آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

Link to انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

***جمــــلات ناب از بچه هـــــای پاســـــیروس***

Posted: 29 Feb 2012 01:23 PM PST

می دانی...
یک وقت هایی باید...
روی یک تکه کاغذ بنویسی..
تـعطیــل است ..
و بچسبانی پشت شیشه ی قلبت..

ماه تولد شما + ماه تولد همسرتان = سرنوشت رابطه

Posted: 29 Feb 2012 01:23 PM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط manoochehr (پست 378836)
خرداد+فروردین = دارای آینده ی روشن

عذر میخام آقا جهان، کلا کارم نامعلومه

با عرض سلام و ارادت به بزرگ انجمن
شما چون بالاخره بزرگتر ما هستین من پیشنهاد میدم شما متولدین هر ماه رو ببینین و یک روز باهاش باشین . بالاخره یکنفر رو انتخاب میکنین دیگه

فوتبال پاک یا گاوبندی خوشگل در حضور اون همه تماشاچی

Posted: 29 Feb 2012 01:17 PM PST

خیلی حال داد که هم بحرین حذف شد،هم عربستان :06::05:
اما این بازی زیاد مهم نبود،بازیکنام خسته بودن زیاد به خودشون فشار نیاوردن.

*** فرق مردان در خانه و محل کار ***

Posted: 29 Feb 2012 01:14 PM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط honey02 (پست 418891)
یعنی می فرمایین خانوم خوب و ماه نیست ... درست؟
حالا ما دعا می کنیم خوبش گیریتون بیاد از همین ها که
همش عکساشون رو میذارین .

منظورتون از ایناست دیگه:05:


الهــــــــــــــی آمیــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــن :24:

شما چقدر عاشق محبوب‌تان هستيد.........؟ تست روانشناسی: عشق شما چه طعمی دارد؟

Posted: 29 Feb 2012 01:12 PM PST

سلام از بابت نقطه ها معذرت میخوام

اینقدری که تو انجمن به جوک و ای ام ای و ........ میپردازن مطالب بسیار مفیدی هست که دوستان بزرگوار در بخشهای مختلف میذارن . واین مایه تاسفه . انگاری گوش شنوایی نیست . ممنونم از اظهار لطفتون و من کوچیکتر از این حرفهام که مطلبی بگذارم که مفید باشه .

جملات زیبا از بچه های گل انجمن 2

Posted: 29 Feb 2012 01:10 PM PST




به آرامش رسیدن ، نه با فراموش کردن زندگی بدست می آید:a (9):
و نه با غرق کردن خود در زندگی.

آرامش فقط در دامان خداست...

پشت صحنه ای تکان دهنده از فیلم "جدایی نادر از سیمین"

Posted: 29 Feb 2012 01:05 PM PST

ادای احترام می کنم به همه عزیزانی که روزگاری زمین رو به زمان می دوختن اما حالا.........

کدام پوشش بهتر است؟؟؟؟

Posted: 29 Feb 2012 12:53 PM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط م.شب (پست 418890)
ههههههههههههههههههههه
حالا بیا و درستش کن
حالا ما شدیم تقصیر کار ؟؟؟؟؟؟؟؟
والا بلا ما هم ترجیح میدیم خانوما با همن تیریپ 1 بیان بیرون به خدااااااااااا :hiddend (17):

تو رو خدااا ؟! مریم خانم یه چیز میدونه که میگه . هنوز تیریپ 1
اجرا نشده میگن دوست داریم اون طوری بیایید حتماً وقتی اجرا بشه
میاید در گوشمون میگید دیگه .:a (39):

عکس: ضربان دیدنی قلب یک دخترعاشق

Posted: 29 Feb 2012 12:48 PM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط بهرام پور (پست 418626)
این که نوار قلب منه!!
آخه منم عاشقم!ولی اون نامرد که ...بمیرم هم براش مهم نیس...هق هق هق جدی گفتم.

آخی
دختر جان مواظب خودت باش
عشق اگه واقعی باشه بد جور میسوزونه ها ولی حال تو مضمون این یه بیت شعره
تا که از جانب معشوقه نباشد کششی *** کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد ...

عید نوروز

Posted: 29 Feb 2012 12:48 PM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط H@meD (پست 418893)
عکس کورورش در دو طرفش عالیه (مرتبط با انجمنه)
اما می تونه یه طرفش کوروش باشه یه طرفش جمشید
اما تصویر شکوفه های بهار زیاد واضح نیست
ولی در کل مثل خودتون نامبر وانه:hiddend:

چشم الان نظریه دوستانو یادداشت میکنم تا فردا بخواست خدا جدیدشو آپ کنم

داستان های کوتاه و خواندنی .../ واقعا خواندنی حتما بخونین

Posted: 29 Feb 2012 12:36 PM PST




معجزه "دوستت دارم" یک زن مرده را دوباره به زندگی بازگرداند !:a (9):
این زن زمانیكه جمله دوستت دارم را از همسرش شنید به زندگی بازگشت .



یك زن امریكایی كه به دلیل حمله قلبی در گذشته بود با بازگشتش به زندگی بعد از 45 دقیقه مرگ مغزی پزشكان و خانواده اش را شوكه كرد.

خانواده لورا بیلی زمانیكه دیدند سه ساعت تلاش تیم پزشكی برای احیای وی نتیجه بخش نبوده ناامید شدند و دور تخت وی جمع شدند تا برای همیشه با او خداحافظی كنند چرا كه به گفته پزشكان این زن 49 ساله مرده بود.

بعد از گذشت 45 دقیقه از این حالت حزن و اندوه شوهر ناامید این زن با اشك برای آخرین بار جمله دوستت دارم را در گوش وی زمزمه كرد و بعد از آن بود كه رنگ خانم لورا شروع به تغییر كرد. پلك چشمانش حركت كرد و دست دخترش را به آهستگی فشرد.

خانواده مضطرب وی تا دیدن این صحنه سریعا دكترها را خبر كردند و بعد از معاینات معلوم شد وی به دنیا برگشته است و به همین دلیل به بخش مراقبتهای ویژه منتقل شد. دكترها میگویند: این چیزی شبیه معجزه است و خیلی كم اتفاق می افتد كسی در این شرایط دوباره به زندگی بازگردد.

این گونه وقایع جای بس تامل در زندگی ما دارد ...

استفاده ازعددپی درساخت تخت جمشید

Posted: 29 Feb 2012 12:13 PM PST


مهندسان هخامنشی راز استفاده از عدد پی (۳/۱۴ ) را دو هزار و ۵۰۰ سال پیش کشف کرده بودند. آنها در ساخت سازه های سنگی و ستون های مجموعه تخت جمشید که دارای اشکال مخروطی است، از این عدد استفاده می کردند.
عدد پی ( ۳/۱۴)در علم ریاضیات از مجموعه اعداد طبیعی محسوب می شود. این عدد از تقسیم محیط دایره بر قطر آن به دست می آید. کشف عدد پی جزو مهمترین کشفیات در ریاضیات است. کارشناسان ریاضی هنوز نتوانسته اند زمان مشخصی برای شروع استفاده از این عدد پیش بینی کنند. عده زیادی، مصریان و برخی دیگر، یونانیان باستان را کاشفان این عدد می دانستند اما بررسی های جدید نشان می دهد هخامنشیان هم با این عدد آشنا بودند.



«عبدالعظیم شاه کرمی» متخصص سازه و ژئوفیزیک و مسئول بررسی های مهندسی در مجموعه تخت جمشید در این باره،‌ گفت: «بررسی های کارشناسی که روی سازه های تخت جمشید به ویژه روی ستون های تخت جمشید و اشکال مخروطی انجام گرفته؛ نشان می دهد که هخامنشیان دو هزار و ۵۰۰ سال پیش از دانشمندان ریاضی دان استفاده می کردند که به خوبی با ریاضیات محض و مهندسی آشنا بودند. آنان برای ساخت حجم های مخروطی راز عدد پی را شناسایی کرده بودند.»
دقت و ظرافت در ساخت ستون های دایره ای تخت جمشید نشان می دهد که مهندسان این سازه عدد پی را تا چندین رقم اعشار محاسبه کرده بودند. شاه کرمی در این باره گفت: «مهندسان هخامنشی ابتدا مقاطع دایره ای را به چندین بخش مساوی تقسیم می کردند. سپس در داخل هر قسمت تقسیم شده، هلالی معکوس را رسم می کردند. این کار آنها را قادر می ساخت که مقاطع بسیار دقیق ستون های دایره ای را به دست بیاورند. محاسبات اخیر، مهندسان سازه تخت جمشید را در محاسبه ارتفاع ستون ها، نحوه ساخت آنها،‌ فشاری که باید ستون ها تحمل کنند و توزیع تنش در مقاطع ستون ها یاری می کرد. این مهندسان برای به دست آوردن مقاطع دقیق ستون ها مجبور بودند عدد پی را تا چند رقم اعشار محاسبه کنند.»
هم اکنون دانشمندان در بزرگ ترین مراکز علمی و مهندسی جهان چون «ناسا» برای ساخت فضاپیماها و استفاده از اشکال مخروطی توانسته اند عدد پی را تا چند صد رقم اعشار حساب کنند. بر اساس متون تاریخ و ریاضیات نخستین کسی که توانست به طور دقیق عدد پی را محاسبه کند،«غیاث الدین محمد کاشانی» بود.
این دانشمند ایرانی عدد پی را تا چند رقم اعشاری محاسبه کرد. پس از او دانشمندانی چون پاسکال به محاسبه دقیق تر این عدد پرداختند. هم اکنون دانشمندان با استفاده از رایانه های بسیار پیشرفته به محاسبه این عدد می پردازند.
شاه کرمی با اشاره به این موضوع که در بخش های مختلف سازه تخت جمشید، مقاطع مخروطی شامل دایره، بیضی، و سهمی دیده می شود، گفت: «به دست آوردن مساحت، محیط و ساخت سازه هایی با این اشکال هندسی بدون شناسایی راز عددپی و طرز استفاده از آن غیرممکن است.»
داریوش هخامنشی بنیان گذار تخت جمشید در سال ۵۲۱ پیش از میلاد دستور ساخت تخت جمشید را می دهد و تا سال ۴۸۶ بسیاری از بناهای تخت جمشید را طرح ریزی یا بنیان گذاری می کند. این مجموعه باستانی شامل حصارها، کاخ ها،‌ بخش های خدماتی و مسکونی، نظام های مختلف آبرسانی و بخش های مختلف دیگری است.
مجموعه تخت جمشید مهمترین پایتخت مقاومت هخامنشی در استان فارس و در نزدیکی شهر شیراز جای گرفته است.

توانمندی زبان پارسی از زبان استاد حسابی

Posted: 29 Feb 2012 12:10 PM PST

اگر چه بسیاری پروفسور حسابی را فیزیکدان می دانند اما جالب است که ایشان علاوه بر تحصیل در رشته فیزیک ،در رشته زبان و ادبیات فارسی هم تحصیل کرده بودند و به نوعی صاحب نظر بودند.مقاله ایشان تحت عنوان «توانایی زبان فارسی در معادل سازی» که در آن به مقایسه توان واژه سازی در زبان فارسی و عربی می پردازد و نتیجه می گیرد که در بهترین حالت توانایی واژه سازی زبان عربی ، 1750000(یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار) است، این در حالی است که حداقل توانایی زبان فارسی برای واژه سازی 226275000(دویست و بیست و شش میلیون و دویست و هفتاد و پنج هزار واژه) است.
دقت ریاضی وار پروفسورحسابی با ضرب ها و تقسیم های دقیق و مباحث او درباره زبان های عربی و فارسی ، نشان دهنده تسلط وی در حوزه زبان های فارسی عربی است .مقاله در زیر می آید:

در تاریخ جهان، هر دوره ای ویژگی هایی داشته است. در آغاز تاریخ، آدمیان زندگی قبیله ا ی داشتند و دوران افسانه ها بوده است. پس از پیدایش کشاورزی، دوره ی ده نشینی و شهرنشینی آغاز شده است. سپس دوران کشورگشایی ها و تشکیل پادشاهی های بزرگ مانند پادشاهی هخامنشیان و اسکندر و امپراتوری رم بوده است.
پس از آن، دور ه ی هجوم اقوام بربری بدین کشورها و فروریختن تمدن آنها بوده است. سپس دوره ی رستاخیز تمدن است که به نام رنسانس شناخته شده است. تا آن دوره ملل مختلف دارای وسایل کار و پیکار یکسان بودند. میگویند که وسایل جنگی سربازان رومی و بربرهای ژرمنی با هم فرقی نداشته و تفاوت تنها در انضباط و نظم و وظیفه شناسی لژیون های رومی بوده که ضامن پیروزی آن ها بوده است. همچنین وسایل جنگی مهاجمین مغول و ملل متمدن چندان فرقی با هم نداشته است. از دوران رنسانس به این طرف، ملل غربی کم کم به پیشرفت های صنعتی و ساختن ابزار نوین نایل آمدند و پس از گذشت یکی دو قرن، ابزار کار آنها به اندازه ای کامل شد که ملل دیگر را یارای ایستادگی در برابر حمله ی آنها نبود. همزمان با این پیشرفت صنعتی، تحول بزرگی در فرهنگ و زبان ملل غرب پیدا شد؛ زیرا برای بیان معلومات تازه، ناگزیر به داشتن واژه های نوینی بودند و کم کم زبان های اروپایی دارای نیروی بزرگی برای بیان مطالب مختلف گردیدند.
در اوایل قرن بیستم، ملل مشرق پی به عقب ماندگی خود بردند و کوشیدند که این عقب ماندگی را جبران کنند. موانع زیادی سر راه این کوششها وجود داشت و یکی از آنها نداشتن زبانی بود که برای بیان مطالب علمی آماده باشد. بعضی ملل چاره را در پذیرفتن یکی از زبانهای خارجی برای بیان مطلب دیدند؛ مانند هندوستان، ولی ملل دیگر به واسطه ی داشتن میراث بزرگ فرهنگی نتوانستند این راه حل را بپذیرند که یک مثال آن، کشور ایران است.
برای بعضی زبانها، به علت ساختمان مخصوص آنها، جبران کمبود واژه ای علمی، کاری بس دشوار و شاید نشدنی است، مانند زبانهای سامی - که اشاره ای به ساختمان آنها خواهیم کرد.
باید خاطرنشان کرد که شمار واژه ها در زبانهای خارجی، در هر کدام از رشته های علمی خیلی زیاد است و گاهی در حدود میلیون است. پیدا کردن واژه هایی در برابر آنها کاری نیست که بشود بدون داشتن یک روش علمی مطمئن به انجام رسانید و نمی شود از روی تشابه و استعاره و تقریب و تخمین در این کار پُردامنه به جایی رسید و این کار باید از روی اصول علمی معینی انجام گیرد تا ضمن عمل، به بن بست برنخورد.
برای این که بتوان در یک زبان به آسانی واژه هایی در برابر واژه های بیشمار علمی پیدا کرد، باید امکان وجود یک چنین اصول علمی ای در آن زبان باشد. می خواهیم نشان دهیم که چنین اصلی در زبان فارسی وجود دارد و از این جهت، زبان فارسی زبانی است توانا، در صورتی که بعضی زبانها - گو این که از جهات دیگر سابقه ی درخشان ادبی دارند - ولی در مورد واژه های علمی ناتوان هستند. اکنون از دو نوع زبان که در اروپا و خاورنزدیک وجود دارد صحبت میکنیم که عبارت اند از: زبانهای هندواروپایی (Indo-European) و زبانهای سامی (Semitic) [= زبانهای: عبری، عربی، اکدی، سریانی، آرامی و…]. زبان فارسی از خانواده ی زبانهای هندواروپایی است.
در زبانهای سامی واژه ها بر اصل ریشه های سه حرفی یا چهار حرفی قرار دارند که به نام ثلاثی و رباعی گفته میشوند و اشتقاق واژه های مختلف براساس تغییر شکلی است که به این ریشه ها داده میشود و به نام ابواب خوانده میشود. پس شمار واژه هایی که ممکن است در این زبانها وجود داشته باشد، نسبت مستقیم دارد با شمار ریشه های ثلاثی و رباعی. پس باید بسنجیم که حداکثر شمار ریشه های ثلاثی چه قدر است. برای این کار یک روش ریاضی به نام جبر ترکیبی (Algebre Combinatoire) به کار میبریم. حداکثر تعداد ریشه های ثلاثی مجرد مساوی ۱۹۶۵۶ (نوزده هزار و ششصد و پنجاه و شش)می شود و نمیتواند بیش از این تعداد ریشه ی ثلاثی در این زبان وجود داشته باشد. درباره ی ریشه های رباعی میدانیم که تعداد آنها کم است و در حدود پنج درصد تعداد ریشه های ثلاثی است، یعنی تعداد آنها در حدود 1000 است. چون ریشه های ثلاثی ای نیز وجود دارد که به جای سه حرف فقط دو حرف وجود دارد که یکی از آنها تکرار شده است؛ مانند فعل (شَدَّ) که حرف «د» دوبار به کار رفته است. از این رو بر تعداد ریشه هایی که در بالا حساب شده است، چندهزار می افزاییم و جمعاً عدد بزرگتر بیست و پنج هزار (۲۵۰۰۰) ریشه را می پذیریم.
چنان که گفته شد، در زبانهای سامی از هر فعل ثلاثی مجرد میتوان با تغییر شکل آن و یا اضافه [کردن] چند حرف، کلمه های دیگری از راه اشتقاق گرفت که عبارت از ده باب متداول میباشد، مانند: فَعّلَ، فاعَلَ، اَفَعلَ، تَفَعّلَ، تَفاعَلَ، اِنفَعَلَ، اِفتَعَلَ، اِفعَلَّ، اِفعالَّ، اِستَفعَلَ … از هر کدام از افعال، اسامی مختلفی اشتقاق مییابد: اول، نامهای مکان و زمان؛ دوم، نام ابزار؛ سوم، نام طرز و شیوه؛ چهارم، نام حرفه؛ پنجم، اسم مصدر؛ ششم، صفت (که ساختمان آن ده شکل متداول دارد)؛ هفتم، رنگ؛ هشتم، نسبت؛ نهم، اسم معنی. با در نظر گرفتن همه ی انواع اشتقاق کلمات، نتیجه گرفته میشود که از هر ریشه ای حداکثر هفتاد مشتق میتوان به دست آورد. پس هر گاه تعداد ریشه ها را که از 52000 کمتر است در هفتاد ضرب کنیم، حداکثر عده ی کلمه هایی که به دست میآید 1750000 =70× 25000(یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار) کلمه است. یک اشکالی که در فراگرفتن این نوع زبان است، این است که برای تسلط یافت به آن باید دست کم 25000 (بیست و پنج هزار) ریشه را از برداشت و این کار برای همه مقدور نیست، حتی برای اهل آن زبان، چه رسد به کسانی که با آن زبان بیگانه هستند. اکنون اگر تعداد کلمات لازم آن از دو میلیون عدد بگذرد، دیگر در ساختار این زبان راهی برای ادای یک معنی نوین وجود ندارد مگر این که معنی تازه را با یک جمله ادا کنند. به این علت است که در فرهنگهای لغت از یک زبان اروپایی به زبان عربی میبینیم که عده ی زیادی کلمات به وسیله ی یک جمله بیان شده است، نه به وسیله ی یک کلمه! مثلاً کلمه ی Confronation که در فارسی آن را میشود به «رو به رویی» ترجمه کرد، در فرهنگهای فرانسه یا انگلیسی به عربی، چنین ترجمه شده است: «جعل الشهود و جاهاً و المقابله بین اقولهم»! کلمه ی Permeabtlity که میتوان آن را در فارسی با کلمه ی «تراوایی» بیان کرد، در فرهنگهای عربی چنین ترجمه شده است: «امکان قابلیه الترشح»!
اشکال دیگر در این نوع زبانها، این است که چون تعداد کلمات کمتر از تعداد معانی مورد لزوم است و باید تعداد زیادتر معانی میان تعدا کمتر کلمات تقسیم شود، پس به هر کلمه ای چند معنی تحمیل میشود در صورتی که شرط اصلی یک زبان علمی این است که هر کلمه ای فقط به یک معنی دلالت بکند تا هیچ گونه ابهامی در فهمیدن مطلب علمی باقی نماند. به طوری که یکی از استادان دانشمند دانشگاه اظهار میکردند، در یکی از مجله های خارجی خواندهاند که در برابر کلمات بیشمار علمی که در رشته های مختلف وجود دارد، آکادمی مصر که در تنگنای موانع [یاد شدن در] بالا واقع شده است، چنین نظر داده است که باید از به کار بردن قواعد زبان عربی در مورد کلمات علمی صرف نظر کرد و از قواعد زبانهای هندواروپایی استفاده کرد. مثلاً در مورد کلمه ی Cephalopode که به جانوران نرمتنی گفته میشود مانند «اختاپوس» که سر و پای آنها به هم متصلاند و در فارسی به آنها «سرپاوران» گفته شده است، بالاخره کلمهی «رأس رجلی» را پیشنهاد کرده اند که این ترکیب به هیچ وجه عربی نیست. برای خود کلمهی Mollusque که در فارسی «نرمتنان» گفته میشود، در عربی یک جمله به کار میرود: «حیوان عادم الفقار»!
قسمت دوم صحبت ما مربوط به ساختمان زبانهای هندواروپایی است. میخواهیم ببینیم چگونه در این زبانها میشود تعداد بسیار زیادی واژه ی علمی را به آسانی ساخت. زبانهای هندواروپایی دارای شمار کمی ریشه در حدود ۱۵۰۰ (هزار و پانصد) عدد میباشند و دارای تقریباً ۲۵۰پیشوند (Prefixe) و در حدود ۶۰۰پسوند (Suffixe) هستند که با اضافه کردن آنها به اصل ریشه میتوان واژههای دیگری ساخت. مثلاً از ریشهی «رو» میتوان واژههای «پیشرو» و «پیشرفت» را با پیشوند «پیش»، و واژههای «روند» و «روال» و «رفتار» و «روش» را با پسوندهای «اند» و «ار» و «اش» ساخت. در این مثال، ملاحظه میکنیم که ریشهی «رو» به دو شکل آمده است: یکی «رو» و دیگری «رف». با فرض این که از این تغییر شکل ریشهها صرف نظر کنیم و تعداد ریشهها را همان ۱۵۰۰بگیریم، ترکیب آنها با ۲۵۰پیشوند، تعداد ۳۷۵۰۰۰ = ۲۵۰ × ۱۵۰۰ (سیصد و هفتاد و پنج هزار) واژه را به دست میدهد. اینک هر کدام از واژههایی که به این ترتیب به دست آمده است را میتوان با یک پسوند ترکیب کرد. مثلاً از واژه ی «خودگذشته» که از پیشوند «خود» و ریشه ی «گذشت» درست شده است، میتوان واژه ی «خودگذشتگی» را با افزودن پسوند «گی» به دست آورد و واژهی «پیشگفتار» را از پیشوند «پیش» و ریشه ی «گفت» و پسوند «ار» به دست آورد. هرگاه ۳۷۵۰۰۰واژهای را که از ترکیب ۱۵۰۰ریشه با ۲۵۰پیشوند به دست آمده است با ۶۰۰پسوند ترکیب کنیم، تعداد واژه هایی که به دست میآید، میشود ۲۲۵۰۰۰۰۰۰ = ۶۰۰ × ۳۷۵۰۰۰ (دویست و بیست و پنج میلیون). باید واژههایی را که از ترکیب ریشه با پسوندهای تنها به دست میآید نیز حساب کرد که میشود ۹۰۰۰۰۰ = ۶۰۰ × ۱۵۰۰ (نهصد هزار). پس جمع واژه هایی که فقط از ترکیب ریشه ها با پیشوندها و پسوندها به دست میآید، میشود: ۲۲۶۲۷۵۰۰۰ = ۹۰۰۰۰۰ + ۳۷۵۰۰۰ + ۲۲۵۰۰۰۰۰۰یعنی دویست و بیست و شش میلیون و دویست و هفتاد و پنج هزار واژه. در این محاسبه فقط ترکیب ریشه ها را با پیشوندها و پسوندها در نظر گرفتیم، آن هم فقط با یکی از تلفظهای هر ریشه. ولی ترکیبهای دیگری نیز هست مثل ترکیب اسم با فعل (مانند: پیادهرو) و اسم با اسم (مانند: خردپیشه) و اسم با صفت (مانند: روشندل) و فعل با فعل (مانند: گفتگو) و ترکیبهای بسیار دیگر در نظر گرفته شده و اگر همه ی ترکیبهای ممکن را در زبانهای هندواروپایی بخواهیم به شمار آوریم، تعداد واژه هایی که ممکن است وجود داشته باشد، مرز معینی ندارد و نکته ی قابل توجه این است که برای فهمیدن این میلیونها واژه فقط نیاز به فراگرفتن ۱۵۰۰ریشه و ۸۵۰پیشوند و پسوند داریم، در صورتی که دیدیم در یک زبان سامی برای فهمیدن دو میلیون واژه باید دستکم ۲۵۰۰۰ریشه را از برداشت و قواعد پیچیدهی صرف افعال و اشتقاق را نیز فراگرفت و در ذهن نگاه داشت.
اساس توانایی زبانهای هندواروپایی در یافتن واژه های علمی و بیان معانی همان است که شرح داده شد. زبان فارسی یکی از زبانهای هندواروپایی است و دارای همان ریشه ها و همان پیشوندها و پسوندها است. تلفظ حروف در زبانهای مختلف هندواروپایی متفاوت است ولی این تفاوتها طبق یک روالی پیدا شده است. توانایی های که در هر زبان هندواروپایی وجود دارد، مانند یونانی و لاتین و آلمانی و فرانسه و انگلیسی، در زبان فارسی هم همان توانایی وجود دارد. روش علمی در این زبانها مطالعه شده و آماده است و برای زبان فارسی به کار بردن آنها بسیار ساده است. برای برگزیدن یک واژهی علمی در زبان فارسی فقط باید واژهای را که در یکی از شاخه های زبانهای هندواروپایی وجود دارد با شاخه ی فارسی مقایسه کنیم و با آن همآهنگ سازیم.

دو بند آغازین گاتها

Posted: 29 Feb 2012 12:06 PM PST


برای پژوهندگان و مترجمان آینده گاتها دریغم آمد که ترجمان دو بند و گزارش آنها را نهفته بگزارم. برای آگاهی بیشتر از روش کار و دیدگاه هایم بنگرید به نوشتاری دیگر در همین تارنگار: گاتها در تیرگیها. و نیز کتاب پیامبر آریایی.
هات28/بند1
1. اهیا (های) یاسا (یازیدن) نِمَنگها (نماز) اوستان (ایستان) زَستو (دست) رَفِزرَهیا (یاری). 2. مَئین یِئوش (مینوی) مزدا () پَئو اورویم (پیشاپیش) سپِنتَهیا (سپند) اشا () ویسپِنگ (سراسر) شیَ اُثََنا (شیوه). 3. وَنگهِئوش (خوب) خ‌رَتوم (خرد) مَنَنگهو (اندیشه) یا (باشد) خشنِویشا (خشنودی) گِئوش چا(گیتی) اوروانِم (روان).
1. ایا می یازم نمازی با دستان ِ ایستان و خواهان یاری
2. سپندمینوی مزدا، سرآغاز شیوه ی فراگیر اشا است.
3. مینوی خرد، زندگی خوب می بخشد و خشنودکننده ی روان گیتی (جان جهان) است.
یادداشت 1> رَفِزرَهیا : در عربی که واژگان زیادی را از زبان اوستایی به وام گرفته، «رَفد» یعنی عطا و یاری.
یادداشت 2> سپنتهیا (سپنت اهیا؟) که صفت اهورامزداست، هات 26، بند2 را به یاد می آورد که فروهر اهورامزدا را سپندترین و خردمندانه ترین و بهترین دانسته است. در بن دهش (بخش یازدهم) آمده اردیبهشت (اشا وهیشتا) نخستین امشاسپندی بود که اورمزد را به خدایی شناخت و در بن مینوان (امشاسپندان) جای گرفت. بند 9 از یسنای 19 که در پیوند با این سرودهاست از سوی دوستخواه چنین نگاشته شده است: از میان آن دو مینوی نخستین، سپندمینو سراسر آفرینش اشا را که بوده است و هست و خواهد بود، با گفتار « شیَ اُث نَنم اَنگهِئوش مزدایی» برای من برخواند.
یادداشت 3> وَنگهِئوش (به معنی: زندگی خوب) در یسنا (هات 19، بند 13) آمده است.
هات 28/بند2
1. یَ (من) وائو (تو را) مزدااهورا () پئیری (فرا) جَسائی (جویم) وهو مننگها (وهومن، بهمن) 2. مَئی بیو (به من) داووئی (دهی) اهوائو (هستی) استوَتَس چا(استخوان دار) هیت چا (و نیز) مَنَنگهو (مینو، اندیشه) 3. آیَپتا (آیَفت، بهره) اشات () هچا (که) یائیش (به آنها) رَپِنتو (گروندگان، روندگان؟) دَئیدیت (دادن) خواترَ (روشنی، خود؟).
1. من تو را مزدااهورا فرا میجویم با وهومن
2. مرا بده هم هستی مادی و هم مینوی
3. آیفت اشا به آن رهروان، دهش روشناییست.
یادداشت > * مزداپرستان پیش از مرگ از گناهان خویش توبه کرده و از خداوند میخواستند تا روانشان در روشنان اهورایی جای گیرد. برای نمونه در نامه خسروپرویز به قیصرآمده که از یزدان میخواهد:که یکسر ببخشد گناه مرا/درخشان کند تیره گاه مرا
**رپنتو اگر از ریشه رپیهوین (ایزد نیمروز) باشد آنگاه درخور نگرشست که به گفته زادسپرم: نام رپیهوین از رامش است. بنابراین ترجمه این بند میشود: بهره ی اشا برای همگان، دادن آرامش و روشنایی است.

اوستا و زرتشت

Posted: 29 Feb 2012 12:04 PM PST

زرتشت.... دانش را چنین ستود: اگر تو پیشاپیش من می روی ، چشم به راهم بمان واگر از پی من می آیی ، به من بپیوند. {دین یشت}



یکی از دشوار ترین واژه های گاتها ، کلمه " اشا " یا " اشه " می باشد که بیشتر به معنای " راستی " و " پاکی " انگاشته اند. با نگرش به نشانه هایی چند ، می توان " اشا " را ( همراه با پسوند : گ / ق ) برابر با عشق دانست. عشق در گاتها همانست که در عرفان پارسی نیز به چشم می خورد و معنا و دریافتی بس فراگیر دارد؛ فراگیر تر از مهر و دوستی میان دو انسان. این عشق در سراسر آسمان و در دل همه ذره ها جوشان است . در جهانبینی زرتشت، عشق وخرد، نه تنها رویاروی هم نیستند، که همیار و همبسته اند.



* اوست { اهورامزدا}نخستین اندیشمند که روشنانش خرمی است و با خرد خویش، عشق را آفرید.



* عشق، سراسر، شیوه خرد و اندیشه پاکیست که روان گیتی ( جان جهان ) را خشنود می کند.



کله آرخوس klearchus درباره مغان گوید : شناخت طبیعت برای دست یافتن به مبانی خداشناسی ، از ویژگی های آیین شان بود. به همین جحت آنچنان به طبیعت نزدیک بودند که آتش و آب و خاک را احترامی ویژه می نهادند. جامه هاشان به رنگ سپید بود و با ابزارهایی چوبین، خوراک می خوردند.



اگر زرتشت با پرستش و ستایش انوار و فروزه ها مخالف بود ، در گاتهایش از خورشید و آتش و سپیده دم ، به گونه ای نمادهای اهورامزدا یاد نمی کرد.و آنرا تنها نیرو برای آفرینندگی قلمداد نمی کرد.



هنگام جشن های بزرگی چون نوروز و سده ، دوشیزگان به آتشکده روی می آوردند و سپس در هر کوی و برزن به پایکوبی و شادمانی می پرداختند.



به نوروز جمشید و جشن سده/که نو گشتی آئین آتشکده



ز هر سو عروسان نادیده شوی/ز خانه برون تاختندی به کوی



رخ آراسته دستها در نگار/به شادی دویدندی از هر کنار



همه کارشان شوخی و دلبری/گه افسانه گویی، گه افسونگری



فرو هشته گیسو شکن در شکن/ یکی پایکوب و یکی دستزن



چو سرو سهی دسته گل به دست/سهی سرو زیبا بود گُلپرست



(اسکندر نامه نظامی گنجوی)

تاثیر ایـران بر آیین یـهود

Posted: 29 Feb 2012 12:01 PM PST

در زمان آشوریان قوم یهود به اسارت و بدبختی فرو رفت. خواری و بردگی یهودیان همچنان ادامه داشت تا آن كه از آسمان ایران "عقاب شرق" بالهای مهر خود را بر سر جهانیان گسترد. به گفته "و.دورانت" ساعتی كه كورش همچون مرد جهانگشایی به بابل در آمد و یهودیان اسیر را آزاد گذاشت تا به سرزمین خود باز گردند یكی از با شكوه ترین ساعات تاریخ بنی اسرائیل به شمار می رود. (مشرق زمین گاهواره تمدن، 380)
* عقاب شرق و مرد همسخن خویش را از جای دور فرا می خوانم... (خداوند) درباره كورش می گوید كه: او شبان من است و تمامی مسرت مرا به اتمام خواهد رسانید (اشعیای نبی،46:11+44:28) من او را به عدالت برانگیختم و تمامی راههایش را راست خواهم ساخت. شهر مرا بنا كرده، اسیرانم را آزاد خواهد نمود اما نه برای قیمت و نه برای هدیه. خداوند چنین می گوید: حاصل مصر و تجارت حبش و اهل "سبا" كه مردان بلندقد می باشند، نزد تو عبور نموده از آن تو خواهند بود. و تابع تو شده در زنجیرها خواهند آمد و پیش تو خم شده و نزد تو التماس نموده خواهند گفت: البته خدا در توست و دیگری نیست و خدایی (دروغین) نه...(15-45:1)
آنچه از زبان "اشعیای نبی" خواندیم سندیست بس گرانبها درباره باورداشت یهودیان به پیامبری "كورش هخامنشی" كه باید با موشكافی و تیزبینی بررسی گردد. چشمگیر اینجاست كه در تورات خداوند از كورش بزرگ به گونه ی رسول من و مسلم من یاد كرده است. (اشعیا 20و 42:19)
* كورش پادشاه فارس چنین می فرماید: یهوه خدای آسمانها جمیع ممالك زمین را به من داده و مرا امر فرموده است كه خانه ای برای وی در اورشلیم كه در "یهودا" است بنا نمایم. (كتاب عزرا 3-1:1)
«ابوالكلام آزاد» در پژوهش ژرف خود نشان داده كه كورش بزرگ در قرآن به نام ذوالقرنین خوانده شده و نماد وی در كتاب دانیال یك قوچ دو شاخ به نام "لو-قرانائم" است. واژه ی «قرن» در زبان های عبری و عربی معنی شاخ را می دهد. همچنین پیكره كورش در پاسارگاد كه دارای بال های عقاب و تاج دو شاخ است با گفتار تورات همخوانی دارد. نشانه های دیگر كه می توان افزود یكی استعاره ی "شاخ مسیح" است (كتاب اول سموئیل. 2:11) و دیگر پیشگویی "زكریا" درباره ی كورش:
* اینك مردی كه به "شاخ" مسما است (لقب دارد) از مكان خود خواهد رویید و هیكل (خانه) خداوند را بنا خواهد نمود.(6:12)
نكته دیگر آنكه هر كجا از اسكندر ذوالقرنین سخن رفته، یادواره ای از كورش شاه پیامبر ایرانیست و نه الكساندر مقدونی زیرا:
  1. درنده خویی و دیوانگی الكساندر مقدونی هرگز با ویژگیهای یك شاه-پیامبر نمی خواند و شرح لشكركشی های او تا چین و هند از دروغ های بزرگ تاریخ و برگرفته از سرگذشت دودمانهای چون كورش بزرگ و ارشك بزرگ (شاه-پیامبر اشكانیان) می باشد.
  2. گنج های ظلمت و خزاین مخفی كه به كورش هخامنشی بخشیده شده است، در اسكندرنامه ها به نام اسكندر باز گویی می شود.
  3. "جوج" فرمانروای سرزمین "ما جوج" كه در روایات اسلامی قوم وی را "یاجوج و ماجوج" می خوانند به گفته ی حزقیال از پارسیان شكست می خورد. (38:6) و نه از اسكندر. جوج یا "گوگ" نام فرمانروای "لیدی" بود كه كشورش در سال 654 ق.م به دست قوم ایرانی "كیمری" گشوده شد.
«ش.شفا» با اشاره به پژوهش های تاریخ دین می نویسد: از سال1866.م كه كتاب پر سر وصدای "الكساندركوهوت" به نام "در باره ی ملائك شناسی آیین یهودی درارتباط آن با آیین پارسی" در آلمان انتشار یافت، این مطالعات وارد یك مرحله كاملا علمی و تخصصی شد. در این كتاب مؤلف كه خودش یهودی و خاخام اعظم، و در عین حال یكی از بزرگترین محققان تاریخ مذاهب است، روشن كرده كه تمام برداشت های تورات درباره شیاطین و ملائك، یادگار دوران بعد از اسارت بابلی قوم یهود یعنی زمانی است كه یهودیان با آیین زرتشتی آشنایی نزدیك یافته و تحت تاثیر معتقدات این آیین قرار گرفته بودند. "زیگموند فروید" در بررسی جامع خود درباره آیین یهود بر همین واقعیت اختصاصا تكیه می گذارد كه در معتقدات اولیه یهودی، موضوع بقای روح به كلی ناشناخته بود و این پندار تنها پس از تماس با آیین پارسی در آن راه یافت. (تولدی دیگر)
فروید مینویسد: در كیش یهود، بهشت و دوزخ نمایان آشكاری وجود ندارد، اما هرچه به موسویت متاخر نزدیك گردیم، این عقاید رنگ برداشته و نمایان می شوند. بی شك این مسئله در یهودیت بركنار از نفوذ دین زرتشتی و فلسفه دینی ایرانیان نمی باشد كه بعدها مبنای پیدایش مسائل بهشت و دوزخ مسیحی شده است. (آینده یك پندار، 207)

تاثیر ایران بر آیین مسیح

Posted: 29 Feb 2012 11:58 AM PST

{از: امید عطایی فرد}
َما مرد كلیسیا و زناریم / گ‍بر كهنیم و نام نو داریم
(عطار نیشابوری)
«سلس» اندیشمند افلاتونی كه در سده دوم میلادی می زیسته، نوشته است: كسی كه می خواهد رازهای آیین ترسایی را دریابد، می باید آنهارا با آیین های رازآمیز ایرانیان بسنجد.
یکی از پژوهندگان به نام «ویتنی» در گزارش و اشاره‌ای شگرف به کیش کهن زرتشت میگوید: مذهبی كه در اوستای زرتشت بیان شده است، عیسا (خواه انسان وخواه خدا) آن را پیروی و همان را موعظه می كرد و در سر آن ایستادگی نمود تا اینكه بالای دار، جان سپرد. با آ نكه این شرف بزرگیست از برای كسی كه در سر عقیده ی خود، جانش را فدا كند، ولی از برای عیسا چگونه ممكن بود آیینی را كه زرتشت در قالب اندیشه و گفتار و كردار نیك تكرار كرده است، بهتر وپاكتر از او بیان نماید. آیا این سه اصل، دارای همه چیز نیست و اساس كلیه ی مذاهب شمرده نمی شود؟ آیا ممكن است كسی از مرسلین پارسا، چیزی به آن بیفزاید؟/
در شاهنامه، دین یزدان یا كیش پاك آغازین، بسان كرباسی نغز نمودار شده كه چهار مرد به نشانه ی چهار كیش: دهقان (مزدایی)، موسا (جهود)، یونانی (مسیحی) و تازی به آن آویخته و با یكدیگر در كشاكشند. این سروده ی فردوسی پیشگامی وی را درعرفان پارسی پدیدار می كند و نشان می دهد كه دین بنیادین یزدان یا آن كرباس پاك را هرگز پارگی نخواهد بود، هر چند كه: «نه مردم شدی زآن كشیدن ستوه». در رساله ی "علمای اسلام" آمده: «بدان كه آفریدگار، یكی است دینش یكی. نه آفریدگار باطل شود، نه دینش»./
گفتار سیندخت (مادر رودابه) به سام (پدر زال) نموداری از یگانه نگری است. نگره ی این بانوی خردمند ایرانی، بنیاد و زیربنای عرفان ناب به شمار می رود:
از آن ترس، كو هوش و زور آفرید/ درخشنده ناهید و هور آفرید
خداوند ما وشما خود یكیست/به یزدان مان، هیچ پیكار نیست
گذشته ازو قبله ی ما بت است/چه در چین و كابل، چه در هند و «بست»
شما را خورد آتش پر فروغ / تو دانی كزین در نگفتم دروغ
پرستیدن هر دو راه بدست/ چو ما را همه آرزو ایزدست
و «عماد خراسانی» میگوید:
پیش ما سوختگان، كعبه و بتخانه یكیست
حرم و دیر یكی، مسجد و میخانه یكیست
این همه جنگ و جدل، حاصل كوته نظریست
گر نظر پاك كنی، دام: یكی، دانه یكیست
در تایید این دیدگاه است که «م.ل.دلاشو» مینویسد: مسیحیان باتصویر و تجسم مسیح به صورت مصلوب، و اعطای نام رهایی بخش به وی، كاری جز دوباره به كارگرفتن صورت ومعنای یكی از قدیم ترین اساتیر سرزمین آسیا نكرده‌اند. انسان مصلوب بسی پیش از ظهور مسیحیت، در آیینهای كهن همه ی سرزمین های جهان، خاصه در ایران، یازده قرن قبل از میلاد مسیح مشاهده می شود. (زبان رمزی قصه های پریوار،224 و 218)
«هربرت جرج ولز» پرده از این راز بر می افکند که: بسیاری از صاحب نظران امروزی، «سائول طرسوسی» یا «پولس» را پدیدآورنده‌ی مسیحیت می دانند. کسی که در انجیل، نخست همچون ناقد ودشمن سرسخت ناصریان (عیسویان) پدیدار شده است. بسیار محتمل می نماید كه وی به مهرپرستی گرایش یافته باشد، زیرا عبارتهایی بسیار همانند عبارتهای مهر پرستان به كار برده است. آنچه پولس تعلیم می داد همانا دین كهن كاهن دار ومهراب دار بود، با ریختن خون قربانی برای جلب نظر مساعد./ (کلیات تاریخ)
از بر گرفته های فراوان عیسویت از مهر پرستی، اینها را میتوان نام برد:
1- شب زایش عیسا برابر با شب یلدا (كریسمس) است. در این شب، ایزد مهر زاده شده بود.
2- برافراختن درخت كاج و سرو ،و آراستن آن؛ زیرا ایزد مهر از سرو زاده شد.
3- تثلیث عیسوی برگرفته از سه گانه گرایی ایزد مهر و دو یار او می باشد.
4- رواج ویژه نام های میترایی در عیسویت مانند: پاپ papa(پیشوای كاتولیكهای جهان)، پدرpadre (عنوانی از كشیشان كاتولیك)، برادرfrate (عنوان راهب دین عیسوی)، تیارtiara (نام تاج پادشاهان ماد و پارس، و نام تاجی كه پاپ هنگام تشریفات دینی بر سر می گذارد)، میتراmitra (سرپوش بلندی كه كاردینال ها آن را بر سر می گذارند) و...
5- عشای ربانی با خوردن نان و شراب.
6- آیین تشرف و غسل تعمید.
7- سرود خوانی و نواختن ناقوس.
«پولس» درباره ی انجیل نوشته است: خدا انجیل را مدتها پیش به وسیله ی پیامبران خود در كتاب مقدس وعده داد./ (کتاب رومیان ،1:2)
در ترجمه ی عربی یكی از انجیل های گمشده، از مژده ی زرتشت درباره‌ی زایش عیسا یاد شده است. نسخه اصلی این انجیل كجاست؟ به این گزارش شگفت وتكان دهنده «مسعودی» باید به ژرفی نگریست و به دستبردهای راه یافته در انجیل بیشتر پی برد: این خبر در انجیل هست كه كورش پادشاه، ستاره را كه هنگام مولود عیسا مسیح طالع شده بود، دیده بود... و ما تفصیل این قصه را با آنچه مجوس ونصاری درباره آن گفته اند... در كتاب «اخبارالزمان» آورده ایم.‌/ (مروج الذهب،606)
آیا چند مسیح ظهور کرده است؟! عیسای تاریخی و راستین چه زمانی میزیست؟ عیسای استوره‌ای كیست و جام او از كدامین فرهنگ، پر شده است؟ معمای مسیح مصلوب را چگونه میتوان گشود؟ برای پاسخ می بایست كتاب اوستا را بگشاییم. گیومرت (گیه مشیا) نخستین مسیح قربانی است كه با فدا كردن خویش، زندگی را پایدار می سازد. «گیه مشیا» یعنی: مسیح گیتی، واگر از دیدگاه نمادین بنگریم: «گاو مهر» معنی می یابد؛ گاوی كه با قربانی شدنش،گیاه زندگی از بدنش می روید. چلیپا (صلیب) نماد خورشید است و عیسا با مصلوب شدنش، پیكر خود را به چلیپا و روانش را به خورشید می سپارد. او در آسمان چهارم یا «خان خورشید» به سر می برد و به قول مولانا:
جست عیسا تا رهد از دشمنان بردش آن جستن به چارم آسمان
ابوالقاسم اسماعیل پور مینویسد: در آیین مانی از سه عیسا سخن رفته كه تشخیص آنها از یكدیگر، بسیار سخت است.
۱- عیسای درخشان: ایزدی كه در آفرینش سوم پدیدار می شود وگهمرد (كیومرث) را از خواب بیدار می كند. این ایزد، همپایه ی «نریسه ایزد» و «بهمن بزرگ» است.
۲- عیسای رنجبر: نامی است كه مانویان غرب به «نفس زنده» یا «گریو زندك» داده‌اند. او از ایزدان آفرینش نخستین است كه از امهرسپندان (امشاسپندان) - پنج فرزند «هرمزدبغ» - پدید آمده است. این عیسا در واقع همان نور محبوس در ماده است كه رنج میكشد و گویی چون عیسا مسیح به صلیب كشیده شده است.
3- عیسا مسیح: پیامبر و فرزند خدا كه بر انسانهای متأخر ظاهر شده و آنها را به راستكاری می خواند. اوست كه ظاهرا به صلیب كشیده میشود. اما مانی با این دیدگاه كه عیسا مسیح به جسم خاكی درآمده، سخت دشمنی ورزیده است، زیرا به گمان او، در شأن «عیسا مسیح مینوی» نیست كه به كالبد مادی درآید؛ كالبدی كه پلید و دیوی است./ (استوره آفرینش در آیین مانی، 83)
«ابن ندیم» مورخ قدیمی مینویسد: مانی خود را همان «فارقلیط» میدانست كه عیسا ظهور او را بشارت داده بود ودین خود را از مذهب مجوسیت و نصرانیت در آورده و همچنین خطی كه با آن، كتابهای خود را مینوشت، از سریانی استخراج شده و مخترع آن، مانی است... و با آن، انجیل ها و كتابهای مذهبی خود را می نویسند... مانی در كتابهای خود با سایر پیامبران مخالفت كرده و خرده گیری هایی از آنها نموده و آنها را دروغگو شمرده و گوید كه اهریمنان بر ایشان تسلط داشتند و به زبانشان سخن میگفتند. و در چندین جا از كتابهایش گوید: آنها اهریمنانند. و عیسا را كه نزد ما و نصرانیان مشهور است، اهریمن دانسته است./ (الفهرست، ص596،584،29)
به نوشته «ادوارد براون»: در مقابل عقیده ای كه مانویان بر رد پیامبران عبرانی داشتند، نه تنها زرتشت و بودا را به رسالت خدا شناختند بلكه مسیح را نیز پذیرفتند. مسیح واقعی به نظر آنان جلوه ای بود از جلوات عالم نور كه صرفن به صورت ذهنی و خیالی بشر در آمده و بین او و دشمن همچهره‌اش كه فرزند مصلوب بیوه‌زنی است، فرق می گذاشتند. عجیب است كه عقیده مانویان مورد قبول پیغمبر اسلام واقع گردید. (تاریخ ادبی ایران ،238)
استاد «ذبیح بهروز» اشاره میکند که: از موضوع های مهمی كه مربوط به آیین مهر یا مسیحا است، بشارت به نام احمد و محمد می باشد. در چندین نوشته‌ی تورفانی (سرزمینی ایرانی كه در چین است ونگاشته های مانوی در آنجا به دست آمده است) نام «من احمد بزرگ» و نام «محمد بزرگ» در ضمن بشارتها خوانده می شود... مانی خودش را مظهر این بشارت می دانسته و به همین علت خود را رسول آخرالزمان می خوانده است...در قرآن و روایات بسیاری تصریح شده كه نام احمد در انجیل (مسیح مصلوب نشده ) مذكور است. انجیل های چهارگانه همه از حواریون است ودر آنها نام احمد یا محمد دیده نمی شود. ابیات ذیل در مثنوی مانند روایت «تاریخ سیستان» قابل توجه است:
بود در انجیل، نام مصطفا/ آن سر پیغمبران،بحر صفا
طائفه نصرانیان بهرثواب/ چون رسیدندی بدان نام وخطاب
بوسه دادندی بدان نام شریف/ رو نهادندی بدان وصف لطیف
نسل ایشان نیز هم بسیارشد/ نوراحمد ناصرآمد یار شد
وآن گروه دیگر از نصرانیان/ نام احمد داشتندی مستهان
مستهان وخوارگشتندآن فریق/گشته محروم ازخودوشرط‌طریق
(تقویم وتاریخ در ایران ،102)
{برای آگاهی بیشتر بنگرید به کتاب: پیامبر آریایی/ همرنگیهای دو فرهنگ}

درباره زرتشت

Posted: 29 Feb 2012 11:56 AM PST

زمان زرتشت


تعیین زمان زرتشت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مورخان کهن مانند سویداس به دو زرتشت اشاره داشته اند و تنی چند از محققان معاصر نیز تعدد زرتشتها را پذیرفته اند. (بنگرید به: زرتشت و جهان غرب + تاریخ مطالعات دینهای ایرانی) بر این باورم که در ۶۰۰ ق.م زرتشتی ظهور کرده که او را به نام زرتشت منجم میشناخته اند. چرا مانویها و چرا پاره ای از اشعار به همزمانی زرتشت و دارا اشاره دارند؟ (بنگرید به : مزدیسنا و ادب پارسی)/ ابوریحان بیرونی کلیدی در اختیار ما گذاشته که نباید بی توجه رد شویم. نام این زرتشت که به شهر حران آمد و شد داشت: وارتوش بود. او زرتشتی دیگر در زمان هخامنشیان به شمار میرفت. وارتوش آموزگارش ایلیوس مغ بود (کتاب الموالید) که وی را به شکل الیاس نبی درآوردند. وارتوش در دوره هخامنشی شعبه ای از مزدیسنا را ارایه میدهد که بیشتر شبیه مزداپرستی پیش از زرتشت و گویا برپایه تثلیث اهورا-میترا-آناهیتا (همان پدر-پسر-روح القدس عیسویان) میباشد. وجود زرتشت هخامنشی با توجه به انبوهی از اسناد و مدارک غیرقابل انکار است اما او بیگمان سپیتمان نیست.
حدود ۸۵۰۰ سال پیش سپیتمان با مخالفت با کیش برهما و در عین حال اصلاحاتی در آیین مزدیسنا کیش زرتشتی را بنیان مینهد. کیش برهمن نیز نه آیینی هندو بلکه ایرانی بوده به ویژه که در خوزستان باستان با اصطلاح «ریشا» روبرو میشویم (= ریشی در وداها). همچنین استاد نوبخت، ابرام (ابراهیم) پیامبر ایرانی را همریشه با برهما میدانند. نخستین و کهنترین سرودهای ودایی در فلات ایران سروده شده اند. (مقدمه جلالی نایینی در گزیده های ریگ ودا). درباره زمان ۸۵۰۰ ساله ی زرتشت باید بگویم که:
(۱) دستکم ده مورخ کهن به این تاریخ اشاره کرده اند؛ آن هم به دو صورت: ۶۰۰۰ سال پیش از افلاتون و ۵۰۰۰ سال پیش از جنگ ترویا. تردیدی نیست که یونانیان منابع خود را از ایرانیان داشته اند. پاره ای از آنها به ایران سفر کرده بودند و میدانیم که در آکادمی افلاتون فیلسوفان و اندیشمندان برجسته ایرانی حضور داشته و مرتبط بوده اند. (پانوسی: تاثیر جهانبینی ایرانی بر افلاتون)/ اربلو اشاره کرده که ایرانیان قدیم زرتشت را چند هزاره پیش از موسا میدانستند. ارستو نیز مغان ایران را کهنتر از مصریان میداند.
(۲) درگاتها به ۳ طبقه اجتماعی اشاره شده و میدانیم که طبقه چهارم زودتر از هفتهزار سال پیش پدید نیامده اند. ازکتاب «تاریخ هفتهزار ساله فلزکاری» به آغاز پیدایش طبقه چهارم پی میبریم. در اوستا از زرتشت به عنوان نخستین کشاورز یاد شده. آیا به این معنی نیست که زرتشت در آغاز عصر کشاورزی میزیسته؟ در گاتها سخنی از شهر نیست بلکه از دخیو (دهیو/ ده/ روستا) یاد گردیده است.
(۳) از نظر زبانشناسی وداها را بعد از گاتها (و نه کل اوستا) میدانند و کهنترین سرودهای ودایی را نیز به ۷۰۰۰ سال قبل رسانده اند. بر اساس محاسبات نجومی تاریخ وداهای اولیه ۵۰۰۰ سال ق . م (ژاکوبی) و ۶۰۰۰ ق .م (تیلاک) دانسته شده اند. بلوم فیلد نیز احتمال میداد که وداها از ۴۵۰۰ ق . م کهنتر باشد. به نقل از محققان باید بگویم که سنسکریت زاده ی هند نیست و خواهرکوچک زبان اوستایی به شمار میرود. حتا گاهی آن را به عنوان گویشی منشعب از زبان گاتها (اوستایی) به شمار آورده اند. (جلالی نایینی)
(۴) چند دانشمند اخترشناس نیز با محاسبات نجومی به تاریخهای ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ ساله رسیده اند. محاسبات پژوهشگران چنین است: ۸۶۰۰ ق . م (بهرام گور انکلسریا) ، ۶۳۱۲ ق .م (بهرام پاتاوالا) ، ۶۵۰۰ ق . م (اردشیر خبردار)، ۷۱۲۹ ق . م (سپنسر)، ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ ق. م (مری رستگاست) و... باهایکوکا نگارش تیریشت را پس از زرتشت و حدود ۵۳۰۰ ق.م برآورد کرده است. دو سند مهم توجه مرا به خود جلب کرده: اولی روایتیست از کتاب هفتم دینکرد که میگوید زرتشت در سال ۵۶۷۰ آفرینش زاده شده. و دومی سندی مانوی است که زایش مانی (۲۱۶ میلادی) را در سال ۱۱۵۲۷ آفرینش میداند. با تفریق این دو تاریخ زایش زرتشت که ۵۸۵۷ سال پیش از مانی میزیسته به سال ۶۰۹۰ قبل از میلاد میرسد. از سوی دیگر طبق سند مانوی سرآغاز اولین هزاره برابرست با ۱۱۳۱۰ ق .م/ سرآغاز هزاره ششم ۶۳۱۰ ق. م/ سرآغاز هزاره دوازدهم ۳۱۰ قبل از میلاد./ هزاره ششم با محاسبه پاتاوالا با اختلاف دو سال برابری دارد و ۳۱۰ ق.م نیز با ظهور دین میترا در پیوند است.
(۵) یافته های ده هزارساله مانند جیرفت و غیره میتواند از تردیدهای ما بکاهد. اگرچه زمانی تردید در تاریخ ۶۰۰ ق. م (تاریخ سنتی) غیرممکن بود اما امروزه ما به آسانی زمان زرتشت را عقبتر برده ایم. چرا؟ چون یافته های تازه باستانشناسی ذهنیت ما را روشنتر کرده و دریافته ایم که تمدنهای ایرانی زودتر از دیگر نقاط دنیا بالیده اند. مری رستگاست میگوید تاریخ تمدن زودتر از آنچه که قبلن گفته میشده آغاز شده و بنابراین ۸۰۰۰ سال پیش دیگر عصر حجر نبوده. (کتاب «دیدی نو از دینی کهن» را بخوانید). طبق متون پهلوی زادگاه زرتشت در شهر ری بوده و میتوانید با مطالعه ی تحقیقات باستانشناسی از قدمت ۸۰۰۰ ساله این شهر آگاه شوید. (مجله باستان شناسی و تاریخ، ش ۲۱، مقاله اسفندیاری)
(۶) در متون اوستایی و پهلوی فهرستهایی به چشم میخورد که زرتشت حداکثر پس از کرشاسپ و بنابراین بسیار پیش از گشتاسپ، جای دارد. همزمانی زرتشت با ضحاک و فریدون به روایت کتاب دینکرد (شکستن بتهای ضحاک) و پناهندگی دو تن از دشمنان فریدون به نزد فرشوشتر (پدرزن زرتشت) درخور توجه است.

برای آگاهی بیشتر بنگرید به: پیامبرآریایی (ریشه های ایرانی در کیشهای جهانی)

ایا شما فکر میکنین بین پول و شادی واقعا رابطه ای هست؟

Posted: 29 Feb 2012 11:53 AM PST

من خودم فکر میکنم پول رفاه میاره و رفاه بیشتر تا حدودی شادی بیشتر . ولی معتقد نیستم که پول خوشبختی میاره .

نظرتون رو بفرمایین

..:: تفاوت متاهل و مجــــــــرد در یک نگاه ::..

Posted: 29 Feb 2012 11:52 AM PST

این هم از ما ...
قبل از ازدواج فایل پیوست 32305

لحظاتی بعد از ازدواج فایل پیوست 32306

و سال ها پس از آن فایل پیوست 32307

تصاویر پیوست شده
نوع فایل: jpg khoros3.jpg (31.5 کیلو بایت)
نوع فایل: jpg images.jpg (4.4 کیلو بایت)
نوع فایل: png untitled.png (49.4 کیلو بایت)

تصاوير ديدار تيم‌هاي فوتبال ايران و قطر

Posted: 29 Feb 2012 11:48 AM PST




*** مگه مجبوری!؟ وقتی فارسی بلد نیستی***

Posted: 29 Feb 2012 11:44 AM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط یلـــــدا (پست 418834)
این که زبان فارسی که چه عرض کنم انگلیسیشم میلنگه!!!

بیچاره میخواسته بنویسه:به تعدادی ویزیتور خانوم با پورسانت خوب نیازمندیم

اونم همینو گفت فقط با کمی تغییرات کوچولو:24:

کارهایی که واقعا دل وجرات میخواد....؟؟ شما جات دارین

Posted: 29 Feb 2012 11:43 AM PST

من خداییش میگم جراتش رو ندارم . اخه چیز میخواد اندازه پیک نیک ؟؟؟

گزارشگر قطري:صعود قطر يک پيروزي تاريخي بود

Posted: 29 Feb 2012 11:41 AM PST




حساسيت ديدار امروز تيم‌هاي ملي قطر و ايران براي قطري‌ها به حدي بود که تلويزيون ورزشي اين کشور را وادار کرد تا گزارش لحظه به لحظه از تهران و منامه را بر روي آنتن خود ببرد.
تلويزيون قطر لحظه به لحظه گل‌هاي بحرين را به نمايش مي‌گذاشت و ترس از شکست از ايران مانع از آن شده بود تا گزارشگر و تحليلگران تلويزيون قطر با حواس جمع بازي ايران و تيم ملي کشورشان را گزارش کنند.

تيم چند مليتي قطر در حالي پاي به استاديوم آزادي گذاشت که گزارشگر مصري‌الاصل تلويزيون قطر، تساوي در ورزشگاه آزادي ايران را يک پيروزي تاريخي و بزرگ و آرزويي بلند توصيف مي‌کرد.


گل زودهنگام دژاگه قطري‌ها را بسيار ترساند و اين موضوع در سخنان گزارشگران الجزيره و تلويزيون‌هاي ورزشي قطر نمايان بود اما در پايان وقتي قطر با نتيجه دو بر دو استاديوم آزادي تهران را ترک کرد، گوينده مصري تساوي در استاديوم آزادي را يک حادثه تاريخي بيان کرد و آن را توام با پيروزي برشمرد.


وقتي قطر دو بر يک از ايران عقب افتاد و بحرين به عدد گل 10 رسيد و شادماني بحريني‌ها حال قطري‌ها را به هم زد، گويندگان تلويزيون الجزيره و الکاس ناي صحبت کردن نداشتند.


در اين بين گزارشگر تلويزيون امارات نگاه عجيب‌تري به نتيجه ديدار ورزشگاه آزادي تهران داشت و گفت: اين بار شانس با قرمزپوشان بحريني يار نبود تا لحظات آخر يک تيم بزرگ ديگر آسيايي را قرباني کند و پس از پايان اسف‌بار تيم‌هاي ملي عربستان سعودي، کويت، امارات متحده عربي، بحرين نيز به جمع حذف‌شدگان آسيا رسيد.


به گزارش خبرنگار ما، تلويزيون الکاس قطر، اشکان دژاگه را چهره درخشان و ستاره بازي امروز برشمرد و مفسرين و گزارشگران قطري با صحه بر قدرت ايران بر پهنه آسيا اعلام کردند که تيم ملي قطر با تيمي بازي مي‌کند که بازيکنانش تجربه ميدان‌هاي اروپايي را دارد و مربي بزرگي چون کي‌روش آنها را هدايت مي‌کند.


توپ‌هاي خطرناک ايران بر روي دروازه قطر باعث مي‌شد تا گزارشگر مصري تلويزيون الکاس قطر خدا را قسم بدهد که اين توپ‌ها درون دروازه نرود. به هر صورت جمع‌بندي تلويزيون‌هاي عربي منطقه پس از پايان ديدارهاي دراماتيک ايران - قطر و بحرين - اندونزي اين بود که قطر با خوش‌شانسي جواز حضور در مرحله بعدي مسابقات را دريافت کرد.

*** مامــــــان شلـــواااااارم ....***

Posted: 29 Feb 2012 11:41 AM PST



دیگه فایده نداره
همه دیدن
بدید عوضش کنن
:24:


حاشيه ديدار ايران و قطر

Posted: 29 Feb 2012 11:40 AM PST

حسن‌علي: خوشحالم به تساوي رسيديم


بازيکن تيم ملي قطر از تساوي برابر ايران ابراز خوشحالي کرد
حسن علی بازیکن تیم ملی فوتبال قطر پس از تساوی 2 بر 2 برابر ایران گفت: دیدار سختی داشتیم. بازی در ورزشگاه آزادی مقابل هواداران این تیم قدرتمند واقعا سخت بود.

وی افزود: خوشحالم که به تساوی رسیدیم و صعود به مرحله بعد را به مردم قطر تبریک می‌گویم. قطعا با حضور سرمربی جدید در مرحله بعد بهتر خواهیم شد.


بازیکن قطر در پاسخ به این سؤال که آیا از نتیجه دیدار بحرین مقابل اندونزی در جریان بازی مقابل ایران خبر داشتید، یا خیر، گفت: از نتیجه این بازی اطلاع داشتیم اما ما با روحیه‌ و انگیزه‌ای بالا تلاش کردیم و در نهایت موفق شدیم جواز حضور در مرحله بعد را کسب کنیم.

4 روز تا انتخابات باقیست . ملاک های شما که میخواین رای بدین چیه ؟ اونایی هم که که مثل من رای نمیدن دلیلشون چیه ؟

Posted: 29 Feb 2012 11:37 AM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط خشایثی یه خشایثی (پست 418825)
من بهتون اطمینان میدم همین الان هم نماینده ها انتخاب شدن!


سلام دوست عزیز . من هم با کلام شما موافقم با این تغییر که چه کسانی از توی لپ لپ اقای جنتی در بیاد .

کي‌روش: 90 روز با جام جهاني فاصله داريم

Posted: 29 Feb 2012 11:27 AM PST




سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: واقعيت اين است که 90 روز با جام جهاني 2014 فاصله داريم.

کارلوس کی‌روش پس از تساوی 2 بر 2 مقابل قطر در نشست خبری گفت: بازی جالبی بود و تماشاگران راضی به خانه هایشان باز می گردند. ممکن است نتیجه بازی برایمان سنگین باشد اما دو گلی که دریافت کردیم به دلیل عدم تمرکز بازیکنان بود. مسئله مهم این نیست و نتیجه را می پذیریم و می دانیم به هدف اصلی رسیده ایم و به عنوان تیم اول به مرحله بعدی صعود کرده ایم. به بازیکنان قطر و تیم خودم تبریک می گویم که به دور دوم صعود کردیم.
وی گفت: اشکان دژاگه از این بهتر نمی توانست باشد. اگر قرار بود نقش او را مثل یک فیلم سینمایی بنویسیم از این بهتر نمی شد. درخشش او نشان می دهد ما به بازیکنانی مثل او نیاز داریم چون این بازیکنان تجربه بین المللی دارند. باید بگویم واقعیت این است که ۹۰ روز با جام جهانی فاصله داریم و تکرار می کنم همین تعداد روز فرصت داریم قبل از اینکه به جام جهانی برویم. بازی های مرحله بعد 90 روز دیگر شروع می شود و ما باید خودمان را آماده کنیم پیغام من به کسانی هست که خیلی اشتباه می کنند. بنابراین تیم مان را برای دور دوم آماده می کنیم.
کی‌روش در خصوص اینکه آیا از این نتیجه و صعود تیم ملی راضی است یا خیر عنوان کرد: مسلما راضی هستم چون هدف اصلی ما راهیابی به مرحله بعد به عنوان تیم اول بود و از این مسئله رضایت کامل دارم. چون اینگونه سؤال کردید باید بگویم راضی هستم ولی به این معنا نیست که نباید کار بیشتری انجام دهیم. این بازی ها نشان می دهد در خیلی از زمان ها باید بهتر باشیم و در این ۹۰ روز اشکالات را برطرف کنیم. شک ندارم تیمی مثل قطر تمام سرمایه اش را به کار می گیرد تا در مرحله بعدی حاضر شود و تا آنجا که می دانم آنها، اردن و عراق در چند ماه آتی مدام در اردو هستند.
وی افزود: صعود به جام جهانی کار جدی است و باید آماده باشیم و در مستطیل سبز و بیرون از آن همه چیز را آماده کنیم. پس از ۱۱ ماه در ایران بودن باید بگویم باید متفاوت باشیم و از لحاظ پشتیبانی ها خیلی بهتر باشیم چون ۱۱ ماه پیش نمی توانستم این مسائل را بیان کنم اما حالا آشنا هستم. برای خودم چیزی نمی خواهم و حمایت را برای تیم ملی می خواهم. تنها خواسته ام این است حمایتی که از ما می شود به اندازه استقلال، پرسپولیس و حتی تراکتورسازی باشد.
کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا اتفاق خاصی رخ داده که مدام هشدار می دهد و مثل گذشته لبخند نمی زند، گفت: نظر شخصی ام این است که برای صعود به جام جهانی باید از لحاظ آماده سازی بهترین تیم باشیم و تعهدمان به مسائل جزیی بیشتر باشد. این مسائل را به این خاطر مطرح می کنم چون حتی یک روز را هم نباید از دست داد.

سرمربی تیم ملی گفت: وظیفه من این است که با مسئولان صحبت کنم و همان طور که می دانید تیم هایی مثل اردن، عراق و قطر تمام سرمایه خود را خرج می کنند تا موفق شوند. ما نمی توانیم بگوییم حضور بازیکنانمان در لیگ برتر به صورت منظم و توام با موفقیت عامل پیروزی می شوند بلکه باید طرز تفکرمان را حرفه ای کنیم و تنها و تنها این جمله را می گویم.

اتوري:خوشحالم که ايران و قطر صعود کردند

Posted: 29 Feb 2012 11:26 AM PST




سرمربي تيم ملي فوتبال قطر گفت: تا لحظه آخر بازي با ايران جنگيديم و دست از تلاش برنداشتيم.

اتوری در نشست خبری بعد از تساوی 2 بر 2 برابر ایران گفت: در ابتدا جا دارد از میهمان نوازی ایرانی ها تشکر کنم و خوشحال هستم ایران به مرحله بعدی صعود کرد.
وی در خصوص عملکرد تیمش گفت: بازی خوبی را انجام دادیم و جای تعجب دارد که بحرین توانست ۱۰ گل به حریفش بزند ولی خوشحال هستم که بازیکنانم توانستند صعود کنند.
سرمربی تیم ملی قطر در خصوص اینکه آیا بازیکنان ایران بی انگیزه بودند و این موضوع تاثیری در صعود قطر به مرحله بعدی داشت یا خیر گفت: بازیکنان ایران با ارزش هستند و بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما تعجب می کنم شما خبرنگار ایرانی چرا این سؤال را پرسیدید؟
اتوری در خصوص اینکه آیا شناختی از اشکان دژاگه داشت یا خیر عنوان کرد: همان طور که گفتم از بازیکنان ایرانی شناخت داشتیم و دژاگه هم یکی از همین بازیکنان بود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار قطری مبنی بر اینکه آیا از نتیجه بازی با بحرین اطلاع داشتید و می دانستید این تیم در حال زدن گل های پیاپی به حریفش هست اظهار داشت: فوتبال غیر قابل پیش بینی است و از هر لحظه آن باید درس گرفت و من از بازیکنانم تشکر می کنم که تلاش خود را متوقف نکردند و تا دقایق پایانی به تلاش خود ادامه دادند.
دیگر خبرنگار قطری از سرمربی تیم ملی این کشور پرسید بین دو نیمه چه نکته ای را به بازیکنانش گوشزد کرد چون نتیجه بازی بحرین هم برای آنها مهم بود و وی پاسخ داد: زمانی که من وارد رختکن شدم از نتیجه آن بازی خبر نداشتم و اجازه ندادم بازیکنان هم از نتیجه با خبر باشند چون باید روی این مسابقه تمرکز می کردم.
خبرنگاران قطری پس از پاسخ دادن به این سؤال برای سرمربی تیم ملی کشورشان دست زدند.
اتوری ادامه داد: از مربی قبلی تیم ملی قطر تشکر می کنم و اعتقاد دارم نتیجه امروز به تلاش های او هم بستگی داشت. در این لحظه خبرنگاران قطری بار دیگر برای سرمربی خود دست زدند.

*** لیســـت تلفـــن دختـــرا ***

Posted: 29 Feb 2012 11:20 AM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط sEt@yEsh (پست 418561)
آخی ....
این پسرا همیشه مظلوم واقع میشن ....

شک دارین؟؟؟؟؟؟؟؟:06:

نقل قول:

نوشته اصلی توسط نوید جوان (پست 418591)
باز خوبه اسم من نبود...خدارو شکر+++

اسم تو هم بود اما تو قسمت هم فیها خالدونش

نخند...تو هم پیر میشی ....

Posted: 29 Feb 2012 11:19 AM PST




كلي جك باحال واستون گذاشتم

Posted: 29 Feb 2012 11:17 AM PST

تعرفه جدید آرایشگاه های مردانه :
مدل موی بهرام رادان :8500
ﭘورسرخ : 7000
حداد عادل :1200
لاریجانی : 800
احمد ی نژاد با کیک و نوشابه : 150

زن ایرانی...آن روزها...و این روزهایش...

Posted: 29 Feb 2012 11:16 AM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط dokhtare fazaee (پست 418762)
خدارو شکر بلاخره قبول کردی:05::05:

من خیلی وقته قبول کردم+++

ازدواج به سبک اینترنتی ....

Posted: 29 Feb 2012 11:06 AM PST

عروس خانم دوشیزه آیا وکیلم شما را به مهر :

گوگل عدد سکه بهار آزادی / یک وب کم / سند یک سایت اینترنت اختصاصی دات کام / اینترنت پرسرعت به اندازه طول عمر نوح! / LCD و
شمعدان / یک هدست بی سیم / چهارده روم اختصاصی به نیت چهارده ... / پنج گیگا بایت میل باکس اختصاصی به نیت پنج ...
به عقد دائم آقای .........در بیاورم ؟
جمعیت : عروس رفته آف هاش رو چک کنه!!!
حاج آقا : برای بار دوم آیا وکیلم ؟
جمعیت : عروس رفته ویروس کش آپدیت کنه!!
حاج آقا :!!!BUZZ , برای بار سوم خفم کردی آیا وکیلم ؟
عروس : با اجازه بزرگترهای بله!

..:: گوشی " 41 مگـــاپیکسلی " نوکیا ::..

Posted: 29 Feb 2012 11:04 AM PST


همچنان یک گوشی هوشمند



از دوربین که بگذریم، این گوشی یک گوشی هوشمند فوقالعاده است. درون آن، سیستمعامل نوکیا بل با ارتقا بهFeature Pack ۱ وجود دارد.


این بهبودها امکان عملکرد بهتر، شخصیسازی و گزینههای سرگرمی، یک مرورگر جدید، جدیدترین نقشههای نوکیا و یک نوار اعلام وضعیت بهبودیافته را فراهم میکند. یکی دیگر از قابلیتهای عالی و جدید این است که Nokia ۸۰۸ PureView میتواند محتوا را با صدای فراگیر ضبط کرده و به هر هدفونی که از فناوری دالبی استفاده میکند انتقال دهد.



صفحهنمایش ۴ اینچ از نوع ClearBlack AMOLED که در زیر Gorilla Glass قرار دارد، امکان مشاهده بزرگ و واضح چیزهایی که در حال اتفاق افتادن است را در هر شرایط نوری فراهم میکند. داخل این گوشی پردازنده ۱.۳ گیگاهرتز برای سریعتر کردن همه کارها وجود دارد. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اسدی قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت، برای گنجاندن همه تصاویر و ویدیوهایی که ضبط میکنید نیز در این گوشی دیده میشود.



Nokia 808 PureView با وجود این همه امکانات که درون آن گنجانده شده بسیار خوشدست است و تنها کمی از نوکیا N8 بزرگتر است؛ در حالیکه وزن آن در مجموع به همراه باتری ۱۶۹ گرم است.


مدت مکالمه با این گوشی در شبکه 3G یا نسل سوم ۶ ساعت و نیم و زمان استندبای ۵۴۰ ساعت است.









بدون سرح ....... خودتون پیدا کنین شرحش رو .......

Posted: 29 Feb 2012 10:58 AM PST

پوتین به خودش رای می دهد / کاریکاتور



خبر آنلاین: ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه سوژه کاریکاتوریست های بین المللی شده است.


در راستای انتخابات مجلس شورای اسلامی ؟؟؟؟؟






..:: پارتــــی عجیب در سال ۱۳۰۴ ::..

Posted: 29 Feb 2012 10:53 AM PST

با وجود که خیلی هم مجلل بوده البته تو زمونه ی خودش ولی بدون هیچ غرور و تکبری دور هم نشستن ...


ولی الان چی ؟؟؟ :22::22::22:







توقف تيم ملي برابر قطر در روز درخشش دژاگه

Posted: 29 Feb 2012 10:52 AM PST




تيم ملي فوتبال ايران برابر قطر با نتيجه تساوي متوقف شد ولي به عنوان تيم اول به مرحله بعدي راه يافت.
دیدار تیم ملی ایران و قطر از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی و در حضور ۵۱ هزار و سیصد تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) برگزار شد و تیم ملی ایران با نتیجه 2 بر 2 برابر قطر متوقف شد.
اشکان دژاگه در اولین بازی‌اش برای تیم ملی در دقایق ۵ و ۵۵ گل‌های ایران را به ثمر رساند و خلفان ابراهیم در دقیقه ۹ از روی نقطه پنالتی و محمد کازولا در دقیقه ۸۷ برای قطر گلزنی کرد.
روشن ایرماتوف داور ازبکستانی به سیدجلال حسینی از ایران و فابیو سزار از قطر کارت زرد نشان داد.
به این ترتیب ایران با ۱۲ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کرد و قطر هم با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یافت.
بحرین هم با وجود برتری 10 بر صفر برابر اندونزی در دیدار همزمان نتوانست به مرحله بعدی صعود کند و با 9 امتیاز از گردونه رقابت‌ها حذف شد. اندونزی هم بدون امتیاز آخرین تیم جدول است.
مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی 2014 در دو گروه ۵ تیمی برگزار می‌شود. قرعه کشی این مرحله 19 اسفند برگزار خواهد شد و دو تیم اول هر گروه به طور مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند.
ترکیب تیم ملی ایران:
مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، مهرداد پولادی، خسرو حیدری( از دقیقه ۸۷ حسین ماهینی)، پژمان نوری، جواد نکونام، اشکان دژاگه، محمد قاضی( از دقیقه ۷۲ کریم انصاری‌فرد)، علی کریمی و محمدرضا خلعتبری( از دقیقه ۶۴ محمد نوری)
سرمربی: کارلوس کی‌روش

..:: عادت عجیب این " خانم مجرد " به حامله شدن ::..

Posted: 29 Feb 2012 10:40 AM PST

خانواده وی به شدت نگران سلامتی جسمانی وی هستند . او به خاطر شرایط سنی اش قادر به بارداری طبیعی نیست و از طریق عمل " آی وی اف" باردار شده است.


او برای هر بارداری ۱۲۰۰۰ پوند دریافت میکند و تا به حال زندگی مشترک را تجربه نکرده است.






















حجاب نزد ایرانیان است و بس...نظر شما چیه؟...

Posted: 29 Feb 2012 10:30 AM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط آریاسپ (پست 417786)
چرا توو ذوق بچه میزنین. این حجاب کجاش ایراد داره:a (4):

من فقط به صورت تاپیک و پست گذاشتم که همه ببینن و الهام بگیرن

حتما به اطرافیانت پیشنهاد کن این خوبی که واسه دیگران میپسندی:05:

دزدی عجیب یک زن...اون لحظه چه فکری کرده واقعا؟...

Posted: 29 Feb 2012 10:28 AM PST

نقل قول:

نوشته اصلی توسط manoochehr (پست 417279)
خیام معادله چهارده مجهولی را حل کرده ببین ما تو یه مجهول موندیم:02:م:02::02:

آقا منوچهر این از چهارده مجهول بیشتر

باور کنین یه سی تا مجهولی به حساب میاد:17(1):

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر

آخرین مطالب انجمن علمی پردیس کوروش کبیر