌ی هر چیزی دهانتان را باز کنید و ترهّات نثار کنید، تا ناغافل چیزی از دهنتان بیرون بپرد که جمع کردنش به این آسانی‌ها نیست و تا مدتها مجبورتان می‌کند به بهانه پشت بهانه آوردن و توجیه‌سازی؟! گاهی وقتها آدم‌ها چیزهایی می‌گویند که مثل چاه، ته‌اش گیر می‌کنند و کلی باید زور بزنند تا بتوانند ازش درآیند. (تازه اگر واقعاً بتوانند دربیایند!)


۵) ساکت باشید تا عقلتان درست کار کند. سکوت، تمرکزآور است. شما خودتان در جای شلوغ بهتر فکر می‌کنید یا در جایی خلوت و بی‌سروصدا؟ هر چه بیشتر حرف بزنید، مختان درگیرتر است و فرصت کمتری برای تمرکز روی چیزهای بیشتر و مهم‌تر دارد.


۶) ساکت باشید تا حیایتان زیاد شود. کسی که زیاد حرف می‌زند، درصد اشتباهاتش نسبت به کم‌حرفها زیادتر است. کسی هم که پشت سر هم اشتباه کند، کم‌کم به اشتباه کردن عادت می‌کند. او دیگر خجالت نمی‌کشد اگر جایی هم کار زشت یا ناسزایی کرد. چنین آدمی آهسته‌آهسته حیا را گم می‌کند؛ و یکباره می‌بینید از اینکه چشم در چشم شما بیاندازد و دروغ بگوید یا نسبت ناروایی به‌تان بزند، باکش نیست.


۷) ساکت باشید تا عیب و هنرتان نهفته باشد. تا دهان باز کنید و چندکلمه‌ای بفرمایید، معلوم می‌شود چه جور آدمی هستید و چه شخصیتی دارید. پس، آبروداری کنید حتی اگر لیسانس دارید!


۸) ساکت باشید تا زیر تیغ سرزنش دیگران نروید. چه بسیار حرفها که بعضی‌ها زده‌اند و هنوز که هنوز است دارند سرزنشش را می‌شنوند. مردم مقصر نیستند که شما را از روی چه و چگونه گفتن حرفتان می‌شناسند؛ شما مقصرید که پاک کرده و پاک نکرده، لااقل نمی‌گذارید حرفهاتان قدری توی دیگِ مغزتان دم بکشد!


۹) ساکت باشید تا زود از کوره درنروید. آدمیزاد وقتی خشمگین می‌شود، زمین و زمان و عرش و فرش و آدم و عالم را مورد عنایاتِ کلامی خود قرار می‌دهد! و اتفاقاً حواسش نیست که هر چه بیشتر به فرمایشاتش ادامه بدهد، خشمگین‌تر و ناآرام‌تر می‌شود. سکوت، دوای خشم آدمیزاد است. کافی است وقتهایی که آمپر می‌چسباند، ساکت یک گوشه بنشیند و سکوت را تاب بیاورد. البته معلوم است که سخت است؛ آدم خون خونش را می‌خورد و همه‌اش دلش می‌خواهد یک چیزی بگوید؛ اما شک نکنید دقایق اول که بگذرد، آرامش ازدست‌رفته‌اش را بازخواهد یافت و با آن، علتِ عصبانیتش را چاره خواهد کرد. اگر خاطراتِ عصبانیت‌های ایام ماضی‌تان را به یاد آورید، خودتان دستگیرتان می‌شود حرفهایی که از سر عصبانیت فرمودید، فتیله‌ی قضیه را بیشتر بالا کشیده و گاه شعله‌اش را به خیلی جاها کشانده که نباید می‌کشانده!


۱۰) ساکت باشید تا بدخواهان کمتری داشته باشید. آدم ساکت، آدم محبوبی است. دوروبری‌های او خوب می‌دانند که او حرف نامربوط و ناحساب نمی‌زند. چزّاندن و نیش و کنایه زدن و دروغ و دغل سر هم کردن و پشت این و آن صفحه گذاشتن، از او بعید است. خب، شما بگویید، چرا دوستش نداشته باشند؟


۱۱) ساکت باشید تا به‌تان نگویند فضول مردم! هر وقت دیدید افتاده‌اید توی دور حرف زدن و ــ عین رادیو ترانزیستوری‌ای که موجش به هم خورده و دارد همین‌جور برای خودش خش‌خش می‌کند ــ درباره‌ی این و آن اظهارنظر می‌کنید و به خویش و بیگانه رهنمود می‌دهید، یک‌آن از خودتان بپرسید اینها که دارید می‌گویید، اصلاً به شما مربوط است؟ واقعاً مربوط است؟


۱۲) ساکت باشید تا راه به شیطان ندهید. اگر تا حالا لیست نکرده‌اید، حالا هم نمی‌خواهد لیست کنید؛ فقط همین‌طور سرانگشتی حساب کنید این زبان چندمثقالی پرزدار لیز، روزانه چند من گناه می‌تواند پای صاحب پرحرفش بنویسد. اگر از پس شیطان برنمی‌آیید، از پس زبان چندسانتی خودتان که برمی‌آیید! شما نگذارید این یکی این‌قدر جم بخورد، آن یکی خودش راهش را سدشده می‌بیند و آن‌قدر جولان نمی‌دهد.


۱۳) ساکت باشید تا آدم نیکوکاری باشید. فرشته‌ی نشسته بر شانه‌ی چپتان چه بنویسد وقتی شما اصولاً آدم ساکت و مراقبی در حرف زدنتان هستید؟ از لحظه‌ای که او شروع به نوشتن کند، یعنی شما دارید کاری را می‌کنید که نباید، و آدم گناهکاری هستید؛ اما در غیر آن وقتها، لابد شما آدم نیکوکاری هستید که او دست به قلم نیست. چه بهتر ــ و به نفع خودتان! ــ که از آن لحظه‌های نوشتن کم کنید و به این وقتهای ننوشتن اضافه کنید. حرف نزنید، نیکوکارید! شروع به حرف زدن کنید، دیگر معلوم نیست؛ شاید باشید، شاید نه. دقیقاً به علت همین معلوم نبودن و ریسکی که در آن هست، گفته‌اند به اندازه و کم حرف بزنید.


۱۴) ساکت باشید تا خیلی زودتر از بقیه با عبادت اخت شوید. عبادت، آرامش خاطر و حواس جمع می‌خواهد. شما که تا بعد از تکبیرة‌الاحرام امام جماعتتان هم دارید با بغل‌دستی‌تان اختلاط می‌کنید، چطوری می‌توانید یک‌دفعه الله‌اکبر بگویید و در سکوتی که امام جماعت دارد حمد و سوره‌اش را می‌خواند، به هزار جا فکر نکنید؟! نشنیده‌اید که بعضی‌ها می‌گویند سر نماز خیلی چیزها یادشان می‌آید! سکوت نه فقط در نماز که در هر عبادتی، توجه قلب می‌آورد. این توجه قلب، در پهنای باند شما هنگام کانکت با خدایی که دارید برایش عبادت می‌کنید، خیلی مؤثر است!


۱۵) ساکت باشید تا آدم باایمانی باشید. دل همیشه از زبان رنگ می‌گیرد. زبان شما اگر با دروغ و دغل اخت باشد، شک نکنید که دلتان هم با دروغ و دغل اخت می‌شود و کم‌کم از راستی و درستی زده می‌شود. این وسط تکلیف ایمان هم که مشخص است: دل هر جور باشد، ایمان هم همان‌جور است.


۱۶) ساکت باشید تا آسایش داشته باشید. یکبار دیگر تمام این پانزده مورد بالا را مرور کنید. با اندکی قاضی کردن کلاهتان آیا به این نتیجه نمی‌رسید که حتی اگر ما این مورد شانزدهم را هم نمی‌نوشتیم، همان پانزده مورد بالا کافی بود برای فهمیدن اینکه اگر ساکت باشید، در این دنیا و آن دنیا آسایش دارید و خیالتان راحت است؟



منبع : ۵ روز

رابطه شخصیت و sms

Posted: 31 Oct 2012 08:34 AM PDT


شاید برای تان جالب باشد بدانید چه نوع پیامک هایی توسط چه شخصیت هایی فرستاده می شود. تحقیقات روان پزشکی نشان داده است که:


1. کسانی که پیام های پرخاشگرانه، تهدید آمیز یا شوخی های زننده ارسال می کنند و به نوعی ایجاد مزاحمت می کنند، صفات شخصیتی ضد اجتماعی یا غیر اجتماعی دارند.


2. افرادی با صفات شخصیتی پارانویید (بد گمان) عموماً ترجیح می دهند پیامک نفرستند، زیرا می ترسند علیه خود آنان مورد استفاده قرار گیرد.


3. کسانی که گاهی پیامک های عاشقانه و دوستانه و گاهی پیامک های حاکی از نفرت و بی مهری ارسال می کنند و به طور کلی همیشه بین دو قطب متفاوت نوسان دارند، احتمالاً شخصیتی مرزی دارند.


4. افرادی با صفات شخصیتی وسواسی، پس از دودلی ها و صرف وقت زیاد و ویراستن مکرر در مکرر ممکن است پیامکی را ارسال کنند، اما سپس دچار نگرانی می شوند که مبادا پیامک آنان نرسیده باشد. بنابراین پیامک را دوباره و سه باره ارسال می کنند و حتی ممکن است تلفنی بپرسند که پیامک شان رسیده یا نه! و پس از اطمینان از رسیدن پیامک دچار این نگرانی می شوند که آیا گیرنده پیامک متوجه منظور آنان شده است یا نه.


5. برخی افراد انتظار دارند مرتباً به وسیله پیامک از آنان احوالپرسی شود و مورد تحسین و تشویق قرار گیرند و این موضوع سبب احساس شادی پیش از حد در آنان می شود. اما اگر روزی پیامکی دریافت نکنند. یا مورد تشویق و ستایش قرار نگیرند، به شدت افسرده می شوند. این ویژگی در افراد خود شیفته زیاد دیده می شود.


6. افراد مانیک (شیدا) و هیپوماتیک (نیمه شیدا) ممکن است در یک روز صدها پیامک به آشنایان ارسال کنند و گاهی شب ها هم این کار را ادامه می دهند و عموماً هم پیام آنان را شوخی های نامناسب تشکیل می دهد.


7. فردی که از ارتباط با دیگران می ترسد، می کوشد با ارسال و دریافت پیامک به نوعی «شبه ارتباط » نایل شود و بر احساس ترس و عدم کفایت خویش غلبه کند. وی ممکن است به این کار اعتیاد هم پیدا کند.




منبع: نشریه راه موفقیت،

لذت های کوچک زندگی

Posted: 31 Oct 2012 08:34 AM PDT

دور که میشود بر میگردد به نگاهی ،دست تکان دادنی و لبخندی

کارش را رها میکند و با حوصله به درد دلت گوش میدهد

در خیابان از جایی میگذری که خاطره ای دور اما شیرین با خود دارد


دیدن اولین قطرات باران روی شیشه خاک گرفته ماشین

خسته و گرسنه به خانه میرسی و غذایی که دوست داری را در یخچال میبینی

وقتی او را میخندانی

دیدن یه سریال با کسی که دوستش داری



لذت خوردن یه فنجون چایی داغ وقتی از سرما نوک دماغت یخ زده



وقت حرف زدن کلمه ای را گم میکنی و او زود حدسش میزند

پیدا کردن جای پارک در جایی شلوغ

♥*●احـــــــوالات کـنو نـی خـود را بـا نـثـر بـیـان کنــ♥*●

Posted: 31 Oct 2012 08:27 AM PDT

" بـَـد نـیـسـتـَـمــ ـ "


در احــوالـــ ـپـُــرســـی هــای روزانــــ ه


مـَـعـنــی ِ " خــوبــَــمــــ ـ " نـمــی دهــَــد ....


حـَـتــی مــَـعــنــی ِ ایـنــکــ ه


" بــَـد هـَـسـتــَـمـــ ـ " هــَـمـــ نــمــی دهــَـد !!


لــامـَـذهــَـبــــــ ؛ بــَـرزخــی سـتــــ بــَــرای خــودَشــــــ ــ ـ

وصف حال یا احساستان را با یک شعر بگید

Posted: 31 Oct 2012 08:10 AM PDT

آشفتگی من از این نیست که تو به من دروغ گفته ای،
از این آشفته ام که دیگر نمی توانم تو را باور کنم

شیر آب رمز دار!

Posted: 31 Oct 2012 08:04 AM PDT

به گزارش سرویس خواندنی های خبرگزاری فارس،"لاکو" شیر آبی است که برای باغها و مکانهای عمومی طراحی شده است.
این شیر آب جالب زیر پیچ خود دارای رمزهای گردانی است که با چینش درست اجازه جاری شدن آب را می دهد.
این طراحی جالب جایزه "رد دات آوارد سال 2012 را برده و طراح آن آرمان امامی است.






فایل پیوست 47149

فایل پیوست 47150


بچه ها من از خوردن آب صرفنظر کردم شما رو نمی دونم.

تصاویر پیوست شده
نوع فایل: jpg 13910809000003_PhotoL.jpg (40.8 کیلو بایت)
نوع فایل: jpg 13910809000002_PhotoL.jpg (157.7 کیلو بایت)

دوربین و فیلمبرداری در گالکسی نوت ۲

Posted: 31 Oct 2012 08:04 AM PDT


استفاده از حالت HDR
سنسور ۸ مگاپیکسلی گالکسی نوت ۲ به‌خودی‌خود از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. کیفیت بالای نرم‌افزار دوربین هم به استفاده بهتر از این سنسور کمک کرده و عملکرد آن را بهتر ساخته است. یکی از قابلیت‌های موجود در نرم‌افزار دوربین، حالت HDR (تصویربرداری با دامنه دینامیک بالا) است. در این حالت سعی می‌شود با ترکیب چندین شرایط نوردهی مختلف، جزئیات سایه‌ها بهتر در تصویر ثبت شود. استفاده از HDR مشکل خاصی ندارد؛ البته در این حالت، برداشتن عکس کمی بیشتر طول می‌کشد.
حالت‌های اسلوموشن و فست‌موشن
حالت‌های اسلوموشن و فست‌موشن از موارد قابل انتخاب برای ضبط فیلم با گالکسی نوت ۲ هستند. این حالت‌ها برای فیلمبرداری با نرخ فریم بالاتر یا پایین‌تر از حالت عادی در نظر گرفته شده‌اند. درست است که در اینجا کیفیت ضبط فیلم به خوبی فیلمبرداری ۱۲۰ فریمی در دوربین‌های دیجیتال نیست، ولی اگر بخواهید چیزی مانند یک مسابقه ورزشی را ضبط کنید، این قابلیت به کارتان می‌آید.
افکت‌های ویدئویی را فراموش نکنید
ممکن است افکت‌های دوربین گالکسی نوت ۲ خیلی خاص نباشند، ولی با این حال، این اسمارت‌فون فیـلتر‌های متفاوت و در عین حال جالبی را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید از افکت‌هایی استفاده کنید تا به‌جز یک طیف خاص سایه‌رنگ، بقیه آن‌ها را از ویدئو حذف کنید یا اینکه فیلم‌ها را به حالتی کارتونی (Rotoscope-style) درآورید.
زمان نوردهی را بیشتر کنید
هر بار که با Galaxy Note II عکسی برمی‌دارید، صدای شاتر، ثبت‌شدن عکس را به شما اطلاع می‌دهد. با وجود این، بهتر است که در هنگام فوکوس‌شدن لنز و ثبت عکس، تنها به این صدا توجه نکنید و پس از شنیدن آن، همچنان دوربین را تا یک لحظه (حدود نیم ثانیه) به حالت ثابت نگه‌دارید. با این کار، فوکوس بهتر انجام می‌گیرد.
دسترسی به پیش‌نمایش‌ها با استفاده از Air View
با کمک قابلیت Air View می‌توانید به پیش‌نمایشی از تصاویر، ایمیل‌ها، فیلم‌ها و … دست پیدا کنید. برای مشاهده لحظه خاصی از یک کلیپ ویدئویی، کافیست قلم S Pen را بر روی نقطه موردنظر در نوار پیمایش فیلم (در مدیا پلیر گوشی) نگه‌دارید تا پیش‌نمایشی از آن را تماشا کنید. به لطف این قابلیت، پیدا کردن بخشی دلخواه از یک فیلم کار آسانی خواهد بود.
منبع:http://3rdoor.blogspot.com/2012/10/blog-post_30.html

داستانهای کوتاه برای دوستان گل انجمن

Posted: 31 Oct 2012 07:59 AM PDT


پسر کوچولو به مادر خود گفت:
مادر داری به کجا می روی؟

مادر گفت:عزیزم بازیگری معروف که از محبوبیت زیادی برخوردار است
به شهر ما آمده است.این طلایی ترین فرصتی است که می توانم
او را ببینم وبا او حرف بزنم،خیلی زود برمیگردم.
اگر او وقت آن را داشته باشد که با من حرف بزند چه محشری می شود.

و در حالی که لبخندی حاکی از شادی به لب داشت با فرزندش خداحافظی کرد....

حدود نیم ساعت بعد مادرش با عصبانیت به خانه برگشت.

پسر به مادرش گفت:مادر چرا چهره ی پریشانی داری؟

آیا بازیگر محبوبت را ملاقات کردی؟

مادر با لحنی از خستگی و عصبانیت گفت:من و جمعیت زیادی از مردم بسیار منتظر ماندیم اما به ما خبر رساندند که او نیم ساعت است که این شهر را ترک کرده است.ای کاش خدا شهرت و محبوبیتی را که به این بازیگر داده است به ما داده بود.کودک پس از شنیدن حرف های مادر به اتاق خود رفت ولباس های خود رابیرون آورد و گفت:مادر آماده شو با هم به جایی برویم من می توانم این آرزوی تو را برآورده کنم.

اما مادر اعتنایی نکرد و گفت:این شوخی ها چیست او بیش از نیم ساعت است که این شهر را ترک کرده است.حرف های تو چه معنی ای میدهد؟

پسر ملتمسانه گفت:مادرم خواهش می کنم به من اعتماد کن،فقط با من بیا.مادر نیز علیرغم میل باطنی خود درخواست فرزند خود را پذیرفت زیرا او را بسیار دوست می داشت.بنابراین آن دو به بیرون از خانه رفتند.

پس از چندی قدم زدن پسر به مادرش گفت:رسیدیم.در حالی که به کلیسای بزرگ شهر اشاره می کرد.مادر که از این کار فرزندش بسیار دلخور شده بود با صدایی پر از خشم گفت:من به تو گفتم که الان وقت شوخی نیست.این رفتار تو اصلا زیبا نبود.

کودک جواب داد:مادر تو در سخنان خود دقیقا این جمله را گفتی که ای کاش خدا شهرتی و محبوبیتی را که به این بازیگر داده است به ما داده بود پس آیا افتخاری از این بزرگ تر است که با کسی که این شهرت و محبوبیت را داده است نه آن کسی که آن را دریافت کرده است حرف بزنی؟

آیا سخن گفتن با خدا لذت بخش تر از آن نیست که با آن بازیگر محبوب حرف بزنی؟وقتی خدا همیشه در دسترس ماست پس چه نیاز به بنده ی خدا.مادر هیچ نگفت و خاموش ماند

اشعار سکوت،تنهایی و مرگ

Posted: 31 Oct 2012 07:58 AM PDT

در حالي كه سخت به تو فكر مي كردم
سوار اتوبوس شدم
و 30سنت كرايه دادم
و از راننده خواستم دو نفر را حساب كند
پيش از آنكه
متوجه شوم
تنهايم!

گلهای زیبا ،تقدیم به شما

Posted: 31 Oct 2012 07:52 AM PDT

شب زیبای10آبان 91 شما بخیر























































استقلال 6 : پرسپولیس 1

Posted: 31 Oct 2012 07:45 AM PDT

استقلال 6 : پرسپولیس 1


تیم فوتبال امید استقلال،دربی تهران را با یک پیروزی تاریخی پشت سرگذاشت. به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال،آبی پوشان ظهر امروز در یک بازی برتر و با نتیجه ۶ بر یک از سد پرسپولیس گذشتند. در این بازی که از ساعت ۱۳:۰۵ روز چهارشنبه از سری مسابقات باشگاههای تهران در ورزشگاه امام رضا(ع)آغاز شد،تیم امید استقلال که تحت سرمربیگری علی لطیفی،مهاجم سالهای گذشته آبی پوشان قرار دارد، با گل های محمد ثانوی ۵ ، محمد حسینی پور ۱۵ ، مرتضی حسینی ۴۴ ، محمد حسین پور ۵۰ ، عرشیا جباری ۸۰ و ابوطالب میرزایی ۸۵ در برابر تک گل دقیقه ۷۰ دانیال جواهری با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید. . ترکیب دو تیم به شرح ذیل است: استقلال،هادی ریش اصفهانی،اسماعیل بهداد نظری،محمد حسینی پور،وحید نور محمدی،آرش رضاوند،محمد ثانوی،مهدی اسلامی،مرتضی حسینی،ابوطالب میرزایی،احمد موشوی و سعید غلامی. پرسپولیس:نعمت خدادادی،دانیال جوزی،احمد نعمت اللهی،امین زارع،محمد کیایی،مهیار رضایی،اشکان جعفرزاده،جعفر برزگر،فرشاد احمد زاده،سعید قدمی و قاسم گرامی . در نیمه دوم بازی،فرهاد قلی زاده به جای ثانوی،عرشیا جباری به جای مرتضی حسینی و حجت سعیدی به جای آرش رضاوند به میدان رفتند. *اصغر حاجیلو ،علی نظری جویباری و محمد پروین از تماشاگران این بازی بودند. *هواداران استقلال که برای حمایت از تیم محبوبشان به ورزشگاه رفته بودند،آبی پوشان را به شدت تشویق کردند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر